Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Remschijfschroef af?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    Enne, laat mij lekker rellen op deze hele vroege zondagmorgen.... ;-)

Moet tot 01.00 stand-by blijven.
    Sterkte dan maar, nog een half uurtje.
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

H vogels, jullie kunnen elkaar ook gewoon even bellen.

Thalan, waarom zou een 8inch massieve achterremschijf voor (bijv. mijn vroegere GTI) Peugeot zo veel goedkoper moeten zijn dan een 8inch massieve achterremschijf voor een 520 ? Of omgekeerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
        H vogels, jullie kunnen elkaar ook gewoon even bellen.

Thalan, waarom zou een 8inch massieve achterremschijf voor (bijv. mijn vroegere GTI) Peugeot zo veel goedkoper moeten zijn dan een 8inch massieve achterremschijf voor een 520 ? Of omgekeerd ?
        Omdat, om te beginnen, mijn Peugeot achter geen schijf-, maar trommelremmen heeft, en ten tweede verwacht ik dat de dikte wel iets verschilt, afhankelijk van of je 800, of 1600 kilo tot stilstand moet brengen.

http://www.carpartsdirect.nl/

Vul het kenteken van je Peugeot in en je weet het.

En ja, de schijven, mits massief, zijn goedkoop.

Evenals de blokken.
        36 euro's voor een set van 4 blokken, en 31 euro's voor een set van 2 schijven, 9mm dik. Valt best mee idd. Kon alleen geen revisiesetje vinden.
        Last edited by htt-thalan; 09-08-09, 09:53.
        Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
          Tot slot punt 4: dat afgebroken schroefje kun je waarschijnlijk wel met een tang vastpakken en losdraaien als de schijf eraf is. En anders laat je het gewoon zitten. Die schroefjes zijn er alleen om montage te vereenvoudigen. Zoals W220 al zegt: de remkracht zelf wordt door de wielbouten overdragen.
          Totdat je later weer eens de schijven wilt verwisselen en die verdomde %$^&&(&%$! schroefjes vastgeroest zitten. Pas bij mijn Fiestaatje ook weer lekker bezig geweest met uitboren van die krengen. Ikzelf monteer die schroefjes niet meer terug. Het is daarna alleen extra opletten dat je schijf recht zit bij het monteren van het wiel, verder hebben die schroefjes totaal geen nut, volgens mij.
          Auto's: veel...

Comment

maar ik schrok nogal van de prijs, omdat iedereen roept dat 205 onderdelen 'geen reet kosten'. Als ik moet rekenen dat daar normaal nog arbeidsloon bijkomt kost het vervangen van de remmen dus ongeveer 400 euro,

Beste htt,

Ga a.u.b nooit meer vooruit zitten rekenen als je niet weet wat de totaal kosten zijn,ik stuur je niet voor niets een pm!
            Chev's of the 50's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knutsel-ivl Bekijk bericht
              maar ik schrok nogal van de prijs, omdat iedereen roept dat 205 onderdelen 'geen reet kosten'. Als ik moet rekenen dat daar normaal nog arbeidsloon bijkomt kost het vervangen van de remmen dus ongeveer 400 euro,

Beste htt,

Ga a.u.b nooit meer vooruit zitten rekenen als je niet weet wat de totaal kosten zijn,ik stuur je niet voor niets een pm!
              Ik heb niks uitgerekend, ik heb gewoon het uurloon van een garage gepakt? 2 uur werk is ongeveer 160 euro, ex btw. In ieder geval wel bij de garages die ik tot nu toe heb gebruikt, en die zullen waarschijnlijk ook meer rekenen voor de onderdelen dan jij doet.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds blij met je aanbod, ik stel hierboven dan ook dat het normaal (dus als leek wegbrengen naar de merkdealer) blijkbaar 400 kan gaan kosten. Ik hoopte met een beetje eigen werk voor de helft klaar te zijn.

Comment

Ik had remblokken van OMP(road&sport) onder de 1.4 Generation van GF gemonteerd.
                Had ze toen gekocht bij autosportcompany voor 25,- euro(zijn nu 27,37 euro)
                Verders normale remschijven...moet je voor minder als 60,- euro kunnen krijgen,en je auto remt beter als orgineel!

Wel ff de achterkanten van je remblokken licht insmeren met kopervet/keramische vet, en ook je geleidebanen op je (Bendix) remklauw schoonborstelen en insmeren met vet.

Vervangen van je remmen zou ik gewoon zelf doen...is zo gepiept, en je bent voor minder als 100,- euro klaar.

