Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Persreis 407 en klassiekers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Persreis 407 en klassiekers

Net terug uit Sochaux voor de persreis van de vernieuwde 407.
    Daarnaast is vorige maand de 50 miljoenste Peugeot gebouwd, en was er een gelegenheid om kennis te maken met de voorlopers vd 407, en diverse mythische modellen uit het verleden van Peugeot.

Er kon meegereden worden in 401 en 402, maar zelf rijden in 403 en jonger.

Tevens bezoekje aan 'La reserve' waar een 300tal Peuzen wachten op restauratie en/of een plek in het museum.
    En dus oog in oog met tientallen conceptcars van Oxia tot Runabout, rallydingen zoals 205 en 405 T16, en one-off's zoals een 505 sedan pickup, 104 sedan en 604 Landaulette. Maar ook totaal verrotte oude knarren en ook tientallen splinternieuwe, die toch een keer in het Museum komen.

De journalisten konden de tweede dag ook nog rijden met wat markante auto's uit de Peugeot geschiedenis zoals 203 cabriolet, 404 cabriolet, 205 T16 en 405 T16, 406 Coupé HDi, maar ook diverse 403, en 404.
    De 205 GTI die wij even hadden had voordat de sessies begonnen slechts 200 km op de teller gehad. Wij reden hem naar 900+ Geweldig, voelde gewoon helemaal nieuw, en oud.

Prachtig tripje.
    Last edited by Joshua; 11-07-08, 23:06.

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
    De 205 GTI die wij even hadden had voordat de sessies begonnen slechts 200 km op de teller gehad. Wij reden hem naar 900+ Geweldig, voelde gewoon helemaal nieuw, en oud.
    Nu rijden in een af fabriek gloedjenieuwe 205GTI !!
    Lijkt me fantastisch!

Comment

Gaaf!

En foto's!!
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Je kunt even op www.autozine.nl kijken voor een verslagje vd 205 GTI.

Uploaden van foto's vna mijn pc lukt me nog even niet. Wie legt me dat even uit ?

Comment

Joost

heb je de foto's al wel van je camera naar je PC kunnen overzetten?

Comment

Ja Ton, dat lukt al een paar jaar. Ben net de FAQs aan het lezen en denk dat alle pics te zwaar zijn.
            Attached Files

Comment

Okee, dat dacht ik al wel, maar er gaat niets boven zekerheid :-)

Zet ze anders eens op mijn album of photobucket.

Comment

2096: 401 en 402
                2107: 402
                2118: buiten voor het museum, met o.a. 201 en 205 T16 200ch
                2140: 306 cabrio pimp my ride
                2142: 505 cabriolet
                Attached Files

Comment

Ben nu 'mijn album' aan het ontdekken c.q. vullen

Comment

Mooie trip zo
                    fka v164

Comment

Ja, best apart om in gloednieuwe oude karren te rijden. Eén vd 403-en had ook maar 2500 km oid op de klok, en zo waren er meer.

Heb wat meer foto's op www.mijnalbum.nl (merci, Ton) gezet, cat. auto's en sub-cat. Peugeot. Albumdatum 12juli2008.
                      Last edited by Joshua; 13-07-08, 07:16.

Comment

Joost

De rechtstreekse link naar jouw album

Comment

104 sedan?

Comment

Ja, wellicht ontwikkeld als tegenhanger van de Renault Siète (R7 ofwel R5 met kontje) die in Spanje verkocht is, maar volgens mij is deze 104 Berline nergens uitgebracht.

Comment

Toffe trip zeg!!
                              Heb je nog in meer auto's gereden?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Joshua;

Mooie ontdekkingsreis voor een Peugeottist; fraaie 505 coupé en dècapotable! En wat is dat voor een dikke 305, die zilveren?
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Ja Harry, was inderdaad gaaf. Het is natuurlijk voor de journalisten, en het ging natuurlijk om de opgefriste 407, maar heb nog een kwartiertje in een 405 SRdt en een 403 Berline meegereden.

In die grote hal stonden geen bordjes bij de auto's, Hans. De rondleider is denk ik meer van het merk vergeten, dan dat ik er ooit van zal weten, maar die was iets aan mijn reisgenoten aan het vertellen, terwijl ik de kaart volschoot.

Dit was op 5 minuten rijden van het museum, bij het museum zelf is achterin nog een loods waarin allerlei spul werd gerestaureerd. Daar werken vijf man, die, soms slechts aan de hand van wat schetsen, moeten pogen om bijvoorbeeld de steunen van een houten bankje van een honderdtien jaar oud rijtuigje weer na te maken.

Comment

Gave foto's, leuk om te zien al die time-warp Leeuwtjes. Bizar, een 205 GTI met 900 km. op de klok, en een 402 die zo van de band te zijn gerold! En leuke prototypes inderdaad.

De facelift van de 407 is daarbij vergeleken een beetje een non-event, no offense. :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                      ..En wat is dat voor een dikke 305, die zilveren?
                                      Dat zou een 305-prototype met Douvrin V6 (& RWD..) zijn, voortgekomen uit een rally-project dat voortijdig gecancelled werd. Een 4WD 205 bleek een beter idee.

Comment

Ha, die RB;

Een soort 604/305-hybride dus? Gaaf!
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Kan heel goed, RB. Het stond soms erg dicht op elkaar en de vloer nodigde nou ook niet echt uit op onder de auto's te kijken.
                                          Wel maffe dingen er tussen, 407 SW Woody Wagon, cabriootje met roze pluche. Soms denk je: hoe verzinnen ze het?

