Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankooptips Clio I

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aankooptips Clio I

Heren en dames,

Ik moet helaas naar een dagelijkse auto en als lijdend voorwerp in dezen heb ik een Renault Clio in gedachten.

Op welke dingen moet ik letten voor ik tot aanschaf overga en welke modellen zijn het beste/leukste?
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Zijn ze zó betrouwbaar?!

Ik zoek dus dit modeljaar (ongeveer)

De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Hoi Tom,

Voor de goede orde, het model van de foto wordt Clio 2 genoemd. Deze zijn er vanaf 1998. De door jou afgebeelde is een 2,0 16v RS met 172pk en daarmee heb je meteen veruit de leukste uit die serie (even de stervens dure, loodzware en zeer gemene Clio v6 buiten beschouwing gelaten)

Aandachtspunten zijn er altijd, maar laat dan even welke type je voorkeur naar uitgaat en wat ongeveer het budget is.

Groetjes Ivar

Comment

Okay, hier heb ik al wat aan. :)

Ik zoek dus een model vanaf 1998. Moet zuinig zijn en (redelijk) groot van binnen. Audio is niet belangrijk en onderhoudskosten moeten laag zijn.

Zelf heb ik een 1,4 model op het oog, die zou ongeveer 5.4/100 om de snelweg moeten rijden. :)

*kopt 'm zelf vast in*
        Kortom, een ex-truttenschuddertje.
        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Haha ok niks leuks dus;-)

Geeft niks, Clio's 1,2 en 1,4 van dit model zijn zo'n beetje de betrouwbaarste Renaults! Blijven wel Renaults daarintegen haha

Zover ik weet zitten er niet echt aandachtspunten aan die niet gelden voor elke auto van 10 jaar oud.

Houd er rekening mee dat de distrubitie bij 90.000km OF 5 jaar vervangen moet worden, dus dat zal wel ongeveer nu zijn bij de auto die je op het oog hebt.

Prima karretje verder! (ik heb zelf nog een tijdje met een 1,6 Si uit 2000 en een 1,6 16v uit 1999 gereden, met name die laatste was een fijn scheurijzertje!)

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