Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citroen C5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Citroen C5

Ik zie hier nog niets over de prachtige C5 staan, terwijl het toch een hele mooie wagen is :

Op zoek naar een Citroën dealer of werkplaats? Bekijk de dealerlocator en vind eenvoudig de dichtsbijzijnde Citroën dealer.

Ik ben geen Citroen fan maar deze zou ik graag willen hebben :-)
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Panda vind het iig helemaal en 5x NIKS :-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Aan de andere kant : ondanks mijn zure opmerkingen zou ik toch niet graag als citroenman door het leven willen gaan ;-)
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Je zou niet de eerste zijn:

"..
        André Citroën (5 februari 1878 – 3 juli 1935) is de naam van een uit Nederlandse wortels (Citroën < Citroen < Limoenman) afkomstige ingenieur die aan het begin van de twintigste eeuw een autofabriek begint in Frankrijk.
        .."

Oliestoken voor het goede doel

Comment

Over de auto: een totaal verschil met de vorige C5. Ik heb hem alleen nog maar vluchtig bekeken. Stukken imposanter. Toch m'n vader maar eens tot een proefrit verleiden. Niet dat ie een nieuwe zou gaan kopen trouwens, maar een beetje mening kun je pas vormen als je ermee gereden hebt denk ik.

Comment

Mooie auto, maar ik vind de oude C5 ook niet verkeerd (krijg weleens de indruk dat ik de enige in NL ben trouwens, maar dat terzijde...).
            '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 300ZX Z31 Bekijk bericht
              maar ik vind de oude C5 ook niet verkeerd (krijg weleens de indruk dat ik de enige in NL ben trouwens, maar dat terzijde...).
              Ja, ben bang van wel:-)
              2 x ouwe premium meuk

Comment

Heb'de nieuwe C5 al enkele keren zien rijden, best een mooi apparaat hoor!
                Vorige C5 vond ik eerst helemaal niks, maar de facelift vind ik weer geniaal! Totaal andere auto en weer wat meer een typische Citroën met die markante neus/kont.
                Giulia 1600 Super '65
                Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                  Ja, ben bang van wel:-)
                  Hehe, is alleen maar gunstig voor mij als ik over een jaar of twee een knappe tweedehands C5 HDi wil kopen voor peanuts. ;-)
                  '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Goh, wat kunnen meningen toch verschillen.
                    Panda vond het dus 2x niks, stond ergens in een ander draadje.
                    Van het weekend samen met m'n buurman, die in de markt is voor zo'n soort wagen een proefrit gemaakt.
                    In deze:
                    De pagina die u zoekt is helaas niet (meer) beschikbaar op de website van Citroën. Hopelijk kunnen we u met een aantal suggesties verder helpen.

C5 Tourer Ligne Business met automaat.
                    Concreet sterke aanbieding, behoorlijk full loaded. Prima zitmeubilair (halfleer optie). Veercomfort topklasse, bijzonder stil. Zeker niet minder dat de A6, integendeel zou ik zelfs zeggen.
                    Goede afwerking, ruim zat, fraai van binnen en buiten, concreet je wordt er echt niet mee gestraft.
                    OK, het is geen wagen voor een op en top Gummer, daarvoor is de besturing te licht, weinig tot geen gevoel voor wat betreft het wegcontact. Automaat is ook wat minder, het vermogen is voldoende maar houdt ook niet over.
                    Maar om na een dagje hard werken lekker bij te komen en wat te onthaasten, super de luxe, kan niet beter.
                    En dat allemaal voor ruime 34K, wat ben ik dan afgelegd met m'n A6 zeg:-)
                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Ach John, dan neem je voor 43.200 de 215pk 3.0 V6 met 6traps automaat en standaard leer. Navi erbij en klaar.

Comment

Tja een Citroen van 43+K vind ik dan weer teveel van het goede.
                        En ben overigens nog lang niet in de markt voor een opvolger.
                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik vond het niet per se een slechte auto. Auto stuurde te vaag en te licht en helde teveel over in de bochten. De motor was luidruchtig, maar tja, een diesel he.
                          De reden waar de auto voor mij door afviel was dat ik rugpijn kreeg van de stoelen. Maar dat is puur persoonlijk.

Overigens vond ik het onderstel oneffenheden in de weg wel vrij sterk doorgeven voor een comfortabel onderstel en weer te veel overhellen voor een sportief onderstel.
                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Panda reed met conventioneel onderstel, John met hydractive 3 (tenminste, volgens die pdf van de link: ze leveren de hydropneumatique blijkbaar alleen op de automaat of op de duurdere 2.2). Lijkt me toch een fundamenteel verschil voor de beoordeling.

