Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooi Frans spul te koop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alleen die bekleding al is zo 25 mille waard. Geweldig. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Wat een leuk spul op die veiling.

Comment

• Klopt, staat echt ontzettend gaaf spul tussen! (voor dito hoge estimates)
        Giulia 1600 Super '65
        Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Doe mij dan deze maar voor die centen. Een DS19 met de "oude" neus en nog met roosters in de spatschermen voor en dat prachtige a-symetrische dashboard. En dan die bekleding!!!!!

https://auctions.artcurial.com/aucti...970_2614F408E8

H1118-L271287888.jpg

H1118-L271313289.jpg

H1118-L271310951.jpg

H1118-L271312486.jpg

Comment

• Oh die CX... Fap. Die kleuren alleen al :-)
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
              Oh die CX... Fap. Die kleuren alleen al :-)
              Deze is anders ook bijzonder cool
              https://auctions.artcurial.com/aucti...ser_31B49B486D
              Attached Files
              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                Alleen die bekleding al is zo 25 mille waard. Geweldig. :)
                Dan is er maar weinig betaald voor de rest van de CX. Het is absoluut een van de mooiste uitvoeringen.
                De meeste CX'en zijn onder de laagste estimate verkocht, enkel de laatste deden het beter. De orange heeft 30 K opgeleverd (schatting 40-60K), de groene 12K (schatting 15-25K)

Het merendeel in de veiling zat aan de onderkant van de schating of lager, uitschieters naar boven waren de 2CV en de Renault 4 (en een BX16Soupapes en de Xantia Activa). Het kan uiteraard ook aan de schattingen gelegen hebben.

Comment

• Een maandje eerder was deze BX dan weer wel boven de al behoorlijke estimate:

BX4TCEvolution.jpg

417K !!!

https://www.artcurial.com/en/lot-198...lution-4164-38

Comment

• Deze is ook gaaf (stond in het AD), een CitroŽn GS Birotor Wankel. Wat zou die moeten kosten?

full (1).jpg
                    full.jpg

2019 Volvo V60 T6

Comment

• Even Googlen leert 30 tot 40k. Het is wel iets echt aparts.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Even Googlen leert 30 tot 40k. Het is wel iets echt aparts.
                        Maar qua aantallen minder apart dan de meer bekende CitroŽn M35

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                          Gaaf, maar ik heb toch meer de CX fase 2, die is echt strak ontworpen.

Net als dat ik de DS fase 2 beter vond met de dubbele lampen achter 1 glas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 58_spyder Bekijk bericht
                            Dan is er maar weinig betaald voor de rest van de CX. Het is absoluut een van de mooiste uitvoeringen.
                            De meeste CX'en zijn onder de laagste estimate verkocht, enkel de laatste deden het beter. De orange heeft 30 K opgeleverd (schatting 40-60K), de groene 12K (schatting 15-25K)

Het merendeel in de veiling zat aan de onderkant van de schating of lager, uitschieters naar boven waren de 2CV en de Renault 4 (en een BX16Soupapes en de Xantia Activa). Het kan uiteraard ook aan de schattingen gelegen hebben.
                            Ik snap dat eigenlijk wel. Als je een comfortabele daily driver hebt, dan heeft een CX "voor erbij" weinig meerwaarde. Tenzij je echt een verzamelaar bent. Als klassieker zou ik dan liever die 2CV, BX16Soupapes of Xantia Activa hebben.
                            Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Er zijn veel fans van die CX'en etc, maar erg weinig mensen die daar echt geld voor betalen blijkt maar weer.
                              Ik vind het ook prachtig om te zien, maar zou het zelf niet kopen.

