Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Espace encore

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Espace encore

    Op de pakeerplaats van het hotel in Italië een Espace met NL kenteken.
    De plek links van de Espace was bezaaid met motoronderdelen, luchtfilter, koelvin plus ander ongerief.
    Moest grinniken en dacht aan de Gummen Espace die zelfs in Frankrijk de strijd opgaf.
    De wegenwachter was er druk mee.

  • #2
    Nu ik eraan denk is het wel opvallend (gezien de kwaliteit misschien niet) hoe weinig Espaces van het vorige model ik dagelijks nog zie rijden. Was toch wel een populaire auto.
    2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

    Comment


    • #3
      Van armoe heb ik er 2 jaar geleden een gekocht voor de vakantie. Een 3.5 v6 tutti lampioni uit 2006. Enige defect 2 stuurkogels in die twee jaar. Ook slechts 10k km mee gereden, dat dan weer wel.
      www.tuningparts.nl

      Comment


      • #4
        Het drama bij Renault begon met MY2001. Medio 2003 begreep men dat het produceren van troep geen doden in de zeik zette en toen kwam het langzaamaan weer goed. Renaults van MY2006 zijn niet slechter dan de fabricages van de concurrentie...
        Well Brian... I'm opening a boutique!

        Comment


        • #5
          Die van mijn vader is van 2004. Toen was het lek nog niet bepaald boven. Dat gezegd hebbende is hij wel een volhouder, hij rijdt het ding al sinds 2009 geloof ik. De kosten per kilometer liggen ongetwijfeld ver boven die van de V70 die ik hem toen aanraadde... Inderdaad, jaren voordat ik zelf het licht zag. :)
          Volvo V70 --- Lexus IS300h
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #6
            Mhhh, ik heb vorig jaar een poosje rondgetourd (don't ask) in een Megane CC uit 2004. Gekocht op het kamp voor bijna niks, garantie tot aan de bouvier. Twee nieuwe Michelins en de airco geserviced: superfijne auto (en rijdt nog steeds).

            Mijn eigen Laguna van maart 2003 die ik kocht van de leasemaatschappij was trouwens 4 jaar oud, met 150K km en een aantal vrij prijzige beurten in de periode als leaseauto, ook zo slecht nog niet. Afschrijving was wel 'n bitch :-(
            Last edited by netraam; 06-07-17, 22:51.
            Well Brian... I'm opening a boutique!

            Comment


            • #7
              Mijn schoonvader rijdt al bijna zijn hele leven Renault. De Laguna van 2003 betekende gezeik, het type met de laatste facelift (2005-2006?) was foutloos.
              De 2011 Megane trouwens ook, de 2016 Megane doet het ook nog naar behoren...:-)

              Comment


              • #8
                Zo zie je maar, raspaardje, je hele leven lang trouw zijn aan een merk loont ;)
                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                Comment


                • #9
                  Of zou het de 40 jaar dealertrouw zijn....? :-)

                  Comment


                  • #10
                    Ah, de Renaultdealer in Hapert, toevallig? Die schijnt Heel Erg Oké te zijn :-)
                    Well Brian... I'm opening a boutique!

                    Comment


                    • #11
                      Nope...:-)
                      Eén van de weinige niet-glaspaleisdealers, gewoon aan de rand van een ander Brabants dorp.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                        Mhhh, ik heb vorig jaar een poosje rondgetourd (don't ask) in een Megane CC uit 2004
                        Ik vind dat je hier wel heel makkelijk mee wegkomt. :p

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht

                          Ik vind dat je hier wel heel makkelijk mee wegkomt. :p
                          Vorig jaar ook! En daar helemaal niks over vertellen. Das potdorie een ontboezeming.
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                            Nope...:-)
                            Eén van de weinige niet-glaspaleisdealers, gewoon aan de rand van een ander Brabants dorp.
                            Dealer trouw bij Renault, daar heb ik een aardig voorbeeld van.

                            Goede vriend heeft met zijn broer het bedrijf van vader voortgezet.
                            Ze doen goed hun best voor de klanten. Plaatselijk hebben ze 11% marktaandeel.
                            Landelijk heeft Renault in die tijd minder dan de helft marktaandeel.
                            Hardwerken weinig verdienen, de "winst" staat op een groot parkeerterrein bij het bedrijf.
                            Inruilers die uiteindelijk naar de sloop gaan.

                            Er komt een aanbod van Ford Nederland, of ze geen dealer willen worden.
                            Mijn goede vriend vraagt mij wat moeten we doen?
                            Ben je nog niet op weg naar Amsterdam om het dealercontract te tekenen?
                            Hoezo? Ford is een merk waarbij je flink wat zakelijke klanten krijgt en leasemaatschappijen.
                            Kortom de zakelijke markt die niet eindigt met roestige auto's op het parkeerterrein.

