Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Peugeot 3008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Peugeot 3008

http://www.autoweek.nl/nieuws/37215/...e-peugeot-3008

100 kg lichter dan de oude
    De oude is met de 1.2 liter 130 pk een B-labelaar, dus dat zal deze dan ook wel worden

Oftewel: zal wel een leasetopper worden in de gemiddelde Vinex-wijk

Ik vind 'm geslaagd; 'komt op m'n shortlist voor volgend jaar (mede omdat wij max. B-label mogen leasen en maar uit een paar merken mogen kiezen)
    “You’re gonna need a bigger boat”

Euhm, tsja. Hij is wel minder lelijk dan die vorige, maar dat was ook niet zo heel moeilijk natuurlijk. Dat dak in een ander kleurtje was ooit wel leuk, bij een Mini in 2003. Of zo. Maar als iedereen het gaat doen (net als die gecamoufleerde D-stijl) is de lol er wel snel van af.

Comment

Volgens mij reed deze 3008 achter mij de Mont Vetoux af. Compleet met zebra stickers en aanhangwagen vol met elektronica.

Comment

Veel info en ook een paar "echte" foto's: https://www.carwow.co.uk/news/peugeo...date-0604-2493

Comment

Kleintje op de Mont Ventoux? Je kunt de lengte van je Makita-fietstochten ook overdrijven zeg. En 's avonds zeker weer thuis op de bank, met gescheurde rem- en knieschijven? :-)

On topic: die 3008 ziet er binnen zijn soort niet slecht uit, lijkt me zo.

Comment

Wist ik veel. Met de Cactus naar boven... Zag veel fietsers. Achteraf hoorde ik pas dat het een beroemde berg is. "Ons" dorp lag een paar kilometer van de berg af.

Comment

Inmiddels staat de 3008 in de showroom en ik heb er ook al in gezeten. Ik vind het wel wat; wel spectaculair aan binnen- en buitenkant zonder lelijk te worden. Binnenkant is wel een doolhof met veel opbergvakjes e.d. Ik kon geen superfijne zitpositie vinden; de stoelen zijn wat simpel en smal voor zo'n (toch wel prijzige) auto. Echt wel een minpunt voor wat ik tegenwoordig te sturen heb.

Leasetarieven gezien; 3008 zal in de praktijk vrijwel even duur zijn als een BMW 216D Active Touring. Onder de streep zou een Astra Sports Tourer met de geweldige ergonomische comfortstoelen ruim 100 euro netto per maand goedkoper zijn. Nou kan je een Astra niet vergelijken met de andere 2 wagens, maar ik ben gewoon op zoek naar een stuk praktisch vervoer met een goede zitpositie en ik ben bang dat ik met die Astra straks fitter uitstap na weer 2,5 uur filerijden tussen Zwolle en Nootdorp.

Comment

+1 voor de stoelen van de Astra. En eigenlijk voor de hele auto als ie t moet opnemen tegen een 2AT en een 3008.
                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Gisteren toch een stukje gestuurd in de 3008. Fijne auto. Stoelen zijn niet bovengemiddeld, maar ook niet slecht. Ik reed in een 130 pk benzine driepitter; prima en vooral heel stil. Veel ruimte, prima zitpositie. Het kleine stuurtje met de vlakke bovenkant ligt mij prima; geen klachten.

Comment

De mijne...

Comment

Working...
                    X