Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 208

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot 208

Jammer, gemiste kans lijkt me. De 207 vind ik nog best een leuk ding in de juiste kleur. Maar met name de achterlchten van de 208 zijn ontzettend jammer. Onsamenhangend met de rest van de auto, die lampen passen beter op een Citroën of Renault (of Koreaan).

http://www.autoblog.nl/peugeot-208-d...-gelekte-fotos

Vooral de achterkant doet me aan een Alto o.i.d. denken. Zeker met dit kleurtje

Neusje heb ik ook wel eens mooier gezien...beetje afgestompte vissenbek

Verlichting van het zonnedak?

Interieur ziet er wel leuk uit. Maar zit het stuur nou zo laag of de meters zo hoog?

Last edited by Veloce; 01-11-11, 13:49.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Het stuur lijkt hoger te kunnen.

Ik vind 'm niet lelijk trouwens, wel een beetje anoniem.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Als ik Autoweek mag geloven is dat met opzet gedaan, om het effect van een HUD te benaderen?? Maar de grap van een HUD is dat je er doorheen kijkt. Maar goed de Lamborghini Diablo had het ook, dus het zal wel goed zitten. :-)
      http://www.autoweek.nl/autonieuws/17...-208-aflossing
      Die vijfdeurs lijkt wel erg veel op een Yaris, niet typisch Peugeot iig.

Comment

Ik dacht ook meteen aan de Yaris. Stom hok.

*begint weer te zeuren dat de laatste leuke Peugeot de 206 was. Misschien met uitzondering van de RCZ*

Comment

Juist, Yaris! Ik vond 'm dus echt op iets lijken maar kon 't niet benoemen.
          De 3-deurs vind ik trouwens wel echt mooier, ook de lijn over de zijkant is echt anders. De 5-deurs heeft zo'n Opel-style lijn, de 3-deurs heeft 'm andersom en ooknog zo'n haakje achter 't achterste zijraam. Best leuk gevonden.
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
            Ik dacht ook meteen aan de Yaris. Stom hok.

*begint weer te zeuren dat de laatste leuke Peugeot de 206 was. Misschien met uitzondering van de RCZ*
            Ik dacht de 205 Rally.....en de 1.9 en 1.6 GTi en vergeet de 205 1.1 Accent niet...

Had ik al de 205 genoemd?

Comment

Lelijk hok, zoals alle Peugeots na de 206 (ok de RCZ is aardig)

Edit: Eerst alle posts lezen.. Joep kerel geef me het nummer van je shrink ff, ben het 100% met je eens. Lijkt me een duidelijk signaal ;)

Comment

http://www.autoweek.nl/autonieuws/17...er-peugeot-208

En dan vooral dit:

"Meer goed nieuws: gemiddeld is de 208 110 kilo lichter dan de 207 met een maximum van 173 kilo. De lichtste 208 weegt nog maar 975 kilo."

OK, hij's kleiner dan de 207, maar 3.96 ligt bijvoorbeeld heel dicht bij de 3.99 die een 306 10 jaar terug mat. Dus zo klein is hij nu ook weer niet. Ik vind het een goed signaal.

Comment

Als ik het goed begrepen heb, heeft Joost ze inmiddels staan. Klopt dat?

Enne, volgens Autoweek 200 pk op 975 kg. Dat is licht, tegenwoordig. Maar kan me niet voorstellen dat de GTI de lichtste versie is, dus ergens zal er iets niet kloppen.
                  Last edited by slibbe; 02-03-12, 14:45.
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

975kg? Dat weegt een 106, ik kan me niet voorstellen dat de 208 dat zou wegen.

Zou wel mooi zijn trouwens, dan lijkt het me wel een leuk racertje.

edit: wat is dat nightriderstreepje boven de grille trouwens?
                    Last edited by Scudetto; 02-03-12, 15:14.
                    Forza!

Comment

Dan zou-ie lichter zijn dan mijn 306 uit 1996 destijds was! Als dat echt zo is: verrassend, want hij is waarschijnlijk groter dan die 306 ook.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Hi, de allerlichtste 208 weegt 975, zo'n GTI zal best 150 meer zijn, dus.