Heb als je interesse hebt ook nog een K&N vervangingsfilter, en een 13" stalen Generation velg met band liggen...mag je meenemen voor een sixpack witbier...

gr.
                Marvin
                Last edited by Marvin 328i; 09-08-09, 21:03.

Comment

Ik weet niet wat voor maat velg ik nu heb, eigenlijk, maar mijn rechterachterband, hoewel nog goed van profiel, is volgens mij een beetje poreus. Die zou op zich vervangen mogen worden. Waar zou die band eventueel op te halen zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                    Ik weet niet wat voor maat velg ik nu heb, eigenlijk, maar mijn rechterachterband, hoewel nog goed van profiel, is volgens mij een beetje poreus. Die zou op zich vervangen mogen worden. Waar zou die band eventueel op te halen zijn?
                    Bij een bandenboer ..........?

Comment

LOL @ Parohl..

Of je lokale sloperij..
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik refereerde dus naar het aanbod van Marvin...

Comment

Ik refereerde dus naar het aanbod van Marvin...
                          Lekker duidelijk....

Comment

Lekker duidelijk....
                            tja, ik werd hier een tijdje afgebrand omdat ik teveel zou quoten bij het antwoorden - quote ik een keer niet, krijg ik het verwijt dat het niet duidelijk is...

Jij bent ook zo consistent als de elektronica in je Mercedes h :-)

Comment

Simpelweg de zin beginnen met "Ja, ik heb eventueel wel belangstelling..... " is je al teveel moeite....

En dan wil je met je eigen handjes de remmen onder handen gaan nemen...

Succes.

Comment

Nee, ik begrijp 'em wel, je leest alleen mjn reacties, in de hoop dat er nog wat te rellen of af te vlammen valt ;-)

Comment

Nee hoor, ik lees alles.

Niet zo bijdehand gaan doen, ga lekker sleutelen aan je monster.

Comment

Quoten moet je alleen doen als je niet als eerste antwoordt of reageert op de post erboven. Dus had PaRohl zijn leesbril vanmorgen vroeg even niet op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                      Quoten moet je alleen doen als je niet als eerste antwoordt of reageert op de post erboven. Dus had PaRohl zijn leesbril vanmorgen vroeg even niet op.
                                      Steek jij lekker een sigaartje op Joost :-)

Comment

Ik wil niet te zuinig zijn op onderdelen zoals veiligheid, al moet de auto natuurlijk wel zo weinig mogelijk kosten. 140 rij ik er niet mee (hoogstens een enkele keer 130) en ik rij zeer defensief en anticiperend, wetende dat je je in een blikken doosje voorbeweegt met -2 NCAP sterren.
                                        Dat zal je nog wel eens vies kunnen tegenvallen dan, ik ben ooit met een 205 met 120km/pu op de zijkant van een bestelbusje geklapt en kon er zo uitstappen, heb zelfs het verkeer nog staan regelen daarna. Ok 205 zag eruit als een wokkel en had niets meer voor de voorwielen zitten, maar toch....
                                        The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plane Bekijk bericht
                                          Dat zal je nog wel eens vies kunnen tegenvallen dan, ik ben ooit met een 205 met 120km/pu op de zijkant van een bestelbusje geklapt en kon er zo uitstappen, heb zelfs het verkeer nog staan regelen daarna. Ok 205 zag eruit als een wokkel en had niets meer voor de voorwielen zitten, maar toch....
                                          Laat ik nou totaal geen ambitie hebben om erachter te komen of dat voor alle 205'jes geld ;-) ik kies eieren voor mijn geld, ik rij alleen sportief met een auto waarvan ik weet dat die er ook de veiligheid en remmerij voor heeft. Met de 520i reed ik bijna alleen maar linkerbaan en eigenlijk standaard (veel) te hard, maar daar heb ik ook meer dan eens een noodstop mee moeten maken en die stond ook bij wijze van spreken op een muntstuk stil.

Een ex-collega biedt mij nu de 306gti aan van zijn broer voor duizend euro, maar het ding staat al 2 jaar stil. Enorm verleidelijk maar stom idee. Ding zuipt twee keer zoveel, heeft waarschijnlijk een hoop werk nodig en onderdelen zijn zeldzaam. Ik ga er binnenkort een keer met een collega naar kijken die er wel geld en middelen voor heeft, misschien steek ik er wat van op.

