Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpine A120 (en A120RS)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alpine A120 (en A120RS)

Nog niets hierover? De nieuwe Alpine A120. Ik vind het wel een mooi ding. Duidelijk refererend aan de oude lijnen. 1.8L turbo motor met 250pk. 0-100 duurt 4.5sec, wat me doet denken dat het wel goed zit met het gewicht. Kosten: 46.000euro En een RS versie van 60.000. Een Cayman 2.0 kost in Frankrijk €54k en een Cayman S kost daar €66k

http://www.linternaute.com/auto/voit...fos-prix-date/
    When men were men

Te gek! Doe mij er eentje s'il vous plait.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ik vind hem fantastisch!
      De vraag is of het productie model niet teveel afwijkt van het Vision concept.
      Prijs in NL zal in de buurt van 4C komen te liggen waarschijnlijk, dus eerder 70-80K dan 46K.

Waarom zijn leuke auto's in NL zo extreem duur man?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Miljö Harry, alles voor het miljö
        Stroomslurpen dik subsidiëren is veel beter.
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Dat ding heb ik vorig jaar in juni al zien rijden op Le Mans. Dus ze hebben niet alleen het concept maar ook de planning van de Alfa 4C gevolgd. ;) Die Alfa vind ik mooier en heeft een gaver logo, dus die zou ik liever hebben. Maar als je op Le Mans ziet hoe populair een LMP2 Signatec-Nissan is zodra er een "Alpine" sticker op zit, denk ik dat dit in Frankrijk wel goed verkocht gaat worden. Voor de rest van de wereld maak ik me wat meer zorgen. Wel heel gaaf dat het blijkbaar toch gaat lukken om zoiets in de markt te zetten, ook zonder Caterham.

Comment

Hij stond op Villa d'Este in mei, maar dat is het (rijdende) prototype.
            Op concours het loo stond die ook.
            Ze hebben dat ding heel de wereld over gestuurd.

Ik ben Alfa-liefhebber, maar ik vind die Alpine echt net zo gaaf en op sommige punten zelfs mooier dan de 4C.
            Alleen Alfa is natuurlijk cooler dan Renault.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Alfa cooler dan Renault? Je bedoelt dan toch de vergelijking fiat - renault. Of Alpine - Alfa. Uiteindelijke versie (links en rechts zijn er wel foto's te vinden) lijkt erg op het prototype.En het wordt een Alpine, zonder renault badge. Gebouwd in Dieppe. En ze hebben daar grote plannen: http://www.lesinformationsdieppoises...ine-de-dieppe/
              Gewicht zal heel belangrijk worden. Iik hoop is dat het ding onder de 1000kg blijft.
              Last edited by ingmar; 11-11-16, 13:28.
              When men were men

Comment

Met 0-100 in 4,5 sec (net als de 4C), moet hij rond de 900kg uitkomen lijkt mij. 4C weegt leeg 895 kg.

En ik vind Alfa idd cooler dan Renault. Renault heeft ook een lange historie, alleen wel wat saaier dan Alfa.
                Merk wordt Alpine, maar motor komt gewoon van Renault neem ik aan. Voor onderhoud sta je dus tussen de Clio's en Megane's.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik dacht niet dat Renault een 1.8L met 250pk leverde. Het zal vrijwel zeker wel een Renault derivaat zijn, en service bij de Renault dealer lijkt me ook geen ramp. Betere landelijke dekking dan Alfa dealers :-)
                  When men were men

Comment

Uit je eigen linkje: ". On devrait retrouver une monture connue, celle de modèles vendus sous la marque Renault Sport ou chez les modèles sportifs de Nissan, Nismo, par exemple le moteur 1,8 litre turbo essence (ou 2,0 litres) inspiré de celui de la Clio RS (220 chevaux) mais porté aux environs des 300 chevaux"

Blokje uit de Megane RS (tweeliter) kwam op het eind toch aan 275 pk. Dus het zal dat blok, of een eventuele opvolger worden.

