Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger van de Grand Scenic.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opvolger van de Grand Scenic.....

De Grand Scenic?

Ben nu al maanden bezig (jaren) met een opvolger. Probleem is alleen dat als ik hem verkoop...ik voor dat bedrag een nieuwe Logan kan terugkopen of ik moet meteen de diepte (hoogte) in met een Dodge. Eigenlijk allemaal onzin voor wat die auto gebruikt wordt. Kids door de week van hot naar her brengen en af en toe op een zomer vakantie de familie Kleintje van A naar B brengen.

Hij staat nu nog op de zaak maar is 4 jaar oud.

Heb dus nu het wantstaltige idee om hem over te kopen (zo laag mogelijk) maar voor die tijd de volgende zaken aan te pakken;

- Andere vering en demping. Nu veel te slap.
    - Andere LM. Liever iets meer inches voor het strakke sturen.
    - Ander merk remmerij. Deze piepen bij achteruit rijden vanaf dag 1. "Sorry meneer, is een foutje van Renault, kunnen we niks aan doen. Nieuwe remmen zullen ook piepen".
    - Moderene audio met Navigatie en iPod connectie en bluetooth. Navigatie van nu sucks. Is traag...ouderwets en mag je niet gebruiken als je auto rijdt. Heel irritant. Gelijk dan maar ook een DVD scherm in het plafond.
    - Lakschades laten reparen (ja, ook bij ons is de vandaal langs geweest....heet gelukkig de M5 niet gezien).

Ha, dat Kleintje;

Ik zou zeggen; koop hem zo goedkoop mogelijk over en gebruik het geld dat je van plan was erin te steken met inruil in een leukere gezinscontainer. Ford C-Max kosten je tweedehands de kop niet en rijden voor een 'busje' serieus goed. Een opgeleukte Scenic gaat je waarschijnlijk ook weer snel vervelen want hoe je erook aan prutst, je hebt dat ding toch al jaren onder je gat.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Gewoon die nieuwe Logan doen, is gewoon de beste auto in die klasse. Want al die busjes zijn suf, dus dan moet je gewoon de meest efficiente kopen. De goedkoopste. Doet wat-ie moet doen.

Kun je d'r voor 2K ook nog even de hele Halfords multimedia afdeling inhangen. Wat rijdt zo'n ding bij jullie, 10K per jaar of zo?

En met een nieuwe auto heb je ook weer even een paar jaar garantie he, ook handig.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Moet een 7 zitter zijn. Heb zelf 3 kids er rijden vaak nog andere kinderen mee....

Comment

Vrienden van ons hebben een Logan (op mijn aanraden) en zijn er helemaal gelukkig mee... Maar met 100 is de fut er wel uit en ook de fut om te praten. Veel herrie.

Dan is de huidige Scenic toch wat luxer en rustiger.

We rijden i.d.d. 10 k per jaar.

Heeeee bedtijd. Tot morgen.

Truste.

Arjé

Comment

Een 7 zitter voor weinig, tweedehands Zafira?
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
              De Grand Scenic?

Ben nu al maanden bezig (jaren) met een opvolger. Probleem is alleen dat als ik hem verkoop...ik voor dat bedrag een nieuwe Logan kan terugkopen of ik moet meteen de diepte (hoogte) in met een Dodge. Eigenlijk allemaal onzin voor wat die auto gebruikt wordt. Kids door de week van hot naar her brengen en af en toe op een zomer vakantie de familie Kleintje van A naar B brengen.

Hij staat nu nog op de zaak maar is 4 jaar oud.

Heb dus nu het wantstaltige idee om hem over te kopen (zo laag mogelijk) maar voor die tijd de volgende zaken aan te pakken;

- Andere vering en demping. Nu veel te slap.
              - Andere LM. Liever iets meer inches voor het strakke sturen.
              - Ander merk remmerij. Deze piepen bij achteruit rijden vanaf dag 1. "Sorry meneer, is een foutje van Renault, kunnen we niks aan doen. Nieuwe remmen zullen ook piepen".
              - Moderene audio met Navigatie en iPod connectie en bluetooth. Navigatie van nu sucks. Is traag...ouderwets en mag je niet gebruiken als je auto rijdt. Heel irritant. Gelijk dan maar ook een DVD scherm in het plafond.
              - Lakschades laten reparen (ja, ook bij ons is de vandaal langs geweest....heet gelukkig de M5 niet gezien).
              Wil je 'm niet inruilen?

