Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

607 2.2 HDI exe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • slimenslecht
    replied
    Die Pug staat nog bij Tineke Groet, Schagen. Inmiddels groen aan het worden, ik geloof antraciet grijs. Je kan altijd bellen, koop de hele auto, haal er af wat nodig is en de rest naar de sloop.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    auto ga ik zelf maken.is economisch totalloss ivm een schade die mijn ex in de rechter achrer deur en dorpel.
    heb een voorbumper slotplaat en motorkap nodig.
    is wel een uitdaging om een voorbumper phase 2 met pdc en koplampsproeiers te vinden en dan ook nog in kleur..
    als ik de onderdelen heb probeer ik ook de rechterachterdeur mee te pakken.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Zie dit nu pas, balen man. Weet je inmiddels al of ie te redden is?

    Leave a comment:


  • slimenslecht
    replied
    Van het weekend langsgefietst, staat er nog, begint nu groen te worden.

    Leave a comment:


  • slimenslecht
    replied
    Goofy,

    Ik zal van de week even opletten, maar volgens mij staat er al een paar jaar een 607 achter de Pug dealer in Schagen (Tineke Groet).
    Geen idee wat voor motorisering en uitvoering, maar de banden waren nagenoeg leeg de laatste keer dat ik langs fietste.

    Is gewoon dooie voorraad, ik denk omdat er bijna geen markt voor is.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    auto is WA+ verzekerd dus krijg de dagwaarde uitgekeerd.dit is de 2e keer een hert op de auto de eerste was de 406 hdi gt station met 130+ op de snelweg
    met de scheiding en weekend ouder zijn heb ik weinig tijd meer om het te repareren/vervangen

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Zonde, maar klinkt wel als te fixen. Sowieso WA verzekerd (neem ik aan) dus met die verzekering en dagwaardes heb je niks te maken toch?

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Hmm K*Tzooi goofy ! Valt er ergens iets te regelen met gebruikte onderdelen? Heb ik destijds ook gedaan met een Alfa die TL was nadat ie schade kreeg. Voor wehnag laten fixen en weer een paar jaar verder gecrossed.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    en economisch total-loss....jong hertje(20 kg)met ongeveer 60kmh in de grill.
    bumper,motorkap en de slotplaat kapot.plus de binnenste steuntjes van de koplampen afgebroken.
    met de deuk in de de rechter achterdeur is de dagwaarde 2000 euro en de rest waarde 180euro..
    wil de auto wel maken(heel veel emotionele waarde voor mij)

    #kon er ook nog wel bij...

    Leave a comment:


  • slimenslecht
    replied
    Die HDi's zijn goede diesels, en zeker als ze goed onderhouden zijn ze gewoon bullit proof.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    @ extaxi:ik weet niet of dit normaal is maar weet dat de 2 vorige eigenaren het niet hebben laten aan passen of iets dergelijks.
    en ik heb zelf ook niets veranderd,geef de auto zijn onderhoud en vervang of repareer als er iets stuk gaat

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    dan zal je ook wel iets meer dan de standaard 170 pk's hebben, want standaard houdt het bij 225 op toch?
    Zo'n 607 zie je echt nooit meer. Geen lelijke auto!

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    ben ook nog steeds blij met deze auto,ook omdat we al in deze auto mochten rijden als we verder/langer weg gingen en we dan van auto ruilden met mijn vader.
    heb de auto wel opnieuw moeten in rijden(pa reed 115 tot 120 en ging wel in de toeren omdat hij de 5e of 6e versnelling niet gebruikte)
    de snelheid op top is positief verbazend ook hoe de auto zich dan nog gedraagt,200+ met 1 hand aan het stuur en de passagiers denken dat het 150 is komt regelmatig voor.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Klinkt goed, goofy!
    Die topsnelheid is best serieus voor een ‘ouderwetse’ 4-cil diesel. Blijkbaar is de stroomlijn van de 607 zeer gunstig.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    de 607 benzine is de handel in gegaan voor 1200 euro na 1 jaar in bezit(60 euro afschrijving)
    heb nu een jaar de diesel gereden(40000 km er bij voornamelijk groningen pesse woon werk verkeer)
    mankementen/reparatie's tot nu toe:
    set nieuwe banden 225/50/17 pirelli winter 140 euro de 2
    nieuwe abs sensor links achter
    2x een olie wissel,75 euro voor 5w20 c2 en filters
    ongeveer 20 liter ruitensproeier vloeistof(de koplampen sproeien ook dus gaat het er best veel door)

    de cc doet het soms niet na stevig afremmen(geeft een storing aan,motor uit en weer aan is de storing weer weg en ook niet opgeslagen)
    de achterruit verwarming doet het niet maar de buitenspiegel verwarming wel
    en de achterklep motor om de klep te openen en te sluiten doet het helaas momenteel ook niet.

    gemiddeld verbruik is 1 op 18,3 aan de pomp
    de bc geeft 1 op 15,8 bij veel snelweg (135 op de cc)

    nog steeds een genot om in te rijden

    en 2000kg aan de trekhaak heeft hij ook weinig moeite mee (mag volgens kenteken 1850 kg trekken)


    en hij doet bijna 120 in het half uur(238 op de tomtom/flitsmeister)240 volgens de teller.....

