Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A35's Mancave

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
    Gaaf man, al die meuk lekker in de tuin. Lijkt me ook prettiger dan eerst met de zielloze leaser (nou ja tot vorige week dan) naar een tochtige garagebox rijden om je klassieker te halen.
    Het was ook nog eens zo dat ze op 3 verschillende plekken stonden. En aangezien ik de Austin niet heel veel gebruikt, had ik op een gegeven moment wel het idee, dat ik die auto echt nooit zag. (klopte ook, want dat was 5 minuten in een heel jaar, buiten een paar weekenden racen.

Harry er kan nog wel een wagentje bij of zoals ze het tegenwoordig zeggen "een waggie bij"
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Geweldige plek zo'n opslagruimte voor dat oude Engelse spul! Zo'n schuur past daar qua sfeer ook weer een stuk beter dan onze relatief moderne onderstaande vrijstaande garage. Bij het vorige huis huurden we ook een loods voor de cabrio, circuithok en de auto-ambu, maar ben echt dolblij om eea nu allemaal aan huis te hebben en het is met 80m2 ook groot zat voor het nodige spul. Daily autootjes staan in de verwarmde inpandige garage van 60m2 wat natuurlijke een ongekende luxe is. Ben inmiddels wel verpest voor het leven qua ruimte voor het automobiel spul :(.

Last edited by Pakkie; 04-02-19, 12:46.

Comment

Pakkie, ontzettende lul! :)

In mijn garage past of 1 auto, of heel veel troep. Guess what? :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Bij mij is het veel troep (of 1 auto), net wat aan het zoeken geweest en na veel vloeken tot de conclusie gekomen dat ik en moet opruimen en moet gaan weggooien...

Maar prio 1 is de zolder die leeg moet vanwege asbestsanering en dakisolatie, ligt ook van 20 jaar opgroeiende kinderen aan puinzooi.

Mocht ik ooit de loterij nog eens winnen ga ik ook voor een huisje met zeer riante garage inclusief brug! (blijft mooi die dromen)
          Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
          Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Ik dacht een zee aan ruimte te krijgen na het neerhalen van de oude schuur (35m2 vloeroppervlak beneden en iets minder zolder, vanwege het trapgat.) maar dat heeft niet lang geduurd.

De 70m2 beneden en 35 m2 zolder begint al aardig vol te raken in een jaar of 4.

Comment

Ok, Volvo is bijna geheel probleemloos... een probleempje speelde op tijdens een rally afgelopen weekend. Tijdens het rijden zit er een irritante brom/zoem in de auto, tussen de 50 en 90. Het lijkt mij geen onbalans aangezien het stuur niet trilt. Zou het kunnen zijn:

- een kapotte wiellager, zou vreemd zijn, want slechts 5000 km oud en waarom niet eerder gemerkt?
              - Achterwielen eraf gehad en schijven, zouden deze niet helemaal netjes teruggezet zijn en daardoor wat zwabberen?
              - Lood van een achterwiel af?
              - Banden wat oval, maar dat zou er na even heetstoken wel af moeten zijn en dat is niet het geval. Eveneens zou de auto langzaamrijdende dan wat hobbelen...

Iemand een idee?

Comment

achteras/diff?
                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Tussenlager kan ook nog.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                  1984 Saab 900 Turbo T8
                  1981 Mercedes RMB 207D
                  1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Of misschien dat rubber "lager" wat de cardanas ondersteunt? (volgens mij hebben alle 140-series zo eentje, maar kan me vergissen)
                    "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

Ja, een 140 heeft een rubber tussenlager. Misschien is ie simpelweg niet goed uitgelijnd. Dan kan de cardanas enorm gaan brommen bij precies die snelheden.

Uitlijnen deed ik altijd met een stuk gipsplaat dat ik als lineaal gebruikte. Als je op drive shaft alignment of prop shaft alignment tool zoekt, vind je wel 't een en ander (ook van andere merken). Je zet het tussenlager vervolgens hoger of dieper met ringetjes tussen lager en carrosserie.

Makkelijkste test om te ontdekken of het de cardanas is: auto in z'n vrij zetten, onder de auto kruipen, de cardanas van het diff halen (zijn maar zes imbusjes meestal), een halve slag (dus drie imbusjes) verdraaien, weer vastzetten. Rijden en luisteren of de brom 'anders' is geworden dan wel is verdwenen.

Als dat zo is: uitlijnen (de cardanas moet kaarsrecht hangen, zowel horizontaal als verticaal). Indien brom daarna nog niet weg, cardanas vervangen óf opnieuw laten balanceren.

Als het tussenlager zélf stuk is, jankt ie vooral op koude dagen. Dat gejank herken je echt meteen, het klinkt alsof je hele achteras in puin draait.
                      Last edited by brun; 15-04-19, 16:08.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Wat voor werkzaamheden zijn er sinds je laatste rit uitgevoerd, aannemende dat er toen nog geen brom/zoem te horen was.
                        is de cardanas eraf geweest? Zo ja, is de as toen wee op precies dezelfde gaten vastgezet.? Daar zijn ze namelijk nogal gevoelig voor.

Comment

Dank voor da adviesen, maar de cardanas is het niet. Die is er niet onder vandaan geweest. @ton ik heb alle achterremmen los gehad om de handrem te maken. Werkt nog steeds niet, omdat het een waardeloos systeem is. Zou het kunnen dat de blokken van de handrem in de trommel (achter heeft hij schrijfremmen) fibreren? Het is dus niet dat fe hele auto schut. Het geeft een zoemend geluid.

Comment

Als het een wiellager is, verandert het geluid van sterkte in bochten.

Is het niet het differentieel? Te weinig olie erin?
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Is het bijgeluid spontaan ontstaan of nadat je een reparatie / verandering hebt uitgevoerd?

Comment

Working...
                              X