Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

safrane bi-turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Joshua
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
    Ander segment maar met een Dangel-Peugeot/CitroŽn is het ongeveer hetzelfde. De 'donor'-nieuwprijs plus de ombouw door Dangel erachteraan. Vervoer heen en vervoer terug erbij op, en dan de distributie in.

    Daar wordt een auto niet goedkoop van.
    Maar wellicht zijn die 2 maal 80 of 100 euro transport en wat winst voor een carrossier beter in een prijs te verwerken dan de investering in tooling en knowhow bij pakweg een paar duizend auto's.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Er schijnen er minder dan 999 van die Safranes gebouwd te zijn.

    Leave a comment:


  • slibbe
    replied
    Ander segment maar met een Dangel-Peugeot/CitroŽn is het ongeveer hetzelfde. De 'donor'-nieuwprijs plus de ombouw door Dangel erachteraan. Vervoer heen en vervoer terug erbij op, en dan de distributie in.

    Daar wordt een auto niet goedkoop van.

    Leave a comment:


  • slibbe
    replied
    Het productie-proces van de Safrane BiTurbo was waanzinnig duur en inefficiŽnt.
    Als ik me goed herinner, werd eerst de hele auto gebouwd door Renault, vervolgens naar Duitsland op de trein gezet, door de ene tuner motorisch getuned, vervolgens door naar een ander, daar het originele interieur eruit gesloopt, een ander erin, enz.
    Tenslotte weer terug naar Frankrijk om vandaaruit de Renault-distributie-kanalen in te gaan. Er zijn efficiŽntere methoden denkbaar.

    De prijs was dus ook gewoon die van de originele Renault met de verschillende add-ons er bij op geteld. Ongeveer zoals het zou gaan als je zelf met je hagelnieuwe wagen de boer op gaat. Tja.

    Leave a comment:


  • John
    replied
    LOL @ Jeroen....onze mod-edit knop moet eerst nog uitgepakt worden:-)

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Zeg, wordt het niet eens tijd om te modereren hier, want dit kan natuurlijk niet ;-)

    Leave a comment:


  • John
    replied
    Was vlgs mij gewoon een "Turbo Diesel Coupe injectie" maar weet het niet zeker.
    Misschien ook gejat van een Mondeo die die gast feitelijk veel liever had gehad:-)

    Kan natuurlijk ook de nieuwe wagen van platte kaas zijn, lees daar ook iets over een Mondeo:-)

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Dat is ook zo. Ik ben ook druk aan het sparen, zodat ik het wiebertje kan vervangen door een propellertje!
    Daarover gesproken: ik zag vanmiddag in 020-oost een A4 met een TDCi plaatje achterop!



    WTF?
    Last edited by netraam; 11-09-09, 22:59.

    Leave a comment:


  • John
    replied
    Ja, ligt me ook nog wel iets van bij.

    Maar goed, moeten we maar gauw vergeten, "BMW ueber alles" of zoiets toch :-)

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Ja V4, die kan ik me ook nog herinneren en met een beetje mazzel valt daar nog wel een scannetje van op te duiken, ook.
    Het betrof een Xantia Activa, dus dat die duitsers het onderspit delfden, is logisch. Zelden heeft een briljanter onderstel 't tot productiestatus gebracht.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Ja, het kan natuurlijk niet anders dan dat CAR magazine vet werd betaald door Renault, en CitroŽn (heb nog ergens de test waarin E36 en A4 onderstel er van langs kregen na vergelijk met een Xantia).

    LOL

    Leave a comment:


  • motroosje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
    holy shit:



    rofl. Wordt hier de Łber sport saloon nu afgeserveerd in vergelijk met een knoflookhok en een spaghettibolide? :)
    idd misselijke propaganda

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    in de tijd dat ik in Amsterdam studeerde stond er bij de Renault-importeur wel eens zo'n ding......stoer apparaat

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    holy shit:

    Cornering in a 328i is like deleting a file on your computer. 'Are you sure?'
    rofl. Wordt hier de Łber sport saloon nu afgeserveerd in vergelijk met een knoflookhok en een spaghettibolide? :)

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    v4: hartelijk dank!

    Ik heb jaren geleden een week of twee door het Franse land geknalt met een Laguna I, een 2.0 RT automatique om precies te zijn, en was toen onder de indruk van dat ding. Zoals Paul Horrell het schrijft: "it's accurate and businesslike, and amazingly well sorted".
    Een flinke stap vooruit t.o.v. de 21, veel meer dan de Laguna II- en III dat zijn in verhouding tot hun voorgangers.

