Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bugatti 16C Galibier Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bugatti 16C Galibier Concept

    Ik vind de kleurstelling niet mooi zo, de acht uitlaten zijn vreselijk natuurlijk, maar de vorm vind ik wel geslaagd (zie ik daar een retro split back window?). Het interieur vind ik simpelweg briljant in zijn eenvoud.









    http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/14/bugatti-16c-galibier-concept-4-deuren-8-uitlaten
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

  • #2
    Apart... Ik denk dat ie er al een stuk beter uitziet zonder het chroom-kleurige plaatwerk(maar wel een tweede kleur). Verder vind ik de stijgende lijn aan de onderkant van de koplampen niet heel erg mooi(achter lopen de lijnen boven en onder wel mooi parallel). Wel heel apart dat het lijkt of er ogen achter de glazen zitten(iris+(grote)pupil).

    Hoe dan ook, ik vind hem nu al geslaagder dan de Panamera. :-)
    Every second of your life is a part of your song

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
      ...chroom-kleurige plaatwerk...
      <obligate gummen-grap>

      John, is wat voor jou met al dat chroom, wat zou dit doen de lease?

      </ogg>

      Comment


      • #4
        Kanonne, wat een ding!!! Kleur moet anders inderdaad, maar dat interieur is echt fantastisch. Lijkt wel een Riva man!!
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment


        • #5
          Wel een hoop ergonische missers hoor in dat interieur, ik zie niet eens bekerhouders, geen asbakje voor de snoeppapiertjes en dat dashboard is zo hoog dat de tomtom haast niet meer aan de ruit kan ;-)

          Nee, interieur is wel uber! Exterieur is even wennen, welleicht met een normale kleurstelling. Dat chroom spreekt alleen een paar oliesheiks aan waarschijnlijk. Oh ja, en John natuurlijk.

          Comment


          • #6
            De totale lijnen hebben wel wat en het interieur is een voorbeeld van kunst in een auto.

            Maar die 8 uitlaten... normaliter krijg je daarvoor een knieschijf-pulveratie gevolgd door een genadeschot.
            Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

            Comment


            • #7
              Joohhhnnnnnnnnnnnnn ! Chroom ! HEUL VEUL !

              8 pijpjes zijn natuurlijk wel komisch ;)

              Kunstwerkje aan de binnenkant, petje (sic) af.

              Comment


              • #8
                Ha, die Gummers;

                Interieur is echt top. Buitenkant in bijvoorbeeld blauw/zwart of bordeaux/zwart lijkt me ook niet verkeerd,maar deze wielen en die acht halfordspijpen maken er helaas toch net weer een proletenbak van.
                Scherven brengen gelul.

                Comment


                • #9
                  Voorkant is tof! Achterkant vind ik niks, had liever een sedan-kont gezien.

                  De Riva vergelijking voor het interieur vind ik overigens wel erg goed gevonden! Al vraag ik me af of 'ie ook zo in productie zal gaan.
                  Aprilia RSV Mille '01

                  Comment


                  • #10
                    He leuk, weer een premium hatchback erbij...

                    Uiterlijk vind ik over de top, interieur is inderdaad wel erg mooi.

                    Comment


                    • #11
                      jezus wat een rappers glimding
                      ook dat "hout" heeft meer weg van die plastic inleg bij bmw
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                      Comment


                      • #12
                        John heeft inmiddels een harstilstand van pure opwinding?

                        Dat gepolijste (noten?)hout vind ik echt lelijk, maar er zullen vast wel mooiere (matte) houtsoorten leverbaar zijn en 't interieur is niet eens zo heel erg mooi, maar ik zou er mee kunnen leven als ik een trainingpak zou hebben. :)

                        De auto zelf vind ik qua kont wel gaaf, op die dikke eindpijpen na dan.
                        Het front vind ik afschuwelijk. Zo'n pre-war Bugatti grill komt op geen enkele moderne Bugatti tot z'n recht, niet in de EB110 en alles wat er na kwam ook niet. De boogvorm past niet bij auto's die die boogvorm verder niet in de koets (motorkap) laten terugkomen in mijn optiek. Het is jammer genoeg het enige stijlelement om moderne Bugatti een beetje 'heritage' mee te geven.

                        Eigenlijk zou ik dit clichťmatige proletenhok alleen kopen als pure parodie als ik ooit teveel geld zou bezitten. Dan bestel ik hem in zijdeglans non-metallic muisgrijs, monteer zijdeglans zwarte velgen (liefst gewoon staal en wel even groot), het interieur met 2e hands leer bekleden en afvalhout gebruiken a la Piet Hein Eek, of zoals mijn eetkamertafel met butsen en verfresten.

                        Een grote WNF Panda sticker achterop en een bumpersticker van ťťn of andere Rat Rod club.

                        De auto moet natuurlijk nooit gewassen worden en moet eigenlijk rap gaan roesten. Op parkeerplaatsen zou ik dan altijd zo dicht mogelijk bij een pilaar parkeren, om de auto snel van wat 'patina' te voorzien.