Comment

Onderdelen zeldzaam voor een 306GTI...?
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb een paar reviews gelezen van eigenaren, en die zeggen dat je van te voren goed moet beseffen waar je aan begint, om dat heel veel garages alleen maar onderdelen leveren voor 'gewone' 306 modellen uitgezonderd de GTI, en dat die delen dus ook heel prijzig zijn. Het zou de enige 306 zijn met een afwijkend blok dat ook niet gecoverd word in bv de Haynes handboeken van de 306. Misschien dat er een apart 306 GTI boek voor is, dat weet ik niet.

Lijkt mij een gave auto om te hebben... maar het is gewoon een M5-hatchback, om de vergelijking met Beieren even te maken. Kost je een rib uit je lijf maar als je het kan betalen is het een zee van plezier.

Comment

OK...

Het blok is volgens mij een wat gekietelde S16, wat op zich een redelijk breed gebruikt PSA-blok is. Verder de 6-bak die niet als slecht bekend staat, en een wat straffere vering, maar dan houdt het wel op qua afwijkende onderdelen?

Zoals alle potentere auto's zal-ie wat vaker een koppeling en zo moeten, ja.
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Nou ja, als ie voor 1000 euro weg gaat dan zal er vast nog wel wat werk aanzitten neem ik aan? Zo niet, dan is het wel een heel aantrekkelijk aanbod. 306 GTI's zijn aardig zeldzaam, je ziet meestal de xsi of s16 versies. Schijnt trouwens wel erg leuk te zijn om in te sturen, ook nog wel lekker vlot zo'n ding.

Aan de andere kant, als je je druk maakt over een setje schijven en blokken van een paar tientjes voor de 205, dan kun je zo'n gti inderdaad beter laten staan.

Comment

Het is niet dat ik het geld niet hb, het budget reikte voldoende om die E34 te blijven rijden, ik heb het voor deze 205 gewoon niet ver. Het is zonde. Deze auto moet me zo goedkoop mogelijk naar mijn werk en terug brengen, want van het geld dat het bespaart wil ik over een paar jaar een echte droomauto kopen. De M635csi zal er van zijn levensdagen niet inzitten en zelfs een E34 M5 zal heel lastig worden, al blijf ik wel hopen.

Ik weet van vrienden dat ze op een 205GTI gewoon leegliepen (ze hadden ook wel pech hoor) en dat zal met een 306GTI niet anders zijn. Met de BMW had ik ook wel kosten maar nooit pech. Die auto koste me 400 euro in de maand inclusief benzine, en per jaar minimaal 1500 euro aan onderhoud.

Zo'n 306GTI loopt volgens 1 van de reviews die ik las ongeveer 1 op 10 als je vlot rijdt en dat valt op zich nog wel mee voor zo'n snelle auto, maar als je dan ziet dat hij soms 1000 euro of meer voor een beurt kwijt was inclusief een aircoprobleem en wat olielekkage, word je daar een beetje bang van. Hij deed ook maar 30.000 kilometer met een paar remmen (zal ook wel aan de rijstijl liggen) en de bandenkosten zullen ook wel niet lief zijn. Zelfs als ik geluk heb kost dat ding me per maand weer net zoveel als de BMW deed.

Nee, ik wacht mijn tijd wel af. In mijn eentje met een lege kofferbak en een warme motor wil die 205 ook echt wel vooruit, en zo rijd ik mezelf in ieder geval minder snel een boete.

Ik ga wel met de genoemde collega naar die 306GTI kijken. In het beste geval koopt hij hem wel, en leer ik nog wat van het knutselwerk dat er eventueel aan is.

Comment

Nou, zonde...

De 306GTI, kleur zwart, moet voor MINImaal 1500 euro weg, zegt 'ie, en meer als hij er werk in steekt, en daaronder verstond hij een stevige poetsbeurt omdat hij al 2 jaar stilstaat onder een boom.

De gebreken:

Voorstoel los
                                                      Deuk in motorkap van een paaltje
                                                      Mistlampen kapot (barsten)
                                                      Stuurbekrachtigingspomp stuk
                                                      Nieuwe banden onder maar staan al 2 jaar stil op wss minder dan 2 bar zegt hij

En pice de resistance: auto heeft 2 ton op de teller, maar op 80k is er een nieuw blok in gegaan vanwege een vastgelopen distributieriem, en op 180k is dat weer gebeurd, dus is het blok toen gereviseerd.

En dat zijn alleen nog maar de zaken die de verkoper los wilde laten. Na dergelijke stilstand verwacht ik ook verroeste remschijven, verweerde slangen, slib die is bezonken in leidingen, tank, verdroogde raamrubbers, airco dood, interieur muf...

Lekker laten staan dus...

Comment

Verstandig

Comment

Ten opzichte van die E30 helemaal zo gek nog niet, toch?

Comment

Working...
                                                          X