Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laguna GT

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laguna GT

Ben eigenlijk best gecharmeerd van de Laguna GT. Interieur van de Laguna vind ik persoonlijk heel netjes, en de GT met z'n 4WS heeft net dat gimmick dat ik zoek. Bovendien is de prijsstelling heel erg goed. Je hebt een mooie, ruime station met 205pk voor rond de 36k.

Misschien dat de opvolger van de V50 wel uit Frankrijk komt...

Ja, BMW is meer 'mijn' merk en ik heb niks met Renault en niks met Frankrijk, maar een beetje leuk aangeklede BMW komt op > 45k en dat vind ik veel geld en dan heb je nog maar een 318i of een 320i.
    Een full options Laguna GT station komt volgens de Renault configurator op 40k en als ik de V50 inruil kom ik volgens diezelfde configurator op 314 euro/mnd met een looptijd van 36mnd en 225 euro bij 24mnd....

Toch maar eens een proefritje aan wagen dus.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
    Toch maar eens een proefritje aan wagen dus.
    Zal voldoende moeten zijn je van dit idiote plan te genezen. Heb je dat ding al eens in het echt gezien?
    fka v164

Comment

De normale Laguna wel. En zoals je weet ben ik tot op zekere hoogte ongevoelig voor het uiterlijk van een auto :-)
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ik heb een paar weken geleden met de nieuwe Laguna -met een kleinere diesel- gereden, en was eigenlijk best aangenaam verrast. De auto voelde 'Duits' aan, maar dat lijkt het streven van meer Franse fabrikanten (Peugeot) te zijn. Mocht je een 407 SW overwegen (wat jij volgens mij absoluut niet doet :)) dan is dit imho zeker het betere aanbod. Ik vond de Laguna mooi afgewerkt, en gewoon een hele prettige bediening hebben. In het echt vond ik ook de buitenkant beter 'kloppen' dan foto's doen vermoeden: niks spectaculairs, maar daardoor misschien ook wel vrij tijdloos.

En, wat jou interesse ook heeft gewekt, de prijsstelling voor die dieseltopper is echt onvergelijkbaar goed. Ik denk niet dat er een andere auto is, met vergelijkbare specificaties als de GT, die zoveel 'value for money' (in termen van vermogen en supercomplete uitrusting) biedt. Het is duidelijk dat Renault hiermee een prijsvechter, gericht op de leaserijder, op de markt zet. Kun je je voordeel mee doen. Het lijkt me trouwens dat de leaseprijs wel weer vrij stevig zal zijn. Weet je dat al?

Comment

Iep, ik kan de auto ook kopen en ik zou eerder voor de benzinemotor gaan.

Idd, dat de auto niet een instane beauty is, is misschien ook wel handig, minder snel verouderd. Al denk ik dat een 159 wel weer tijdloos mooi is.

Comment

Lijkt er op dat de Laguna GT hetzelfde euvel heeft als bv de Megane. Geen stuurgevoel.
            Toch maar eens rijden, kijken hoe het rijdt. Maar als het stuur 'dood' is, dan wordt et em niet.

Nog meer reviews:

View the latest company car reviews to help find the best company cars on the market today. The latest company car reviews with Fleet News.

Heb je een vraag voor ons over nieuwe of tweedehands auto’s op VROOM.be? Of over andere zaken op de website? Stel hier je prangende vraag en wij geven je het antwoord.

Comment

Tja, een 159 vind ik wel weer een stuk mooier dan een Laguna...maar een proefritje kan natuurlijk nooit kwaad, ben benieuwd wat je ervan vindt!

Comment

Hmm zeker geeft de GT uitvoering met de introductieaanbieding veel Value for Money.
                Kan niet anders zeggen.

Had het reeds op dat Groene forum verteld, met schoonzoon een proefrit gemaakt in een nieuwe Laguna, OOK geen GT.
                Reed niet onaardig, nette ruime wagen, comfort is zeker met wat grotere wielen niet Frans, integendeel zelfs. Vrij stug, hoop slaan op oneffenheden.
                Ook behoorlijk wat windgeruis. Besturing viel niet eens tegen, wel wat afstandelijk maar zeker niet overdreven. Voor de rest veel standaard opties, maar de benodigde "Klik" was er gewoon niet.
                2 x ouwe premium meuk
                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Morgen proefrit, ben benieuwd.