Want hoeveel kids moeten er mee? Dat kan ik nergens terugvinden.

Andere vering en demping, denk dat het bij een station (welk merk dan ook..) al wat anders voelt, stuk strakker. Anders kan je daar met iets grotere wielen ook al wat aan veranderen.
              En die remmen, lijkt me exemplarisch.

Was toevallig vandaag in de Peugeot showroom en zag een 308SW staan, dat niet wat?

Comment

Ruilen voor?

3.....4.....5......kinderen.

Zafira? Neeeeee. Noooooooit.

Comment

Ha, dat Kleinje;

Een zevenzitter die ook nog en beetje aardig moet sturen; oei....
                  Een Mazda 5 misschien?
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    Ha, dat Kleinje;

Een zevenzitter die ook nog en beetje aardig moet sturen; oei....
                    Een Mazda 5 misschien?
                    Is dat dan niet een Mazda 7? :-)
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Honda Stream?

Mitsubishi Grandis
                      http://link.marktplaats.nl/174915595 (je hebt ze goedkoper)
                      2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                        Is dat dan niet een Mazda 7? :-)
                        Ha, die Eddieee;

Zal zeker niet om de RX-7 gaan, toch?
                        Zou er een zevenzits Mazda CX-7 zijn? Moet kleintje alleen zijn M5 ook inruilen. Doet'ie niet, schat ik zo in.
                        BMW 7 is natuurlijk wéér een ander verhaal, laat staan een Super 7....
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Vandaag en gister stond de Scenic bij de garage.... bouwjaar 2004. 50.000 gelopen....

Na een nieuwe koppeling
                          Nieuwe schijven + remmen rondom
                          Vastzetten van het subframe
                          Compleet stuurhuis vervangen

Al 2x een nieuw accu

Jaar geleden nieuwe dempers.

Is toch niet normaal?

Oh....en een kras van voor naar achter (maar daar kunnen zij niks aan doen)....

Zucht.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                            Vandaag en gister stond de Scenic bij de garage.... bouwjaar 2004. 50.000 gelopen....

Na een nieuwe koppeling
                            Nieuwe schijven + remmen rondom
                            Vastzetten van het subframe
                            Compleet stuurhuis vervangen

Al 2x een nieuw accu

Jaar geleden nieuwe dempers.

Is toch niet normaal?

Oh....en een kras van voor naar achter (maar daar kunnen zij niks aan doen)....

Zucht.....
                            Heb je nog steeds dat wanstaltige idee om 'm over te nemen?

Comment

Nieuw stuurhuis... € 1.000,-. Krijg € 500,- korting.

Nee....idee is van de baan :(

Comment

Wat gaat het dan wel worden?

Comment

Koppeling bij 50K?? Is je vrouw zo'n type dat haar linkerhoefje op het pedaal laat staan?
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee. Dat valt wel mee. Alleen bij wegrijden uit parkeren wil ze nog wel eens flink gas geven. Dan wordt ik ook altijd pissig....

Comment

Ja, maar met het 'koppel' van een franse 2 liter die door stakende algerijnen in elkaar gescheten is, mag de koppeling er toch niet na 50 K onderuit liggen?

Tenzij die ook door stakende algerijnen in elkaar gescheten is.

Oh, wacht. Ik snap het.

:)
                                      You know that reality is immaterial

Comment

Mooi he? Net vers de rekening ontvangen (met korting op het stuurhuis) krijg ik vandaag een brief.... Dat ik de APK niet moet vergeten :(

Auto heeft )^&#&^#(*^&@ 4 dagen daar gestaan!

Morgen maar ff bellen.

Comment

ROFL, wat een klantenbinding heee, niet te gleuven. Is dat die Renaultdealer in A'veen?
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Vanavond ging bestuurdersraam niet meer omhoog. Er was duidelijk iets gebroken. ANWB gebeld en hadden binnen 5 minuten het raam omhoog én even vastgeplakt met ducktape.

