Naar aanleiding van een aantal opmerkingen hier en daar, ben ik gaan nadenken over gas om/inbouw voor de 205. Ik vraag me af wat dat zou gaan kosten en opbrengen.
Men roept (op internet) dat vanaf 14k per jaar voor een nieuwe, of 4k per jaar voor een 2ehands auto gas al interessant kan zijn. Ga ik echter googl'en op gasinbouw kom ik eigenlijk niet onder de 2000 euro uit voor een complete inbouw plus keuring, en dat is de 205 niet waard. Ga ik er ook niet uithalen voor hij sloopwaardig is.
Kan het ook anders? Wel legaal en veilig natuurlijk.
Via de belastingdienstsite hoopte ik uit te vissen wat de belasting gaat worden indien de 205 op gas gaat lopen, maar zij kennen 2 categorieen, namelijk 'benzine+aardgas' en 'gas+overige'. In de eerste categorie is de MRB niet hoger dan hij nu is, wat me vreemd overkomt. In de 2e categorie word de MRB hoger dan voor een 205 diesel...
Plus, als je voor gas kiest, verkort ik dan de levensduur van het blok, zoals ik vaak heb horen roepen? Of is dat maar klets?
De voordelen zouden zijn dat ik voortaan voor een halve euro de liter tank, en met 2500km/maand zou dat fijn zijn... ik kan alleen niet uitrekenen of het een interessante keuze is omdat ik er niet achter kom wat de inbouw kost, en wat de MRB word. Iemand ervaring mee?
Men roept (op internet) dat vanaf 14k per jaar voor een nieuwe, of 4k per jaar voor een 2ehands auto gas al interessant kan zijn. Ga ik echter googl'en op gasinbouw kom ik eigenlijk niet onder de 2000 euro uit voor een complete inbouw plus keuring, en dat is de 205 niet waard. Ga ik er ook niet uithalen voor hij sloopwaardig is.
Kan het ook anders? Wel legaal en veilig natuurlijk.
Via de belastingdienstsite hoopte ik uit te vissen wat de belasting gaat worden indien de 205 op gas gaat lopen, maar zij kennen 2 categorieen, namelijk 'benzine+aardgas' en 'gas+overige'. In de eerste categorie is de MRB niet hoger dan hij nu is, wat me vreemd overkomt. In de 2e categorie word de MRB hoger dan voor een 205 diesel...
Plus, als je voor gas kiest, verkort ik dan de levensduur van het blok, zoals ik vaak heb horen roepen? Of is dat maar klets?
De voordelen zouden zijn dat ik voortaan voor een halve euro de liter tank, en met 2500km/maand zou dat fijn zijn... ik kan alleen niet uitrekenen of het een interessante keuze is omdat ik er niet achter kom wat de inbouw kost, en wat de MRB word. Iemand ervaring mee?
Comment