                            Het contract met Renault wordt opgezegd.
                            Renault biedt geld veel geld om de broers als dealer te behouden.
                            Hoe meer Renault biedt hoe kwader de broers worden. Uiteindelijk wordt er 300.000 gulden geboden.
                            Zuur om dit aanbod te krijgen wanneer je als dealer jarenlang veel ellende hebt opgelost zonder enige steun van de importeur.
                            Renault dealer af. Verse start met Ford. De bedrijfsresultaten verbeteren pijlsnel.

                            Dit is een van de dealers die opkomt voor zijn klanten.
                            Het is helaas een uitstervend ras.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                              Renault dealer af. Verse start met Ford. De bedrijfsresultaten verbeteren pijlsnel.


                              Het is helaas een uitstervend ras.
                              In Bergen op Zoom geen Ford Dealer meer. Pand staat leeg. En de dealer in Vlissingen en Nieuw en Sint Joostland heeft ook zijn deuren gesloten.
                              En dit alles niet uit weelde

                              Comment


                              • #16
                                Ton,


                                Het gaat om de situatie toen we in Nederland de gulden hadden. :)

                                Dealer malaise tref je overal aan, het treft alle merken.
                                De Bovag schat dat het aantal dealers met 50% zal afnemen.
                                Concentratie bij steeds grotere vestigingen en steeds dalende verkoop aantallen.

                                Is geen Nederlands fenomeen, het vindt in heel Europa plaats.
                                In Duitsland heeft BMW begin jaren negentig al flink gesaneerd.
                                Dat gebeurde nietsontziend.
                                Last edited by Kwibus; 09-07-17, 00:28.

                                Comment


                                • #17
                                  Als dealer zijnde heb je echt helemaal niets te vertellen. Verdeel en heers politiek van de importeur/fabrikant en in de meeste gevallen samen met bank van de importeur/fabrikant. Van zeilregatta's in St Maarten, Cruises in de Caribbean, Lapland, Zuid-Afrika, China, allemaal de allerbeste vrienden, tot aan de sleutel van de kassa afgeven. Allemaal meegemaakt.
                                  www.tuningparts.nl

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dealers worden tussen de importeur en de bank heen en weer gekegeld.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                                      Ton,


                                      Het gaat om de situatie toen we in Nederland de gulden hadden. :)

                                      Dealer malaise tref je overal aan, het treft alle merken.
                                      De Bovag schat dat het aantal dealers met 50% zal afnemen.
                                      Concentratie bij steeds grotere vestigingen en steeds dalende verkoop aantallen.

                                      Is geen Nederlands fenomeen, het vindt in heel Europa plaats.
                                      In Duitsland heeft BMW begin jaren negentig al flink gesaneerd.
                                      Dat gebeurde nietsontziend.
                                      Ja, dat snap ik. Maar ik wilde weergeven waar het uiteindelijk toe heeft geleid.

                                      De automotive-sector is over de hele linie zo ziek, zo ziek. Op sterven na dood.
                                      Ik ben van thuis uit opgegroeid in de auto's. 'k Weet niet anders. De tijden nog mee gemaakt dat er redelijk tot goed geld verdient kon worden.
                                      Maar nu? Een dealerbedrijf hebben is waaghalzerij. Je bent zetbaas in je eigen bedrijf

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tja. De moderne auto rijdt 30k tussen de beurtjes door, en is alle geklaag hier ten spijt, grosso modo vele malen betrouwbaarder dan zijn voorvader van 30 jaar geleden.

                                        Ze gaan ook nog eens met gemak 10 jaar en 4 ton mee als het moet.

                                        Je moet wel een echte Petrol head zijn om dealer te willen worden of blijven. Een economisch verantwoorde beslissing is het allang niet meer.

                                        En met iedereen in een electrische auto over 10 jaar, wordt het allemaal nog veel anders. Klassieker specialisten zullen er nog wel een paar overblijven. Maar verder? Sterfhuisjes, die autobedrijven.
                                        Volvo V70 --- Lexus IS300h
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ik vraag mij regelmatig af waar er nog WEL geld wordt verdient.
                                          Loop eens door een willekeurig dorps- of stadscentrum? Hoeveel leegstand is er qua winkelpanden?
                                          En zouden die webwinkeltjes (op Aliexpress na) wel geld verdienen cq levensvatbaar zijn.

