Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpine A120 (en A120RS)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Met wat gegoogle vind ik opeens de brochure al op internet

Alpine_Planet_pure_legend_reveal_14.png

Alpine_Planet_pure_legend_reveal_15.png

Alpine_Planet_pure_legend_reveal_3.png

Alpine_Planet_pure_legend_reveal_4.png

En er zijn dus ook nog een setje 17" basiswielen
    Alpine_Planet_pure_legend_reveal_6.png

Gehele brochure in groot formaat zien?

Deze link klikken en steeds het laatste cijder (de 1) vervangen door 2,3 etc
    https://alpineplanet.com/wp-content/...d_reveal_1.png
    Last edited by Veloce; 23-12-17, 22:31.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

De Pure is minder luxe, de Legende heeft ook achteruitrijcamera,6voudig verstelbare comfortstoelen. de mogelijkheid van het bruine interieur, aluminium pedalen en de Focal audio. De pure staat op 17inch velgen, die op de 18inch fuchsen lijken, maar het niet zijn. De Legende staat standaard op de mooie 18inch velgen. Leeggewicht voor beiden: 1080kg.(lijkt me raar, de Pure moet lichter zijn dan de Legende, want de Pure heeft minder toeters en bellen).
      When men were men

Comment

Met dit linkje heb je alles:
        Tout l'univers de la marque Alpine créée par Jean Rédélé. Son histoire, son actualité et son futur...
        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Gisteren de Alpine in het echt kunnen aanschouwen en ik ben nu helemaal overtuigd, dit is echt een gaaf ding. Ik vond 'm in het echt zelfs nog veel mooier, vooral lager en breder dan hij op de foto's lijkt.

Giulia 1600 Super '65

Comment

Ik heb vooral het interieur bekeken, want dat had ik nog niet eerder gezien. Ziet er echt heel gaaf, maar vooral ook erg degelijk uit. Niet te vergelijken met (andere) Renaults.

Comment

In Soest is de showroom voor Alpine gereed. Begreep dat het nog een maand duurt voor de eerste Alpines er ook staan, maar dat er al diverse blind zijn besteld.

Ben er benieuwd naar, want op de foto’s vind ik ‘m al heel gaaf.
              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Het is dat mijn vrouw me zou vermoorden als ik nu een auto zou kopen... Maar dromen mag altijd toch? :-)

Comment

Het type wordt fout benoemd in de titel (A110 ipv A120), maar ik vind het toch wel een vermakelijk filmpje:
                  https://www.telegraaf.nl/nieuws/2147...de-alpine-a110
                  When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                    Het type wordt fout benoemd in de titel (A110 ipv A120), maar ik vind het toch wel een vermakelijk filmpje:
                    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2147...de-alpine-a110
                    Je bedoelt in de titel van dit draadje. Het is toch A110?

Edit:

Op de nordschleife. Geluid is typisch het nasale gebrom van Renault en klinkt soms wat digitaal, maar wel een erg leuke rijdersauto

Last edited by scuderia; 09-06-18, 08:47.

Comment

En het helpt als je ook een aardig potje kan sturen :)

Geluid is wel digitaal nagemaakt, zoals in zo'n beetje alle moderne auto's.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht

Je bedoelt in de titel van dit draadje. Het is toch A110?

Laat ik nou drie jaar in de veronderstelling leven dat het ding A120 heette. Zo is die ook ooit als prototype gelanceerd. Stom dat ze een oude naam recyclen.
                        When men were men

Comment

Nog nooit eerder gezien en geen flauw idee of deze auto origineel zo geleverd is. Maar de A110 in het bekende Jaune Sirius is echt fantastisch.
                          Attached Files
                          Giulia 1600 Super '65

Comment

Is overgespoten: https://www.facebook.com/pg/RetroCar...=page_internal

Het zou mijn keuze niet zijn.
                            VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Nee? Dat geel vind ik echt fantastisch, maar die groene dan weer niks.
                              De A110 vind ik echt een super ding, alleen jammer dat er naast 2 mooie blauwtinten alleen maar keuze is uit zwart, wit of grijs.
                              Attached Files
                              Last edited by Veloce; 15-04-19, 08:47.
                              Giulia 1600 Super '65

Comment

Wouw ik vind dat ook echt geweldig mooi! De A110 is zowieso een van de weinig moderne auto's die ik echt heel erg leuk vind. Zo'n ding zie mezelf over een paar jaar nog wel eens in rijden

Comment

Ik zou graag een A110 willen hebben, maar natuurlijk wel in het blauw. Die kleur is net zo emblematisch als de auto zelf. Als ik een Zwitsers zakmes koop, moet dat ook gewoon rood zijn, met een wit kruis erop, en niet geel of roze.

Comment

Blauw is dan wel de nationale raceauto-kleur van Frankrijk, maar geel is nochtans al 50 jaar de kleur van de raceafdeling van Renault/Alpine.

Gerelateerde afbeelding

Renault-Alpine A442B - Chassis: 442/3   - 2012 Le Mans Classic

Last edited by Veloce; 15-04-19, 22:16.
                                    Giulia 1600 Super '65

Comment

Als ik hier in de regio deelneem aan evenementen voor oldtimers/klassiekers is er geheid één van de locals bij met zijn A110. Een rode.

Staat 'm niet verkeerd.
                                      Attached Files

Comment

Niet non-metallic kleur geel van Renault vind ik prachtig. Als ik een Renault Spider mocht kiezen, dan werd dat zeker een gele, geen blauwe of grijze.

renault-spider.jpg

Maar voor de Alpine vind ik blauw het mooist. Al zou ik die nieuwe A110 wel eens in dezelfde non-metallic kleur geel willen zien.

Comment

Het geel van de Sport Spider is een parelmoer lak. Prachtige kleur inderdaad. (het blauw en rood van de Sport Spider waren overigens ook parelmoerlak. Alleen de grijze was geen parelmoerlak.
                                          Forza!

Comment

Dat parelmoer geel heet op mijn R26 Liquid Yellow en is inderdaad een weergaloze kleur! In de zon een lust voor het oog omdat de tint afhankelijk van de kijkhoek anders wordt.

Comment

Working...
                                            X