Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht. saxo, clio of peugeot 106

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hou wel rekening met distributie-riem, hij zou al wel vervangen moeten zijn , na 6 jaar zag ik wat mensen schrijven, maar dat hoeft niet. Kan gelijk paar honderd euro kosten als je dat niet zelf kan/wil vervangen.
    Distributieriem is 3 jaar geleden vervangen, de rest moet ik morgen bekijken. Maar wat ik al zei, je moet er toch een beetje geluk mee hebben. Met mijn saab heb ik weinig geluk en daar zijn de kosten aanzienlijk hoger. Als ik dat ding nu verkoop heb ik een kapitaalvernietinging waar je u tegen zegt. [al is dat bij de meeste auto's] Dus daar blijf ik nog maar even in rijden al geef ik hem liever een schop.

Comment

106 is een goeie keus, ultra lage afschrijving en je verkoopt het ding weer zo. Is absoluut geen kapitaalvernietiging trouwens, kijk eens voor de lol wat voor prijzen ze vragen voor die dingen. Niet normaal meer.

Let op tikken/kloppen uit het vooronder als je de bochten ingaat, is heel zwak bij die wagens en betekent gewoon homokineet stuk en je moet de hele aandrijfas wisselen. Kost 140 euro nieuw zonder montage trouwens. Ook bij lage km standen kunnen ze stuk gaan! Zijn gewoon van behoorlijk slechte kwaliteit.

Voor de rest kijk of de wagen goed stationair loopt, start de auto trouwens met helemaal koude motor, kijk of ie goed loopt enzo anders kan het de temperatuursensor zijn, stappenmotor schoonmaken of injectiehuis schoonmaken of vervangen.

Voor de rest de standaard dingen zoals koppeling enzo.

Comment

Ik heb zojuist de blauwe 106 gekocht. Echt een leuk dingetje. onderhoudsboekje [afgestempeld] nap alles erbij. Nog geen 70000 gelopen, ziet er keurig uit. Startonderbreker [fabrieks], elc. ramen, sportstoeltjes etc. Op de snelweg naar huis druk je hem snel naar de 170. Valt me niets van tegen . Loopt als een zonnetje. Hopelijk blijft het zo.

Comment

Ha, die Tone;

Gefeliciteerd, klinkt als een mooie vondst. Ziet er op de plaatjes strak uit. Hou de vervangingstermijn van de distributiesnaar in de peiling. Verder kan er eigenlijk heel weinig mis gaan met die karretjes en het rijdt erg leuk.
          Scherven brengen gelul.

Comment

Ziet er uit als een leuke auto, gefeliciteerd! Karretjes rijden heel behoorlijk, zelfs met 1.4 komen ze aardig vooruit. Las tussen de regels door dat je een Saab 9-3 hebt/had? Heb je die ingeruild of blijf je die rijden?

Comment

Kijk het kan dus toch een leuke auto in goede staat voor weinig geld. Gefeliciteerd ermee. En blijkbaar zonder roest dus netraam heeft helemaal gelijk ;)

Comment

Las tussen de regels door dat je een Saab 9-3 hebt/had? Heb je die ingeruild of blijf je die rijden?
                Heb ik nog steeds. Blijf ik inprincipe ook nog in rijden. Laatste jaar redelijk veel onkosten aan gehad en hij rijdt ook wel fijn. Maar op een gegeven moment denk je ik koop een andere auto. Maar goed dan ga je na wat je er voor terug krijgt vandaag de dag en wat hij het laatste jaar gekost heeft aan nieuwe onderdelen en dan denk je, ik kan er maar beter in blijven rijden. Want ik vindt het nog steeds een heel mooi model en wat ik al zei hij rijdt fijn. [m'n vriendin rijdt er voor 80% erin.] Dus eindconclusie voorlopig blijft hij.

Comment

Working...
                X