De rollen binnen PSA zijn duidelijk! Citroën maakt de mooie, goed gestylde auto's en Peugeot de lelijke grootbekwagentjes.
Nu nog de Citroën-dealers aansluiten op de nieuwe richting.
All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Citroën presenteert deze week de plannen voor de toekomst. Daar zou zelfs een terugkeer van de beroemde DS toe behoren.
Citroën bestaat dit jaar negentig jaar. Dat moet de ommekeer zijn voor het merk. Deze week wordt het programma ‘drie jaar om de wereld te veranderen’ gepresenteerd.
Volgens het vakblad Automotive News zou daarin zelfs een wedergeboorte van de Citroën DS worden aangekondigd. Daarvan zouden we al aan het einde van dit jaar of het begin van het volgende de eerste levenstekens zien. Het model moet DS3 gaan heten.
Premium
“We gaan Citroëns bouwen met toegevoegde waarde en modellen die passen binnen het premium segment,” vertelt Citroëns stylingdirecteur Ploué. Die mededeling past binnen de berichten dat zowel Peugeot als Citroën de komende jaren met twaalf modellen hoger in de boom willen gaan zitten.
Bij dat offensief horen ook de Peugeot 308 RC Z en de wellicht een cabrio-versie van de Citroën C5. In elk geval wordt voor Citroën dit nieuwe logo doorgevoerd, dat we voor het eerst op de GT concept car te zien was.
Kruising
Over de opvolger van de Citroën C4 maakt het Franse l’Automobile intussen bekend dat die een kruising wordt tussen een klassieke berline en een mpv; wellicht wordt hij dus een beetje geschoeid op de leest van de Peugeot 3008.
Als alles goed gaat, komen daarnaast ook nog andere varianten van Project B85, zoals de nieuwe C4 intern heet. De Franse Citroën-dealers is namelijk gevraagd om voor de presentatie van het nieuwe model in 2011 drie plekken in de showroom vrij te houden.
Opvolger
Tot slot wordt er gewerkt aan een opvolger van de C3. Daarvan krijgen we naar verluidt op de Autosalon van Genève al een voorproefje te zien. Een supersnelle versie van de C3 II zou als concept car worden getoond.
...maar de naam DS gebruiken voor de "premium" varianten in hun range vind ik toch heiligschennis. Als er een DS komt moet het gewoon de opvolger van de C6 zijn die qua design en techniek weer lichtjaren vooruit de rest is. Anders de naam DS laten rusten en genieten van waar de naam DS echt voor staat/stond.
Ach, afgelopen namen slechts 1137 m/v hier hun nieuwe 107 in ontvangst.
Smaken blijven goddank verschillen, Panda.
En hoeveel Aygo en C1?
All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Precies 1500 Aygo's en bijna 800 C1.
Daarmee is deze illustere éeneiige drieling veruit het best verkochte model in NL met 6% marktaandeel. Keuze uit 1 motor en 3- of 5-deurs.
Comment