Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 205, the defects thread!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nah, voor EG wel hoor....
    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Slim en HTT is zowieso niet aan elkaar besteed... ;-)
      The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

• Planee, na het doorbladeren van je posthistorie moet ik concluderen dat je nergens ook maar één constructieve, nuttige opmerking hebt toegevoegd in elf pagina's met topics. Laat ik zo ver gaan op te merken dat jij geen synergie vormt met de eigenschappen nut, humor of tact :-)

Verder zal het mij m'n zitvlak jeuken wat jij denkt, aangezien ik van jouw kant toch, zo blijkt, geen bruikbare wijsheden hoef te verwachten. Ik weet dat ik geen autotechniek-held ben, dat heb ik ook nooit beweerd. Sterker nog, ik gaf al aan dat ik als 'newbie' zou beginnen 'en kijken waar het schip strand'.

Voor een newbie gaat het nog best goed zo :-)

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
        Beste HTT gast,

Als je een slechte koppakking hebt, en ook al kan je daarmee rijden, dan vervang je die toch gelijk met de distributieriem ????

Als de kop alsnog ernstig begint te lekken mag je weer de riem vervangen he, oude riem mag je niet gebruiken dus mag je weer lekker betalen voor riemvervanging + koppakking vervanging.

Al met al geen slimme actie dit.
        De monteur (die al 8 jaar aan 205'jes sleutelt) gaf aan dat ze hier makkelijk heel oud mee kunnen worden, en een koppakking door hem laten vervangen (wit) zo'n 400 euro kost. Aangezien ik die niet bij had, was die beslissing snel gemaakt.

Het vervangen van de distributieriem heeft hij stap voor stap laten zien en uitgelegd, zodat ik dit voortaan zelf kan. De klepdekselpakking evenzo, dus dat kan ik indien nodig nu ook wel aanpakken.

Ik beschouw de gemaakte kosten dus ook in positieve zin als leergeld.
        Last edited by htt-thalan; 23-10-09, 18:13.
        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

• Ha, die HTT;

Ach, ik zie dat jij en Plane al kennis hebben gemaakt, leuk! Hij plaatste vroeger ook nog wel eens hele leuke NSFW-linkjes, weet je?
          Scherven brengen gelul.

Comment

• Plane mag van mij helemaal los gaan.....

En niet alleen op vrijdag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
              koppakking en klepdekselpakking is volgens mij niet hetzelfde .... |./
              Toch beter lezen, in een van de beginposten heeft ie het over de koppakking.

Maar duidelijk verhaal HTT.

Comment

• LOL, het streelt mijn ego toch wel een beetje dat er iemand de moeite neemt om 11 pagina's heeft zitten doorbladeren op zoek naar een nuttige bijdrage van mij op een topic.
                Je hebt geluk, Thalan dat Gummen 1.0 uit de lucht is anders had je 1100 pagina's door moeten bladeren en nog steeds helemaal niets kunnen vinden wat nut, humor of tact zou hebben. :-)
                Ik pretendeer ook helemaal niet meer te zijn dan dat wat ik ben, dit in tegenstelling tot anderen hier... (voor alle duidelijkheid dit is een hint naar jou) ;-)
                Wat betreft bruikbare wijsheiden van mijn kant? mwoah die bewaar ik wel voor mensen die daadwerkelijk kunnen luisteren en tips kunnen waarderen.
                Die geef ik dus niet prijs aan de eerste de beste nitwit die alleen maar oude gebakjes koopt, denkt voor een dubbeltje op de eerste rang kan gaan zitten en verwacht dat met behulp van een "sleutelmanual" en het in de wind slaan van goede adviezen zijn auto rijdende te kunnen houden.
                Ohw wacht, ik heb er toch eentje voor je, een zeldzame wijsheid van Plane...

*tromgeroffel*, die Peug van je is de geest aan het geven, vervang die pakking asap anders zie je heel binnenkort een grote rookpluim en brand er niet 1 maar alle lampjes op je dashboard!! *tromgeroffel uit*

Succes!
                The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

• Je komt een beetje laat Plane, de hele 'pretentie' discussie is al geweest, maar aan je intonatie te merken is dat niet de eerste boot die je in je leven gemist hebt.

1) Ik koop oude gebakjes omdat ik geen geld heb voor verse taarten.

2) Vele beroemdheden zijn groot geworden zonder 1 cent opleiding (ik begrijp je frustratie wel, je vindt het jammer dat jij daar niet één van bent) en als die mensen het maken, moet het mij toch op zijn minst lukken om die broodtrommel gaande te houden met een goed boek en een beetje enthousiasme.

Serieus, ik heb Motroos al meegemaakt, als je daar overheen wilt gaan zul je toch beter je best moeten doen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                    Je komt een beetje laat Plane, de hele 'pretentie' discussie is al geweest, maar aan je intonatie te merken is dat niet de eerste boot die je in je leven gemist hebt.

1) Ik koop oude gebakjes omdat ik geen geld heb voor verse taarten.

