Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht. saxo, clio of peugeot 106

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • tone
    replied
    Las tussen de regels door dat je een Saab 9-3 hebt/had? Heb je die ingeruild of blijf je die rijden?
    Heb ik nog steeds. Blijf ik inprincipe ook nog in rijden. Laatste jaar redelijk veel onkosten aan gehad en hij rijdt ook wel fijn. Maar op een gegeven moment denk je ik koop een andere auto. Maar goed dan ga je na wat je er voor terug krijgt vandaag de dag en wat hij het laatste jaar gekost heeft aan nieuwe onderdelen en dan denk je, ik kan er maar beter in blijven rijden. Want ik vindt het nog steeds een heel mooi model en wat ik al zei hij rijdt fijn. [m'n vriendin rijdt er voor 80% erin.] Dus eindconclusie voorlopig blijft hij.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Kijk het kan dus toch een leuke auto in goede staat voor weinig geld. Gefeliciteerd ermee. En blijkbaar zonder roest dus netraam heeft helemaal gelijk ;)

    Leave a comment:


  • Tijmen
    replied
    Ziet er uit als een leuke auto, gefeliciteerd! Karretjes rijden heel behoorlijk, zelfs met 1.4 komen ze aardig vooruit. Las tussen de regels door dat je een Saab 9-3 hebt/had? Heb je die ingeruild of blijf je die rijden?

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Tone;

    Gefeliciteerd, klinkt als een mooie vondst. Ziet er op de plaatjes strak uit. Hou de vervangingstermijn van de distributiesnaar in de peiling. Verder kan er eigenlijk heel weinig mis gaan met die karretjes en het rijdt erg leuk.

    Leave a comment:


  • tone
    replied
    Ik heb zojuist de blauwe 106 gekocht. Echt een leuk dingetje. onderhoudsboekje [afgestempeld] nap alles erbij. Nog geen 70000 gelopen, ziet er keurig uit. Startonderbreker [fabrieks], elc. ramen, sportstoeltjes etc. Op de snelweg naar huis druk je hem snel naar de 170. Valt me niets van tegen . Loopt als een zonnetje. Hopelijk blijft het zo.

    Leave a comment:


  • EG
    replied
    106 is een goeie keus, ultra lage afschrijving en je verkoopt het ding weer zo. Is absoluut geen kapitaalvernietiging trouwens, kijk eens voor de lol wat voor prijzen ze vragen voor die dingen. Niet normaal meer.

    Let op tikken/kloppen uit het vooronder als je de bochten ingaat, is heel zwak bij die wagens en betekent gewoon homokineet stuk en je moet de hele aandrijfas wisselen. Kost 140 euro nieuw zonder montage trouwens. Ook bij lage km standen kunnen ze stuk gaan! Zijn gewoon van behoorlijk slechte kwaliteit.

    Voor de rest kijk of de wagen goed stationair loopt, start de auto trouwens met helemaal koude motor, kijk of ie goed loopt enzo anders kan het de temperatuursensor zijn, stappenmotor schoonmaken of injectiehuis schoonmaken of vervangen.

    Voor de rest de standaard dingen zoals koppeling enzo.

    Leave a comment:


  • tone
    replied
    Hou wel rekening met distributie-riem, hij zou al wel vervangen moeten zijn , na 6 jaar zag ik wat mensen schrijven, maar dat hoeft niet. Kan gelijk paar honderd euro kosten als je dat niet zelf kan/wil vervangen.
    Distributieriem is 3 jaar geleden vervangen, de rest moet ik morgen bekijken. Maar wat ik al zei, je moet er toch een beetje geluk mee hebben. Met mijn saab heb ik weinig geluk en daar zijn de kosten aanzienlijk hoger. Als ik dat ding nu verkoop heb ik een kapitaalvernietinging waar je u tegen zegt. [al is dat bij de meeste auto's] Dus daar blijf ik nog maar even in rijden al geef ik hem liever een schop.

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    M4: een Franse auto met roest? In welke eeuw denk jij te leven?

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    *kuchkuch*
    Last edited by netraam; 06-11-09, 17:31.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Los gezien van het feit dat je bij een auto van 15 jaar inderdaad goed moet opletten of alles werkt, zijn roest en ruitewissermotoren nou niet bepaald 106-kwaaltjes voor zover ik weet...