Comment

Ja, ik had ook liever met de Hydractive gereden. Als je dan voor comfortabel gaat, dan moet je het goed doen.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

En profil is die stationwagon net een nieuwe Mondeo. Niet dat ik die lelijk vind maar echt "des Citroëns origineel" is het niet.

De sedan zagen we van het weekend rijden. Ik vond hem nog wel gaan. Het oordeel van de passagier was echter vernietigend.
                                ------------------------------------------------
                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

wel ff jammer dat dat mooie onderstel alleen op de exclusive verkrijgbaar is

bij de business modellen (juist interessant voor mij) alleen als je er een met automaat besteld (de benzine uitvoering heeft een 4 bak automaat die erg kut schijnt te zijn en de diesel automaat is wel fijn, maar door hogere energielabel en hoger verbruik weer veel ongunstiger in lease, ook door weer hogere bijtelling)

blijft over de 2.2 diesel, die zonder opties al aan de 40k zit...

dus, juist de verkeerde keuzes/opties en uitvoeringen die het gunstig zouden maken voor de leasers

Comment

Mooi, we gaan er dus niet veel zien op de weg? :)
                                    You know that reality is immaterial

Comment

Net wel. Met conventioneel onderstel.

Juist het hydropneumatisch systeem geeft de mogelijkheden om zeer comfortabel te zijn en tegelijk overhellen en nadeinen te beperken.

Comment

Klopt, was met het Hydractive veersysteem.
                                        Klopt ook dat de automaat niet veel was.
                                        Was trouwens gedurende de rit ook passagier, maar bleef onvoorstelbaar comfortabel.

Tenslotte, de proefrit was voldoende voor m'n buurman, heeft z'n handtekening inmiddels gezet. Levertijd ongeveer 4 maanden.
                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Ik meen mij te herinneren dat het hydractieve onderstel optioneel verkrijgbaar is op de modellen die het standaard niet hebben, in de PDF die John linkt zie ik dat echter niet terug.

Comment

Het is afhankelijk van de uitrusting en motor/bak combi óf standaard óf niet leverbaar, dus helaas niet als losse optie beschikbaar. Wel jammer, sommige andere merken bieden ook optioneel luchtvering of electronische schokdemping etc. aan. Als je nu op bollen zou willen rijden word je meteen naar de duurdere modellen gedirigeerd.

Comment

Wat mij het meeste zou storen is hoe ongelofelijk traag die bak is. De snelste doen de 0 tot 100 maar net binnen de 10 seconden!
                                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _rb_ Bekijk bericht
                                                Het is afhankelijk van de uitrusting en motor/bak combi óf standaard óf niet leverbaar, dus helaas niet als losse optie beschikbaar. Wel jammer, sommige andere merken bieden ook optioneel luchtvering of electronische schokdemping etc. aan. Als je nu op bollen zou willen rijden word je meteen naar de duurdere modellen gedirigeerd.
                                                Of een automaat.

Comment

'Of een automaat.'

Die je dus bij de 2.0 benzineversie links moet laten liggen....

dus: OF executive nemen, OF als business met de 2.0 hdi automaat of 2.2 hdi

voor leasers is de executive natuurlijk veel minder interessant dan de business

dus ga je voor de business.

en dan kan je dus kiezen uit de oninteressante automaat diesel of de dure 2.2 diesel

hoe je het ook doet, blijft niet bijster gunstig voor portomonee ALS je die veerbollen wilt

en...die veerbollen zijn JUIST hetgene dat de auto zo aantrekkelijk maakt

er ontbreekt dus een 2.0 benzine en 2.0 hdi versie als business met veerbollen...

waren die er geweest hadden ze onevenredig meer verkocht

Comment

Niks meer aan doen, prima zo! :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                      Niks meer aan doen, prima zo! :)
                                                      Ik wist nog dat je de 'oude' C5 geen echt succesnummer vond, maar krijg ook een licht verdachtmakend idee dat je ook de nieuwe C-5 niet echt op je verlanglijstje hebt staan?

Vind je hem niet mooi of is het iets algemeens tegen Citroen?
                                                      (ik weet nog dat knot dat bv ook heeft:-) )

Comment

Iets mooiere koets, ok. Maar da's ook niet moeilijk. :)

Onderhuids zal het wel nog steeds bagger zijn.

Ik heb niks tegen Citroen hoor, C2, C4, C6 vind ik gaaf. Maar C5's hebben me net iets te vaak in de weg gereden. :)

Comment

Working...
                                                        X
                                                        😀
                                                        🥰
                                                        🤢
                                                        😎
                                                        😡
                                                        👍
                                                        👎