                        LPG tank erin en na een avondje stappen gewoon laten staan en 'vergeten' bij 't restaurant waar je eerder die avond hebt gegeten, zodat je hem maanden later pas weer nonchalant ophaalt en de openstaande rekening binnen betaalt. Als die ober dan vraagt hoe die Bugatti bevalt, dan zeg ik: Ach, het lijkt en rijdt net op de Porsche Cayenne van mijn vrouw, ook zo'n waardeloos ding.

                        Waarom? Omdat 't dan kan!
                        Last edited by Dennis Cavallino; 15-09-09, 09:16.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                          John heeft inmiddels een harstilstand van pure opwinding?
                          Aha, vandaar dat hij niet reageert in dit draadje...

                          Comment


                          • #14
                            Fantastisch ding, man! Velgen zou ik anders willen en de kleurencombi buiten ook. Binnen graag wat meer mat en wat minder glim. Ontwerp is super. Juist met die 8 uitlaten.
                            You know that reality is immaterial

                            Comment


                            • #15
                              We kunnen dus concluderen dat jij ook BMW rijdt vanwege je compensatiedrang?

                              Comment


                              • #16
                                Heel kort intro filmpje met een verrassend detail mbt de motorkap !

                                http://www.autobild.de/autobild-tv/?clip_id=1454

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                  Heel kort intro filmpje met een verrassend detail mbt de motorkap !

                                  http://www.autobild.de/autobild-tv/?clip_id=1454
                                  Had ik wel verwacht dat dat kon, maar heeft weinig nut, buiten patsen, lijkt me. Minimalistisch aan de binnenkant en dan zoiets erin bouwen ... doet heel de auto teniet.
                                  Rock on. RS.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb het filmpje gezien. Wat is nou het probleem? :)
                                    You know that reality is immaterial

                                    Comment


                                    • #19
                                      Het is maar goed dat Ettore dit niet meer kan zien. Hij zou liggen tollen in zijn graf. Wat een verselijke pauperbak. Zeer geschikt voor de nouveau riche, de voetballer en de echte patjepeeŽr.

                                      Groet
                                      GJ

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het is bepaald niet in de geest van Ettore Bugatti idd.
                                        ''Thank God for the internet experts''

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                          Ik heb het filmpje gezien. Wat is nou het probleem? :)
                                          Tja ik vind die motorkapklepjes wel grappig eerlijk gezegd. Als je toch een paar ton moet stukslaan, 8 pijpjes krijg, waarom dan geen losse kleppies om de bewonderaars te laten zien wat voor blokkie er in ligt, das pragtig tog ?

                                          Comment


                                          • #22
                                            GJ et al, wat voor soort mensen kochten er tussen 1930 en 1957 nieuwe Bugatti's?

                                            Ingetogen accountants die liever niet opvielen? Brave huisvaders die praktisch nut verkozen boven uiterlijk vertoon?

                                            Een Bugatti was ALTIJD al een patsbak. Dit ding is dus precies zoals Ettore het gewild zou hebben!
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

                                            Comment


                                            • #23
                                              Bullshit. Bugatti's waren een patsbak met smaak en stijl, voor mensen die de verfijning van de techniek enorm konden waarderen! Dit is gewoon een groot lomp ding. Dit is bedoeld voor mensen die ook een Cayenne kopen bijvoorbeeld.

                                              Ettore noemt dit soort auto's vrachtwagens, zoals hij destijds de Bentley's van zijn concurrent W.O. ook noemde.

                                              Comment


                                              • #24
                                                De Royale was ook zo'n lekker lichtvoetig karretje he....

                                                Stelletje gekken.
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Precies, de Bugatti limousines waren MASSIVE! Smaak en stijl, daar kun je eeuwen over twisten. Maar een Royale was toch een redelijke Fuck You auto lijkt me zo.

                                                  Verfijning van de techniek, dat lijkt me ook bij het huidige Bugatti wel gewaardborgd, zie Veyron.
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ik vind hem niet per se mooi omdat ie ook qua prijs en onbereikbaarheid over de top is, de Veyron vind ik niks. Toegegeven: nog nooit in het wild gezien.

                                                    Maar deze is echt prachtig op de foto's.
                                                    You know that reality is immaterial

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      De Veyron verfijnd? Kom op zeg, hier komen we nooit uit natuurlijk. Over smaak valt te twisten gelukkig, dat houdt de spanning erin. :)

                                                      De EB110 was een auto waar ik een poster van had vroeger, overigens van 't prototype zo'n witte met extremere vormgeving dan de uiteindelijke productieversie. Gaaf ding, nog steeds wel. Had toen ook al niets met Bugatti te maken, maar op zichzelf was het wel een geslaagde supersportwagen. De Veyron kan ik op geen enkel front waarderen. Niet het ontwerp, niet de techniek en ook niet de prestaties. Ik snap heus wel dat er zowel jonge fappertjes als oude rijke fappertjes met 't ding weglopen (de oude rijke fappertjes letterlijk na een bezoek aan de dealer), maar ik vind er werkelijk geen moer aan.

