Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Megane Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Megane Coupé

Nieuw model. Helaas hebben ze erg goed naar de Astra GTC gekeken, die ik ook nogal lelijk vind. Hopelijk geldt dat ook voor het onderstel; van de GTC weten we namelijk dat het beter rijdt dan een M3 GT ;)
    Dat wens ik de Renault wel toe natuurlijk :) Maar jammer van het uiterlijk; ze kunnen zoveel beter...
    Last edited by slibbe; 01-09-09, 19:57. Reden: ;) toegevoegd
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Even voor alle zekerheid, je bedoelt deze Slibbe?

Mwoahh, echt lelijk vind ik hem trouwens niet en wat rijden betreft geen idee.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Bril nodig John? Dat plastic op die neus alleen al
      fka v164

Comment

Verdomd da's plastic ja, sorry maar dacht dat het chroom was :-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

lol
          fka v164

Comment

Man, dat ding is al tijden op de markt! En waar de oude Megane Coupe nog wel een leuk scheurijzertje was, heb ik dat gevoel totaal niet bij dit plastic hok.
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Als deze al tijden op de markt is, verkoopt ie zeker slecht.
              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Krijgen Nederlanders dan eindelijk smaak? Of is Korea het nieuwe Frankrijk?
                You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                  Krijgen Nederlanders dan eindelijk smaak? Of is Korea het nieuwe Frankrijk?
                  Wacht even, qua franse automobielen is er tenminste een gevarieerde fraaie historie waar met genoegen op terug kan worden gekeken.

Dat Renault een deel van de wagens in Korea 'in naam' produceert, is wat anders.

Comment

Om ff geen draadje te starten; Heb vanmiddag 500 meter in een Renault Cabrio gereden. Open. Eerste keer dat ik wagen ziek werd terwijl ik zelf reed en niet op het circuit was. Daarnaast veel verkeersdrempels en het voorraam ging gewoon van links naar rechts (en andersom).

Dakconstructie was wel aardig en dicht viel het allemaal wel mee.

Ben weer een ervaring rijker (en de wetenschap om noooooooit zo'n auto te kopen).

Ben ook heel benieuwd hoe Wooters 1 carbrio rijdt. Of dat ook zo'n des-illusie is.

Comment

De keer dat ik (vrij uitgebreid) met zo'n Megane CC reed, schrok ik me bij de eerste bocht helemaal lam, omdat ik nog nooit zoiets onderstuurds had meegemaakt. Ik reed toen wel dagelijks in een 75 TS met Bilstein en Intrax goodies, dus mijn referentiekader was wellicht wat afwijkend :) Maar het viel me toen idd ook tegen.

Rij nu dagelijks (veel) kilometers in een nieuw type Megane en moet toch zeggen dat het een erg fijn rijdende auto is. Ook zeer goede value for money.
                      Auto's: veel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                        Wacht even, qua franse automobielen is er tenminste een gevarieerde fraaie historie waar met genoegen op terug kan worden gekeken.
                        Maar een mooie historie zonder aansprekend heden is ook alleen maar historie. Voegt helemaal niks toe aan je huidige 'barrel'.
                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                          Maar een mooie historie zonder aansprekend heden is ook alleen maar historie. Voegt helemaal niks toe aan je huidige 'barrel'.
                          Dit geldt voor bijna alle merken tegenwoordig. Wat zijn nu nog echt leuke en karaktervolle, enigszins betaalbare, auto's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                            Dit geldt voor bijna alle merken tegenwoordig. Wat zijn nu nog echt leuke en karaktervolle, enigszins betaalbare, auto's?
                            Prius?
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Een eigen willetje hebben die dingen wel, maar leuk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red205 Bekijk bericht
                                Dat is een discussie op zich die ik hier niet wil voeren, maar ik zou all things being equal van mijn leven geen franse wagen halen i.p.v. een koreaanse alleen omdat de fransen vroeger zulke mooie auto's maakten(vervang in mijn voorbeeld frans door Peugeot en je hebt nog redelijk de waarheid ook).
                                Every second of your life is a part of your song

Comment

Gister, via Autovisie, met een paar RSen gereden op circuit Zolder. Zat ook de Megane coupe RS (met alle extra's Cup onderstel, sperdiff, Brembo remmen, 19 inch en Recaro's) bij. Nou had ik nog wat goed te maken met een Renault op Zolder, dus ben er is lekker onbevooroordeeld voor gaan zitten en....

