Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Citroen DS3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Zeg, wat is dit nou weer. 't Is geen Alfa, 't is geen BMW, en 't is al helemaal geen coole Benz. Kan er AUB iets laatdunkender over dit goggomobieltje gesproken worden? Anders zie ik me genoodzaakt van forum te wisselen. Dank u!
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ach, we zijn hier toch niet zo snobistisch dat we enkel over premium automobielen praten?
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Eddieee, het is idd. dezelfde kleur, op de foto van mij lijkt hij blauwer.(is met telefoon genomen in miezerig weer).
        Is een THP en loopt erg goed.
        Wat me vooral opvalt is dat hij vergeleken met de Cooper S van mijn ma veel relaxter is.

Olle ik heb niets tegen de moderne Citroens hoor.
        Sterker nog de bus waarmee ik de Nordschleife opging is er ook 1, al is het gewoon een Fiat met Fordblok!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht

Als ik er een had trok ik alleen meteen de zekering van de LED DRLs eruit. Is geen porem die rechtopstaande rits kermisverlichting.
          Maakt de auto uniek, je herkent 'm van 500 meter van te voren. Prachtig als je het mij vraagt.
          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ha, die ExT;

Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in dat een ander mijn auto van grote afstand als het een of andere type herkent.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Die LED-kermisshit moet weg. Op iedere auto; of het nu een Audi, Mercedes of Citroën is. Je rijdt voor aap met die meuk.
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Mijn mening is dat elke auto met omhoog getrokken koplampen ontzettend lelijk is, en ik hoop dat deze modegrill z.s.m. uit het straatbeeld verdwijnt. Een auto moet stoer smoelen en dient niet voorzien te zijn van een mislukte 'ooglift' met kerstverlichting.

Maar ach, mijn smaak telt natuurlijk niet mee :-)
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ik ben het volledig eens met die Ledzooi.
                  Bewust rijd ik steeds met de 'gewone'lampen aan! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    Ha, die ExT;

Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in dat een ander mijn auto van grote afstand als het een of andere type herkent.
                    dat weet ik Hans, daarom rij je ook BMW. Ik kan soms op 20 meter afstand nog niet zien of ik met een 5 of een 7 te maken heb. :-)

Comment

Ha, die ExT;

Daar helpt geen enkele dagrijverlichting meer bij. Dit misschien wel:

Scherven brengen gelul.

Comment

Geinig dat Erwin hem ook leuk vind rijden. Ik vond dat ook (test). Ze lijken ook nog eens op elkaar. Welke uitvoering en motor heb je?

Comment

Toch kwam ik gisteravond achter een onhebbelijkheid van de THP motor.....
                          Toen ik hem meekreeeg zeiden ze al, hij loopt niet helemaal goed, mist vermogen.
                          Ik ermee rijden en ding reedt echt als een speer, en had zoiets van 'geen idee wat ze bedoelen'.
                          Totdat ik voor een stoplicht stond en wegtrok toen hij groen werd: geen vermogen, geen turbo!
                          Was toch wel nieuwsgierig aangezien die motor ook in de Cooper S ligt met meer vermogen en mijn
                          moeder evt. een x een jongere Cooper S wil hebben.
                          Schijnt heel veel voor te komen en heeft iets met de timing van de distributie te maken waardoor de auto te rijk loopt
                          en de Turbo gewoon uitgezet wordt.
                          In de C5 zit die motor ook en ook daar hebben ze het probleem en dus ook bij Peugeot en Mini.
                          Erg jammer want het is een heerlijke motor verder!

Comment

Ik heb met de Fiat 500, Mini cooper, Mito en DS3 gereden.

Ik vind de mini eerlijk gezegd het fijnst, maar op de voet gevolgd door de DS3.
                            De 500 is te klein en te vrouwelijk. De mini te duur met alle opties.
                            De mito ziet er geweldig uit van binnen, maar overall vind ik hem toch wat tegenvallen.

Mijn keus zou dan ook absoluut voor de DS3 gaan, hoewel ik het design wel weer wat druk vind.

