Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Citroen C5
Collapse
X
-
Je zou niet de eerste zijn:
"..
André Citroën (5 februari 1878 – 3 juli 1935) is de naam van een uit Nederlandse wortels (Citroën < Citroen < Limoenman) afkomstige ingenieur die aan het begin van de twintigste eeuw een autofabriek begint in Frankrijk.
.."
Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
-
Over de auto: een totaal verschil met de vorige C5. Ik heb hem alleen nog maar vluchtig bekeken. Stukken imposanter. Toch m'n vader maar eens tot een proefrit verleiden. Niet dat ie een nieuwe zou gaan kopen trouwens, maar een beetje mening kun je pas vormen als je ermee gereden hebt denk ik.Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
-
Mooie auto, maar ik vind de oude C5 ook niet verkeerd (krijg weleens de indruk dat ik de enige in NL ben trouwens, maar dat terzijde...).'84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door 300ZX Z31 Bekijk berichtmaar ik vind de oude C5 ook niet verkeerd (krijg weleens de indruk dat ik de enige in NL ben trouwens, maar dat terzijde...).2 x ouwe premium meuk
BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive
Comment
-
-
Heb'de nieuwe C5 al enkele keren zien rijden, best een mooi apparaat hoor!
Vorige C5 vond ik eerst helemaal niks, maar de facelift vind ik weer geniaal! Totaal andere auto en weer wat meer een typische Citroën met die markante neus/kont.Giulia 1600 Super '65
Abarth 595 Competizione '15
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk berichtJa, ben bang van wel:-)'84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break
Comment
-
-
Goh, wat kunnen meningen toch verschillen.
Panda vond het dus 2x niks, stond ergens in een ander draadje.
Van het weekend samen met m'n buurman, die in de markt is voor zo'n soort wagen een proefrit gemaakt.
In deze:
De pagina die u zoekt is helaas niet (meer) beschikbaar op de website van Citroën. Hopelijk kunnen we u met een aantal suggesties verder helpen.
C5 Tourer Ligne Business met automaat.
Concreet sterke aanbieding, behoorlijk full loaded. Prima zitmeubilair (halfleer optie). Veercomfort topklasse, bijzonder stil. Zeker niet minder dat de A6, integendeel zou ik zelfs zeggen.
Goede afwerking, ruim zat, fraai van binnen en buiten, concreet je wordt er echt niet mee gestraft.
OK, het is geen wagen voor een op en top Gummer, daarvoor is de besturing te licht, weinig tot geen gevoel voor wat betreft het wegcontact. Automaat is ook wat minder, het vermogen is voldoende maar houdt ook niet over.
Maar om na een dagje hard werken lekker bij te komen en wat te onthaasten, super de luxe, kan niet beter.
En dat allemaal voor ruime 34K, wat ben ik dan afgelegd met m'n A6 zeg:-)2 x ouwe premium meuk
BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive
Comment
-
-
Ik vond het niet per se een slechte auto. Auto stuurde te vaag en te licht en helde teveel over in de bochten. De motor was luidruchtig, maar tja, een diesel he.
De reden waar de auto voor mij door afviel was dat ik rugpijn kreeg van de stoelen. Maar dat is puur persoonlijk.
Overigens vond ik het onderstel oneffenheden in de weg wel vrij sterk doorgeven voor een comfortabel onderstel en weer te veel overhellen voor een sportief onderstel.All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Comment
-
-
Panda reed met conventioneel onderstel, John met hydractive 3 (tenminste, volgens die pdf van de link: ze leveren de hydropneumatique blijkbaar alleen op de automaat of op de duurdere 2.2). Lijkt me toch een fundamenteel verschil voor de beoordeling.
Comment
-
-
Ja, ik had ook liever met de Hydractive gereden. Als je dan voor comfortabel gaat, dan moet je het goed doen.All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Comment
-
-
En profil is die stationwagon net een nieuwe Mondeo. Niet dat ik die lelijk vind maar echt "des Citroëns origineel" is het niet.
De sedan zagen we van het weekend rijden. Ik vond hem nog wel gaan. Het oordeel van de passagier was echter vernietigend.------------------------------------------------
We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.
Comment
-
-
wel ff jammer dat dat mooie onderstel alleen op de exclusive verkrijgbaar is
bij de business modellen (juist interessant voor mij) alleen als je er een met automaat besteld (de benzine uitvoering heeft een 4 bak automaat die erg kut schijnt te zijn en de diesel automaat is wel fijn, maar door hogere energielabel en hoger verbruik weer veel ongunstiger in lease, ook door weer hogere bijtelling)
blijft over de 2.2 diesel, die zonder opties al aan de 40k zit...
dus, juist de verkeerde keuzes/opties en uitvoeringen die het gunstig zouden maken voor de leasers
Comment
-
-
Klopt, was met het Hydractive veersysteem.
Klopt ook dat de automaat niet veel was.
Was trouwens gedurende de rit ook passagier, maar bleef onvoorstelbaar comfortabel.
Tenslotte, de proefrit was voldoende voor m'n buurman, heeft z'n handtekening inmiddels gezet. Levertijd ongeveer 4 maanden.2 x ouwe premium meuk
BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive
Comment
-
-
Het is afhankelijk van de uitrusting en motor/bak combi óf standaard óf niet leverbaar, dus helaas niet als losse optie beschikbaar. Wel jammer, sommige andere merken bieden ook optioneel luchtvering of electronische schokdemping etc. aan. Als je nu op bollen zou willen rijden word je meteen naar de duurdere modellen gedirigeerd.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door _rb_ Bekijk berichtHet is afhankelijk van de uitrusting en motor/bak combi óf standaard óf niet leverbaar, dus helaas niet als losse optie beschikbaar. Wel jammer, sommige andere merken bieden ook optioneel luchtvering of electronische schokdemping etc. aan. Als je nu op bollen zou willen rijden word je meteen naar de duurdere modellen gedirigeerd.All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Comment
-
-
'Of een automaat.'
Die je dus bij de 2.0 benzineversie links moet laten liggen....
dus: OF executive nemen, OF als business met de 2.0 hdi automaat of 2.2 hdi
voor leasers is de executive natuurlijk veel minder interessant dan de business
dus ga je voor de business.
en dan kan je dus kiezen uit de oninteressante automaat diesel of de dure 2.2 diesel
hoe je het ook doet, blijft niet bijster gunstig voor portomonee ALS je die veerbollen wilt
en...die veerbollen zijn JUIST hetgene dat de auto zo aantrekkelijk maakt
er ontbreekt dus een 2.0 benzine en 2.0 hdi versie als business met veerbollen...
waren die er geweest hadden ze onevenredig meer verkocht
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichtNiks meer aan doen, prima zo! :)
Vind je hem niet mooi of is het iets algemeens tegen Citroen?
(ik weet nog dat knot dat bv ook heeft:-) )
Comment
-
Comment