Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clio RS sport filmpje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Clio RS sport filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=EeukcMO_-y0

Mooi filmpje van de leukste kleine hothatch van dit moment.
    All you need to remember is the number '70' .

Me want one :-) Absoluut de beste hot hatch die je kunt kopen van dit moment. En écht sportief. Ik zou er nog wel eens een willen. Tiff Needell vond hem ook gaaf, samen met evergreen Clio Williams: http://www.youtube.com/watch?v=CN4jHH9rXeU

Ik vraag me trouwens af wanneer het Renault Sport label om zeep wordt geholpen door de hausse van elektrische modellen bij Renault, en het daar behorende groene geweten.
    Last edited by Jeroen; 04-02-10, 23:31.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Leuk ding idd, heb em even in de database gezet om te kijken hoe ie zich zou verhouden met wat andere gebakjes: zie http://gummen.burningrubber.nl/detai...lio_III_RS_200 voor o.a. pk/ton ; cijfermatig is dat gelijk aan een BMW 540 :)

Comment

Nou is't niet echt belangrijk bij dit soort autootjes maar ik ben toch verbaasd dat het slechts een F label heeft.....

Comment

In Autovisie vonden ze de Twingo 133 toch fijner?

Citroën DS3 wordt ook wel wat als ik dat zo eens lees. Zelfs EVO vindt het ding geweldig.
          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
            Nou is't niet echt belangrijk bij dit soort autootjes maar ik ben toch verbaasd dat het slechts een F label heeft.....
            inderdaad, mijn diesel heeft een E-label
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Mijn ST heeft ook een F-label en daar is-ie wel mee vergelijkbaar. (Okee, Clio is duurder en beter. :))
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

NoTVR, dat van die lovende kritieken door de EVO voor die DS3 kan ik me niet voorstellen; ik kwam van de week een test tegen waarin stond dat die DS3 niet al te best op lastwisselingen reageerde?

Renault is serieus goed bezig qua sportieve auto's. Da's goed nieuws want steeds meer automerken laten die markt tegenwoordig aan zich voorbij gaan; ze moeten zo nodig allemaal aan de hyperides, de tossers.

Twingo RS, Clio RS, R26R, Megane RS....allemaal leuek karretjes: chapeau!

Hoe staat 't inmiddels met de kwaliteit van die Renaults? Is die inmiddels, zoals destijds door hun CEO beloofd, verbeterd?

Comment

[QUOTE=CWATR;167515]NoTVR, dat van die lovende kritieken door de EVO voor die DS3 kan ik me niet voorstellen; ik kwam van de week een test tegen waarin stond dat die DS3 niet al te best op lastwisselingen reageerde?QUOTE]

Dat betekend waarschijnlijk een 'losse' achterzijde, en een club als EVO zit dat als positief. En terecht ook, een auto die je met het gaspedaal kan sturen is een sportieve auto. Wat heb je aan een fool proof gebakje met een dode achterzijde? (herinnert zicht de Polo GTi die maar niet dwars wilde :-))

Comment

http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...road_test.html

Blijkbaar kunnen ze het dus nog wel, bij PSA.

Comment

Er ben er helemaal niet over uit, maar kleine bakkies zijn toch het leukst.

Kun je gaan voor een Polo Bluemotion, een Twingo 133 of een DS3. DS3 lijkt me toch de leukste van het stel.

Last van lastwisselingen... eindelijk worden ze weer gemaakt!
                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Inderdaad. Grote sloepen met 300 of zelfs 500pk doet me helemaal niks.
                        >200pk/1000kg/op 16" wielekes is 't leukst.
                        Harder rijden dan 180kmh doe ik zelden (met de auto) dus of-ie nou 230 of 250kmh kan: boeie

Comment

CWATR, een rondje over een parkeerterreintje wat Autoweek heeft gedaan, kan ik niet echt - echt niet - een test nemen. Daarbij heb ik de gasten van EVO veel en dan ook veel hoger zitten.

Comment

En sowieso neem ik journalisten weinig serieus tenzij ze in 't verleden ervaring hebben opgedaan op 't circuit. Zo'n Plato, Needell en een Henderson weten waar ze over praten als ze zeggen dat een bak overstuurd is. Een nederlandse journalist die hard optrekken op industrieterreinen als voldoende onderbouwende rij-ervaring ziet... Tja

Comment

RS cup in Lotus groen (maar wel airco) voor mij AUB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                Leuk ding idd, heb em even in de database gezet om te kijken hoe ie zich zou verhouden met wat andere gebakjes: zie http://gummen.burningrubber.nl/detai...lio_III_RS_200 voor o.a. pk/ton ; cijfermatig is dat gelijk aan een BMW 540 :)
                                Hoe kun je eigenlijk gegevens toevoegen? Ik kan alleen maar Mk1/S1 Elise kiezen namelijk?

