Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citroen C5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Citroen C5

    Ik zie hier nog niets over de prachtige C5 staan, terwijl het toch een hele mooie wagen is :

    http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corp...n/C5+Sedan.htm

    Ik ben geen Citroen fan maar deze zou ik graag willen hebben :-)
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE


  • #2
    Panda vind het iig helemaal en 5x NIKS :-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

    Comment


    • #3
      Aan de andere kant : ondanks mijn zure opmerkingen zou ik toch niet graag als citroenman door het leven willen gaan ;-)
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

      Comment


      • #4
        Je zou niet de eerste zijn:

        "..
        Andrť CitroŽn (5 februari 1878 Ė 3 juli 1935) is de naam van een uit Nederlandse wortels (CitroŽn < Citroen < Limoenman) afkomstige ingenieur die aan het begin van de twintigste eeuw een autofabriek begint in Frankrijk.
        .."

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn
        Oliestoken voor het goede doel

        Comment


        • #5
          Over de auto: een totaal verschil met de vorige C5. Ik heb hem alleen nog maar vluchtig bekeken. Stukken imposanter. Toch m'n vader maar eens tot een proefrit verleiden. Niet dat ie een nieuwe zou gaan kopen trouwens, maar een beetje mening kun je pas vormen als je ermee gereden hebt denk ik.
          Oliestoken voor het goede doel

          Comment


          • #6
            Mooie auto, maar ik vind de oude C5 ook niet verkeerd (krijg weleens de indruk dat ik de enige in NL ben trouwens, maar dat terzijde...).
            '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door 300ZX Z31 Bekijk bericht
              maar ik vind de oude C5 ook niet verkeerd (krijg weleens de indruk dat ik de enige in NL ben trouwens, maar dat terzijde...).
              Ja, ben bang van wel:-)
              2 x ouwe premium meuk
              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

              Comment


              • #8
                Heb'de nieuwe C5 al enkele keren zien rijden, best een mooi apparaat hoor!
                Vorige C5 vond ik eerst helemaal niks, maar de facelift vind ik weer geniaal! Totaal andere auto en weer wat meer een typische CitroŽn met die markante neus/kont.
                Giulia 1600 Super '65
                Abarth 595 Competizione '15

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                  Ja, ben bang van wel:-)
                  Hehe, is alleen maar gunstig voor mij als ik over een jaar of twee een knappe tweedehands C5 HDi wil kopen voor peanuts. ;-)
                  '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

                  Comment


                  • #10
                    Goh, wat kunnen meningen toch verschillen.
                    Panda vond het dus 2x niks, stond ergens in een ander draadje.
                    Van het weekend samen met m'n buurman, die in de markt is voor zo'n soort wagen een proefrit gemaakt.
                    In deze:
                    http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/C...siness0408.pdf

                    C5 Tourer Ligne Business met automaat.
                    Concreet sterke aanbieding, behoorlijk full loaded. Prima zitmeubilair (halfleer optie). Veercomfort topklasse, bijzonder stil. Zeker niet minder dat de A6, integendeel zou ik zelfs zeggen.
                    Goede afwerking, ruim zat, fraai van binnen en buiten, concreet je wordt er echt niet mee gestraft.
                    OK, het is geen wagen voor een op en top Gummer, daarvoor is de besturing te licht, weinig tot geen gevoel voor wat betreft het wegcontact. Automaat is ook wat minder, het vermogen is voldoende maar houdt ook niet over.
                    Maar om na een dagje hard werken lekker bij te komen en wat te onthaasten, super de luxe, kan niet beter.
                    En dat allemaal voor ruime 34K, wat ben ik dan afgelegd met m'n A6 zeg:-)
                    2 x ouwe premium meuk
                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                    Comment


                    • #11
                      Ach John, dan neem je voor 43.200 de 215pk 3.0 V6 met 6traps automaat en standaard leer. Navi erbij en klaar.

                      Comment


                      • #12
                        Tja een Citroen van 43+K vind ik dan weer teveel van het goede.
                        En ben overigens nog lang niet in de markt voor een opvolger.
                        2 x ouwe premium meuk
                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                        Comment


                        • #13
                          Ik vond het niet per se een slechte auto. Auto stuurde te vaag en te licht en helde teveel over in de bochten. De motor was luidruchtig, maar tja, een diesel he.
                          De reden waar de auto voor mij door afviel was dat ik rugpijn kreeg van de stoelen. Maar dat is puur persoonlijk.

                          Overigens vond ik het onderstel oneffenheden in de weg wel vrij sterk doorgeven voor een comfortabel onderstel en weer te veel overhellen voor een sportief onderstel.
                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                          Comment


                          • #14
                            Panda reed met conventioneel onderstel, John met hydractive 3 (tenminste, volgens die pdf van de link: ze leveren de hydropneumatique blijkbaar alleen op de automaat of op de duurdere 2.2). Lijkt me toch een fundamenteel verschil voor de beoordeling.

