
Dat Clio een opfrisbeurt kreeg was al bekend, dus een ‘nieuwe’ Clio RS kon niet uitblijven. Dit is de gefacelifte hothatch. Het bleef echter niet bij uiterlijke wijzigingen.
Zo heeft Renault het motormanagement iets aangepast, waardoor de auto een tikkie meer vermogen heeft gekregen (200 in plaats van 197 pk) en maximum vermogen en dito koppel zijn iets eerder beschikbaar. Het blijft echter een toerenmachine, helemaal nu Renault de 1e, 2e en 3e versnelling nog korter heeft gemaakt om de acceleratie te vergroten. De sprint naar honderd duurt nu 6,9 seconden. De CO2-uitstoot is echter gedaald tot 195 gr/km.
De overhang vóór is vergroot voor aërodynamische redenen, zodat de Clio iets minder luchtweerstand heeft dan zijn voorganger. Net zoals bij het huidige model wordt er een standaardversie en een cup-variant leverbaar. Die laatste is 36 kg lichter en ligt 7 mm dichter op het asfalt. Ook het stuurgedrag is aangepast: de cup stuurt directer dan de sport-versie.
Comment