Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

safrane bi-turbo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Luister, dat kan natuurlijk niet he, dat Franse meuk snel over de baan gaat. Als het nu een Frans GTi'tje was, das nog tot daar aan toe, maar geen in elkaar gescheten Franse knoflookbolide die harder over de baan gaat, dat kennie :-)
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
      in elkaar gescheten Franse knoflookbolide -)
      eindelijk iemand die het benoemd tot wat het is ;-)
      maar nee dat kuthok koste 170.000 gulden en een omhooggevallen onsportieve duitser reed erin
      en meteen wordt zon stuk schroot bewierookt als een gefinancierde bmw op DF ;-)
      misselijke lemmingen ;-)
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

LOL @ Motroosje:-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
          Toen speelde ik het spel BTCC altijd op de PC. Laguna, Volvo S40, Honda Accord, Audi A4, Nissan Primera. Briljant spel ondanks de drama grafics.
          Toca 1 en 2 (en STW) heette dat. Speelde ik ook erg vaak. Ook vaak samen met Jordy op 2 pc's tegen elkaar. Het nadeel van de spelbesturing was dat je niet echt realistisch kon sturen (toen nog met keyboard). De instuurpunten waren al aardig bepaald, waardoor je geen hele gekke dingen kon doen voor de bochten, omdat je dan geen stuuruitslag voor mekaar kreeg op snelheid.

Maar goed, op de ideale lijn was 't allemaal wel stoer. Vooral je eigen rondetijden verbeteren tegen je eigen Ghost was cool en leerzaam. Leuk racespel, ik heb 't nog steeds.

Er zaten wat plekjes in waar je de baan kon afsnijden... altijd leuk als Jordy dan niet snapte hoe je opeens voor hem kwam te rijden, terwijl je een grote achterstand had even ervoor. :)

Comment

Zouden ze in de F1 ook moeten introduceren , geheime stukjes circuit waar je de boel kan afsnijden, zou de race een stuk spannender maken !

Comment

Toca 2 was het inderdaad, briljant spel.
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Het uiterlijk is trouwens door Irmscher intwikkeld en deze kleine fabrikant bouwde de Biturbo ook af. Koetsen kwamen dus naar Remshalden GrŁnbach en werden daar omgebouwd tot Biturbo.
                www.movit-nederland.nl
                www.driftdagen.nl

Comment

Dat is weer leuke informatie Dick, dat wist ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                    Vet.... pls scan!
                    Okee, morgen zoek ik het op en scan ik het in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                      als er daar 10 van in NL geleverd zijn, is dat veel denk ik.
                      De staafmixer voor 6Bakkie:
                      5 in 1994
                      3 in 1995
                      2 in 1996

5 ervan waren geen Baccarat's maar RXE.

Dus vele malen zeldzamer dan de 41 officiŽel geÔmporteerde (217/220PK) 944 turbo's. Mijne kwam pas 5 jaar later naar NL, zoals wel meer, denk ik.
                      Last edited by Joshua; 10-09-09, 12:50. Reden: typootje

Comment

Waar heb je die informatie gevonden?
                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ja, da's het geheim van Joshua....
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

netraam alsjeblieft:

Comment

Daar hebben de RWD propellorfappers het niet van terug!
                              (bijna vrijdag)
                              :o)
                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Hmm, okť, nog geen halve seconde op een rondje van 1.19+... niet wereldschokkend, maar tůch!
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

kom ik van het weekend wel ophalen :-)

van de 164 Q4 zijn er meer verkocht in NL: 38

een dergelijke safrane is dus veel exclusiever.

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                  De staafmixer voor 6Bakkie:
                                  5 in 1994
                                  3 in 1995
                                  2 in 1996

5 ervan waren geen Baccarat's maar RXE.

Dus vele malen zeldzamer dan de 41 officiŽel geÔmporteerde (217/220PK) 944 turbo's. Mijne kwam pas 5 jaar later naar NL, zoals wel meer, denk ik.
                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                    Waar heb je die informatie gevonden?
                                    Ja, dat zou je wel heel graag willen weten he :-)
                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

v4: hartelijk dank!

