Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Conceptcar: 5 by Peugeot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Conceptcar: 5 by Peugeot

Van de altijd snelle www.autointernationaal.nl

Peugeot: de leeuw brult weer! 14-02-2010 16:35

Peugeot is al enige tijd in de hogere middenklasse sterk in het defensief gedrukt. Zowel de 407 als de 607 zijn duidelijk op hun retour; het laatste model krijgt zelfs helemaal geen opvolger. Voor de 607 was in januari geen enkele koper te vinden en de afzet van de 407 is gedecimeerd tot 35 exemplaren. Ter vergelijking: de Audi A4 ging afgelopen maand 925 keer over de toonbank en de Volkswagen Passat 932 keer. De Franse leeuw lijkt wel een bedreigde diersoort geworden te zijn. Maar niet voor lang meer, want de 508 is in aantocht!

Op de volgende maand te houden autosalon van Genève zal Peugeot de nieuweling in conceptvorm presenteren. Het model heet conceptcar 5 by Peugeot en laat weinig verhullend zien wat de ambities zijn van het Franse merk voor het midden- en topsegment. Op basis van dit ‘studiemodel’ kunnen we concluderen dat de 508 een grote jongen gaat worden. De lengte komt uit op 4,86 meter, waarmee de Peugeot zelfs groter is dan de Volvo S80. Je zou dus kunnen denken dat de 508 eerder de opvolger is van de 607 en dat het de 407 is die niet zal worden vervangen. En gegeven het feit dat de sedanversie van de 308 tot '408' is gedoopt, klopt dat wel een beetje. Toch zullen de prijzen van de 508 van 407-niveau zijn.
    .
    Natuurlijk is deze ‘Peugeot voor de toekomst’ voorzien van een aandrijflijn die milieutechnisch de toets der kritiek volledig kan doorstaan: in studievorm is de 508 namelijk voorzien van de zogeheten HYbrid4 dieseltechnologie: 200 pk, vierwielaandrijving en toch maar 99 gram CO2-uitstoot bij een gemiddeld verbruik van slechts 3,8 liter/100 km. Ter vergelijking: de Volvo S80 zit in 205 pk sterke dieseluitvoering op 164 gram uitstoot en 6,5 liter diesel per 100 kilometer.

De Hybrid4 technologie biedt de mogelijkheid om over korte afstand volledig elektrisch te rijden; de uitstoot van CO2 is dan (vanzelfsprekend) nul. Je kan gerust stellen dat Peugeot dus een inhaalslag maakt, met als doel het veroveren van nieuwe markten en het bevestigen van haar traditionele rol als producent van grote, luxe sedans. Bij de 607 kwam dat misschien niet helemaal uit de verf, maar in de tijd van de 203/403/404/504 was Peugeot in zekere zin de norm voor de hogere middenklasse. Die autoriteit willen de Fransen nu gaan herstellen.
    .
    Minstens zo fraai als de milieuvriendelijke aandrijflijn is het design van de nieuwe 508. Peugeot spreekt zelf van een exclusieve, tijdloze uitstraling en daar lijkt weinig aan overdreven te zijn. De statusrijke sedan (4,86 x 1,88 x 1,42 x 2,815 meter) oogt elegant en als een kwalitatief topproduct. De 508 is direct herkenbaar als Peugeot en communiceert zowel degelijkheid als dynamiek. De brede achterkant geeft de auto een stoere en potente uitstraling. De achterlichten in de vorm van 3 rode balken zorgen ervoor dat de auto ook 's nachts duidelijk herkenbaar is en doen denken aan de tijdloze eerste serie 504 Coupé/Cabriolet.

De 5 by Peugeot etaleert de nieuwe designrichting van Peugeot, die met de SR1 werd ingezet. Het typerende radiatorrooster kreeg een nieuwe vorm. Aan het uiteinde van de lange, aluminium motorkap schittert de nieuwe leeuw van Peugeot. Een lichtgevende band die in het koetswerk geïntegreerd werd, benadrukt de LED koplampen.