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    doet de benzine zeker en de diesel denk het ook(meer nog hoe vlot de 225 op de teller komt)en bijde hebben een afwijking van 2km bij 200 op de teller

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Loopt ie ook twee-dertag op de teller, dat is de vraag :-)

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    mijn 607 is een 2.2 benzine met 160 pk en de diesel is 170 pk met iets meer koppel(en een 6 bak)
    ze doen niet veel voor elkaar onder met comfort maar naar mijn beleving is de diesel met zijn koppel een stuk soepeler te rijden(80 in 6 en gaan)

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    De diesel. Kosten zullen weinig verschillen, maar dieselkoppel geeft je veel meer rijcomfort

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    goofy,

    Ik ga mee met de mening van de anderen; de Diesel
    Met wat je nu opsomt aan info over beide auto's scoort de Hdi het hoogst

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Als je zoveel rijdt is die diesel voordeliger. In ieder geval voorlopig nog...

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    De diesel

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    heren het volgende:zit er aan te denken om de 2006 2.2 hdi van (wijlen)mijn vader te gaan rijden/over te nemen en mijn 2005 2.2 16v benzine zelfde uitvoering weg te doen.
    heb mijn 607 nu 5 maanden en heb er 15d km mee gereden(1 op 10 gemiddeld)
    de wagen van pa staat nu net op 200000km en mijn 607 op 215000km.
    mijn 607 heeft een kenteken gewicht van 1570kg en pa's 607 1625kg
    ik weet wat de hsb kost voor bijde maar ook het verbruik
    ik weet de hele onderhouds geschiedenis van de diesel(2 eigenaren)maar niet van mijn benzine(6 eigenaren)
    wat is wijsheid?

    Leave a comment:


  • Kwibus
    replied
    Daar ben ik best jaloers op.
    Mijn 300TDT komt niet verder dan 1:11,8. Dat is wel met zes cylinders en automaat.
    Ik heb al eens naar een 607 gekeken op basis van deze enthousiaste verhalen.
    Last edited by Kwibus; 31-01-15, 08:45.

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Dat zijn nog meer dan Cactiaanse waardes. Respect voor de oudjes.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    en een nieuw zuinigheids record, 1 op 21,6.....
    afgelopen zaterdag 600 km van zuid drenthe naar belgie heen en weer,
    om 6 uur vertrokken en om kwart over 9 op de plaats van bestemming.
    300 km over een snelweg die de hele weg bedolven was onder de sneeuw....

    wat was ik blij met de nieuwe winterbanden onder de auto.....!

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    het was ook meer een test/wedstrijd tussen mijn ouwe heer en mij over zuinig rijden.
    de auto heeft een 6 bak hand en pa is nog best veel aan het schakelen wat ik eigenlijk niet nodig vindt.
    had de auto af getankt en het verbruik uit gerekend en was zelf ook (positief)verbaast over de uitkomst.
    het is inderdaad wel een aangenaam verbruik ondanks dat ik gewoon op een vlotte manier heb gereden

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    En zuiniger dan een V8 TDI omhuld door aluminium... ;)

    Da's wel lekker kilometers maken zo Goof.

    Leave a comment:


  • OOPS
    replied
    ....dan is een 2.2HDI met 607 koets dus blijkbaar zuiniger in de praktijk dan een 2.0HDI in V50 koets. Cool!

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    gemeten aan de pomp,de bc gaf 1 op 18 aan ongeveer
    en ik heb de auto op de zelfde manier af getankt...

    Leave a comment:


  • OOPS
    replied
    Is dat gemeten aan de tank of door de auto? Volgens de BC van de volvo haal ik ook ruim 1 op 20....volgens de pomp is dat iets meer dan 1 op 17.

    Leave a comment:


  • goofy
    replied
    heb de auto van pa 3 dagen mee gehad en ongeveer 1100 km gereden,gemiddelt gebruik van 1 op 20,6...........!

    gewoon max+5 op de cc en heerlijk gereden,comfort is een frans woord.....

    Leave a comment:

Working...
X