Comment

Cool wagentje.
                      Originele Alpines zijn de shizzle.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

En de productieversie:

Officiële specs zijn nog niet bekend (die komen volgende week), maar naar het schijnt:

1,8 liter turbo, 250/300pk
                        €55-60K excl belasting
                        1955 stuks worden er gebouwd, in zwart, wit of blauw

Ik vind 'm gaaf! Leuker dan een 4C of Cayman qua looks, al had de neus wel wat sprekender gemogen. Hopelijk kunnen ze ook het interieur leuk houden met wat retro-elementen en wordt 't niet zo'n cheape plastic zooi.
                        Last edited by Veloce; 28-02-17, 19:41.
                        Giulia 1600 Super '65
                        Abarth 595 Competizione '15

Comment

Sweet!
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die Gummers;

Erg fraai ding. Zal vanwege de beperkte productie wel aardig mee gespeculeerd gaan worden, vrees ik.
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik wilde hem net gaan posten, maar Veloce is me voor :-). Prachtig ding! En dat blauw is natuurlijk de enige juiste kleur.
                              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

*fapfapfap*!
                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Fraai zeg !!

Comment

1955 stuks?? Waarom??
                                    Ik dacht gewoon productiemodel. Nu wordt dat zo'n speculatiecircus idd.

Ik vind hem prachtig!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                      1955 stuks?? Waarom??
                                      Ik dacht gewoon productiemodel. Nu wordt dat zo'n speculatiecircus idd.

Ik vind hem prachtig!
                                      1955 is blijkbaar het "geboortejaar" van Alpine

Comment

Jean Rédélé, de oprichter van Alpine, was oorspronkelijk een garagehouder te Dieppe. Op basis van Renault-onderdelen bouwde hij een wagen die in 1955 werd gepresenteerd.
                                        Aldus Wikipedia
                                        Giulia 1600 Super '65

Comment

Nice!

Comment

De maximaal haalbare jaarproductie van 3500 stuks heeft de vergaand vergelijkbare 4C ook nooit gehaald, dus het is wel verstandig van Alpine om het op 1955 stuks te houden denk ik. Als de vraag toch bovenverwachting hoog is, kun je altijd wel een afgeleide lichtgewicht variant met een paar pk's extra en een alcantara interieur op de markt brengen.

Comment

Die 1955 is als getal wel te verklaren, maar waarom in zo'n kleine oplage?
                                              Er zijn toch veel meer klanten voor zo'n ding? Of kost dit meer dan dat het oplevert?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Doe mij dan maar een Blauwe met 300 pk ter speculatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                  Nice!
                                                  Nee, Dieppe..

Comment

Ha, die Gummers;

Auto Motor und Sport meldt in dit artikel dat de eerste 1955 exemplaren een Sonderedition zouden betreffen. Dat zou dus moeten betekenen dat er ook een reguliere serieproductie volgt. Als de verdere informatie klopt zou de Alpine net iets minder duur worden dan de Alfa 4C. Ook het geclaimde gewicht zou, zeker in combinatie met de vermogens van 250, 275 of 300pk met 1100kilo erg gunstig moeten zijn.
                                                    Last edited by Hansv; 04-03-17, 23:08.
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Geen handbak?

Comment

Ha, die V4;

Vrees van niet.
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Gave stoelen en tuimelschakelaars! Hopelijk zijn die wel van geborsteld aluminium ofzo en geen cheape plastic zooi. Je weet het maar nooit met die Fransen.
                                                          Last edited by Veloce; 05-03-17, 13:35.
                                                          Giulia 1600 Super '65

Comment

En toch zijn de proporties van de oude in mijn ogen veel mooier. Kortere overhang voor(optisch, want volgens mij scheelt het niet eens veel), langere achteroverhang en de 'heupen' zakken gevoelsmatig aan de achterkant niet zo in(zal ook met de korte overhang te maken hebben). alpine_a110_wallpapers_3_1024x768.jpg
                                                            Alpine-A110-2017-01[1].jpg
                                                            Last edited by MN-Power; 10-03-17, 22:52.
                                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Dit weekend nog een mooie Alpine gespot:
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                                Dit weekend nog een mooie Alpine gespot:
                                                                Lekker! Voor mij puur jeugdsentiment, alleen in het blauw nog mooier.

Comment

Working...
                                                                X