Het is de verwachting dat Peugeot in oktober, op de autosalon van Parijs, de productieversie van de 508 zal presenteren. Tegen die tijd moet ook duidelijk worden met welke motoren de sedan nog meer leverbaar zal worden. We kunnen in ieder geval, naast de besproken hybride versie, rekenen op de 1.6 THP benzinemotor van 156 pk en op de 2.0 HDiF met 163 pk. Verder zal de 508 ook leverbaar worden in SW uitvoering. Deze carrosserievariant kunnen we in 2011 op de autosalon van Genève verwachten.
    Attached Files

Mooi ding!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zou het gaan gebeuren? Gaat Peugeot eindelijk weer eens auto's maken die ik leuk vind om te zien? Dat is sinds de 106 & 406 coupé al niet meer gebeurd.

Comment

Ik vond de 407, toen ie er net was, een schitterende verschijning. Soort poor man's 456. Maar wat is dat ding snel bejaard geworden zeg! Dit in tegenstelling tot z'n voorgangers, de 405 en 406, die van een veel tijdlozer ontwerp zijn gebleken. Deze 508 ziet er veelbelovend uit.
        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Zie ik daar nou een vleugje 406 Coupé?
          Mooi ontwerp!
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Yep, dit is wel weer fraai.
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Laten ze nou maar lekker kittige stadskarretjes gaan maken.

Zakensedans zal Peugeot nooit grooit meer mee worden, die markt is van BMW, Audi en Mercedes en dan komen Volvo, Lexus, VW, Ford en Jaguar.

Peugeot heeft nul imago om mee te doen met die markt, dat wordt helemaal niks.

En wat moeten we met "Een lichtgevende band die in het koetswerk geïntegreerd werd". Misschien gokken ze op china als groeimarkt? Of verwachten ze dat de drukkerijmarkt weer aantrekt? :)

Verder zullen zowel brandstof, autobezit en parkeren in de toekomst nog veel duurder worden, dus kleine autootjes hebben de toekomst. Zie japan. Dat vooral doen. Dit wordt niks.
              You know that reality is immaterial

Comment

Ha, die Stephan;

Toch waren in hun tijd de 404, 504 en 505 zeker een succes. En de 405 en 406 misschien een klasse lager, maar toch ook met behoorlijke verkopen.
                Vind die 508 op de plaatjes niet verkeerd, behalve die wat droevig afhangende achterlichten. Wel een hoog 407-gehalte.
                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                  Zakensedans zal Peugeot nooit grooit meer mee worden, die markt is van BMW, Audi en Mercedes en dan komen Volvo, Lexus, VW, Ford en Jaguar.

Peugeot heeft nul imago om mee te doen met die markt, dat wordt helemaal niks.
                  Dat jij nou wel een harde harry van een Mondeo of een Passat krijgt, wil niet zeggen dat zo'n 508 geen bestaansrecht heeft. Er zijn vorige eeuw toch respectabele aantallen van modellen als de 404, 504, 505, 405 en 406 verkocht, dus dat imago was er ooit wel.

Comment

Rustig maar, 't is maar blik. :)

Ja. Ooit waren ze succesvol.

Maar dat hebben ze uit hun vingers laten glippen en dat wordt verdomd lastig om weer terug te krijgen, zoniet onmogelijk.

Het gaat allemaal om het imago, en op een gegeven moment is Peugeot overgegaan tot produceren van 'in-de-weg-rijders' voor 'in-de-weg-rijders'. Volgestouwd met kinderstoeltjes en luiers. Vaker wel dan niet met een caravan erachter. Zelden met een lekker wijf op de bijrijdersstoel. Of nog erger, op de bestuurdersstoel. Wel vaak op de verkeerde rijstrook. Allemaal geen dingen die je met 'succes' associeert.
                    Verder is het heel erg lang geleden (if ever) dat Peugeot iets tot de verbeelding sprekends in het gamma had.
                    De sufste E220diesel is ook als E 65AMG te krijgen. De schrapert-520i is er ook als M5. De A6 1.9tdi is er ook als RS6. Zelfs de niet eens zo blitse passat is met AWD en 300 pk te leveren.
                    De peugeot drienulviernulwhatever 1.9hdi is er nauwelijks als iets leukers. Op geen enkel vlak. En dat helpt niet, dat krijgt je merk niet op topgear, anders dan als pispaal.

