Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

406 2.2 hdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 406 2.2 hdi

heren,
    bij deze ga ik toch afschijt nemen na bijna 3jaar trouwe dienst van mijn 605 en wil nu toch een 406 station 2.2 hdi gt hebben.
    weten de heren mischien ook wat de punten zijn waar op te letten bij deze auto?
    wat TSM zegt!!!!!

Eh, afschijt ???
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
      Eh, afschijt ???
      niet iedereen is even goed in NL........

maar schijt aan een 605 snap ik wel W220
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
        niet iedereen is even goed in NL........

maar schijt aan een 605 snap ik wel W220
        Yep.
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Schijt erover op, bout erover uit :-)
          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

denk dat er weinig mis mee is, zo'n 406 met zo'n fijne diesel....

2.0hdi ook al prettig trouwens....

zoals met meeste franse wagens: electronica....dus hoe minder sensors en frutsels hoe beter.

enige probleem dat ik ooit aan m'n ex 406 heb gehad was iets in de automaat

Comment

406 hdi

Ik heb een 406 van 2002 op het oog die mij(ons) wel wat lijkt.
              98000 km,eertse eigenaar,de juisteuirvoering etc,etc
              wat TSM zegt!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goofy Bekijk bericht
                Ik heb een 406 van 2002 op het oog die mij(ons) wel wat lijkt.
                98000 km,eertse eigenaar,de juisteuirvoering etc,etc
                een 7 jaar oude diesel met nog geen ton op de klok?

Comment

heb 1 gekocht bij ons om de hoek.
                  2001,406 break, 2.0 110pk hdi gt met 223000km
                  wat TSM zegt!!!!!

Comment

Wat een verschil met die 2002'er met 98.000 dkm, of niet?
                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Dat klinkt als een wat meer betrouwbare deal, Goofy. Wat Ton aangeeft bij die 2.2, wie koopt er nu een diesel om 15K per jaar te rijden. Veel plezier er mee.

Comment

@joshua:heeft een 2001 gt wel of geen navigatie?
                        wat TSM zegt!!!!!

Comment

Goofy, ik kijk voor specs altijd even op autoweek.nl. Zat er niet standaard op, maar het kan heel goed dat we in die laatste jaren er actie mee gevoerd hebben. Ik nie wete, nie thuis nie.

Comment

heb het blauwe ding voor de deur,eerste keer vol getankt en de bc geeft aan dat ik nog 1080 km kan rijden tot de tank leeg is.....
                            dat ken ik niet,zo veel km op een tank!!!!!
                            met mijn 605 was ik blij als ik 700km op één tank reed.....!!!!
                            wat TSM zegt!!!!!

Comment

Komt vaker voor hoor, die lage jaarkilometrages met diesel. Je ziet dit juist nogal eens bij Peugeot/Citroen-diesels en Mercedessen. Vaak oudere (lees 55/60+) eigenaren die in hun werkzame leven altijd diesel gereden hebben en dit prive ook blijven doen, ook al halen ze die hoge jaarkilometrages bij lange na niet meer. Mijn opa was ook zo'n voorbeeld, na zijn pensioen gewoon weer een 190D nieuw gekocht, al reed 'ie daarna niet vaak meer dan 10K op jaarbasis.
                              '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Mijn recent aangeschafte 306 Break heeft 223.000 gelopen in 11 jaar tijd, das ook maar net over de 20K per jaar gemiddeld.
                                '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

OK, 300, want dan nemen ze de 3 maanden voor de pensionering ingezette speciaal uitgezochte auto vd zaak 'mee' voor een vriendelijk prijsje en houden die 10 jaar aan. Slim.

Comment

heb het blauwe ding voor de deur,eerste keer vol getankt en de bc geeft aan dat ik nog 1080 km kan rijden tot de tank leeg is.....
                                    dat ken ik niet,zo veel km op een tank!!!!!
                                    met mijn 605 was ik blij als ik 700km op één tank reed.....!!!!
                                    Goofy, ik heb collega's in de buitendienst die dat destijds inderdaad zo maar haalden.

Comment

heb het onderhouds en instruktie boekje nu helemaal door gelezen en er staat met potlood in het instuktieboekje geschreven dat er bij 211165 km een nieuwe koppakking en distributieriem is gemonteert en bij 217282 km een nieuwe koppeling is gemonteert maar er staan geen datums bij.
                                      en in het onderhouds controle boekje staat dat 15/11/2007 bij 223367 km een A beurt is uitgevoert door Nefkens brabant.
                                      de km stand is nu ongeveer 224000 km
                                      dus als ik het nu goed begrijp heeft de auto meer dan een jaar stil gestaan bij verschillende handelaren of de teller is teruggedraait?

ps:kan ik bij de 2 dealers die in de boekjes staan de onderhouds geschiedenis op vragen?
                                      wat TSM zegt!!!!!

Comment

406 2.0 hdi gt break

heb weer wat......
                                        na de aanschaf van de auto kon ik na een week de versnellingsbak wisselen ivm een stuk gelopen lager,dat was bij 224385km.
                                        gister is mijn koppelingsplaat in 2en gebroken(ring los van het hart)
                                        huidige km stand is 234748.
                                        volgens de boekjes is deze koppelingsplaat bij ongeveer 211000km vervangen.
                                        dus ik heb weer "even"de versnellingsbak er achterweg......

en verder:de boordcomputer geeft bij volle tank aan dat ik tussen de 1200 en 1400 km kan rijden(is meestal tussen de 900 en 1000 km)
                                        verder ben ik wel te spreken over de auto
                                        goofy
                                        wat TSM zegt!!!!!