                                          Ik moet vaak aan mijn ouwe heer denken. Op zijn sterfbed, ruim 25 jaar geleden, heeft hij mij goed op mijn hart gedrukt.
                                          "Pas goed op je tellen, Toontje. Zorg dat je niet te gek doet, want binnen niet te lange tijd barst de ballon. Steeds maar meer, steeds maar meer" zei hij dan.
                                          En
                                          "Als dealer heb ik het meegemaakt. ieder jaar meer moeten verkopen, ieder jaar de doelstelling omhoog. En allemaal ten kostte van de marge van de dealer. De huizenmarkt is net zoiets, Toontje" vervolgde hij (in 1991) "Leuk al die prijzen die omhoog gaan, maar wat schiet je er mee op? Ja, je beurt meer terug voor je huis dan hetgeen je betaald hebt. Maar je moet dan ook weer duur terug kopen. Maar stop je geld wel in stenen!!! Zorg dat je makelaar in onroerend goed wordt" zei hij. "Weinig investering en de handel van een ander :-) "

                                          Had ik het maar gedaan, maar ja, ik was nu eenmaal gek van auto's. :-)

                                          Comment


                                          • #22
                                            On topic: net een app van mijn pa. De dynamo van de espace is weer eens stuk.

                                            De zoektocht naar wat anders is begonnen....
                                            Volvo V70 --- Lexus IS300h
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

                                            Comment


                                            • #23
                                              Draadje openen dan maar :-)

                                              Vraag me van die Espace en Vel Satis wel af of er een groot verschil in betrouwbaarheid zit tussen de grote massa aan 2 liter turbo's en de zeldzamere versies met de (Japanse) V6 zoals die van Edwin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                @Ton,

                                                Dat zelfde gevoel bekruipt mij wanneer ik weer eens door Nederlandse dorpen en steden rij.
                                                Veel leegstand niet alleen in winkelgebieden ook op bedrijfsterreinen.
                                                Makelaars? Daar heeft ook een flinke sanering plaatsgevonden evenals bij notarissen.
                                                Faillissementen in sectoren waar je dat nooit voor mogelijk had gehouden, Ook deurwaarders kwamen aan de beurt.

                                                Meer, meer , meer was de ondoordachte kreet van auto fabrikanten en importeurs.
                                                Niet het volume maar de marge bepaalt het resultaat.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                  . De huizenmarkt is net zoiets, Toontje" vervolgde hij (in 1991) "Leuk al die prijzen die omhoog gaan, maar wat schiet je er mee op? Ja, je beurt meer terug voor je huis dan hetgeen je betaald hebt. Maar je moet dan ook weer duur terug kopen. Maar stop je geld wel in stenen!!! Zorg dat je makelaar in onroerend goed wordt" zei hij. "Weinig investering en de handel van een ander :-) "

                                                  Had ik het maar gedaan, maar ja, ik was nu eenmaal gek van auto's. :-)
                                                  Toch woon je niet lullig, Toontje :-)
                                                  Well Brian... I'm opening a boutique!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                    Draadje openen dan maar :-)

                                                    Vraag me van die Espace en Vel Satis wel af of er een groot verschil in betrouwbaarheid zit tussen de grote massa aan 2 liter turbo's en de zeldzamere versies met de (Japanse) V6 zoals die van Edwin.
                                                    En wat denk je van de Safrane 5 pitter? :-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Renaults zijn altijd onprettige hokken geweest om aan te sleutelen.
                                                      Denk met afgrijzen terug aan het 4tje van mijn zus.
                                                      Startmotor defect. Wat je dan allemaal moet demonteren voor de startmotor er af kan, niet te geloven.
                                                      Klus van minimaal 2 uur bij zo een hok.
                                                      Renault met een V6 motor die fijne PRV toestand ook zo een ramp op wielen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                                                        Denk met afgrijzen terug aan het 4tje van mijn zus.
                                                        Ha, vroeger ging ik juist met R4tjes op vakantie omdat ik met die dingen altijd thuis kwam. Onderdelen waren in elk gehucht voor weinig te krijgen.
                                                        Van één nogal roestig exemplaar heb ik bij een sloper ergens in de Languedoc alle slechte plaatwerkdelen voor weinig geld omgewisseld voor (Zuid-Franse dus) roestvrije. Eenmaal thuis kon ik het wagentje daarna rap met winst verkopen.

                                                        Heb wel eens een distributie gewisseld (thuis, niet op vakantie...), daarvoor moest het blok eruit omdat de ketting aan de kant van het schutbord zit.


                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Het kan echt wel wat sneller..............

                                                          Distributie bestond uit een armetierig kettinkje en een soort conservenblikje dat als spanner diende.
                                                          Het distributieprobleem heb ik voor de buurman met zijn instemming wat vlotter opgelost.
                                                          Kacheltje euit, achter de kachel een gat gemaakt in het schutbord dan kun je bij de distributie.
                                                          Nieuw kettinkje erin met fris spannertje. Binnen een uur rijdt het wagentje weer.
                                                          Gat in het schutbord dichtgemaakt door het plaatje met een randje kit er in te plakken, kachel er voor niemand die het ziet.

                                                          Door slepen in een vruchteloze poging de R4 te starten was de distributie van tijd gesprongen.
                                                          Buurman was uren lang bezig de R4 te starten, wat een martelpartij.
                                                          Beter een handige buurman dan een verre vriend.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X