In Breukelen staan een 3- en een 5deurs; aanmelden via www.peugeot.nl/208sneakpreview, dan krijg je een presentatie van een halfuur.

Enne, Josh zit inmiddels niet meer in Breukelen, maar weer op hoofdkantoor op Lage Weide als productmanager.

De laatste 306 woog in 2001 net iets meer dan 1000kg, de 75pk 1.4 that is.

In dat stripje boven de grill staat peugeot, zoals bij 508.
                        Last edited by Joshua; 03-03-12, 15:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                          Enne, Josh zit inmiddels niet meer in Breukelen, maar weer op hoofdkantoor op Lage Weide als productmanager.
                          Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij "VU & EV"?

Overigens weegt een 306 GTI 1.136 kilo. Dat is nog wel een acceptabel gewicht maar is (en vooral: voelt aan als) aanzienlijk meer dan een 205 of 309. Het zou wel eens erg leuk kunnen worden als ze die 208 iets onder het gewicht van een 306 weten te houden.

Comment

Mijn 306 HDI woog iets van 1145 als ik me goed herinner. De 306 GTI-6 zat ook in die orde. Daarom kwam dat Autoweek bericht me tamelijk ongeloofwaardig over.
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

@ Snipe, bestelwagens en elektrische auto's (VU voitures utilitaires ook wel her en der aangeduid met LCV op zijn engels, zoals EV = electric vehicles ofwel VE voitures electriques)

Comment

Dit weekend eens kunnen kijken naar een 208. Het is een erg leuke auto. Verhoudingen kloppen veel beter dan op de foto's. 5 deurs en 3 deurs zien er echt goed uit!
                                Interieur is wel even apart, maar als je goed kijkt is het toch wel slim zoals ze het gedaan hebben. Je hoeft je ogen nauwelijks van de weg te halen om te zien hoe snel je rijdt of om even op het dashboard te kijken.

Nadeel is, het stuur gaat in de hoogste stand heel snel voor de onderste rand van de tellers heen, dus kun je het niet perfect aflezen. Maar goed, ik heb er niet mee gereden en kon dus de juiste afstelling voor mij niet instellen.

Ik wil er absoluut nog even mee gaan sturen, erg interessante auto!
                                http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                Citroen 2CV 1982
                                Saab 9-3 2.0T 2002
                                Citroen C1 2014
                                Solex 3800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ølle Bekijk bericht
                                  Lelijk hok, zoals alle Peugeots na de 206 (ok de RCZ is aardig)

Edit: Eerst alle posts lezen.. Joep kerel geef me het nummer van je shrink ff, ben het 100% met je eens. Lijkt me een duidelijk signaal ;)
                                  Hmm, ook de 3drs nader bekeken. Moet toch een beetje terugkomen op mijn eerdere woorden. Voor 20K staat er gewoon best veel auto: topversie 3drs 1.6 THP 155 met ongeveer alles wat je nodig denkt te hebben. Misschien mijn Peus-grote-bek fobie er nog niet helemaal uit. Deze smoelt iig een stuk beter dan die graflelijke 207/308 etc.

Comment

Ik zag 'm toevallig vanmorgen rijden op de A2. Leuk ontwerp, maar niet echt opvallend.
                                    Forza!

Comment

Net eentje van dichtbij bekeken, in superspannend grijs. Veel drukke frutsels, die een (mijns inziens mislukte) poging doen om nog iets van het suffe ontwerp te maken. Interieur ziet er wel weer goed uit, maar dat kan Peugeot al langer (RCZ, 3008, etc.).

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=c9YrfHVB4ic

Comment

Pijnlijke review van de nieuwe 208 GTI in EVO:

For all its speed, the 208 GTI lacks much in the way of driver involvement – the very thing that made the 205 such a great car. It’s effortlessly fast and easy to drive at serious speed, but the chassis lacks adjustability – ESP off or on – and the steering masks almost all feel beneath its electric assistance. On the roads we tested it on it felt over-tyred, we’d happily have sacrificed some of the massive grip for a sense that the car wanted to trim its line on a lifted throttle.

