Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe turbomotor van Peugeot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • nieuwe turbomotor van Peugeot

    Peugeot heeft in de vorm van de geblazen 1,6-liter al een prima turbomotor in huis, maar het merk wil meer. Met de onthulling van een geheel nieuw blok wil het merk op de Autosalon van Genève de concurrentie op een achterstand zetten.

    De specificaties van de 1.5 MCE-5 VCRi zijn bijzonder indrukwekkend. Uit een cilinderinhoud van 1,5 liter haalt het Franse merk een vermogen van 220 pk en een maximumkoppel van 420 Nm. Dat zijn waarden die gelijk zijn aan die van respectievelijk een 3.0 V6 en een 4.0 V8, aldus Peugeot. In Genève toont het Franse merk een 407 met de nieuwe turbomotor. Het gemiddeld verbruik ligt op 6,7 liter per 100 kilometer, de CO2-uitstoot op 158 gram per kilometer.

    Bij de 220 pk van dit model is de koek nog niet eens op. Op termijn krijgt het blok een directe benzine-injectie en liggen zelfs waarden van 270 pk en 460 Nm in het verschiet. Het gemiddeld verbruik van het blok komt dan (afhankelijk van het vermogen en de auto waarin het ligt) te liggen op ongeveer 6,0 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot komt uit op 140 gram per kilometer.

    Met de ontwikkeling van deze motor zegt Peugeot een belangrijke stap te hebben gezet in het voldoen aan de nieuwe CO2-regels die in 2012 van kracht worden. Het blok lijkt vooral bestemd voor de 408, die volgend jaar op de markt komt. Ook een eventuele 308 RC zou de beschikking over de nieuwe turbomotor kunnen krijgen. Peugeot heeft echter altijd ontkend aan zo'n snelle versie te werken.

    (bron Autoweek)
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    Helaas fout overgenomen uit de Franse media.
    Peugeot heeft publiekelijk helemaal niets gezegd over dit blok van het Franse ingenieursbureau MCE.

    Dat MCE blok komt NIET in een Peugeot VAN Peugeot DOOR Peugeot. Period.

    Comment


    • #3
      Maar bestaat dat motorblok dan wel? Dat zijn verdomme nog eens specificaties, zeg!
      All you need to remember is the number '70' .

      Comment


      • #4
        Het blok bestaat. Enkele jaren geleden is er contact geweest tussen PSA en MCE5, maar bij een aantal testen kwamen niet de gehoopte winsten qua verbruik en vermogen naar boven, waarna PSA heeft besloten geen verdere samenwerking na te streven. Wat MCE5-eigenaar Vianney Rabhi presenteert en claimt is voor zijn rekening.

        Comment


        • #5

          Comment

          Working...
          X