Nee, 't is geweest, het komt niet meer terug.
                    Last edited by SchnitzelStephan; 16-02-10, 10:33.

Comment

Ja, juist...
                      Opletten, Joshua! Wil Peugeot de dynamische jongeling weer als klant, dan zal er een bespoilerde variant van de 508 moeten komen! Alleen dan is er een kleine kans dat de echte autoliefhebber het stuur van z'n 318d, Mondeo station of zwengelraam Audi verruilt voor de Franse leeuw.

Comment

Mwoah, ik ben het voor de verandering wel eens met de nep-mof.

Peugeot associeer ik nu meer met leuke kleine (stads)karretjes en hebben na de 406 coupé niks meer klaargespeeld in het grotere segment. Ook vind ik dat ze hun successen in de autosport totaal niet uitbuiten door weer spannende auto's op de markt te zetten. Na de 205 S16 is er eigenlijk niks meer geweest waarvan je zei "wow". Een dikke rallyspecial zou prima kunnen als imagobuilder. Renault heeft dat veel beter gesnopen met de RS-modellen.

Ook op designgebied spelen ze te weinig klaar omdat ze teveel bezig zijn met het volgen van VW en touchy-feely interieurs. Wat dat betreft doet (nu nog) concerngenoot Citroën het beter, met de C6 als designstatement en als ik al die rijdende gezinscontainerchicanes zie op de wegen.
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Dank voor de tip, Maarten.
                          Gelukkig kan ik zo nog de registraties in 2005 op het scherm toveren waar de 407 in het M2 segment achter de Volvo S40/V50 eindigde.
                          Op 1 in het segment: Volvo met 2,10% marktaandeel (vd hele markt)
                          2) 407: 2,04%
                          3) Passat: 1,46%
                          4) A4: 1,34%
                          5) Avensis: 1,17%
                          6) 3serie: 1,15%
                          En onder de 1% marktaandeel resp Octavia, Vectra, Mondeo, Laguna, C5.

Niets zo veranderlijk als het lease-segment.

(en in dat jaar kochten maar liefst 1200 Nederlanders een 1007!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                            Ja, gek volk die Nederlanders :-)
                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Suf zeg. Een genuanceerde sneer naar BMW - laten we zeggen zoiets: "die één-serie rijdt best lekker, maar echt heel mooi is ie niet en het interieur is van bedroevende kwaliteit" - levert al gauw 30 schuimbekkende kantjes op binnen anderhalf uur.

Niemand die de franse meuk komt verdedigen? :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht

Waarom denk ik steeds dat je bij een 1007 je skies aan de buitenkant in een bakje moet hangen......

Comment

Dat er voor de Fransen geen droog brood te verdienen valt in het luxe segment is zo klaar als een klontje.

Toch vind ik het wel gaaf dat ze het steeds weer proberen :) Voordeel is ook dat liefhebbers zo'n ding later voor een appel en een ei op de kop kunnen tikken. Net als bij de Italianen.

Moeten er nog altijd wel een paar gekken zijn de zo'n ding voor de hoofdprijs nieuw willen aanschaffen...
                                  Aprilia RSV Mille '01

Comment

Mee eens Rossi. Denk aan de 605, later de 607 ; leuke grote autos die geen cent (naja) waard zijn na 4-5 jaar.

Of deze leuke Lancia Thesis ;

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6399406

13k voor een auto van net 5 jaar oud met 160dkm op de teller met een leuke 3.2 liter V6 met 230 pk waar je je niet voor hoeft te schamen. Jaren terug in Italie in zo'n ding gezeten (gereden door de directeur van 't Turijnse automobielmuseum) en dat was echt een plaatje.

Hoe 't zit met betrouwbaarheid is dan weer een andere vraag natuurlijk, wellicht is daar de prijs dan toch naar.