2) Vele beroemdheden zijn groot geworden zonder 1 cent opleiding (ik begrijp je frustratie wel, je vindt het jammer dat jij daar niet één van bent) en als die mensen het maken, moet het mij toch op zijn minst lukken om die broodtrommel gaande te houden met een goed boek en een beetje enthousiasme.

Serieus, ik heb Motroos al meegemaakt, als je daar overheen wilt gaan zul je toch beter je best moeten doen!

ff dimmen broekhoest.

Gewoon leuk meepraten en verder niet dit soort opmerkingen maken zonder verdere verdieping in de geschiedenis van medeforummers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                      ff dimmen broekhoest.

Gewoon leuk meepraten en verder niet dit soort opmerkingen maken zonder verdere verdieping in de geschiedenis van medeforummers.
                      Oh, ik begrijp het, dus je mag wel zonder kennis van mijn geschiedenis een beetje meetrappen, maar andersom is heiligschennis? Omdat meneer Plane al jaren een gewaardeerd lid is heeft hij de positie bereikt waarin hij gewoon een zak mag zijn en daartoe zelfs nog jouw goedkeuring verdient?

Zo werkt het niet helemaal w220.

Zo'n beetje iedereen hier heeft meer verstand van auto's dan ik, grant you that, maar er is een duidelijke tweedeling tussen mensen die ongegeneerd de zak uithangen en mensen die een boodschap met tact kunnen brengen, en jij en vriendje plane kunnen zelf wel raden onder welke categorie ik jullie schaar.

Geen woord over jullie achtergrond, kennis of andere persoonlijke zaken, iedereen heeft het recht zijn bek open te trekken, het verschil is alleen dat als jullie het doen, mijn tenen opkrullen.

Comment

• Joh, ga lekker huilie-huilie doen in je kussen.

grow up, get a life, somewhere else....

Mensen in hokjes duwen is zo jaren 80......

o, en voor je stalk-file: ik ben geen vriendjes met wie dan ook op dit groene forum.

Comment

• Ik kon het me al moeilijk voorstellen inderdaad, met een persoonlijkheid om op te schieten :-)

Comment

• LOL, soms is het zo kinderlijk eenvoudig om mensen op de kast te jagen en ze zich laten kennen zoals ze werkelijk zijn.

Thalan, nogmaals, ik pretendeer niks meer te zijn als anderen (in tegenstelling tot jou) maar ik laat je in de waan...Maar hou gewoon op met dit soort onzin.

Gummers zijn imho bijzondere mensen, helpen waar ze kunnen en verdienen meer respect als wat jij ze geeft, oh nee, jij gebruikt Gummers gewoon voor je eigen doel en schijt ze daarna uit want een een of andere monteur heeft je wat anders verteld...

Ohw...je stalkfile heeft je laten zien dat ik al wat langer meeloop hier...ja dat doe ik, en ik ben en ik wil zeker niet tegen Motroosje opbieden, dat vind ik ook totaal niet belangrijk...wat ik wel belangrijk vind is dat jij totaal niks met auto's hebt en hier komt en pretendeerd dat wel te hebben of te willen hebben...je bent gewoon een lachertje!!

Maar goed, ik ga er verder niet dieper op in maar figuren zoals jij...als jij ooit een Gummensticker op je auto zou durven plakken...trek ik de mijne er met mijn tanden vanaf en kots er nog eens over ook.

Btw, W220L, betekend jouw opmerking dat je niet meer mijn kussen komt opschudden?? :-(

:-)

Comment

• Ha, die (?)Gummers;

Gezellie....
                              Scherven brengen gelul.

Comment

• Zo, is het toch nog een echte vrijdag geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                  Leuke onderdelendonor... jammer van de deuken. De klep was nuttig geweest :) nieuwe achterruitverwarming en een ruitenwisser to boot!
                                  Mocht je dit echt overwegen, ooit, check je dan wel even van tevoren of die basisversie van je wel de bedrading heeft lopen voor een achterruitewisser? Sowieso mag je dan waarschijnlijk ook de stuurkolom overzetten (andere hendel) en het wisserreservoir en leidinkjes achterin ook (205 met achterwisser heeft 2 reservoirs, 1 voorin 1 in de kofferbak).

Tot zover de tips van een ex-205-rijder.... back to your regular flaming, already in progress. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
                                    de eerste de beste nitwit die alleen maar oude gebakjes koopt, denkt voor een dubbeltje op de eerste rang kan gaan zitten
                                    Volgens mij heb je het over mij LOL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      Mocht je dit echt overwegen, ooit, check je dan wel even van tevoren of die basisversie van je wel de bedrading heeft lopen voor een achterruitewisser? Sowieso mag je dan waarschijnlijk ook de stuurkolom overzetten (andere hendel) en het wisserreservoir en leidinkjes achterin ook (205 met achterwisser heeft 2 reservoirs, 1 voorin 1 in de kofferbak).
                                      Nu ga ik je iets geks vertellen, maar wist je dat ik daar al over heb nagedacht? Althans, over het probleem dan toch, nog niet over de oplossing, dank daarvoor :-)

Ik vrees dat je het wel bij het rechte eind hebt - de wisserhendel heeft geen 'achter' stand - dat kan nog wel eens een kloteklusje worden, maar vast niet erger dan wat ik al gehad heb. Ik zal eerst Mr. Haynes eens raadplegen.

Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
                                      Maar goed, ik ga er verder niet dieper op in maar figuren zoals jij...als jij ooit een Gummensticker op je auto zou durven plakken...trek ik de mijne er met mijn tanden vanaf en kots er nog eens over ook.
                                      Mag ik je daar aan houden, en komt er dan ook videomateriaal?

John, waar kan ik die stickers bestellen? :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                      Ha, die (?)Gummers;

Gezellie....
                                      Eerlijk gezegd heb ik wel plezier gehad :-) - helaas ten koste van mercedesman, maar toch!
                                      Last edited by htt-thalan; 24-10-09, 12:18.

Comment

• Het gaat nooit ten koste van mercedesman, die gooit nog een blok hout in de open haard, schudt het berenvel vast op en gaat het weekend eens lekker.....

Comment

Het gaat nooit ten koste van mercedesman, die gooit nog een blok hout in de open haard, schudt het berenvel vast op en gaat het weekend eens lekker.....
                                          ...de haren op zijn kont verliezen omdat mercedesvrouw hem in opperste extase iets te dicht bij het openhaardvuur duwde waardoor er over tien jaar nog steeds twee halfronde zwarte afdrukken te zien zijn op het verder smetteloos witte berenvel en meneer mercedesman de aankomende week zeer moeilijk zal kunnen zitten door zijn ietwat geroosterde maar niet doorbakken billetjes?? ;-)

Comment

• zou zomaar kunnen.

Maar ik ben niet thuis, dus mijn billetjes (...) zullen het niet zijn.

Comment

• LOL, je hebt een groot hart mijn vriend, ik zou het nooit zo gezellig maken voor de minnaar van mijn vrouw en dan zelf wegggaan!! :-)

Comment

• Als ik dit zo lees vraag ik me af welke ster groter is, zijn eigen, of die op zijn motorkap :-)

Comment

• Jij moet je Haynes bijbel lezen ....

http://www.haynes.com/

is ook nog iets van een forum aanwezig

http://forum.haynes.com/

loopt weer fluitend het draadje uit...

Comment

• LOL, geachte meneer de mercedesman, om op dat forum te mogen posten moet je zeker enige kennis van iets hebben, helaas ontbeert Thalan enige kennis van..uhmm...alles...

*Fluit lekker mee*

Comment

zou zomaar kunnen.

Maar ik ben niet thuis, dus mijn billetjes (...) zullen het niet zijn.
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                                      Als ik dit zo lees vraag ik me af welke ster groter is, zijn eigen, of die op zijn motorkap :-)
                                                      lol ;-)
                                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

• een redelijke recente Ford Mondeo 2.0 TDCI bleek de beproeving te zwaar en die moest midden op de smalle 2-baansweg rechtsomkeert maken...
                                                        En dat vertelde de Ford bestuurder jou toen hij bij je was?

Misschien is dat huilende geluid wel echt huilen. De auto heeft gewoon verdriet, om zijn baasje :-)

Comment

• Moest je zo lang over die grap nadenken, of kom je net binnenrollen en dacht je, ik trap even mee met de rest, dan lijk ik vast net zo cool?

Je moet die oude autootjes met liefde behandelen, en een beetje geloof tonen. Hadden jouw (pleeg)ouders dat gedaan, was je vast niet zo'n rotjong geworden :-)

Comment

• Sakkerju ik denk ik check even hoe 't staat met de distributieriem maar kom vervolgens weer 30 posts tegen die zoals gebruikelijk half ontopic zijn.

Ben iig blij dat mijn tip om die godverse distributieriem ASAP te vervangen geen loos commentaar was (mbt die spanrol).

Kleppendekselpakking moet je zelf wel kunnen vervangen, da's maar paar boutjes. Zelf een koppakking vervangen is wat meer werk, doe maar niet. Beter nog ; dump heel die auto voor een zacht prijsje, hou je mond bij de verkoop over de gebreken zoals iedereen doet (ach ja hij lekt een beetje olie, maja het is een oude auto he) en koop die 1.4 van Toon (http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=3828) hoewel 't nu wel weer pijn zal doen na al die noodzakelijke reparaties (die overigens noodzakelijk waren voor een potentieele verkoop btw).

Je moet die oude autootjes met liefde behandelen, en een beetje geloof tonen.
                                                            Met geloven alleen is geen enkele distributieriem ooit vervangen.

Comment

• Nou, volgens de monteur van de APK-garage lekt de koppakking een klein beetje maar volgens de monteur van de Peugeot garage is het de klepdekselpakking. Met een beetje pech zijn ze het allebei natuurlijk, en aangezien ik alleen de klepdekselpakking zelf kan, is dat gauw uitgezocht.

Ik heb er echter geen haast mee, zolang hij niet abnormaal olie verbruikt, en dat hou ik gewoon in de gaten. Voorlopig is zo'n beetje alles gedaan voor de winter.

Comment

Working...
                                                              X