Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A35's Mancave

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Dank je! Dit soort artikelen helpen alweer een hele boel. Super

STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

Comment

• Ha, die A35;

You're welcome. Ik lees graag over oude snelle Fordjes, dus geen enkele moeite. Kwam op de site van Burton Power ook nog een tuning guide voor de pre-crossflow Kent tegen. Maar dat gaat vooral over all-out performance met meer cc's, carbs etcetera.

Scherven brengen gelul.

Comment

• Zo weer een paar weekjes verder. De Anglia is inmiddels vertrokken naar een kooi bouwer en waar we aan het plaatwerk gaan werken. Alle randen worden met glas gestraald, de rest gaat in de afbijt om geen warmte, lees vervorming in de vlakke delen te krijgen.

daarnaast nog een nos krukas gevonden. Een massieve. Er bestaan ook holle en laat ik die nou net hebben. Daar heb ik dus even niks aan.

ander inlaatspruitstuk van een 1500 gt. Ook die heb ik nodig om een beetje gang te krijgen

en oude veerpoten waar schijven op zitten van een cortina. Ook dit is toegestaan. De trommels voor is nou niet echt een idee.

het is dus een hoop zoek werk. Maar dat maakt het eigenlijk dubbel zo leuk als je het dan ook echt vindt.

Attached Files

Comment

• Gaaf. Die krukas is wel opmerkelijk - hol? Om massa te besparen?
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
            Gaaf. Die krukas is wel opmerkelijk - hol? Om massa te besparen?
            Lijkt me de meest logische verklaring ja. Net zoals er holle nokkenassen en (natuurlijk) lichtere vliegwielen of krukas-/nokkenaspoelies zijn.
            Giulia 1600 Super '65
            Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
              Gaaf. Die krukas is wel opmerkelijk - hol? Om massa te besparen?
              goede vraag, denk het wel. Maar ze zijn dus een stuk slapper en moeilijker de balanceren.

Comment

• Ha, die A35;

Een zware krukas is uit oogpunt van toeren maken natuurlijk niet wenselijk. Biedt het reglement nog ruimte om het draaiend gedeelte lichter te maken?
                Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die A35;

Een zware krukas is uit oogpunt van toeren maken natuurlijk niet wenselijk. Biedt het reglement nog ruimte om het draaiend gedeelte lichter te maken?
                  Klopt helemaal Hansv, het liefst zo ligt mogelijk. Het punt is, ik mik op 120 pk en ongeveer 8500 rpm max. Zodat er met een 4,2 of zelfs een 4,55 diff gereden kan worden. Meer acceleratie. Het koppel zal niet genoeg zijn om met een 3,9 diff te kunnen rijden en flink te kunnen versnellen. Bij die hoge toeren wordt de krukas flink belast en een holle krukas gaat dat niet overleven. Dus inderdaad lichte zuigers, drijfstangen, vliegwiel is waar de bezuiniging vandaan moet komen.

Comment

• Kleine update, het begin gaat altijd snel en daarna vertraagd het weer even.

Inmiddels zijn de flessen dasty niet meer aan te slepen. Alles ben ik aan het ontvetten met dit wondermiddel. Ja ik kan ook een dag met een spoelbak en diesel in de weer. Maar dan werkt dit naar mijn idee met twee emmers net wat prettiger. Los van het feit dat mn handen einde van de dag niet een week lang stinken...

De schokbrekers zijn inmiddels uit elkaar. En dan komt de afweging. De wielnaven restaureren of voor 250 pond aluminium licht gewichtjes kopen. Helemaal nieuw alleen nog even de lagers erin persen. Waarschijnlijk koop ik de nieuwe en restaureer ik de oude. Schijven en klauwen zijn al binnen. Kost werkelijk niks. Overigens wel leuk dat de veerpoten van een Lotus Cortina komen. Daarvan zijn de maten net wat groter dus sterker. Daar kwam ik met nameten en het bestellen van lagers achter.

Naast de 1200 motor heb ik inmiddels ook een 1500 gt blok liggen. Dit blok zal er waarschijnlijk nog wel een tijdje liggen. Mocht het zo zijn dat ik de 120 pk niet genoeg vind, kan ik deze altijd nog sneller maken voor internationale raceweekenden.

Ook heb ik een aantal magnesium velgen gevonden. Dat spul weegt echt helemaal niks. Zou een mooie besparing opleveren. Het enige is dat magnesium van binnenuit kan rotten. Eigenlijk zou je dit moeten kunnen laten scannen. Maar waar?

Weet iemand trouwens :

- een goede machine bankwerker die iets na kan maken
                    - iemand die 3 D kan printen, zodat ik stukjes dashboard kan laten printen om andere klokken in te zetten
                    Last edited by Austin A35; 14-04-21, 09:37.