Comment

Heb een uitgebreide review geschreven van de Laguna. Ligt nu bij Harry, John of Martijn ter goedkeuring (Rij-impressies).

Maximale lengte van een post is helaas slechts iets van 10.000 karakters, dus kon net mijn hele verhaal kwijt. Hier als sneak preview alvast de afsluiter (die dus niet in de Rij-impressie pastte):

Waarom zou ik em kopen?
                    Het is een ruime, praktische, goed afgewerkte en comfortabele auto en biedt heel veel goodies en heel veel rijplezier voor een goede prijs.
                    In het dagelijks gebruik lijkt het me een hele fijne auto, stil, comfortabel en met een fijne motor. De vierwielbesturing is weer prettig bij het inparkeren. En als je op woon-werkverkeer ergens een prettig binnenweggetje kan vinden, dan kom je met een smile van oor tot oor thuis.
                    Verder zie ik mezelf hier wel mee op vakantie gaan. Er gaat een hoop zooi in de kofferbak, het panoramadak is prettig geprijsd, de zonneschermen en evt het privacyglas houden mijn zoon uit de zon en de stoelen lijken me comfortabel genoeg op langere afstanden.
                    Maar dan zet ik vrouw en kind wel ergens af als ik de bergweggetjes op en af cross...

Waarom zou ik em niet kopen?
                    Het is geen BMW :-)
                    Maar zonder gekheid, de enige nadelen die ik kan verzinnen bij deze auto zijn de minder dan perfecte score voor de whiplashpreventie ('Acceptable' in plaats van 'Good'), de beperkte beenruimte achterin en het ontbreken van een goede iPod-integratie met het DVD-navigatiesysteem.

Opsomming
                    • Ruim, praktisch, maar toch erg wendbaar en veel lol.
                    • Genoeg vermogen om lekker te zijn, maar toch milieuklasse C.
                    • Komt in korte bochten echt helemaal op zijn recht.
                    • Beenruimte achterin is niet super.
                    • Afwerking interieur en gebruikte materialen zijn erg goed.
                    • Zeer complete standaarduitrusting: adaptieve bi-xenon, keyless entry, parkeersensoren, navigatie, zonneschermen op de zijramen achter.
                    • Prettig geprijsde opties.
                    • Motor heeft niet zo'n mooi geluid, is wat brommerig. Maar loopt mooi trillingsvrij en biedt lekker veel koppel. Is zowel bij relaxed rijden als sporten een fijne motor.
                    • Turbogat: pas bij 2500 toeren begint de motor echt te sleuren.
                    • Geen echte iPod-integratie met het DVD-navigatiesysteem: een ICELink FM Dock cable. Deze werkt via de antenneingang, wat minder goed geluid geeft als echte iPod-integratie. Het standaard CD-navigatiesysteem biedt naar het lijkt wel een echte iPod-integratie.
                    • Veilige auto: 5 sterren volwassenen, 4 sterren voor kinderen en 2 sterren voor voetgangers. Standaard voorzien van whiplashpreventieve hoofdsteunen. Echter volgens Thatcham.org een score van 'Acceptable'.
                    • Geen automaat op de GT.

Comment

Dat van die 10.000 karakters zal ik even naar kijken!
                      Lijkt veel, maar valt tegen bij zulke posts idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

De rij-impressie staat online!

Comment

Als je regelmatig in vervangend vervoer wil rijden, kan ik een Renault van harte aanbevelen. Verder zou ik wachten tot ze in de betrouwbaarheidsstatistieken daadwerkelijk zijn opgeklommen.
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Vd. week met iemand meegereden met een Laguna GT 2.0 Turbo Estate en ik moet zeggen voelde als een prettige auto!!

Comment

Zo een?

Oliestoken voor het goede doel

Comment

Yep exact alleen een blauwe!

Comment

collega van me zei laatst dat hij mijn auto zo gaaf vond........en stapte vervolgens ook in een blauwe 2.0T
                                  Dan heb je ook geen klagen hoor.....mooie bak!
                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Working...
                                  X
                                  😀
                                  🥰
                                  🤢
                                  😎
                                  😡
                                  👍
                                  👎