Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vel Satis....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vel Satis....

Eh....waar zijn die opeens gebleven? Eerst werd je ermee dood gegooid. Vooral in de financiele wereld. Stonden er 2 hier bij ons om de hoek. Nu zie je ze nergens meer.

Mijn broer had er ook 1. Nu een XC60.

Typisch he?

Wat was ook al weer het merk?
    O dat merk met een complimentary OV kaart. ;-)
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
      Typisch he?
      Ja, heel erg typisch.

Begrijp er ook niks van, schitterende bakken, super comfortabel, ruim en last but not least, natuurlijk uitermate degelijk en betrouwbaar:-)

Enne 2e hands zijn ze voor een grijpstuiver af te halen.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
        Eh....waar zijn die opeens gebleven? Eerst werd je ermee dood gegooid. Vooral in de financiele wereld. Stonden er 2 hier bij ons om de hoek. Nu zie je ze nergens meer.

Mijn broer had er ook 1. Nu een XC60.

Typisch he?
        de exemplaren die niet in de schrootpers zijn beland ,zullen wel door de repo-man zijn teruggenomen en verpatst in het oostblok ,en de bralapen die in die dingen reden de straat op geschopt zijn ,vanwege de recente saneringen in de financiele windhandel
        Last edited by motroosje; 01-06-09, 07:12.
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Snap het wel maar het is typisch dat het lijkt alsof het van de ene op de andere dag gebeurt.....

Comment

Op de IAA 2001 was ik best onder de indruk van het ding, ruim en netjes afgewerkt. Maar de enige Vel Satis eigenaar die ik ken, moest 'm meermalen laten afslepen. Tsja..

Comment

Dat je ze weinig ziet, is, ondanks de euh markante vormen, niet zo verwonderlijk. Dingen zijn ook erg zwaar, en groot en zwaar verkoopt al even niet zo goed meer.

Dit jaar nog maar/toch nog 11 stuks, tegen vorig jaar 66 en toch wel 660 in 2002. Lijkt de 607 wel.

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfer...ie=Vel%20Satis

Comment

Ook een problematische vormgeving natuurlijk. Te dicht tegen "busje" Espace aan, een echte berline a la Renault 25 (we vergeten even de te anonieme Safrane) was natuurlijk mooier en misschien ook succesvoller geweest.

Ze rijden heerlijk comfortabel trouwens. Mooi zijn ze niet, maar ik vind ze wel wat hebben.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  een echte berline a la Renault 25 (we vergeten even de te anonieme Safrane)
                  Inderdaad, een Renault moet natuurlijk wel lelijk zijn. ;-) Niks mis met de Vel Satis toch? De Renault bij uitstek, ook qua kwaliteit. ;-)
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Staat as we speak een Vel Satis 3.5 V6 in het donkergroen hier in de straat... Toch wel een mooi ding, met contrasterend interieur in mooi leer...
                    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Dit jaar nog 11 verkocht?? De Vel Satis is toch al tijden uit produktie?
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Je kunt ze dan ook voor een habbekrats ophalen.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6106947

Een 3.5 V6, voor dezelfde prijs als een schrale Golf 1.4 uit die tijd, LOOOL

Comment

Gewoon gastank erin gooien en de rest van de wereld uitlachen. Uiteraard G3. Jaja begin maar weer met Renaultgaatsnelstuk bla bla. Je rijdt wel als een vorst ipv een of andere gare Golf of Astra zit.

Die 3.5 V6 zou ik trouwens niet zomaar uitdagen, ding heeft gewoon 245 pk LOL.

Comment

http://www.telegraaf.nl/autotelegraa...l_Satis__.html

Tja... ;-)
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Toevallig dat ik er net over begon.....

Comment

Jomanda II he... ;-)
                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                  Gewoon gastank erin gooien en de rest van de wereld uitlachen. Uiteraard G3. Jaja begin maar weer met Renaultgaatsnelstuk bla bla. Je rijdt wel als een vorst ipv een of andere gare Golf of Astra zit.

Die 3.5 V6 zou ik trouwens niet zomaar uitdagen, ding heeft gewoon 245 pk LOL.
                                  Vorst? Eerder paus, het is tenslotte zijn mobiel. En je hebt er toch mooi een paar dagen plezier van voordat ie in de hens vliegt. ;-)

Ik denk dat je dat niet eens zo erg vind als je hem all-risks(met een goede
                                  nieuwwaarde clausule lig je helemaal dubbel) hebt verzekerd. :-P

Comment

Uit dat Telegraaf-artikel:
                                    Het bedrijf overweegt om de grote sedantypes van het dochtermerk Samsung deze kant op te halen om zo zonder al te veel ontwikkelingseuro's met een alternatief voor de Vel Satis, Peugeot 607, Hyundai Grandeur en CitroŽn C6 te komen.
                                    Euh, huh? Samsung? WTF?
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      Uit dat Telegraaf-artikel:
                                      Euh, huh? Samsung? WTF?
                                      Yep, Koleos is feitelijk ook een Samsung.
                                      2 x ouwe premium meuk
                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_Motors

Comment

Een Renault 'Vol zaad is' natuurlijk niet trendy tegenwoordig ;-)
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Mijn zwager rijdt zakelijk met een Vel Satis 3 liter diesel automaat en ik heb er in Italie even mee gestuurd. Het ziet er niet uit, maar het rijdt prima, zeer comfortabel, stil en enorme ruimte.

Comment

Mijn pa rijdt erin, een 3.5 liter V6. Wel een paar keer mee gereden, van de winter ook lange rit naar Praag.

Plussen
                                              - Als je graag een comfortabele auto wilt dan is dit je auto. Zeer comfortabel onderstel
                                              - Hele lekkere, grote, Franse fateuils.
                                              - de auto is ruim
                                              - nog nooit in zo'n stille auto gereden
                                              - Het interieur is ook erg mooi en origineel!

Minpunten van de auto:
                                              - Besturing is veel te licht
                                              - Afschrijving is gigantisch
                                              - Auto is geen rijdersauto
                                              - Automaat heeft 0,0 trekkracht in te lange 5e versnelling. Ook 4e versnelling is te lang. Prestaties vallen wat tegen gezien de 240 pk. 0-100 wel onder de 9 seconden, maar dat is ook niet super. Topsnelheid viel wel beetje tegen, kreeg hem niet boven de 230 op de teller tijdens een ritje naar Praag deze winter. Officieel is topsnelheid 235.

Maar ja, als je de afschrijving even meerekent kun je ook een Audi A6 3.0 TDI kopen of een 530i/530d. Dan zou ik het wel weten ;) . Maar ja....als je gewoon meeste comfort voor je geld wilt hebben, dan is de Vel Satis, Mercedes E of de Citroen C6 je juiste keus.
                                              Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Ik vind een Avantime veel gaver, dus zou liever zo eentje ophalen. En dat is tenminste een echte cult-Renault!
                                                Doe maar een gifgroene met bruin leer.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Of een Lancia Thesis! Eigen stijl ipv een gemuteerde Espace :)

Comment

Working...
                                                  X