Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werkbeschrijving distriebutieriem peugeot 106 1.5 diesel 1995

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• werkbeschrijving distriebutieriem peugeot 106 1.5 diesel 1995

werkbeschrijving distributieriem peugeot 106 1.5 diesel 1995

iemand/ joshua?
    Last edited by motroosje; 15-09-09, 06:24.
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Mijn Haynes dekt geen dieseltjes...

wat ik er nog van weet is dat de aandrijfas vastgezet moet worden (in de versnelling en op de handrem ofzo), de bout daarop tegen de draad in draait en je vooraf een krijtstreepje op de positie tandwielen/blok moet zetten.

Maar dat is vast niet de info waar je naar zoekt?
    Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

dat is in grote lijnen hoe het moet gebeuren

of er overal borggaten zitten is de vraag
      of er leesbare merktekens zitten ook
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Kun je hier wat mee ?

Comment

tis niet voor mezelf maar een collega
          ik denk dat ie er wel wat mee kan :)

dank voor de info rob

Comment

Ik dacht al, motroosje in een Franse auto ???

Distributie wissel stond geloof ik anderhalf uur voor op de rekening. Om te lachen dus, net zoals alle andere kosten van zo'n 106d (of Saxo d). Wat voor verbruik haalt je collega?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
              Ik dacht al, motroosje in een Franse auto ????
              precies met geld bij nog niet ;-) zweverige geitenwollen sokken leraren wagens

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
              Distributie wissel stond geloof ik anderhalf uur voor op de rekening. Om te lachen dus, net zoals alle andere kosten van zo'n 106d (of Saxo d). Wat voor verbruik haalt je collega?
              volgens mij rijdt dat ding wel zuinig 1 op 18 a 20 rijdt ie wel en dan rijdt ie meestal nog wel door ook (zal het nog even specifiek vragen)
              heb em mogen lenen voor 2 dagen toen mn eigen auto stil stond ivm koelwater lekkage , ik vindt em kwa rijden zelf ff wennen , maar kwa meerijden is het een prima wagentje ,rijdt best comfortabel
              collega had em ook gekocht voor de goedkope kilometers
              voor de duurdere kilometers heeft ie 5 klassiekers en een seat gezinswagen ;-)

Comment

1 op 18, op V-power zeker? Dat was de enige manier om mijn Saxo d onzuiniger dan 1 op 20 te krijgen namelijk.
                1 op 22-24 was normaal, bij snelwegwerk en kruisen op max 130.

Comment

Sjezus, menen jullie dat? Ik heb een tweetal Saxo 1.5D mogen genieten, samen zo'n 50kkm, zo zuinig haalde ik echt niet. Ik weet wel dat ik geen zuinige rijder ben, maar ik kwam echt niet in de buurt van 1 : 20. Never.
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Nog niet in de buurt van 1 op 20? Hoe ben je tekeer gegaan dan?

Je moet sowieso de knop in je hoofd omzetten, want boven de 100 is het met de acceleratie wel gedaan. Het heeft dan toch geen zin het pedaal door het schutboard te trappen, en dat moet je nou net niet doen met zo'n ding. Zelf had ik altijd het idee dat wanneer de teller voorbij de 130 ging, het motortje te zwaar belast werd, het klonk dan niet prettig meer (nou ja, alsof een diesel ooit wel prettig klinkt) en voelde 'gestresst'.

Om de proef op de som te nemen heb ik er ooit een paar honderd kilometer 80-weg gedaan gewoon om te zien wat ie dan doet. Dat ging richting 1 op 28. Met het Nieuwe Rijden had 1 op 30 er waarschijnlijk ook wel in gezeten.

Als je maar 1 op 18 haalt, kan je net zo goed meteen in een 118d gaan zitten.

Comment

Working...
                    X