Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 207

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Peugeot 207

    Ik ben van plan op korte termijn een Peugeot 207 1.4 uit 2006 als goedkope tweede auto te kopen. Ga er volgende week eentje bekijken met zo'n 140k op de teller. Zou netjes al z'n onderhoud gehad moeten hebben incl. vervanging distributieriem. Dingen waar ik specifiek op moet letten?
    2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

  • #2
    Die van ons is iets jonger, maar volgens mij zijn ze vrij bulletproof. Wij hebben in het begin wel een probleem gehad met inhouden tijdens gas geven, wat geleid heeft tot het vervangen van koppakking en nokkenassen, maar dat komt verder weinig voor geloof ik (en was gelukkig voor ons garantiewerk).
    Let wel ff op het display van de automatische airco (wanneer aanwezig); hiervan willen nogal eens pixels sterven.
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

    Comment


    • #3
      1.4 16v staat volgens mijn wel bekend om zijn koppakkingen. Wij hebben een 206 met de zelfde motor gehad, 2x koppakking stuk gehad terwijl de auto pas 75K gelopen had.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

      Comment


      • #4
        Thanks, zal kijken of de koppakking al eens is vervangen. Wellicht is een aankoopkeuring toch wel een goed idee. Waar te doen?
        2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

        Comment


        • #5
          Dekra?

          Comment


          • #6
            Mijn vrouw rijdt al zeker 13 jaar in een Peugeot, eerst een 206, toen een 307 en nu sinds 1,5 jaar in een 207 1.6 XS pack.
            Fijne auto's en heel rijk uitgerust, de 207 die ze nu heeft is uit 2007, kostte me vorig jaar 3500 euro, km stand 147dkm.
            Soortgelijke als op de foto, zelfde kleur en uitvoering.

            Comment


            • #7
              Dekra?
              Liever niet. Schade expertise is bedroevend slecht. Beschadigde delen op de foto van de expert waren niet in het schaderapport terug te vinden.
              Taxatie van een andere auto door een deskundige in een houtje touwtje jas was een klucht.
              Zijn bevindingen moesten in een groep besproken worden voor er een waarde kon worden vastgesteld.

              Zoek een goede Peus specialist en laat hem een test op de KVS doen.

              Het is niet altijd de koppakking.
              Vriendin met een Peus klaagde over alweer de koppakking lek.
              Breng het wagentje maar dan laat ik Hans, oude rot in het vak, even kijken.
              Hans had het lek snel boven water.
              Dichtgeslibde carter ontluchting veroorzaakte drab in de olie.
              Carter ontluchting netjes schoongemaakt, paar liter verse olie erin met een nieuw filter en klaar.

              Vriendin vraagt wat het kost. Bak maar een lekkere appeltaart, dan is het goed.
              Ze was al heel lang tevreden klant bij die Peugeot dealer in het dorp.
              Nooit iets gezegd over de oorzaak en het zinloos vervangen van koppakkingen.

              Comment


              • #8
                http://www.anwb.nl/auto/tests/autote...009-07-01/1460

                Ze zijn wel wat aan de zware kant, maar (mede) daardoor kan er soms ook een best aardige aanhanger achter voor het formaat auto
                Kijk ook eens op Mobile.de; staan er zat en veel BPM komt er niet meer bij
                “You’re gonna need a bigger boat”

                Comment


                • #9
                  Afgehaakt voor de auto in kwestie, er bleek al eens een nieuw blok ingehangen te zijn (en dat stond niet in de advertentie, toch niet helemaal netjes). Heeft de 1.6 dezelfde koppakkingsproblemen als de 1.4?
                  2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

                  Comment


                  • #10
                    Die brakke koppakking hoor je (nou ja, ik ;) ) altijd over bij een Peugeot 1.4, nooit bij de andere TU's. Van de 1.6 die als opvolger kwam bij Peugeots hoor je juist dat de ketting kapot gaat, maar dat kan ook best alleen voor de THP (turbo dus) gelden. Het staat me bij dat de 207 bij de introductie nog de TU-motoren van de 206 had, omdat de nieuwe generatie Prince-motoren (samen met BMW ontwikkeld, met die problematische 1.6 turbo dus) net te laat klaar was. Dus ik zou bij een vroege 207 goed opletten welke motor er in zit, en of dat een potentieel probleemgeval is of niet.
                    Last edited by Joep; 08-11-16, 09:01.

                    Comment

                    Working...
                    X