Peugeot clearly believes that ‘GTI spirit’ means something different to anyone who has actually lived with a 205 GTI.
                                          http://www.evo.co.uk/carreviews/evoc...ti_review.html

Comment

Ik had laatst een 208 1.4 benzine een dagje als huurbak. Plus: Erg goede stoelen, stuurt lekker. Min: Te rumoerig op de snelweg, dashboard met die meters die boven het stuur uitkomen vind ik maar niks. Ook niet omdat ik door mijn lengte het stuur omhoog moet zetten waardoor de meters alsnog deels onzichtbaar zijn. Verder leek het stuur me erg dik voor mensen met kleinere handen, voor mij ging het wel. Ook het touchscreen voor de bediening van o.a.radio vond ik nogal wennen. Ik zou denk ik even verder shoppen.

Comment

Autovisie is er ook al niet al te positief over: "De Peugeot 208 GTi mag niet echt een hete hatchback worden genoemd. Het is meer een combinatie van een rappe motor met luxe. Het spartaanse van de 205 GTi is er af. Het is meer een modekarretje geworden, een rap lifestyle stadswagentje."

Comment

Morgen een 1.6VTI 208 Intuitive (extraatje een dakspoiler en diffuser met uitlaat) halen voor moeders de vrouw. Volgens de verkopert zit er een samen met bmw ontwikkelde motor in. Dat gaf natuurlijk de doorslag.
                                                ----------------------------------------------------
                                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Veel plezier er mee. Ik had er vorige week eentje mee als v.v. van Care (schade aan de Focus) en het was niet verkeerd, maar ook niet indrukwekkend. Het rijdt / stuurt wel goed, maar echt stil is ie niet.
                                                  “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                    Ik had laatst een 208 1.4 benzine een dagje als huurbak. Plus: Erg goede stoelen, stuurt lekker. Min: Te rumoerig op de snelweg, dashboard met die meters die boven het stuur uitkomen vind ik maar niks. Ook niet omdat ik door mijn lengte het stuur omhoog moet zetten waardoor de meters alsnog deels onzichtbaar zijn. Verder leek het stuur me erg dik voor mensen met kleinere handen, voor mij ging het wel. Ook het touchscreen voor de bediening van o.a.radio vond ik nogal wennen. Ik zou denk ik even verder shoppen.
                                                    Euhhh ja; precies, helemaal mee eens (dus)
                                                    “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Had nog even de 120PK 1.6VTI gereden en is hij me meegevallen (mag ook wel op 1050kilo). Vergeleken met een A1, Polo of Fiesta met gelijke opties was het een koopje, de vrouw wilde per se weer Peugeot dus enig keus had ik niet. Helaas was de panoramadak geen optie op die uitvoering.

Als iemand nog een goede verzekeraar weet met boneus bescherming en 3 jaar nieuwwaarde regeling houdt ik me aanbevolen.
                                                      Last edited by veejay; 15-04-13, 20:54.

Comment

Eindelijk geleverd vandaag, het in- en uitparkeren systeem werkt echt, had ik eerlijk gezegd niet veel van verwacht.
                                                        Attached Files
                                                        Last edited by veejay; 10-05-13, 21:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                                                          het in- en uitparkeren systeem werkt echt,
                                                          Ik mag hopen dat je zonder systeem parkeerde vlak voordat je de foto maakte? ;)
                                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Haha lol

Comment

Potverdikkie wat rijdt die Peus toch lekker (vooral met stadsverkeer). 120PK op 1050 kilo is ook nog eens bijzonder rap (al helemaal tussen al die ecobakken van tegenwoordig). Het verbaasd met hoe schakellui die eigenlijk te rijden is terwijl er zo weinig koppel in zit.

Er komt binnenkort een uitlaat sierstuk met 2 pijpjes netjes weggewerkt in de bumper en een korte antenne. Navigatie vind ik overigens ruk werken, maar dat is volgens mij bij alle auto's als je Google Maps/TOM TOM gewend bent.

Vind de led sfeerverlichting overigens wel weer erg fraai.
                                                              Attached Files

Comment

Nog wat kleine updates
                                                                Attached Files

Comment

Working...
                                                                X