Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dealers ongelukkig met Clio-internetactie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dealers ongelukkig met Clio-internetactie

    Binnen de Renault-dealerorganisatie is met gemengde gevoelens gereageerd op een internetactie die Renault voert met de Clio. Drie dealers - Stam, Mafait en Bochane - doen mee aan deze proefactie, waarbij online een Clio besteld kan worden met dertig procent voordeel. Bij een aantal dealers die niet meedoen, heerst echter onvrede over de actie. Begijpelijk, zegt Leo Braal, voorzitter van de dealervereniging. "Wij zijn het oneens met de uitvoering. Dat Renault een dergelijke proef houdt, dat begrijpen we op zich wel. Maar dan moeten ze de proef wel over alle dealers uitsmeren, niet bij slechts drie daarvan."
    Bij Renault Nederland wil men nog niet reageren. Vandaag en morgen staan er dealermeetings gepland waarin de gang van zaken besproken wordt.
    Op de website claimjeclio.nl is meer informatie over de actie te vinden. In totaal gaat het om vijftig Clio's.

    (bron Automotive Online)
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    Ik denk dat die andere dealers blij moeten zijn dat ze niet mee hoeven doen.
    30% voordeel kan sowieso niet over de consumentenprijs.

    We pakken even een Clio Rip Curl 1.2 Š 14995,-

    30 % voordeel zou betekenen: 10496,50

    Maar hoe was de initiele prijs opgebouwd?

    netto ex prijs: 10.641,61
    BPM : 2.331,48
    BTW : 2.021,91

    Als zo'n auto 10496,50 moet kosten voor de consument, mag de auto netto ex nog (10495,50 - 2331,48)/1.19 = 6861,36 kosten. Dan moet de dealer/importeur dus 3780,25 marge inleveren. Niet dus.

    Eerder 30% over de netto ex prijs dus en zelf dat is heeeeel erg fors, zeker als je nog een incourante klote Twingo of zo moet inruilen.

    30% korting over netto ex prijs betekent consumentenprijs van: 11195 euro.

    Vraag me af hoe ze die marge weggeven. Er wordt nu al niets verdiend door dealers op verkoop nieuw.
    Last edited by Lennart; 19-11-08, 21:24.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
      Vraag me af hoe ze die marge weggeven. Er wordt nu al niets verdiend door dealers op verkoop nieuw.
      Eens. Er zijn zelfs dealers die op voorhand de marge die ze op de inruiler denken te kunnen maken al wegspelen op de nieuwe. Dan ben je echt "goed" bezig.

      Man,man, ik was 8 jaar het autovak uit en ben er min of meer (zeg maar gerust "meer") noodgedwongen in Maart weer ingestapt, maar er is werkelijk geen zak meer aan. vanmiddag had ik het er met een collega nog over. Enige lol die we nu nog in het vak van autoverkoper konden hebben was in de gebruikte handel, maar ook daar is de room er al een tijdje af.

      Comment


      • #4
        "maar ook daar is de room er al een tijdje af."

        en die gaat voorlopig ook nog niet komen ook vrees ik.

        Wat wel weer beter draait: de werkplaats. En dat is op zich voor een hoop garages wel gunstig. Mensen kiezen er momenteel voor hun oude auto te laten repareren en er mee door te rijden, ipv een nieuwe/andere te kopen.

        Comment


        • #5
          Nou, misschien moet ik maar eens iets in de autohandel gaan doen dan (hier in de aannemerij houdt het vanzelf wel op), want jullie zijn wel erg makkelijk te neppen...

          Het betreft namelijk het vorige model, recent nog verkocht onder de naam Clio Campus, vanaf EUR 10.290. Beetje klooien met wat opties die ook niks kosten, beetje kabaal schoppen met een internetactie, 10.695 EUR, klaar.

          EDIT: prijs is nog zonder inruil ook. Begin ik toch te begrijpen dat andere dealers er wel moeilijk over doen.
          Last edited by V4; 19-11-08, 23:05.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
            Wat wel weer beter draait: de werkplaats. En dat is op zich voor een hoop garages wel gunstig. Mensen kiezen er momenteel voor hun oude auto te laten repareren en er mee door te rijden, ipv een nieuwe/andere te kopen.

            Aanbod loopt idd weer wat omhoog in de werkplaats. maar dan voornamelijk in het aantal doorgangen. Omzettechnisch ben ik nog niet zo gelukkig. Er wordt wel langer doorgereden, maar buiten het notoire APK keurinkje met evt wat aanpalend sleutelwerk houden de mensen toch nog wel de hand op de knip.

            Toevallig kwamen er vanochtend 2 binnen die allebei eigenaar van een universele garage zijn. Ook die hebben het, ondanks de reputatie dat ze goedkoper zijn dan wij als dealer, niet breed. Of zoals er eentje zei: "Dat ik tijd heb om onderdelen te halen is toch wel tekenend, niet? Ik heb er nu zelf de tijd voor, terwijl ik normaal gesproken mijn vrouw op pad stuurde"

            Comment


            • #7
              De gemiddelde werknemer heeft nog niks van de crisis in de portemonnee gevoeld. Dat je de aankoop van een nieuwe uitstelt, is nog begrijpelijk gezien alle onzekerheid. Maar reparaties zullen toch gedaan moeten worden. Zit men massaal toch flink op te potten.

              Comment


              • #8
                Reparaties worden wel gedaan, maar preventief onderhoud is momenteel een stiefkind bij veel mensen.

                Comment


                • #9
                  http://www.claimjeclio.nl/


                  Kleur? 't Lijkt wel bij de oude henry Ford. Alleen zwart ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                    Reparaties worden wel gedaan, maar preventief onderhoud is momenteel een stiefkind bij veel mensen.
                    Preventief onderhoud is in mijn ogen bij veel mensen altijd een stiefkind. De massa denkt nu eenmaal dat de APK gelijk is aan onderhoud.

                    Dit bericht (waarschuwing: ontopic) zie ik eerder in de categorie 'als ze maar over je praten'.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                    Comment


                    • #11
                      Happy

                      bump and lurkIf you need sell cheap wow gold,you can buy wow power leveling on the website: buy wow gold, cheap WoW Power Leveling, sale wow Gold, 1-80 lvl wow power leveling, wotlk gold.

                      Comment

                      Working...
                      X