Specifiek Peugeot ; de 406 coupe was destijds een prachtige auto. Kan nog steeds mee. Maar het topmodel had een magere V6 met 200 pk. Een motor die ook al in de 605 lag, introductie jaar 1990 oid. Tja. Niet zuinig ondanks maar 200 pk maar ook niet pittig om eens stevig mee door te rijden. Daar had zeker wat meer pit in gemogen. En bij de kleinere autootjes , de bommetjes , is het echte aantal pks toch meer te verlijken met een astronautje ; het lijkt heel wat op de doos en dan ga je rondjes sjezen en wordt je door Clios, Twingos, Fiesta ST's e.d. aan snot gereden. Dan weet je ook weer welk merk het volgende keer gaat worden.
                                    Last edited by M4; 17-02-10, 17:53.

Comment

Grappig dat de Lancia Thesis altijd als voorbeeld wordt genomen voor een hoge afschrijving. Ik vind die auto namelijk helemaal niet goedkoop. De prijzen voor Audi's A6 liggen op vergelijkbaar niveau bijvoorbeeld. En als je echt wilt afschrijven, pak dan een BMW 7, Merc S of Audi A8... Maar goed, die hebben de naam nou een keer mee.

Kijk dit vind ik een beter voorbeeld. Ook uit 2004, vergelijkbare km's, maar dan voor de helft van de prijs van een thesis...

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...A/algemeen.htm

Wanneer de Thesis zo goedkoop zou zijn, had er al een keer een exemplaar op mijn oprit gestaan.
                                      Last edited by Elentinos; 17-02-10, 19:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                        Specifiek Peugeot ; de 406 coupe was destijds een prachtige auto. Kan nog steeds mee. Maar het topmodel had een magere V6 met 200 pk. Een motor die ook al in de 605 lag, introductie jaar 1990 oid.
                                        Nou, niet echt..

Tja. Niet zuinig ondanks maar 200 pk maar ook niet pittig om eens stevig mee door te rijden. Daar had zeker wat meer pit in gemogen.
                                        Over het verbruik kan ik eigenlijk weinig negatiefs schrijven met gemiddeld 10 á 11 liter op 100 km. Ik vraag me af hoeveel jaren '90 2.8 / 3.0 zescylinders beter doen.

Comment

Mijn 90's 2.4 V6 doet het in ieder geval niet beter.
                                          En het blok in de 406 leverde 210 pk, als ik het me goed herinner. Helemaal niet slecht: een 328i bijvoorbeeld kwam daar lang niet aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                            Grappig dat de Lancia Thesis altijd als voorbeeld wordt genomen voor een hoge afschrijving. Ik vind die auto namelijk helemaal niet goedkoop. De prijzen voor Audi's A6 liggen op vergelijkbaar niveau bijvoorbeeld. En als je echt wilt afschrijven, pak dan een BMW 7, Merc S of Audi A8... Maar goed, die hebben de naam nou een keer mee.

Kijk dit vind ik een beter voorbeeld. Ook uit 2004, vergelijkbare km's, maar dan voor de helft van de prijs van een thesis...

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/...A/algemeen.htm

Wanneer de Thesis zo goedkoop zou zijn, had er al een keer een exemplaar op mijn oprit gestaan.
                                            Helaas niet met je eens Elentinos, OK de 607, Vel Satis en dat soort wagens, maar ook Jag's S, XJ en K, hebben een afschriving waar je niet vrolijk van wordt.
                                            Zelfde geldt echt ook voor de Thesis, voorbeeldje een 3.2 24V V6 Emblema en dan nog een beetje fully loaded. Laten we zeggen 5 jaar oud ofzo, kan je voor 12,5K naar binnen halen. Nieuwprijs ca 80+ K.
                                            Een A6 van 80K, 5 jaar oud, No Way, praat je minimaal over 20K.
                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _rb_ Bekijk bericht
                                              Nou, niet echt..

