Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 208

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Leuke Peus, ziet er inderdaad beter uit dan de meeste auto's in die klasse! Goed om te horen dat-ie bevalt.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Gisteren reed de nieuwe Peugeot 208 GTI mee in de Rotarally

Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Gisteravond op de A12 van de zaak op weg naar huis met de 208. De Skoda had een ATV dagje.

Vanaf Den Haag de snelweg opgereden samen met een F10 M5 en Austin DBs (?). Geweldig dat geluid van die auto's zo in die tunnelbakken! Toen de snelweg vrij was toch nog 191 (GPS) kunnen aantikken volgens mij electronisch begrensd (was benieuwd naar de top). Het ging allemaal best vlot voor zo een klein gebakkie! rap naar de 180 daarna kruipen naar 190. Ik kreeg nog thumps up van de M5 rijder waarnaa hij de horizon in wegspoot. Mooi hoor als je zo een M5 mag hebben! Hoewel de DBs mooier geluid had.
        Last edited by veejay; 26-06-13, 08:27.
        ----------------------------------------------------
        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Waarom denk je dat ie begrensd is? Lijkt me niet, als ie tijdens de finale 10 km/h al kruipt...
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Omdat hij strak op 191 ging staan en niet verder wilde. Ik als ras-dieselaar denk dat een benzineauto toch nog wel het meer naar het rode toe kon doortrekken (ook in de laatste versnelling). Hij leek nog over te hebben toerentalsgewijs, dus vandaar dat ik dat dacht, is het zo vreemd voor een dergelijke auto? Tis toch allemaal electronica was alles regelt?

Comment

Neuh, het is niet zo dat de theoretische max. in de hoogste versnelling altijd gehaald wordt. Sterker nog: zelden...

Comment

De kleine leeuw krijgt nu een Oliemassage (1e jaars beurt). Hoezo niet premium? Heer directeur van Jaarsveld heeft hoogstpersoonlijk voor mij een kopje cappuccino ingeschonken. Hij was erg blij met de inconsistente Nefkens service, want dat levert hem steeds weer nieuwe klanten op zei hij.

Comment

ik denk niet dat de snelheid begrenst is maar het motertoerental.
                  een diesel regelt het toerental met de brandstof toevoer, niet zoals bij een benzinemoter met een gasklep die de lucht toevoer regelt.
                  Het zelfde effect heb ik destijds gemerkt bij mijn 320d: Vmax 225km/h = toerental X , hoger komt de moter niet. Alsof je ineens tegen een muur van weerstand aan rijdt.
                  In de lagere versnellingen heb je dat ook, bij toerental X is het ineens helemaal op, dan schakel je naar de eerst volgende hogere versnelling en dan gaat ie weer harder.
                  typisch diesel.

Comment

Dit betreft een benzine-versie, janspeed...

Comment

OK, had ik even gemist.
                      misschien gaat het daar ook wel voor op met die moderne direct ingespoten blokjes??

Comment

Vandaag de Peugeot teruggebracht naar de dealer, nog 3 maanden voordat de 2 jarige garantie afloopt. Daarna worden dit soort grappen kostbaar.

Eerst dacht ik aan een cruisecontrol probleem, random uitschakelen en niet meer aan willen. Ook bij drempels ging het vaak mis. Gisteren reed ik achter mijn vrouw aan en zag random haar remlichten aangaan. Afijn daar zit het probleem dus, iets met de remschakelaar.

Dit is overigens een bekend kwaal ook uit de VAG wereld. Ook oudere Peugeot modellen hebben er last van als ik ernaar google. Gek dat dit toch weer de kop opsteekt in nieuwere modellen.

Er was ook een algehele recall van de accu aansluitingen, daar kijken ze ook meteen naar.

---
                        Electrische storingen stand BMW vs Peugeot staat nu van 2 tegen 1 op 2 tegen 2.
                        Motorische storingen 0-0
                        Last edited by veejay; 24-11-14, 08:33.

Comment

Tweede beurtje + remvloeistof en einde garantie check voor 292 euro bij de dealer.

Op weg ernaartoe eens even flink op het gas gegaan. Blijkt maar weer dat echt sportieve sensatie is: met veel motorherrie en zelf goed schakelen om de laatste peekaas eruit te persen. :)

Comment

Working...
                          X