Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen 5008 en RCZ

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Prijzen 5008 en RCZ

Van www.autotelegraaf.nl

di 15 sep 2009, 16:05 Prijzen Peugeot 5008 en RCZ breukelen - Medio november wordt de nieuwe Peugeot 5008 in Nederland leverbaar voor prijzen vanaf €24.550. Verder meldt het Franse merk dat de sportieve RCZ-coupé volgend voorjaar voor minimaal €32.990 kan worden aangeschaft. Wie echter de 'Limited Edition' van dat model voor de deur wil, kan er vanaf donderdag voor €42.650 op inschrijven.

De 5008 wordt voor z'n instapprijs uitgerust met 120 pk sterke 1.6 VTi-motor. Standaard wordt de SR-versie voorzien van airco, leerbekleed stuur, centrale vergrendeling, elektrisch bediende portierruiten voor, Hill Start Assist en elektrische buitenspiegels. De auto heeft een B-label en is er ook als 1.6 HDiF voor €28.450.

Daarboven biedt Peugeot ST- en GT-versies van de 5008 aan. De eerste vergt een meerprijs van 1900 euro, waarvoor onder meer kan worden genoten van een mooie geluidsinstallatie met mp3, mistlampen vóór, cruise control en 'climate control' in plaats van de eenvoudigere airco. De ST is er tevens met 156 pk sterke 1.6-turbomotor (en zesbak) en kost dan €29.550. De GT kost met die motor €33.650.

De Peugeot RCZ heeft maar één uitrustingsniveau, dat kan worden gecombineerd met 156 pk of 200 pk benzinemotor, dan wel met 163 pk sterke 2.0 HDiF-diesel. De basisprijs bedraagt €32.990. Standaard worden 18 inch lichtmetaal, licht- en regensensors, climate control, parkeerassistentie voor/achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels en een snelheidsafhankelijke uitklapbare achterspoiler gemonteerd.

De 'Limitied Edition' van de RCZ, waarvan slechts 200 exemplaren zullen worden uitgeleverd, kost €42.650. Hij krijgt de zwakste motor, maar wordt opgedirkt met onder meer matzwarte 19 inch wielen, xenon verlichting, elektrisch bedienbare voorstoelen, speciale Blanc Nacré metaallak en zwartleren bekleding. Het dak heeft een carbon afwerking en de dakbogen zijn blackchrome. Elke auto wordt genummerd.

Joshua: aardige prijzen toch ? Die 200 stuks Limited edition zijn hwsl allemaal al verkocht.

God man, onze Fiat Uno van 500€ had ook een chassisnummer. Driewerf duh. :)

Maar goed, de dikste versie krijgt dus de lichtste motor en tig kg extra meuk aan boord. Dan lijkt 200 me ook wel genoeg ja. :)

Best volk hoor, die Fransen, maar hou het bij wijn en stokbrood. :)
    Last edited by SchnitzelStephan; 24-09-09, 16:02.
    You know that reality is immaterial

Comment

Te zwaar getafeld, Sniets ?

Comment

Kan dan wel die 'snelheidsafhankelijke uitklapbare achterspoiler' achterwege blijven? :))

Excuses voor het sarcasme, maar de totale zouteloosheid van de franse merken in het algemeen en peugeot in het bijzonder, gecombineerd met het veelvuldig in de weg rijden van deze 'auto's' op de linkerbaan leiden ertoe dat ik deze drol even kwijt moest. :)

Comment

Jouw BMW heeft toch ook zo'n spoiler, SS?

Hij klapt alleen nooit uit, daarom weet je dat niet. :-)
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Jawel, als ik een drempel te hard neem. :)

Comment

En toch heeft Schnitzel met dit:
              Maar goed, de dikste versie krijgt dus de lichtste motor en tig kg extra meuk aan boord. Dan lijkt 200 me ook wel genoeg ja
              wel een puntje.

Dat heeft mij er onder anderen van weerhouden om een 406 coupe te kopen.
              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

*Wat* heeft je er van weerhouden om een 406 coupe te kopen?
                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Huhh, als ik het goed lees kost die 5008 dus amper duurder dan een 3008, of mis ik nu iets?
                  2 x ouwe premium meuk
                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

De 200pk versie is (pas) twee maanden na de introductie klaar, daarom moest men wel kiezen voor de 156pk motor, die voor de meeste niet-supercar eigenaren voldoende biedt.

John, inderdaad. De 5008 is 750euro duurder dan de 3008. Zal ik eens vragen hoeveel die 156pk mag trekken ?