En ja ik ben een citrofiel, maar toch alle auto's gereden, meerdere keren en tja DS3 komt er toch als eerste uit.
                            http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                            Citroen 2CV 1982
                            Saab 9-3 2.0T 2002
                            Citroen C1 2014
                            Solex 3800

Comment

Ga zo ff stukje sturen in een KNALGELE DS3 met 156pktjes. Een kijken hoe dat kart. Moeders heeft em als loaner van de garage; m'n zusje was gisteren even met d'r vriend door Weert aan het rijden. Belt de garage na een uurtje; hadden van klanten bericht gekregen dat hun DS3 door Weert aan het racen was... Maar goed dat ik in Maastricht woon. Rijbericht later!
                              '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                Ga zo ff stukje sturen in een KNALGELE DS3 met 156pktjes. Een kijken hoe dat kart. Moeders heeft em als loaner van de garage; m'n zusje was gisteren even met d'r vriend door Weert aan het rijden. Belt de garage na een uurtje; hadden van klanten bericht gekregen dat hun DS3 door Weert aan het racen was... Maar goed dat ik in Maastricht woon. Rijbericht later!
                                Nou Toon, drive it like you stole it!

Die garage moet jullie dankbaar zijn, imagobuilding voor nop :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                  Belt de garage na een uurtje; hadden van klanten bericht gekregen dat hun DS3 door Weert aan het racen was...
                                  Sjesus, vroeger reden de NSB'ers nog trouw DKW! Nu ook Citroen kennelijk. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe dat scheuren gebeurde he!?
                                    Zou het toch niet prettig vinden als mijn garage me voor zoiets zou moeten bellen :-s

Comment

Ik zou me doodschamen.

Willem

Comment

collega van me rijdt nu sinds kort een DS3 1.6 dieseltje. Niet mee gereden maar het ziet er geweldig uit.
                                        Hoop luxe, mooie navi, leer van binnen. Geen straf hoor. Tig keer leuker dan de zoveelste Polo Bluemotion.

Comment

Bij autoblog hadden ze die volgens bij tegen de Mito JTD 85pk (14%) getest. Ze vonden de DS3 de betere auto. Zou ook mijn keuze zijn moest ik kiezen tussen de Polo BM/Mito JTD/DS3 e-HDI

Comment

Nou; verslagje dan maar.

Ding ziet er natuurlijk perfect uit. Gele body, zwart dak, 17" (wat groter oogt, btw) met geel hart. Vanbinnen gaaf interieur, mooie grote (voor mij iets TE grote (brede)) kuipstoelen, zoals ET al zegt, in prachtig leer. Helaas detoneren op sommige plaatsen, bv overkapping meters, lelijke plastics.

Starten; ZWIEP zeggen de naaldjes op de meters, leuk! 1.6 Turbotje bromt mooi, volgens mij lekker getuned uitlaatje. Dan het rijden. Overzicht in de stad is prima, ondanks het wat kleine achterruitje. Gasgeven gaat perfect, ondanks dat ik het idee heb om voor volgas door een weerstand heen te moeten drukken?! Bij het snelweginvoegen rijdt je al snel 160+, wat is dit ding rap! 7,3 sec naar de 100, en daarna gaat ie vrolijk door. Mooie kanttekening; bij 120kmh in 6 draait het blokje nog geen 2000tpm. Verbruik weet ik zo niet, maar zal daardoor wel mooi gedrukt worden. Wegligging als een kart, bijna geen overhangen. Toch in de stad (Maastricht, go figure) helemaal niet oncomfortabel.

Resultaat van de proefrit: HEBBUH! Wat een leuk karretje, zeker als Sport Chic (wel een k*tnaam, hey) mooi bomvol en een heerlijk scheurijzer.
                                            '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Dat was ook mijn ervaring toen ik de Racing voor de buren mocht testen. Had jij ook last van torque steer, Toon? Dat was eigenlijk het enige minpunt dat ik kon ontdekken.
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou, met moeders ernaast kan ik redelijk de hoek om, maar om op TS te testen gaat wellicht iets te ver, vrees ik. Racing en THP scheelt wel iets van 50pk, dus wellicht dat het bij de THP beter is? Vond hem iig snel genoeg...

