Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Venturi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Venturi

Deze Venturi staat al een paar weken her en der te koop. Geadverteerd in het Nederlands, maar te koop in Geneve, terwijl de auto een paar jaar in Frankrijk heeft gebivakeerd: http://www.carandclassic.co.uk/car/C124546
    Zo te zien ook Ringwaardig.

Fraai ding. Niet mijn kleur, maar ik had hier ooit een poster van toen ik puber was. Je hoort zelden wat over dit merk, wel jammer, want ze hebben best fraaie voitures gebouwd.

Kout Automobiles doet wel wat in die Venturi's

Poor men's 348

Comment

Jaaahhh, gaaf! Ooit stond in een Autovisie (1987?) een schitterende reportage over een rood exemplaar. Ze zijn, meen ik, op Renault Alpines gebaseerd- maar de motor is voor ipv achter de achteras geplaatst. Alleen maar goed. De kleurstelling van deze is best chique. Wel komt de achterkant erg 'kitcar' over, vind ik nu...
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Vond ik destijds ook een erg gaaf ding. Heb nog ergens een VHS tape met een Heilige Koe - aflevering erop met beelden er van! :)
        Ze hebben er ook een paar cabrio's van gebouwd, de Transcup
        Vooral het interieur vond ik toen prachtig, waarschijnlijk afgrijselijk slecht afgewerkt allemaal ,maar goed. Ik heb er n keer een zien rijden, in Chamonix.

Comment

Ooit een keer een Venturi IRL gezien. Zal een jaar of 10 geleden zijn geweest. Bij het benzinestation bij Meerkerk waar een paar maanden geleden iemand dacht te kunnen afrekenen bij de kassa zonder uit z'n Saab cabrio te stappen.

Comment

Heel cool! Vroeger op sportnet was vaak die Venturi-trophy te zien.
            Waren dan die F40 look-a-likes, maar dan sneller. Cool spul!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=Yc7-Y1Ky4ao

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Eigenlijk, h, is zo'n Venturi vergelijkbaar met een DeLorean. Same machinery

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Heel cool! Vroeger op sportnet was vaak die Venturi-trophy te zien.
                  Waren dan die F40 look-a-likes, maar dan sneller. Cool spul!
                  Dat keek ik dus ook altijd! :) Mijn ouwelui vonden al die autoraces maar irritant, dus moest ik mijn koptelefoon op. Het nadeel van sportnet was dat je dan in je linker oor engelstalig hoorde en in je rechter oor nederlandstalig, maar tijdens die Venturi-races hoorde je aan beide kanten ook nog een franstalig gebrabbel op de achtergrond die ze niet wisten weg te moffelen.... heeeeeel irritant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                    Eigenlijk, h, is zo'n Venturi vergelijkbaar met een DeLorean. Same machinery
                    Alleen is het ontwerp van de DeLorean gebaseerd op een ontwerp die toen de DeLorean werd gepresenteerd al meer dan 10 jaar oud was (en meer exotische techniek had). Dus of je daar echt vrolijk van moet worden? :)

Comment

Dat hele DeLorean verhaal is natuurlijk tranentrekkend

Comment

Jaaa, begonnen als MVS Venturi. Ik spotte eens een knalgele, in Nice. Was denk ik een jaar of 15, 1988 dus. De enige die ik ooit zag, en da's gezien de 700 geproduceerde auto's ook niet zo gek. Mooie lijnen.

Ik kom er niet op, maar een van de vele hergebruikte onderdelen van de auto waren de achterlichten... van een E30 geloof ik?
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Jasper;

Close, but no cigar; E21 was de donor.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ah, kijk. Klok en klepel. Maar toch, uit het bolle hoofd, 20 jaar later. Kan slechter. :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Jasper;

Toch jammer van die sigaar. Maar ach, in deze huizenmarkt....
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Was er ook niet een dakar versie van?

Comment

is toch op renault alpine basis?
                                  met een 2,7 of 3.0 V6?
                                  wat TSM zegt!!!!!

Comment

Die F40 look-a-like, de 400 GT:

http://www.automobile-sportive.com/g...turi/400gt.php

[edit] meer hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_Automobiles
                                    Last edited by Gijs; 26-12-09, 17:57.
                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goofy Bekijk bericht
                                      is toch op renault alpine basis?
                                      met een 2,7 of 3.0 V6?
                                      Klopt, die verschrikkelijke Douvrin-PRV V6.... (wat eigenlijk een V8 was met 2 cilinders eraf gehakt! Odd-fire ontstekingsvolgorde)
                                      Ze hebben er zefs snelle turbo-versies van gemaakt net als Renault Alpine
                                      (A610 turbo) en volgens mij meerdere jaren gekwalificeerd voor de 24h Du Mans maar race viel vaak tegen. (DNF's)
                                      http://news-images.caradisiac.com/IM...uri_600-LM.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                        Ooit een keer een Venturi IRL gezien. Zal een jaar of 10 geleden zijn geweest. Bij het benzinestation bij Meerkerk waar een paar maanden geleden iemand dacht te kunnen afrekenen bij de kassa zonder uit z'n Saab cabrio te stappen.
                                        Ik snap dat laatste stuk niet helemaal. Isser iets kapot gegaan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                          Ik snap dat laatste stuk niet helemaal. Isser iets kapot gegaan ?
                                          Hij bedoelt waarschijnlijk dit benzinestation.
                                          2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Working...
                                          X