Toch is 12K voor die groene CX met dat mooie interieur niet duur. Als er Alfa of BMW op had gestaan was hij 2x duurder geweest.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• De groene CX is er een van de eerste serie, smalspoor etc., zonder stuurbekrachtiging en waar onderdelen moeilijker voor te krijgen zijn, dat telt allemaal mee in de waarde.
                                Iki vind zelf dat de schattingen hoog waren voor veel auot's in de veiling, de oranje CX is vrij zeldzaam en daarmee gegeerd, maar een blauwe, grijze of zelfs groene zijn nog niet uitzonderlijk op leboncoin.

De standaard 2CV met bijn 60K km op de teller van 32K vindt ik toch minder hebben dan de Oranje CX van 30K. Een CX is iets totaal anders dan een comfortabele daily, het is een totaal andere rijbeleving/karakter. De Xantia is eerder een youngtimer, een prachtig stuk techniek en een leuke auto maar ik zie die nog in een andere categorie als een CX. Bij de Alfa's zie dat bij de 916 spider, is niet te vergelijken met een 1e of 2e serie 105 spider

Vergelijk de CX met een Alfa Sei of Alfetta, dan valt het met de waarde best nog mee, ook de E23 BMW 7 serie levert geen dubbele bedragen op met een 4-cilinder motor.

Comment

• Oke, ik ben het wel eens met jouw opmerking over Sei en Alfetta etc.
                                  Ook leuk, maar ook niemand die daar echt veel geld voor over heeft.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ik vind 16 mille voor die Dyane wel erg veel geld. Dat is toch niet echt een icoon zoals de 2CV.

En verder is je voorkeur ook een kwestie van leeftijd, denk ik. Ik zou mijn geld net als Ton aan een DS uitgeven. Maar ik ben iets jonger, dus wel een van na de facelift, met verzonken deurklinken en koplampen achter glas :-)
                                    Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• WimD

Over voorkeur gesproken. Dan gaat die uit naar de tweede neus. Deze Pallas vind ik trouwens helemaal fantastisch. Precies de uitvoering en kleur zoals mijn pa er meerdere heeft gehad. Zelfs met een zelfde model spiegels op de schermen. :-)

https://www.bonhams.com/auctions/23262/lot/397/

Hij verkocht ze, dus meestal stonden ze niet lang voor de deur. In die tijd werden demo's namelijk al weer vlot doorverkocht. Vaak ook wel omdat ze vol gehangen werden met accessoires.

De genoemde prijs is trouwens uit 2016. Dus ook de DS zit in de lift?

Comment

• Wat een leuk ding!

https://link.marktplaats.nl/m1769125235

Giulia 1600 Super '65

Comment

• Dat kun je wel zeggen! Prachtige kleur ook.
                                          privť-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht

Maar qua aantallen minder apart dan de meer bekende CitroŽn M35
                                            Numero 438 staat te koop voor 40K

M35.jpg

https://www.cotiereauto.fr/annonce-c...tauree-4848927

en numero 401 met werk voor 30K

M35 401.jpg

https://www.classic-trader.com/nl/ol...35/1970/247081

Zo nu en dan kom je ze toch wel tegen, terwijl er van de 267 gebouwde exemplaren nu nog maar iets van 85 bekend zijn.

Wat een fantastisch ding is dat.

Comment

• Wat een fantastisch ding is dat.
                                              Echt wel!!!!

Kom helaas geld tekort.

Comment

• Die R5 is idd schitterend!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Gaaf!!!!!!!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/pe...dtsrc=listPage

Comment

• Zeker gisteren naar Gort over de grens gekeken ;)

( Rondje AutoScout24 was weer goed voor verbazing :) )
                                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                      Zeker gisteren naar Gort over de grens gekeken ;)

( Rondje AutoScout24 was weer goed voor verbazing :) )
                                                      Nee, kwam door het draadje van Veloce.
                                                      in de tijd dat ik mijn Alfetta GTV kocht was dit de andere optie.

Comment

• Vooral met die eerste serie achterlichten erg mooi, die 504.

640x480.jpg

Comment

• Ja, mooie auto’s.

Comment

Working...
                                                          X