                                                      De Royale is een slagschip inderdaad, maar goed daar zijn er maar een paar van gebouwd.

                                                      Genieten jullie lekker verder in dit draadje, het is jullie gegund natuurlijk om smaakloos door 't leven te gaan, hopend op een kansje in de staatsloterij. gna gna
                                                      Als ik win, hoop ik een Bugatti te kunnen scoren die jullie zal overtuigen dat 't roer bij Bugatti/VAG om moet, om de echte liefhebbers van 't merk aan hun trekken te laten komen. Overigens ben ik geen Bugatti fan hoor, maar in het historisch perspectief past heel dit hobbyproject van VAG gewoon niet.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Och, ik ben ook bepaald geen fan van opgewarmde lijken-merken als het huidige Bugatti, Spyker, en nog een handvol van die kansloze Victor Muller-achtige tokootjes.

                                                        Een Veyron heeft inderdaad geen zak met het Bugatti van weleer te maken. Maar 't is wel een technische mijlpaal. 400 km/h, W16, 4 turbo's. En de snelste productieauto ooit. Dat heeft-ie dus wel gemeen met de Bugatti's van toen: in a league of its own, of je het nou een kansloze fapper- en/of patserbak vindt of niet.

                                                        De Royales waren niet de enige limousines die Bugatti bouwde, trouwens. Een Type 46 woog ook al 1200 kilogram in 1929, dus dat kun je geen lichtvoetig racertje noemen met z'n 140 PK.

                                                        Vergeleken met de Veyron en dit prototype, vind ik dan dat de EB110 de plank veel "misser" sloeg, als het gaat om "een echte Bugatti zijn". Want die had weliswaar ook out-of-this-world techniek, maar qua styling was het toch maar "just another supercar". Met die vleugeldeurtjes en rare vents is het meer een Lambo-knockoff. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          En ik heb dan weer nooit wat gehad met de EB110. Wat een gedrocht. Was vroeger niet anders. Ik weet nog goed dat ik drie 1:18 Bburago's(hurgh) voor wehnug kon kopen. De F40 en Countach heb ik nu nog, voor de EB110 heb ik vriendelijk bedankt, later kon ik hem gratis krijgen, antwoord was hetzelfde.

                                                          Hij is wel bijzonder qua prestaties en ook qua techniek, maar met meer dan 1600 kilo en V12 met 4 turbo's en ook 4 wielaandrijving letterlijk een technische voorloper van de Veyron en relatief een stuk slechter af qua pk/gewicht en qua wegligging zal de Veyron het ook niet slechter doen. Verfijnd, nee dat niet, maar dat is de lijkenpikker van een EB110 al helemaal niet.

                                                          POST-JAPPIE-EDIT:

                                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                          maar qua styling was het toch maar "just another supercar".
                                                          Just an ugly supercar. :-)
                                                          Last edited by MN-Power; 16-09-09, 10:23.
                                                          Every second of your life is a part of your song

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Nou, ik vind ze lekker allemaal mooi: de EB110, de Veyron en met wat tweaks deze ook :)
                                                            Veyron heb ik irl gezien (beurzen) en ook zijn voorganger de 16:4 en het zijn echt hele mooie auto's. Vooral het interieur is prachtig, maar ook de verhoudingen aan de buitenkant. Net een Fabergť-ei :)

                                                            De oude Bugatti's kan ik waarderen om hun betekenis, maar ik ben niet bepaald fan van de vooroorlogse styling, enkele daargelaten.

                                                            Het probleem is dat je tegenwoordig wel heel bruut moet uitpakken om nog iets nieuws te brengen. Het teruggrijpen op oude ideeŽn vind ik ook wat armoedig en iedereen doet het (zie Mercedes met de SLS).
                                                            Ik ben benieuwd hoe deze auto zich straks verhoudt tot de nieuwe Lagonda. Ook zo'n opgewarmd lijk (met Mercedestechnologie).
                                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              De oude Bugatti's associeer ik toch wat meer met de stijl van oud geld. Toegegeven, in die tijd had je heel wat minder nieuw geld in de vorm van omhoog gevallen voetballertjes e.d.

                                                              Dit is zo nieuw geld en zo "over the top" dat ik er een beetje onpasselijk van wordt. Dit ding is ontworpen door iemand die het begrip understatement nog niet zou herkennen als je hem er vol mee voor zijn kanus zou slaan.

                                                              En dan heb ik het niet over dat auto's van lelijkheid toch weer mooi kunnen zijn. dat zou hier nog best voor kunnen gelden. Alhoewel het voor mij obv alleen foto's toch vooral gewoon lelijk is. Maar ja, wel duur en snel en dan zal het dus per definitie wel mooi zijn voor sommigen.

                                                              Groet
                                                              GJ

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ach, wat nu oud geld heet was in die tijd nieuw geld, over 60 jaar zijn de huidige nieuwgelders ook oud geld.

                                                                Zo is het altijd geweest en zal het ook blijven...
                                                                Veritatis simplex oratio est

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X