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tone Bekijk bericht
    Er hoeven ook maar 2 kinderen in te zitten. 1 van 4 jaar en de ander 4 maanden dus dat zal wel gaan denk ik. En tja je moet natuurlijk met iedere auto een beetje geluk hebben. Ik rij nu een saab 9-3 [laten we het maar niet over rammeltjes en kraakjes hebben] die ook als boodschappen wagen fungeerd.
    Voor 1775 is die 106 natuurlijk een leuk autootje met amper 70k op de teller. Hou wel rekening met distributie-riem, hij zou al wel vervangen moeten zijn , na 6 jaar zag ik wat mensen schrijven, maar dat hoeft niet. Kan gelijk paar honderd euro kosten als je dat niet zelf kan/wil vervangen. Daarnaast is 't ding natuurlijk Frans en over 2 maanden 15 jr oud -> mogelijk roest en allerlei andere electrische kuren. Bekijk o.a. zeker de ruitenwissermotor en bv achteruitverwarming (zie Thalan's pech daarmee). Als al die kleine dingetjes in de winter kaduuk kunnen gaan is 't opeens geen goedkoop bakje meer, maar goed, open deur natuurlijk.

    PS is de sloopregeling nog van kracht ? Zoja dan is die bak theoretisch toch 1000 euro waard als je em over een jaartje inruilt voor wat leukers ?

    Leave a comment:


  • Steven
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door _rb_ Bekijk bericht
    Dat geloof ik niet. Ik heb verschillende exemplaren kunnen rijden van zowel Saxo als 106 ph2 (geen VTS /GTi helaas) en daartussen ook diesel-leensletten met een ton op de klok: extreem rammelen deden ze niet in het interieur (onder de motorkap laat ik even in het midden ;-) ). Heb jij op het oude forum niet eens geschreven dat die Saxo een ex-schade gebakje was?

    Die advertentie-106 is ook zeldzaam, een XS vijfdeurs..
    Kudos voor je stalkfile kwaliteiten
    *buigt hoofd*

    Leave a comment:


  • tone
    replied
    Er hoeven ook maar 2 kinderen in te zitten. 1 van 4 jaar en de ander 4 maanden dus dat zal wel gaan denk ik. En tja je moet natuurlijk met iedere auto een beetje geluk hebben. Ik rij nu een saab 9-3 [laten we het maar niet over rammeltjes en kraakjes hebben] die ook als boodschappen wagen fungeerd.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Qua Peugeot vs. Citroen: ik heb een 306 uit 1996 gehad, en een Xsara uit 2000 (eigenlijk 1999). Die 306 ruilde ik in met 96K op de klok - het ding rammelde aan alle kanten en was bepaald niet goedkoop in het onderhoud. De Xsara had "al" 120K gelopen, en ik reed er zo nog 50K probleemloze kilometers zonder enig rammeltje bij. In de basis ook dezelfde auto, maar kwalitatief was de Citroen echt lightyears ahead.

    Leave a comment:


  • Tijmen
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
    *komt binnen en gooit draadje overhoop*

    De 'kinderen'auto moet toch juist groot zijn, zou ik zeggen? Ik heb (nog) geen kinderen, maar ik zou het niet echt prettig vinden als ze in (bijv) een 106 overal van en naar gebracht werden. Puur gevoelsmatig zou ik dan liever een oudere saab 9000 oid zoeken.


    Voor alleen de boodschappen zou ik de 106 wel aanraden. Goede autootjes die lang hun ding doen.
    Heeee Remco, wat lees ik hier tussen de regels door? Dan heb ik het niet over die Saab 9000 ;-)

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Huh? Goed geheugen! Inderdaad had het ding schade gehad, maar de binnenbekleding was niet meer vast te zetten, de sportstrips bleven losvallen, ik vond de kwaliteit van het dash ook echt een stukje minder (hoewel een stuk vrolijker dan van de 106). Maar goed, een schadevrije niet-VTS zal dit allemaal niet hebben.

    Leave a comment:


  • _rb_
    replied
    Dat geloof ik niet. Ik heb verschillende exemplaren kunnen rijden van zowel Saxo als 106 ph2 (geen VTS /GTi helaas) en daartussen ook diesel-leensletten met een ton op de klok: extreem rammelen deden ze niet in het interieur (onder de motorkap laat ik even in het midden ;-) ). Heb jij op het oude forum niet eens geschreven dat die Saxo een ex-schade gebakje was?

    Die advertentie-106 is ook zeldzaam, een XS vijfdeurs..

    Leave a comment:


  • NoTVR
    replied
    Een 106 zit gewoon beter in elkaar dan een Saxo. Ik begrijp niet hoe ze het bij Citroën voor mekaar kregen, maar alles in en aan die auto zat los.