Comment

Maarreh....hoe was nou die vernieuwde 407? Is er, afgezien van de achterlichten en de grille, nog iets noemenswaardigs aan de auto veranderd?

Comment

Da's toch helemaal niet interessant meer? Ik zou die 407 bij het zien van zo veel moois terstond zijn vergeten.
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Jawel, maar als het doel van de reis is om pers en medewerkers kennis te laten maken met een vernieuwd model, en voor de 'opleuking' van het evenement (mooie!) historische modellen zijn meegenomen, zou er toch wel 1 zinnetje aan het eigenlijke lijdend voorwerp van de tocht besteed kunnen worden? In tegenstelling tot de meesten hier ben ik nog wel enigszins geinteresseerd in de 407.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
                                                  .............ben ik nog wel enigszins geinteresseerd in de 407.....
                                                  Enigszins klinkt wel erg enthousiast...(not)

o, ja :-))))))

Comment

Tja, dat woord dekt toch wel aardig de lading....ik heb zelf een paar jaar tot volle tevredenheid in een 407 gereden, en nog altijd vind ik 't een goede aanbieding in zijn klasse. Ik sta nu niet direct in de rij om een nieuwe te kopen of leasen, maar ben toch wel -komt ie- enigszins benieuwd wat er nu aan veranderd is ten opzichte van 'Phase 1'. Vandaar.

..maar ik heb zo'n vermoeden dat zelfs Joshua hier niet zoveel over te vertellen heeft, en dat het glas van het achterlicht ongeveer de meest spectaculaire vernieuwing van Phase 2 is.

Comment

Ha Iep,
                                                      Ik heb verteld over de andere zaken omdat de wijzigingen aan de 407 zelf al prima gemeld staan op de diverse autosites als www.autozine.nl en autoweek.nl.
                                                      Maar concreet:
                                                      - Berline met andere achterlichten en andere achterbumper à la de Coupé,
                                                      - SW ook andere achterlichten en licht gewijzigde onderkant bumper,
                                                      - Grille nu ook met een aantal verticale chroombalkjes!
                                                      - nu ook optie parkeerhulp vóór,
                                                      - vanaf 2e niveau zwarte pianolak-afwerking op de middenconsole,
                                                      - vanaf oktober naast de RT5 ook een goedkopere navigatie leverbaar zonder telefoon maar met bluetooth, kleinere harde schijf, wel met heel Europa erop, wel kleurenscherm,
                                                      - 2.0HDiF met 6bak paar peekaatjes erbij, nu 140 en Euro5norm,
                                                      - 2.2HDiF ook met 18inch lichtmetaal te krijgen,
                                                      - 2.0 Flexfuel leverbaar die op E85 kan,
                                                      - paar kleuren vd Coupé erbij.
                                                      Last edited by Joshua; 21-08-08, 14:18.

Comment

Kijk, da's een helder overzicht, bedankt Joshua!

Sorry dat ik te lui was om de info op de verschillende autosites te zoeken.....het enige dat mij bij Autoweek opviel, was dat ze in een artikeltje op de site ook nauwelijks aandacht hadden besteed aan de vernieuwingen in de 407, maar vooral schreven over de 'Peugeot Classics'.

..En laten we wel wezen: als de nieuwe achterlichten van de E90 3-serie op de verschillende autofora goed zijn voor vele pagina's discussie, dan mogen we deze wijzigingen toch ook niet onopgemerkt voorbij laten gaan! :)

Comment

Schopjes!

Ik reed vanochtend achter zo'n gefacelifte 407 sedan, en toen pas bedacht ik me wat je die dingen weinig ziet. De facelift versie dan he.

Volgens mij sinds de zomer van 2008 op de markt. Verkoopaantallen volgens autoweek: 2145 in 2008, 785 in 2009, en 135 in 2010. Marktaandeel van de 407 in 2009: 0,2%!!

What the fuck happened? Het is volgens mij nog steeds een prima auto in zijn klasse (al viel-ie voor mij af op, ironisch genoeg, de slechte stoelen).
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Inderdaad, ik denk dat ik de facelift-versie ook nog maar 1 of 2 keer heb zien rijden. De 'houdbaarheid' van dit model is echt ongelofelijk kort geweest. Bij introductie een behoorlijk (lease)succes, maar binnen de kortste keren was het nieuwtje er blijkbaar vanaf. Ik geloof niet dat deze auto nou specifieke betrouwbaarheidsproblemen (zoals bij de Laguna 2) heeft (gehad) die voor ernstige imago-schade gezorgd hebben.

Comment

*googlet de facelift 407*
                                                              Inderdaad nog nooit zien rijden voor zover ik me herinner.

Het was in het begin wel een aardig verkoopnummer, maar dat is dan erg rap in elkaar gestort. Toch iets te vernieuwend voor peugeot rijders blijkbaar.
                                                              Forza!

Comment

Het is 'crisis', vraag me af of dat hele segment niet met teruglopende afzet te maken heeft. Ook is er genoeg versere concurrentie op de markt. De 407 is, ondanks de facelift, al ouder (introductie 2004, dat heet in het huidige tijdperk al snel bejaard) en dat zal het leasetarief geen goed doen. Peugeot heeft de opvolger ook al min of meer publiek gemaakt met die concept '5' en de aankondiging dat die vervanger in oktober geïntroduceerd wordt / op de markt komt.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