Ik heb jaren geleden een week of twee door het Franse land geknalt met een Laguna I, een 2.0 RT automatique om precies te zijn, en was toen onder de indruk van dat ding. Zoals Paul Horrell het schrijft: "it's accurate and businesslike, and amazingly well sorted".
                                      Een flinke stap vooruit t.o.v. de 21, veel meer dan de Laguna II- en III dat zijn in verhouding tot hun voorgangers.

Comment

holy shit:

Cornering in a 328i is like deleting a file on your computer. 'Are you sure?'
                                        rofl. Wordt hier de Łber sport saloon nu afgeserveerd in vergelijk met een knoflookhok en een spaghettibolide? :)
                                        Forza!

Comment

in de tijd dat ik in Amsterdam studeerde stond er bij de Renault-importeur wel eens zo'n ding......stoer apparaat
                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                            holy shit:

rofl. Wordt hier de Łber sport saloon nu afgeserveerd in vergelijk met een knoflookhok en een spaghettibolide? :)
                                            idd misselijke propaganda
                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ja, het kan natuurlijk niet anders dan dat CAR magazine vet werd betaald door Renault, en CitroŽn (heb nog ergens de test waarin E36 en A4 onderstel er van langs kregen na vergelijk met een Xantia).

LOL

Comment

Ja V4, die kan ik me ook nog herinneren en met een beetje mazzel valt daar nog wel een scannetje van op te duiken, ook.
                                                Het betrof een Xantia Activa, dus dat die duitsers het onderspit delfden, is logisch. Zelden heeft een briljanter onderstel 't tot productiestatus gebracht.

Comment

Ja, ligt me ook nog wel iets van bij.

Maar goed, moeten we maar gauw vergeten, "BMW ueber alles" of zoiets toch :-)
                                                  2 x ouwe premium meuk

Comment

Dat is ook zo. Ik ben ook druk aan het sparen, zodat ik het wiebertje kan vervangen door een propellertje!
                                                    Daarover gesproken: ik zag vanmiddag in 020-oost een A4 met een TDCi plaatje achterop!

WTF?
                                                    Last edited by netraam; 11-09-09, 23:59.

Comment

Was vlgs mij gewoon een "Turbo Diesel Coupe injectie" maar weet het niet zeker.
                                                      Misschien ook gejat van een Mondeo die die gast feitelijk veel liever had gehad:-)

Kan natuurlijk ook de nieuwe wagen van platte kaas zijn, lees daar ook iets over een Mondeo:-)
                                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Zeg, wordt het niet eens tijd om te modereren hier, want dit kan natuurlijk niet ;-)

Comment

LOL @ Jeroen....onze mod-edit knop moet eerst nog uitgepakt worden:-)
                                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Het productie-proces van de Safrane BiTurbo was waanzinnig duur en inefficiŽnt.
                                                            Als ik me goed herinner, werd eerst de hele auto gebouwd door Renault, vervolgens naar Duitsland op de trein gezet, door de ene tuner motorisch getuned, vervolgens door naar een ander, daar het originele interieur eruit gesloopt, een ander erin, enz.
                                                            Tenslotte weer terug naar Frankrijk om vandaaruit de Renault-distributie-kanalen in te gaan. Er zijn efficiŽntere methoden denkbaar.

De prijs was dus ook gewoon die van de originele Renault met de verschillende add-ons er bij op geteld. Ongeveer zoals het zou gaan als je zelf met je hagelnieuwe wagen de boer op gaat. Tja.
                                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ander segment maar met een Dangel-Peugeot/CitroŽn is het ongeveer hetzelfde. De 'donor'-nieuwprijs plus de ombouw door Dangel erachteraan. Vervoer heen en vervoer terug erbij op, en dan de distributie in.

Daar wordt een auto niet goedkoop van.
                                                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Er schijnen er minder dan 999 van die Safranes gebouwd te zijn.
                                                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                                                  Ander segment maar met een Dangel-Peugeot/CitroŽn is het ongeveer hetzelfde. De 'donor'-nieuwprijs plus de ombouw door Dangel erachteraan. Vervoer heen en vervoer terug erbij op, en dan de distributie in.

Daar wordt een auto niet goedkoop van.
                                                                  Maar wellicht zijn die 2 maal 80 of 100 euro transport en wat winst voor een carrossier beter in een prijs te verwerken dan de investering in tooling en knowhow bij pakweg een paar duizend auto's.

Comment

Working...
                                                                  X