                            Comment


                            • #15
                              Ja, ik had ook liever met de Hydractive gereden. Als je dan voor comfortabel gaat, dan moet je het goed doen.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                              Comment


                              • #16
                                En profil is die stationwagon net een nieuwe Mondeo. Niet dat ik die lelijk vind maar echt "des CitroŽns origineel" is het niet.

                                De sedan zagen we van het weekend rijden. Ik vond hem nog wel gaan. Het oordeel van de passagier was echter vernietigend.
                                ------------------------------------------------
                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

                                Comment


                                • #17
                                  wel ff jammer dat dat mooie onderstel alleen op de exclusive verkrijgbaar is

                                  bij de business modellen (juist interessant voor mij) alleen als je er een met automaat besteld (de benzine uitvoering heeft een 4 bak automaat die erg kut schijnt te zijn en de diesel automaat is wel fijn, maar door hogere energielabel en hoger verbruik weer veel ongunstiger in lease, ook door weer hogere bijtelling)

                                  blijft over de 2.2 diesel, die zonder opties al aan de 40k zit...

                                  dus, juist de verkeerde keuzes/opties en uitvoeringen die het gunstig zouden maken voor de leasers

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mooi, we gaan er dus niet veel zien op de weg? :)
                                    You know that reality is immaterial

                                    Comment


                                    • #19
                                      Net wel. Met conventioneel onderstel.

                                      Juist het hydropneumatisch systeem geeft de mogelijkheden om zeer comfortabel te zijn en tegelijk overhellen en nadeinen te beperken.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Klopt, was met het Hydractive veersysteem.
                                        Klopt ook dat de automaat niet veel was.
                                        Was trouwens gedurende de rit ook passagier, maar bleef onvoorstelbaar comfortabel.

                                        Tenslotte, de proefrit was voldoende voor m'n buurman, heeft z'n handtekening inmiddels gezet. Levertijd ongeveer 4 maanden.
                                        2 x ouwe premium meuk
                                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ik meen mij te herinneren dat het hydractieve onderstel optioneel verkrijgbaar is op de modellen die het standaard niet hebben, in de PDF die John linkt zie ik dat echter niet terug.
                                          Oliestoken voor het goede doel

                                          Comment


                                          • #22
                                            Het is afhankelijk van de uitrusting en motor/bak combi ůf standaard ůf niet leverbaar, dus helaas niet als losse optie beschikbaar. Wel jammer, sommige andere merken bieden ook optioneel luchtvering of electronische schokdemping etc. aan. Als je nu op bollen zou willen rijden word je meteen naar de duurdere modellen gedirigeerd.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Wat mij het meeste zou storen is hoe ongelofelijk traag die bak is. De snelste doen de 0 tot 100 maar net binnen de 10 seconden!
                                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door _rb_ Bekijk bericht
                                                Het is afhankelijk van de uitrusting en motor/bak combi ůf standaard ůf niet leverbaar, dus helaas niet als losse optie beschikbaar. Wel jammer, sommige andere merken bieden ook optioneel luchtvering of electronische schokdemping etc. aan. Als je nu op bollen zou willen rijden word je meteen naar de duurdere modellen gedirigeerd.
                                                Of een automaat.
                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  'Of een automaat.'

                                                  Die je dus bij de 2.0 benzineversie links moet laten liggen....


                                                  dus: OF executive nemen, OF als business met de 2.0 hdi automaat of 2.2 hdi

                                                  voor leasers is de executive natuurlijk veel minder interessant dan de business

                                                  dus ga je voor de business.

                                                  en dan kan je dus kiezen uit de oninteressante automaat diesel of de dure 2.2 diesel


                                                  hoe je het ook doet, blijft niet bijster gunstig voor portomonee ALS je die veerbollen wilt

                                                  en...die veerbollen zijn JUIST hetgene dat de auto zo aantrekkelijk maakt


                                                  er ontbreekt dus een 2.0 benzine en 2.0 hdi versie als business met veerbollen...

                                                  waren die er geweest hadden ze onevenredig meer verkocht

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Niks meer aan doen, prima zo! :)
                                                    You know that reality is immaterial

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                      Niks meer aan doen, prima zo! :)
                                                      Ik wist nog dat je de 'oude' C5 geen echt succesnummer vond, maar krijg ook een licht verdachtmakend idee dat je ook de nieuwe C-5 niet echt op je verlanglijstje hebt staan?

                                                      Vind je hem niet mooi of is het iets algemeens tegen Citroen?
                                                      (ik weet nog dat knot dat bv ook heeft:-) )

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Iets mooiere koets, ok. Maar da's ook niet moeilijk. :)

                                                        Onderhuids zal het wel nog steeds bagger zijn.

                                                        Ik heb niks tegen Citroen hoor, C2, C4, C6 vind ik gaaf. Maar C5's hebben me net iets te vaak in de weg gereden. :)
                                                        You know that reality is immaterial

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X