Lars, toen de 406 Coupé uitkwam, waren zowel de 2.0 als de 3.0 direct leverbaar. Je doelt denk ik op de tgv het 70 jarig bestaan van Pininfarina uitgebracht model 'Settant'anni' ? Die was idd alleen met de 160pk 2.2.
                    Gekozen omdat de 3.0 maar een vijfde van de mix deed.
                    Last edited by Joshua; 25-09-09, 07:33. Reden: stukje voor Lars

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                      Zal ik eens vragen hoeveel die 156pk mag trekken ?
                      LOL, mag natuurlijk, maar ik beloof niks:-)
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                        *Wat* heeft je er van weerhouden om een 406 coupe te kopen?
                        De prijs van een 406 coupe en wat je er dan aan prestaties voor krijgt.

@joshua geen idee om wat voor type het toen ging.
                        Vind het overigens nog steeds geen lelijke auto.

Comment

Misschien een domme toevoeging omdat het zich hier waarschijnlijk om benzinemodellen handelt, maar PK is niet alles, toch? Ik zou me kunnen voorstellen dat een model dat bedoeld is voor off-road (of die indruk moet wekken) meer koppel krijgt dan normaal.

Buiten dat vind ik 156pk weinig voor een 1.6 blok, PSA heeft beter gedaan volgens mij, en de nieuwe 1.3 van BMW schijnt 180pk te gaan/kunnen halen.

406 Coupé pininfarina vind ik een geweldige auto om te zien. Nooit in gereden.
                          Last edited by htt-thalan; 25-09-09, 11:10.
                          Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                            Misschien een domme toevoeging omdat het zich hier waarschijnlijk om benzinemodellen handelt, maar PK is niet alles, toch? Ik zou me kunnen voorstellen dat een model dat bedoeld is voor off-road (of die indruk moet wekken) meer koppel krijgt dan normaal.

Buiten dat vind ik 156pk weinig voor een 160pk blok, PSA heeft beter gedaan volgens mij, en de nieuwe 1.3 van BMW schijnt 180pk te gaan/kunnen halen.

406 Coupé pininfarina vind ik een geweldige auto om te zien. Nooit in gereden.
                            Ik vind 156 pk ook wat weinig voor een 160 pk blok. :)

Comment

Ja, ik ben nog niet helemaal wakker zie je wel. Ik bedoelde dus 1.6 blok :)

Peugeot kan véél beter.
                              Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lars Veenstra Bekijk bericht
                                De prijs van een 406 coupe en wat je er dan aan prestaties voor krijgt.
                                Oh. Bij mij was het alleen de prijs die me weerhouden heeft- de prestaties van die auto met drie liter V6 waren (en zijn) wat mij betreft ruimschoots toereikend :-)
                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Tja op dat moment dacht ik daar anders over.
                                  Maar dat wil niet zeggen dat meningen niet veranderen,anders had ik nu ook niet in een Audi S3 gereden.

Maar laten we Joost zijn draadje niet te veel vervuilen.

(daar nemen we er wel 1 van John voor) :-)

Comment

Nu dus de tijd om zo'n 3liter Coupé te scoren, Lars. Kosten niet veel meer, maar de meeste eigenaren (en ik) vinden 'm mooier dan de 407 Coupé dus zo gek veel worden er niet aangeboden.

Thalan: er komt dus ook een 200pk van datzelfde 1.6 blok. Met een mooi vlak en hoog koppel van 2000 tot 6500. Meer pk's kan vast wel, maar het moet allemaal wel hufterproof blijven, en er is nog zoiets als een gemiddelde uitstoot van 130 gram CO2 in 2012, en boetes voor iedere gram erboven maal het aantal in Europa verkochte auto's.

Comment

maar de meeste eigenaren (en ik) vinden 'm mooier dan de 407 Coupé dus zo gek veel worden er niet aangeboden.
                                      Dan staan ze daar niet alleen in,dat vind ik namelijk ook.

Nu dus de tijd om zo'n 3liter Coupé te scoren, Lars. Kosten niet veel meer
                                      Dat zou dan meteen het probleem kunnen zijn,want ik moet wel een S3 er op inruilen. :-)

Nee als er wat anders komt word het toch weer terug richting de rally look hoek....

Comment

Rij-impressie

http://www.autoweek.nl/video/1547/Ri...e-Peugeot-5008

Yours truly vanaf 1.48 ook nog in beeld...

Comment

Yours truly vanaf 1.48 ook nog in beeld...
                                          Ah, ik wou gaan kijken, maar doe het toch maar niet:-)
                                          2 x ouwe premium meuk

Comment

Mag jij wel overdag posten ?
                                            Moet er geen economie draaiend gehouden worden ?!

Tja, dat filmpje: we kwamen dus net een (Frans-) mannetje/vrouwtje tekort, dus mocht ik fijn achter de 120kg/2,04m metende journalist zitten.

Comment

Mag jij wel overdag posten ?
                                              Moet er geen economie draaiend gehouden worden ?!
                                              Ja hoor dat mag ik, en ach als ik de persen hoor stampen zit dat wel goed hier.
                                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Dus jij bent ook een "lokale vriend"?

:)
                                                wat TSM zegt!!!!!

Comment

Working...
                                                X