Comment

Klik op "modellen" en dan "voeg model toe" , evenzo voor generatie, type e.d.

Als je een ingevoerde auto van jezelf wilt wijzigen klik dan op je eigen auto en linksboven krijg je de optie "Edit" et voila.

Comment

Wilde even geen nieuw draadje openen maar er lag van de week ergens een hardcover boekje over de toen nieuwe Clio V6. Het eerste model. Er stond er toenterijd eentje bij Auto Benelux in Amstelveen. Oh, ik vond dat toen zo gaaf. Het is jammer dat automerken het niet meer echt aandurfen om zoiets weer te gaan maken. Althans, de meer gewonere merken.

Comment

En toen was het over...

Laatste Hot Hatch met atmosferische motor, of zie ik er zo snel eentje over het hoofd - ja de Swift Sport wellicht.

Comment

Enkel als 5deurs, en erger, enkel als flipperbak te verkrijgen, icm met een turbomotor. Ik hoop dat ie in de fik vliegt als je 'Turbo Turbo!' roept, en aangezien het een Renault is, zou dat best mogelijk zijn :-)

Comment

lol :)

Flipperbak is het ergst ja. Zeker als ie à la Polo GTI ook in M zelf schakelt.

Comment

Alle leuke auto's krijgen een turbo door die onzin over die uitlaatgassen...
                                            Zo'n Clio RS wil ik nog wel eens hebben. 200pk zonder turbo in zo'n ding is gewoon gaaf.
                                            Kwaliteit is helaas wel typisch Frans idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hoe zit het dan met de Civic typeR VTEC?
                                              Of is de nieuwste van dat model ook turbo? (vanwege WTCC deelname?)

Comment

Volgens mij is de huidige Civic nog niet leverbaar als Type-R, geen idee wat voor motor erin komt. 1.6 Turbo zou goed kunnen, maar laten we hopen van niet.

Ik heb even over een Clio 172 getwijfeld vorig jaar, maar vond het iets teveel living-on-the-edge. Dus maar voor de bewezen Alfa-kwaliteit gegaan. ;) Ik vind ze heel cool (het liefst zo'n blue dynamo 182), maar van binnen zijn ze echt spuuglelijk en het zit nog beroerd ook.

Comment

Ik zie mezelf nog wel eens een Clio RS van het huidige model kopen, zou een leuke vervanger zijn voor de Mazda. Kwaliteit ben ik ook een beetje bang voor, voor de zitpositie ben ik niet bang; een kuipje is zo gekocht, en kan er altijd weer uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                                    voor de zitpositie ben ik niet bang; een kuipje is zo gekocht, en kan er altijd weer uit.
                                                    klopt, bij de huidige generatie kun je het met een andere stoel behoorlijk oplossen.
                                                    probleem bij de vorige versie, is dat je niet meer bij het stuur kunt als je een kuipstoel monteert (lees: stuurkolom staat vertikaal)
                                                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik had het over de Clojo 2 inderdaad, met dat stomme stuur. Clojo 3 zou ik best aandurven qua kwaliteit. De (RS-)fabriek in Dieppe schijnt ook beter werk af te leveren dan de meeste andere Renault productielijnen.

Comment

Review van de nieuwe Renaultsport Clio 200 Turbo
                                                        http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc..._pictures.html

"a very good car in many respects, but it’s not yet a great one, at least by evo’s exacting and unashamedly singular criteria."

en

+ Talented dynamics, capable tech
                                                        - Missing some crucial interaction?

Aangezien er aan elke nieuwe RS eerst nog wel wat fijnslijperij uitgevoerd moet worden, even afwachten maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                          Aangezien er aan elke nieuwe RS eerst nog wel wat fijnslijperij uitgevoerd moet worden, even afwachten maar.
                                                          Dit dus. Kent iemand de reviews nog van de eerste Megane RS 225 nog? Echt 180 graden anders dan het commentaar dat ie als R26(R) kreeg jaren later.

Comment

Dat fijnslijpen moet maar heel snel gebeuren, want in CAR en EVO krijgt de nieuwe RS (samen met de 208GTI) klop van de nieuwe Fiesta ST...

Overigens wegen al die 'kleine' hot hatches nu tussen de 1200 en 1300 kilo...

Comment

Jammer hoor dat de nieuwe Clio RS een stap terug is. Natuurlijk zullen er nog wel betere versies komen, maar de eerste indruk is oh zo belangrijk. En dat hij met alleen automaat leverbaar is vind ik echt droevig.
                                                              Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Alleen een flipperbak aanbieden is echt onbegrijpelijk, maar misschien komen ze daar nog op terug. De Juke Nismo heeft immers dezelfde motor, en als FWD een handbak.

Comment

Working...
                                                                X