Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

207 Sw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 207 Sw

Een tijdje geleden de VIPbox een leasedraadje voor de auto van mijn vrouw gestart. Ging destijds om de Fabia Combi, Clio Estate en de 207 SW.

Fabia viel al vrij snel af. Geen slechte auto, maar vooral motorisch loopt de Fabia achter. Oude motoren terwijl de Renault (1.2 TCE) en Peugeot (1.4 en 1.6 VTi's en 1.6 THP) veel modernere aandrijflijnen leveren. Verder was de oude Combi een stuk leuker om te zien dan de nieuwe. Smal en hoog.

Clio Estate en 207 SW bleven over. Mijn vrouw had lange tijd de Clio als voorkeur, waar bij mij snel duidelijk was dat de 207 de leukere, maar vooral ook beter rijdende auto was. Onderstel is stukken beter dan die van de Clio. De rest vd auto deed ook volwassener aan. Na een tweede proefrit met de Clio was ze ook om. De 207 SW is het geworden. Om precies te zijn de SW XS 1.6 VTi.

In oktober loopt haar huidige leasecontact af, dus nog even wachten tot we het leeuwtje (hoewel "tje" ) kunnen verwelkomen. Ik ben benieuwd.

Gefeliciteerd! Zonder in een van deze auto's gereden te hebben, zou ik puur op basis van het uiterlijk al voor de 207 gekozen hebben. De looks van de nieuwe Fabia (zowel hatchback als station) vind ik, in vergelijking met de oude, ook niet zoveel soeps.

Comment

Welke kleur is je vrouw/ben jij voor gegaan ?

Crème Parthenon ?

Comment

Sorry voor de zeer late reactie...

Maar inderdaad deze kleur... Knap geraden haha (of is het een populaire kleur?)

Comment

Ahum, knap geraden dus, want wellicht doordat wij hier een XS Outdoor en een gewone XS in die kleur hebben als demo.

Maar nee, niet echt populair, die Griekse Crème. Van de 1750 dit jaar afgeleverde SW's in XS, was 1,5% in Crème en ook 1,5% in spierwit.
          Bij de 574 afgeleverde XSsen Outdoor zaten slechts 10 crème-kleirige.

Toppertje is zwart met bijna een kwart, dan die grijsgroene Gris Shark met 20%, en dan Gris Aluminium met 15%.
          Last edited by Joshua; 04-07-08, 15:39.

Comment

Jammer, maar misschien wel leuker. Vind de beige een erg leuke kleur voor een 207 SW. Vooral icm het glazen dak.

Comment

Ja, ik vind onze Outdoor demo ook prachtig met die contrasterende paneeltjes. Maar tussen mooi vinden en kopen zit nog wel een verschilletje.

Comment

Een weekje geleden de 207 opgehaald, Nu ongeveer 1500km gereden.

Leuke auto, rijdt behoorlijk comfortabel op lange afstanden. Het verschil met de mk3 Mondeo is verrassend klein. Bijzonder wat voor een slag dit segment compacte auto's hebben gemaakt qua volwassenheid van de auto's.

Verdere pluspunten zijn Geluidsniveau, Motor, stoelen en panoramadak.

Minpunten, of misschien wenpunten. Stuurbekrachting (snelheidsafhankelijk, maar te licht in de stad en net een tik te zwaar op de snelweg) en de bediening van cruise control en de radio. Zijn precies dezelfde knoppen aan de achterkant van de satellieten, maar net aan de andere kant van het stuur. Soms zet ik onbedoeld de cruise control aan ipv de radio zachter of harder (gevalletje Marco Bakker?)

Al met al, prima keuze tot nu toe.

Comment

Dat met die cruise en radio is gewoon wennen, alleen duurt dat wat langer als de/een andere auto in het gezin het andersom heeft.

Zo rij ik vaak automaat, en als ik dan in eenzelfde type met handbak rij, laat ik die ook wel eens afslaan.

Je begint de 207 SW al goed te zien op de weg, dit jaar kiest iets meer dan 30% vd 207 kopers voor de SW, en die is met zijn 4,16 lengte (uit mijn hoofd) in veel gevallen voldoende, maar Mondeo's benaderen inmiddels de 5 meter hoor.

Veel plezier ermee.

Comment

Ha, die Joshua;

Dat van die Mondeo's klopt; zelfs mijn Wagon van de vorige generatie nam meer straatoppervlak in beslag dan mijn huidige E39-Vijfserie, die door de meeste mensen van die twee toch eerder als 'grote auto' zal worden aangemerkt.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