Ik vind dat ding dus echt helemaal geweldig!! Ligt super op de weg, kan z'n power erg goed kwijt. Remt uitstekkend, stuurt heerlijk direct. En is na 4 dagen door 500 raggers, niet kapot gegaan;-)

Deed me sterk denken een Focus RS 1, alleen dan met een stuk minder torque steer.

Briljant voor op het circuit, lijkt me voor alle dag echter wel een beetje veel van het goede.
                                  Al het bovenstaande geld trouwens ook voor de Clio RS die is alleen nog een stuk scherper! en dus veel precieser te rijden, maar daar ook gevoeliger voor.

Twingo RS, leuk voor het geld. Niks meer, niks minder

Comment

Hee, cool dat je dat hebt gedaan. !

Comment

Ja was zeker een leuke ervaring! Ben blij dat ik het gedaan heb!

Comment

Gaaf, Ivar! Echt balen dat ik er niet bij kon zijn. Ik was ook toegelaten maar vanwege afspraken met een klant helaas moeten afzeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivar Bekijk bericht
                                          Gister, via Autovisie, met een paar RSen gereden op circuit Zolder. Zat ook de Megane coupe RS (met alle extra's Cup onderstel, sperdiff, Brembo remmen, 19 inch en Recaro's) bij. Nou had ik nog wat goed te maken met een Renault op Zolder, dus ben er is lekker onbevooroordeeld voor gaan zitten en....

Ik vind dat ding dus echt helemaal geweldig!! Ligt super op de weg, kan z'n power erg goed kwijt. Remt uitstekkend, stuurt heerlijk direct. En is na 4 dagen door 500 raggers, niet kapot gegaan;-)

Deed me sterk denken een Focus RS 1, alleen dan met een stuk minder torque steer.
                                          Beter dan een GTI dus? ;-)
                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Was woensdagochtend ook op Zolder samen met mijn zoon. We hebben een supertijd gehad. De instructeurs waren niet te flauw, je kon af en toe echt hard rijden. De RS en waren leuk met name de Clio en de Megane. Opvallend weinig onderstuur vond ik. De Twingo was ook leuk, zeker als je met andere Twingo's in de buurt rondreed. Kortom veel waar voor de € 75,00.
                                            BMW E36 325I Cabrio 1993, Ducati Monster 900 1997, Yamaha TRX 1997, Ski Nautique/Ford 351 Windsor 1978, Volvo V40 1999

Comment

@Panda,

Ligt er aan hoe je het bekijkt. Als circuit speeltje, zeer zeker! Als enige auto, zeker niet! GTI is veel vriendelijker in de omgang, maar daardoor ook gewoon wat minder scherp.

Komt nog bij dat ik denk dat zo'n RS ongetwijfeld verschrikkelijk af gaat schrijven. Hij is ook niet echt goedkoop. (ook niet te duur denk ik hoor. Met alle toeters komt ie op 40k)

@ Stephane, Jammer man! Was echt lache!

@Stirling,

Lache man, dan hebben we dus gewoon langs elkaar heen gelopen! Ik was er woensdag middag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                Dat is een discussie op zich die ik hier niet wil voeren, maar ik zou all things being equal van mijn leven geen franse wagen halen i.p.v. een koreaanse alleen omdat de fransen vroeger zulke mooie auto's maakten(vervang in mijn voorbeeld frans door Peugeot en je hebt nog redelijk de waarheid ook).
                                                Ik zal sowieso nooit uit louter liefdadigheid iets van enig merk aanschaffen omdat ze vroeger iets moois maakten.

Om Frankrijk dan maar het nieuwe Korea te noemen gaat mij dan weer te ver. Maar een Franse auto die mij niet bevalt, koop ik uiteraard niet. Evenmin als een Koreaanse of whatever die mij niet bevalt.
                                                En als er helemaal niets meer is wat mij bevalt, dan wordt het dus een oudere wagen. Omdat er dan wel zat keus is, in wat ik wel leuk vind. Ik heb de indruk dat ik daarin niet alleen (zal) sta(an).

Comment

Working...
                                                X