Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Op een wagen van 45k scheelt 20% of 25% zo'n E100 netto per maand
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

• Ik reed vanmorgen achter een zwarte 508, verder weinig aan te zien, geen typeplaatjes, wel grote wielen. Geeft ie opeens een dot gas, maar dat ging nog aardig van zn plek. Iets verder gingen we de snelweg op achter een langzaam busje. Even vol meegetrokken van 80 naar 130, maar dat ging redelijk gelijk op. Toch maar even het kenteken gechecked en het blijkt zo een 200pk diesel hybrid 4 ding te zijn. Die zou ruim 1 op 27 moeten halen en volgens mij tot 1 juli 14% bijtelling? Gaat in ieder geval erg rap van zn plek voor een hybride... :)
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

• Zo reed ik afgelopen weekend enthousiast (maar niet maximaal) weg bij het stoplicht, vliegt opeens een Ampera me voorbij die net nog naast me stond. Ook niet verwacht. Was met een Super Bee, dus pas maar op JC. ;)

Verder ben ik niet verbaasd dat zo'n hok met 200pk en heul veul koppel niet traag is. Ook al zal het geen lichtgewicht zijn.

Comment

• Mijn buurman heeft een gewone 508 SW. Half jaartje oud. Toch niet helemaal tevrede met de bouwkwaliteit. Uitvallende radio tijdens warme periodes en nog wat spul. Ook uitzicht rond-om vond hij slecht. De B stijl is echt vreselijk dik. Ben er zelf ook even in gaan zitten maar dan ben ik toch weer blij als ik in mijn oude E38 Optiloze 7 stap. Gewoon...ruimte...licht...

Comment

• Los van hoe het rijdt vind ik de 508 sedan ook niet echt mooi moet ik zeggen. SW smoelt al veel beter. Enuh zo een Ampera zal inderdaad ook niet langzaam zijn met 150pk. En ook die smoelt al veel beter dan al die Civic/Pruis meuk.

Hedde gij ook een Super Bee Joep? Ik snap dat je dat geheim houdt hier overigens hoor... :)
            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

• Afgelopen zaterdag de 508SW bekeken. Van buiten niet spannend, maar qua interieur toch wel mooi. Dat glazen dak is ook wel fraai (je hebt er verder niets aan, maar goed). Eerdaags eens een proefrit maken. We hebben zaterdag nog wat andere auto`s bekeken, maar als het aan mijn kinderen ligt (2 jongens, 12 en 10) dan wordt het `die mooie met dat glazen dak`:-)

Comment

• 508 station in wit is geen verkeerde auto vind ik, moet WEL een fatsoenlijke motor in, de 1.6 diesel-automaat is dat niet echt. Die dikkere hybride schijnt stuk leuker te zijn!
                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                  Ik reed vanmorgen achter een zwarte 508, verder weinig aan te zien, geen typeplaatjes, wel grote wielen. Geeft ie opeens een dot gas, maar dat ging nog aardig van zn plek. Iets verder gingen we de snelweg op achter een langzaam busje. Even vol meegetrokken van 80 naar 130, maar dat ging redelijk gelijk op. Toch maar even het kenteken gechecked en het blijkt zo een 200pk diesel hybrid 4 ding te zijn. Die zou ruim 1 op 27 moeten halen en volgens mij tot 1 juli 14% bijtelling? Gaat in ieder geval erg rap van zn plek voor een hybride... :)
                  wat heb jij dan, ook alweer, jc? hele dikke superb toch?

Zo heel erg snel is die hybrid ook weer niet. Zeker niet sneller dan een standaard golfje 1.4tsi (160)... Die laatste voelde zelfs sneller aan, in de sprint, tussensprint en top. Maar het is een fijne / vlotte reiswagen.
                  Die, ondanks z'n gewicht, ook nog wel heel behoorlijk door de bochten wil (al moet je dan niet erg veel stuurgevoel verwachten)
                  Last edited by Boris - Djurre; 10-09-12, 13:31.

Comment

• Een Superb 1.8T benzine met een chippie (zie onderschrift). Qua vermogen en gewicht ongeveer gelijk dus. Topsnelheid ligt wel een stuk hoger. Zo een 1.4 Golfje heeft in ieder geval flink wat kilo's minder en is op papier ook sneller volgens mij.

Hoe werkt dat overigens met die Hybride? Als de accu's leeg zijn heb je dan ook 'maar' 163pk of kan je altijd de elektromotor aanspreken?

Comment

• Josh zal zich vanaf volgende week voortbewegen in een Berline HYbrid4. Zwart met zwart interieur, half leer, Xenon, nav, keyless, etc. Eens kijken hoe dat de komende maanden bevalt, btw nog steeds 14%, maar netto hetzelfde als huidige 25K 207 SW.

Comment

• Klinkt très chique! Ik ben benieuwd hoe zo'n hybride 508 bevalt in 't dagelijks verkeer.
                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Nou, eerste 800km er op zitten.
                          Het wijkje 's ochtend vroeg uitrijden zonder geluid is prettig.
                          Thuiskomen met overal opduikende spelende kinderen die je niet horen is eh opletten.
                          Auto heeft best flinke power, maar dan komen die 1 op 17,8 die ik nu haal er natuurlijk niet.
                          Met de traject-camera's onder Utrecht en op A2, is het natuurlijk weinig blazen.
                          Als je de hybride-knop in automatisch laat, is het wel gezapiger, in sport en flink gassen gaat ie lekker vlot, maar 200pk en 1635kilo is natuurlijk geen wereldwaarde.

Hier in Gummen natuurlijk geen euforisch epistel over de luxe van een 508 Blue Lease Premium, maar laar ik melden dat er genoeg knopjes op zitten.

Comment

• Je eerste review is een behoorlijk objectieve. Geef eens een cijfer, want ik haal er niet uit wat je er nou echt van vindt.
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Even voor het nageslacht: met de 60.000 beurt is er een nieuwe accu ingegaan. Die had door het stop/start systeem dusdanig op zijn flikker gehad dat 'ie vervangen moest worden (en het zijn al geen standaard accu's).

Verder zit ik nu op bijna 70.000 probleemloze kilometers.
                              ------------------------------------------------
                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                              X