Over het verbruik kan ik eigenlijk weinig negatiefs schrijven met gemiddeld 10 á 11 liter op 100 km. Ik vraag me af hoeveel jaren '90 2.8 / 3.0 zescylinders beter doen.
                                              Nou dat bedoel ik ook ; het ding is niet superzuinig waardoor je kan zeggen ; logisch dat hij zo weinig vermogen heeft maar het is ook geen hoogtoerenjanker zoals een 328. Qua vermogen zijn ze gelijk en qua brandstofverbruik doet de 1998 BMW 328 het overigens een stuk beter dan die V6, aldus autoweek. Jouw verbruik is een stuk beter dan wat de fabrieksopgave vermeldt. Kan goed natuurlijk. Maar uiteindelijk bedoel ik dus dat die V6 in die 406 Coupe de meeste spannende motor voor Peugeot was maar in het motorenspectrum helemaal niet als spannend overkwam.

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                              Mijn 90's 2.4 V6 doet het in ieder geval niet beter.
                                              En het blok in de 406 leverde 210 pk, als ik het me goed herinner. Helemaal niet slecht: een 328i bijvoorbeeld kwam daar lang niet aan.
                                              De V6 3 liter uit de 406 coupe levert praktisch evenveel vermogen als een 2.8 uit de 328. 194 om 193 pk. De 328 is echter een slordige 20% zuiniger (!) dan de Peugeot V6. Tja dat dat ooit een argument zou zijn in een discussie met BMW's , dat ze zuiniger zijn :)

Qua prestaties is die 328 dan ook nog eens een hele seconde sneller in de 0-100 t.o.v. die even zware en even vermogende V6 van Peugeot snappie. Als ze nu die V6 een beetje paprika hadden gegeven dan had je met recht kunnen zeggen ; zo die 406 coupe V6 met '220 pk' is met recht een rappe mooie bak. Hier eentje in knalgeel en 't blijft een elegante verschijning ook al is ie uit 97: http://www.autoweek.nl/images/800/1/...0982576861.jpg

Daar is die BMW toch maar wat gewoontjes naast: http://www.autoweek.nl/images/800/6/...7fab1b10e6.jpg

De 407 heb ik nooit aan kunnen wennen met die 'grote bek' net als een grote smiley of vis die je aankijkt. Maar goed , persoonlijk natuurlijk. Qua motoren deden ze daar weer precies 't zelfde ; V6 nu met 211 pk maar 0-100 in 8.4 seconden. Sommige golfjes diesel uit 2000 doen dat ook. Erger nog ; die V6 in de 407 is alleen als automaat leverbaar. Dan mik je duidelijk niet op de sportieve doelgroep. En zo is dat ietswat suffe imago ontstaan terwijl dat idd zeker niet des Peugeots is. Denk aan de 205 GTI's of een 405 MI-16 die in 87 al 0-100 in 8,6 seconden deed. Zelfs een 206 RC met 177 pk komt niet in de buurt van een beetje Subaru Impreza of vlotte BMW. En die RC was niet te betalen natuurlijk. 28k euris en reed alsnog 1 op 11 voor zo'n klein bakje ;) Voor een paar K meer heb je dan een leuke BMW 1-serie 120i bv, rij je premium ipv Frans ;)

Comment

M4: de 24v V6 had toch echt wel 210 pk. En who the fuck cares in hoeveel milliseconden die op de honderd zit? 't Is nog steeds een mooie auto, en rijdt nog goed, ook.

Comment

Voor alle duidelijkheid: de M52 2.8 was zeker de maatstaf in zijn klasse.

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                  Nou dat bedoel ik ook ; het ding is niet superzuinig waardoor je kan zeggen ; logisch dat hij zo weinig vermogen heeft maar het is ook geen hoogtoerenjanker zoals een 328 .. Qua vermogen zijn ze gelijk
                                                  OK ?!

en qua brandstofverbruik doet de 1998 BMW 328 het overigens een stuk beter dan die V6, aldus autoweek.De V6 3 liter uit de 406 coupe levert praktisch evenveel vermogen als een 2.8 uit de 328. 194 om 193 pk. De 328 is echter een slordige 20% zuiniger (!) dan de Peugeot V6. Tja dat dat ooit een argument zou zijn in een discussie met BMW's , dat ze zuiniger zijn :)
                                                  Verbruikcijfers met als bron autoweek.. Zie eens spritmonitor.de voor de 'enorme' verschillen die uit het praktijkverbruik blijken, voor zover 'zuinig' de eerste aankoopoverweging is bij een 6 cylinder.