    Leave a comment:


  • John
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
    Waar heb je die informatie gevonden?
    Ja, dat zou je wel heel graag willen weten he :-)

    Leave a comment:


  • 6bakkie
    replied
    kom ik van het weekend wel ophalen :-)

    van de 164 Q4 zijn er meer verkocht in NL: 38

    een dergelijke safrane is dus veel exclusiever.


    Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
    De staafmixer voor 6Bakkie:
    5 in 1994
    3 in 1995
    2 in 1996

    5 ervan waren geen Baccarat's maar RXE.


    Dus vele malen zeldzamer dan de 41 officiŽel geÔmporteerde (217/220PK) 944 turbo's. Mijne kwam pas 5 jaar later naar NL, zoals wel meer, denk ik.

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Hmm, okť, nog geen halve seconde op een rondje van 1.19+... niet wereldschokkend, maar tůch!

    Leave a comment:


  • JC
    replied
    Daar hebben de RWD propellorfappers het niet van terug!
    (bijna vrijdag)
    :o)

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    netraam alsjeblieft:



    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Ja, da's het geheim van Joshua....

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Waar heb je die informatie gevonden?

    Leave a comment:


  • Joshua
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
    als er daar 10 van in NL geleverd zijn, is dat veel denk ik.
    De staafmixer voor 6Bakkie:
    5 in 1994
    3 in 1995
    2 in 1996

    5 ervan waren geen Baccarat's maar RXE.


    Dus vele malen zeldzamer dan de 41 officiŽel geÔmporteerde (217/220PK) 944 turbo's. Mijne kwam pas 5 jaar later naar NL, zoals wel meer, denk ik.
    Last edited by Joshua; 10-09-09, 11:50. Reden: typootje

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
    Vet.... pls scan!
    Okee, morgen zoek ik het op en scan ik het in.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Dat is weer leuke informatie Dick, dat wist ik niet.

    Leave a comment:


  • Dick T5
    replied
    Het uiterlijk is trouwens door Irmscher intwikkeld en deze kleine fabrikant bouwde de Biturbo ook af. Koetsen kwamen dus naar Remshalden GrŁnbach en werden daar omgebouwd tot Biturbo.

    Leave a comment:


  • JC
    replied
    Toca 2 was het inderdaad, briljant spel.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Zouden ze in de F1 ook moeten introduceren , geheime stukjes circuit waar je de boel kan afsnijden, zou de race een stuk spannender maken !

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
    Toen speelde ik het spel BTCC altijd op de PC. Laguna, Volvo S40, Honda Accord, Audi A4, Nissan Primera. Briljant spel ondanks de drama grafics.
    Toca 1 en 2 (en STW) heette dat. Speelde ik ook erg vaak. Ook vaak samen met Jordy op 2 pc's tegen elkaar. Het nadeel van de spelbesturing was dat je niet echt realistisch kon sturen (toen nog met keyboard). De instuurpunten waren al aardig bepaald, waardoor je geen hele gekke dingen kon doen voor de bochten, omdat je dan geen stuuruitslag voor mekaar kreeg op snelheid.

    Maar goed, op de ideale lijn was 't allemaal wel stoer. Vooral je eigen rondetijden verbeteren tegen je eigen Ghost was cool en leerzaam. Leuk racespel, ik heb 't nog steeds.

    Er zaten wat plekjes in waar je de baan kon afsnijden... altijd leuk als Jordy dan niet snapte hoe je opeens voor hem kwam te rijden, terwijl je een grote achterstand had even ervoor. :)

    Leave a comment:


  • John
    replied
    LOL @ Motroosje:-)

    Leave a comment:


  • motroosje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
    in elkaar gescheten Franse knoflookbolide -)
    eindelijk iemand die het benoemd tot wat het is ;-)
    maar nee dat kuthok koste 170.000 gulden en een omhooggevallen onsportieve duitser reed erin
    en meteen wordt zon stuk schroot bewierookt als een gefinancierde bmw op DF ;-)
    misselijke lemmingen ;-)

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Luister, dat kan natuurlijk niet he, dat Franse meuk snel over de baan gaat. Als het nu een Frans GTi'tje was, das nog tot daar aan toe, maar geen in elkaar gescheten Franse knoflookbolide die harder over de baan gaat, dat kennie :-)

    Leave a comment:

Working...
X