    Het was erg genoeg om de Saxo na een jaar in te ruilen tegen weer een 106.

    Leave a comment:


  • Steven
    replied
    Wel mee eens. De stoelverhogers/kinderstoelen nemen behoorlijk veel plaats in. In kleinere auto's betekent dat kinderen oha niet achter de bestuurder passen tenzij deze de stoel (behoorlijk) naar voren schuift.
    Een maxicosi achter de bestuurder is haast niet te doen.

    Maar dat geldt ook voor auto's in een iets grotere klasse (rolla bijvoorbeeld).

    Dus bij max 2 kinderen is een 106 groot genoeg (één als bijrijder, één daarachter). Bij 3 of meer zal een 106 gaan knellen.

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    *komt binnen en gooit draadje overhoop*

    De 'kinderen'auto moet toch juist groot zijn, zou ik zeggen? Ik heb (nog) geen kinderen, maar ik zou het niet echt prettig vinden als ze in (bijv) een 106 overal van en naar gebracht werden. Puur gevoelsmatig zou ik dan liever een oudere saab 9000 oid zoeken.


    Voor alleen de boodschappen zou ik de 106 wel aanraden. Goede autootjes die lang hun ding doen.

    Leave a comment:


  • htt-thalan
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
    Mail HTT Thalan even, die heeft binnenkort een ultra zuinige 205 in de aanbieding.
    Oh?

    Leave a comment:


  • tone
    replied
    ik heb contact gehad met de adverteerder en de gegevens gecontroleerd via nap. De gegevens kloppen. Dus morgen afspraak gemaakt om de auto te bekijken.

    Leave a comment:


  • Steven
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Huh? Is precies dezelfde auto...
    Tja Frans, geen verstand van :-)

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Die blauwe 106 ziet er anders wel uit alsof ie maar 67k heeft gereden. Ik zou maar 's gaan kijken...

    Leave a comment:


  • tone
    replied
    Maakt geen hol uit, want met zo'n kinderen-van-en-naar-school-haal-en-brengautootje haal je die cijfers toch op geen einden na.
    Dat klopt en ik denk dat andere auto's niet veel zuiniger zijn [ op de hybride gevallen na].

    Deze vindt ik ook nog wel wat. Alleen vertrouw ik de kilometerstrand weer niet als ze het kenteken verbergen.

    http://link.marktplaats.nl/291974247

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die M4;

    Maakt geen hol uit, want met zo'n kinderen-van-en-naar-school-haal-en-brengautootje haal je die cijfers toch op geen einden na.

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Toch valt verbruik van zo'n 1.4 (75 pk) in een auto van 850 kg toch een tikje tegen:

    7,2 l/100 km (fabrieksopgave: 6,8 l/100km)
    http://www.autoweek.nl/autotest/1007...-14i-Furio-VTS

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
    Saxo of 106 zou voor mij doorslaan naar de 106, maar ik weet niet of beide even toegankelijk zijn voor boodschappen.
    Huh? Is precies dezelfde auto...

    Leave a comment:


  • Kiwi
    replied
    Vraag der Schnitzel of hij het nummer van Heino voor je heeft, die schijnt nog een kekke Uno in de aanbieding te hebben.

    Leave a comment:


  • Steven
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tone Bekijk bericht
    Welk type corolla bedoel je precies. En wat wegen die dingen zoal. Het hoeven ook geen "pk-monsters" te zijn. Moet maandelijks zo goedkoop mogelijk zijn. Of het nou een 1.1 is of een 1.4 maakt me niet zo veel uit. Als het maar lichter is dan 950 kg. Het liefst lichter dan 850 kg.
    Dan wordt het een starslet. Want corolla's zijn al snel 1000kg of behoorlijk oud.

    http://link.marktplaats.nl/292045307

    Zoiets dus.

    Voordeel van deze is dat als ze goed zijn - cue oops met een fout exemplaar - ze dus echt goedkoop zijn in het onderhoud.

    Maar dat risico loop je met elke tweedehands. En in de prijsklasse tot 1500 is de garantie totdat je hebt betaald ongeveer.

    Leave a comment:


  • Toon van Driel
    replied
    Ho! 205 met 3 deuren niet handig genoeg? 1.4, dus pittig, maar toch 1:15 a 16, en in praktische nieuwstaat! http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=3828

    Leave a comment:


  • John
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
    is renault dus die valt af.
    Zeg Steven blijf jij nou zo bezig :-)

    Trouwens LOL @ Joost.

    Leave a comment:

Working...
X