Comment

die loden rechtervoet, hè

Comment

@joshua:niiet helemaal,ik rij stevig door maar niet als een debiel,en met deze auto rij ik 80%snelweg om de C.C.
                                            wat ik ondervonden heb is dat de schakelvork door her revisie bedrijf met grof geweld gemonteerd is waardoor er HEEL veel weerstand in het schakelen zat.
                                            ook moest ik er met deze bak om denken dat ik bij terug schakelen van 5 naar 4 niet de achteruitversnelling in leg(kan er gewoon in!)
                                            De metaalen plaatjes van de koppelings plaat zijn recht afgebroken en dat is toch raar?!
                                            goofy
                                            wat TSM zegt!!!!!

Comment

en verder:de boordcomputer geeft bij volle tank aan dat ik tussen de 1200 en 1400 km kan rijden(is meestal tussen de 900 en 1000 km)
                                              verder ben ik wel te spreken over de auto
                                              goofy
                                              Hebben meer BC's last van. Die van m'n Volvo probeert me ook wijs te maken dat ik de 1100 km kan halen met een volle tank, maar no way dat ik meer dan 900 haal. Bij ca. 75% tankvulling daalt de indicatie weer wel naar een haalbare waarde.
                                              Hoop verder dat je het transmissieprobleem snel op kunt lossen.

Comment

heb de bak kunnen ruilen en een nieuwe koppeling gemonteert,morgen om 12 uur denk ik dat ik weer zelf kan rijden..
                                                wat TSM zegt!!!!!

Comment

heb gisteren een nieuw record van mij gebroken!!1 op 23.8 over 420 km.
                                                  en de BC gaf aan na het tanken dat ik 1760 km kon rijden tot de volgende tankstop!!
                                                  wat TSM zegt!!!!!

Comment

Netjes, en knap.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                      Schijt erover op, bout erover uit :-)

LOL deze was eigenlijk best wel leuk :-)
                                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Zeker bovenaan de Brennerpas in zijn vrij gezet en in Toscane weer moeten gas geven !

Seriously, mooie prestatie, fluwelen voetje.

De Autokampioen testte eens een 4 jaar oude 206 1.4 75pk als alternatief voor de net uitgekomen 107, zo van als je die 107 nou net te klein vindt, wat koopt dan 2ehands voor dat geld. Ik vond dus die 206 met 42.000km op de klok.

Zij doen hun test en meldden later dat deze met 42.000km meer dan een anderhalve kilometer op een liter verder kwam, dan eenzelfde 206 die ze indertijd een keer nieuw getest hadden.

Comment

een hoop geduld ook,we hebben een auto uit duisland gehaald(850 t5)en konden niet harder dan ongeveer 90 omdat de lagers van de turbo daarboven gingen zingen,we moesten dus uit het turbodruk gebied blijven.
                                                          die vriend reed de 850 en heeft gemiddeld 1 op 15.6 gereden.
                                                          ik heb op de heenreis ook niet kunnen trappen omdat het nat was,had de ruitenwissers niet uit gehad.
                                                          wat TSM zegt!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                            Zij doen hun test en meldden later dat deze met 42.000km meer dan een anderhalve kilometer op een liter verder kwam, dan eenzelfde 206 die ze indertijd een keer nieuw getest hadden.
                                                            Blokken die nog niet helemaal ingereden zijn, verbruiken altijd meer.
                                                            Zelf ooit ervaren met een Alfa 146TD. Gloednieuw mee naar Noorwegen genomen, 1 op 15 gemiddeld. 2 jaar later met ruim 50.000km erop weer naar Noorwegen, 1 op 17 gemiddeld.

Van de week met een Fiat 500 bijna 1 op 18 gehaald, maar vergis je niet in die boardcomputers. Daar kan veel afwijking in zitten ten opzichte van het werkelijk gebruik. Het is beter om je dagteller op 0 te zetten en bij het voltanken te kijken wat het verbruik is. Dat ligt toch vaak lager en ook dan zijn vaak de kilometers te hoog, want tellers geven altijd teveel aan..

Vorig jaar naar Rome gereden met de Giulia en mijn buurman reed achter mij aan in een nieuwe Mondeo Wagon TDCI. We reden 120 km/h op de GPS en de Mondeo deed 1 op 20! Niet slecht voor zo'n grote bak ook.

Comment

Ben nog steets blij met de aanschaf van van de 406,
                                                              heb nu 5000km gereden vanaf 12/6 naar onze vakantie bestemming en het gemiddeld verbrijk is 6 liter per 100km.
                                                              verbruikt geen drup olie en het is hier overdag toch 46 graden.
                                                              Als we terug zijn denk ik dat ik 9000km totaal gereden heb......
                                                              Tot over 2 weken en groeten uit afrika.
                                                              Goofy
                                                              wat TSM zegt!!!!!

Comment

Mooi man, ook al op vakantie !
                                                                En, laat je je vrouw ook wel eens rijden ? Of nog steeds niet ?

Comment

Working...
                                                                X