Lekker dan weer.....

Comment

Tijd om een jap mpv/station te kopen, zijn ook veel beter bestand tegen korte ritjes en de rijstijl van de mamma's :)

Ik trap af met een 2e hands Spec B Legacy, heb je zelf ook lol van.

Comment

Dat van die koppeling heb ik wel (veel) vaker gehoord over Scenics en Laguna's, dus dat Algerijnenverhaal van Stefan lijkt me spot-on...
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                                  Tijd om een jap mpv/station te kopen, zijn ook veel beter bestand tegen korte ritjes en de rijstijl van de mamma's :)

Ik trap af met een 2e hands Spec B Legacy, heb je zelf ook lol van.
                                                  Is geen zevenzitter toch? ik vind zo'n Grandis voor een busje wel aardig smoelen. Tweedehandsje http://link.marktplaats.nl/181664824

Comment

Heb een paar dagen in een Grandis met 170pk 2.4 liter motor mogen rijden toen mijn Scenic wéér 's kapot was. Dat wilde best. Prima wagen, flink ruimer dan de Scenic en ziet er, naar mijn persoonlijke mening, ook nog 's beter uit. Alleen het dashboard was ietwat plastic.

Dat gezegd hebbende, het blíjft een busje natuurlijk.
                                                    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

pfff 7 zitter, wat doen mensen zichzelf toch aan. 3 kids passen makkelijk op de achterbank van een grote sedan of station. De ouders van al die vriendjes kopen zelf maar een auto.

Echt als ik budget heb voor bijvoorbeeld een Audi A5 komt ie er gewoon, ook als ik dan 2 kids heb. Dan maar klooien elke keer met in en uit stappen, hier mogen julie me over een paar jaar aan herinneren.

Ik vind het diep triest, collega's die vanwege 1 kind in een fuckin scenic ofzo gaan rijden.

Comment

overigens heb ik meerdere keren met de huidige en vorige scenics gereden, wat een kut auto's! En een misselijkmakkelijk deinbak. Heb ook ervaring met de Espace en die rijdt vreemd genoeg veel beter! Zou ik nog eerder nemen. Of een PT cruiser 2.4T met vlammen op de zijkant :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                                          overigens heb ik meerdere keren met de huidige en vorige scenics gereden, wat een kut auto's! En een misselijkmakkelijk deinbak. Heb ook ervaring met de Espace en die rijdt vreemd genoeg veel beter! Zou ik nog eerder nemen. Of een PT cruiser 2.4T met vlammen op de zijkant :)
                                                          Ik las met ongeloof dit berichtje....totdat ik de :-) zag :-)

Comment

nou ik meen elk woord vrees ik.

Comment

Grandis:

Rijdt (blijkbaar) goed.

Ziet er goed uit.

Japanse kwaliteit (dus zal niet zomaar stukgaan).

En ziet er heeel goed uit.

Zijn ook niet zo heel duur 2ehands.

Grandis kan je krijgen in 6 en 7 persoons versie trouwens.

Comment

Met 1 kind aan de fokking scenic is gewoon triest. Maar 4 deuren zijn wel handig als je kinders hebt ... wat je nu ook stoer blijft roepen. Na 2 maanden van bukken en barsten, terwijl het 'verschot' in je rug schiet om die kleinmannen eruit te heffen, piep je wel anders. Koop dan een busje voor je vrouw/vriendin/minnares-met-liefdesbaby, en ga zelf wat fatsoenlijk rijden, maar ben dan ook man genoeg om met je gezin rekening te houden als je dat moet doen. Dus gewoon naar Walibi flevopolder in de gezinscontainer ... net als de rest van Nederland :-)

En na dit:
                                                                Of een PT cruiser 2.4T met vlammen op de zijkant
                                                                heb je gewoon alle streetcred verloren hier ... Whoeha, zelfs 3 weken na posting.
                                                                Last edited by rocketscience; 05-09-08, 13:59.
                                                                Rock on. RS.

Comment

Working...
                                                                X