Jouw verbruik is een stuk beter dan wat de fabrieksopgave vermeldt. Kan goed natuurlijk.
                                                  Een stuk beter? Cijferneukendewijs is het gemiddeld verbruik volgens de standaard cyclus aangegeven met 10,9 l / 100. De genoemde afwijking naar beneden zit maximaal rond de 10%, en redelijk in lijn met de spritmonitorcijfers.

Maar uiteindelijk bedoel ik dus dat die V6 in die 406 Coupe de meeste spannende motor voor Peugeot was maar in het motorenspectrum helemaal niet als spannend overkwam.
                                                  Meer vermogen i.c.m. integrale aandrijving als imagoding was welkom geweest. Niet dat het veel verkocht zou zijn..

Anyway: excuus aan Joshua, het ging hier ten slotte over de concept-508 en niet over het onderscheid tussen de Douvrin V6.24 en de ES9.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _rb_ Bekijk bericht
                                                    Anyway: excuus aan Joshua, het ging hier ten slotte over de concept-508 en niet over het onderscheid tussen de Douvrin V6.24 en de ES9.
                                                    Nieuw zeker hier? Excuses voor off-topic gaan! LOL, dit is gummen.org, waar iedere discussie binnen 10 posts off-topic gaat. De enige uitzondering geldt voor discussies die al binnen 10 posts zijn doodgebloed. ;-)))

Groet
                                                    GJ

Comment

Het is bovendien de enige manier om in Het Hurktoilet een draadje met meer dan 3 bijdrages te krijgen. :)

Comment

Nah, biedt hier een keer iemand excuses aan....
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Misschien heeft rb een trend gezet, en krijgen we hier dadelijk een ruiterlijke posting van M4, waarin hij toegeeft als een zatte Erica lulkoek verkocht te hebben :-)
                                                          Last edited by netraam; 18-02-10, 14:33.

Comment

Jij moet vooral zo doorgaan....
                                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

RB, netjes hoor, we zijn het hier, zoals GJ terecht stelt, echter anders gewend, maar dat zul je na een uurtje lezen ook wel gemerkt hebben.

Deze concept is trouwens maar 4 cm korter dan een 607 en zijn wielbasis nog 1cm groter dan die vd 607.

Wereldwijd is de bovenkant van het M2-segment volop aan het samensmelten met het H-segment, zie Volvo S80 1.6HDi (van wie ook weer ?) En zo maakte de bijna 4,90m lange Mondeo de Scorpio overbodig. Geen Omega meer, want giga-Insignia. Daardoor hebben een Bora/Vento en dergelijke weer meer bestaansrecht/kans.

We gaan het zien. Ergens aan de horizon lurkt nog een Europese doelstelling van 130 gram CO2 gemiddeld...

Comment

Peugeot 406 Coupe uit 97

MOTOR
                                                                6, in lijn
                                                                info
                                                                cilinders
                                                                4
                                                                info
                                                                kleppen per cilinder
                                                                2946 cm3
                                                                info
                                                                cilinderinhoud
                                                                87,0 x 82,6 mm
                                                                info
                                                                boring x slag
                                                                10,5:1
                                                                info
                                                                compressieverhouding
                                                                143 kW (194 pk)

Van 97 t/m 99 gebruikt. Die 210 pk versie komt pas vanaf 2000.

@_rb_ had gelezen dat je 1 op 11 zou rijden en dan is dat een stuk beter dan de 1 op 9 (10.9 op 100 dus) die vermeld staat op autoweek. Blijkbaar kloppen die gemiddelde cijfers dus heel aardig.

Bovenstaande motor lag ook in de 605 sinds 97. Daarvoor lag er een andere motor in (met 200 pk rond, meer dus dan de opvolgende motor), maar ik wist niet dat we in deze discussie over motoren-filosofie over cijfers gingen vallen.
                                                                Last edited by M4; 18-02-10, 19:20.

Comment

Working...
                                                                X