Comment

Die berg extra pk's kunnen inderdaad net het verschil maken. De Racing is bloedsnel, dus kan me voorstellen dat je met 156 pk ook al flink uit de voeten kunt. Dat subtiele lichtvoetige dat de Racing heeft, moet in een reguliere DS3 net zo prettig voelen.
                                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Blijkbaar oud nieuws, zo'n DS3. Heb de afgelopen maanden met de Mazda gereden maar die begint er langzamerhand genoeg van te krijgen. Motor heeft ook al bijna 230K gelopen dus dat mag ook wel.

Heb nu een DS3 1.6HDi (100pk) geregeld. Om heel eerlijk te zijn boeit het me zo onderhand niet zo veel meer wat voor auto ik rijd. Als het goed is ziet hij er zo'n beetje uit zoals op het plaatje met 17" velgen en deze kleur. Gaan we daar een maandje of 3 mee rijden om te zien of dat wat is, deze is namelijk bijna einde contractkilometers.

CITROE~1.JPG

Comment

Stephane, heb jij hem met open dakje? Ik heb hem als huurauto gehad afgelopen zomer en alleen de toegang tot de kofferbak en de semi-automatische bak vielen erg tegen. Voor de rest een erg leuk autootje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
                                                        Stephane, heb jij hem met open dakje? Ik heb hem als huurauto gehad afgelopen zomer en alleen de toegang tot de kofferbak en de semi-automatische bak vielen erg tegen. Voor de rest een erg leuk autootje!
                                                        Nee, zonder open dak. Gewoon een hatsbak met een handbak.

Comment

Inmiddels de DS3 een paar dagen in bezit en ongeveer 750km ermee gereden. Ondertussen redelijk veel afwisseling gehad qua ergonomie en ervaringen daarmee tussen verschillende auto's. De plek van de bestuurder in het interieur en het gebruiksgemak van bedieningselementen. Wat dat betreft stond de Ford Focus die ik had daarmee met stip onderaan de lijst. Dra-ma.

De DS3 zit daar in het midden-boven segment qua gebruiksgemak. Paar minpunten zijn bediening van het volume wat alleen stapsgewijs kan en niet met een draaiknop. Verder werkt het allemaal wel prettig. Niet zoals bijvoorbeeld de Bravo die ik had, waarbij het systeem al een minuut nodig had om op te starten. Draaiend op Windows ook nog eens. Grote faal. Positie achter het stuur is ook prettig en op langere ritten comfortabel.

Weggedrag van de DS3 valt mij ook bijzonder positief mee. Ding stuurt gewoon echt goed. Deze uitvoering (HDI met iets van 100pk, weet het niet eens precies) sleurt er niet echt hard aan maar in de bochten staat hij zijn mannetje. Ben er serieus van onder de indruk, met Michelin Primacy bandjes er nu nog onder.

Kortom: valt absoluut niet tegen zo'n DS3. Ruimte valt ook niet tegen. Zal van de week wel even wat foto's er op gooien. Ding is compleet met lederen bekleding en (relatief) goede audio etc. Prima ding!
                                                          Last edited by Stéphane; 02-02-15, 12:23.

Comment

leuke kleur ook! Citroën heeft het wat kleuren betreft echt goed voor elkaar.
                                                            DS3 is gewoon een leuke kar, en dan te bedenken dat ze er ook zijn met écht leuke motoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                              leuke kleur ook! Citroën heeft het wat kleuren betreft echt goed voor elkaar.
                                                              DS3 is gewoon een leuke kar, en dan te bedenken dat ze er ook zijn met écht leuke motoren.
                                                              Ja, ik vind het ook een mooie kleur. Deze kleur is trouwens niet meer leverbaar, heb ik ondertussen ontdekt. Interieur is ook netjes met zwart lederen bekleding en carbonachtig spul. Enige nadeel is dat op het stuur een metaalachtige (plastic?) plaat zit. Dit voelt koud aan deze dagen en dat is echt zwaar irritant. Hetzelfde geldt voor de versnellingspookknop met metaal/leer combinatie.

10171124_10205851937158935_111617215483258419_n.jpg

Dit blokje voelt wel wat geknepen. Kan me voorstellen dat het met die 1.6t benzine lekker vlot door rijdt.

Comment

Working...
                                                              X