Comment

• Mooi man. Ik zou ook voor nw naven gaan.
                      Magnesium wielen zijn echt mooi, maar voor een racer zou ik het niet aanraden. Je moet ze na x jaar laten scannen en er zijn niet veel bedrijven die dit kunnen in NL.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Kan een reguliere metaal beoordelaar de velgen niet scannen?
                        Wat wil je laten namaken door een bankwerker? Maatje van me is erg handig met metaal.
                        3D printen ken ik nog twee oudjes die dat hobby matig leuk vinden. Wat voor een grote en materiaal is het?

Comment

• Ik kwam van de week de site www.123ford.nl tegen, staat ook wat ouder spul te koop aangeboden. Speur eens rond wie weet iets wat je kan gebruiken.
                          Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                          Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                            Kan een reguliere metaal beoordelaar de velgen niet scannen?
                            Wat wil je laten namaken door een bankwerker? Maatje van me is erg handig met metaal.
                            3D printen ken ik nog twee oudjes die dat hobby matig leuk vinden. Wat voor een grote en materiaal is het?
                            - Ik wil van kunstof plaat maken van onderstaande klokken maken, zodat ik daar een stack rpm teller in kan plaatsen en temp en oliedruk.
                            - de naafmoer is een moer zonder kantelen waar een splitpen doorheen kan. De moer wordt geborgd met een matalen dekstel die kantelen heeft om deze met een splitpen de borgen. Ik vind dat maar zo zo... Dus eigenlijk wil ik twee naafmoeren laten draaien met kantelen zodat het kapje niet meer nodig is en de moer zelf geborgen kan worden met de splitpen

Comment

• Onder de splitpen zie je een soort blikje. Dat wil ik een maken met de moer eronder.
                              Attached Files

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                                Ik kwam van de week de site www.123ford.nl tegen, staat ook wat ouder spul te koop aangeboden. Speur eens rond wie weet iets wat je kan gebruiken.
                                Klopt deze heeft veel of kan veel vinden. Die gebruik ik ook :)

Dinsdag overigens naar Intrax om schokbrekers te laten maken voor de Anglia

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                                  Onder de splitpen zie je een soort blikje. Dat wil ik een maken met de moer eronder.
                                  Van de splitpen klinkt wel iets wat in het straatje past van mijn maat. Spreek hem morgen, zal het eens met hem doornemen. Omgeving Zundert, is dat de moeite voor je?
                                  En voor de toerenteller wil je eigenlijk het origineel namaken met daar een montage plek voor een toerenteller erin?
                                  Last edited by Beestemans; 16-04-21, 21:02.

Comment

• Ha, die A35;

Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht
                                    ....
                                    Naast de 1200 motor heb ik inmiddels ook een 1500 gt blok liggen. Dit blok zal er waarschijnlijk nog wel een tijdje liggen. Mocht het zo zijn dat ik de 120 pk niet genoeg vind, kan ik deze altijd nog sneller maken voor internationale raceweekenden ....
                                    Heb je daar al een uitlaatspruitstuk bij?

;-)
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht

Van de splitpen klinkt wel iets wat in het straatje past van mijn maat. Spreek hem morgen, zal het eens met hem doornemen. Omgeving Zundert, is dat de moeite voor je?
                                      En voor de toerenteller wil je eigenlijk het origineel namaken met daar een montage plek voor een toerenteller erin?
                                      Och ik houd wel van een ritje zo nu en dan. Zou mooi zijn als hij dat kan maken.

en ja het orgineel scannen denk ik en dan namaken zodat er nieuwe gaten in geboord kunnen worden voor andere meters.

Comment

Ha, die A35;

Heb je daar al een uitlaatspruitstuk bij?

;-)
                                        Ha die Hans... ik denk dat ik deze ga namaken. Ben benieuwd hoe lang deze het nog volhoudt. :)

Comment

• En zo is de TR weer eens aan de beurt. SU’s een beetje gereviseerd. Het enige probleem is nu dat bij geheel dicht gedraaide afstelling zij precies goed staat afgesteld. Het is onmogelijk om haar arm af te stellen. Hmmmmm nieuwe naaldjes bestellen.

verder rammelde er iets achter onder de auto? Schokbrekers zaten niet helemaal vast meer. Oude zooi is het eigenlijk ook. Maar ze doet het nog steeds lekker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35 Bekijk bericht

Och ik houd wel van een ritje zo nu en dan. Zou mooi zijn als hij dat kan maken.

en ja het orgineel scannen denk ik en dan namaken zodat er nieuwe gaten in geboord kunnen worden voor andere meters.
                                            Helaas geen tijd, hij kwam wel met onderstaande aanzetten:
                                            https://www.kramp.com/shop-nl/nl/p/wielnaaf-4--WSMP418
                                            En met betrekking tot het dashboard:
                                            Voor 3d printen is de vorm voor mijn printer te groot. En de vorm is ook best complex voor mij om uit te tekenen Maar ik heb wel eens gehoord van een 3d scanapparaat. Dat beweeg je over de vorm en kun je later printen. Heb geen ervaring. Ook zou je kunnen denken aan polyester. Ook dan moet er eerst een mal gemaakt worden. De vorm heb je sowieso. Wel veel nabewerking.
                                            Polyester had ik zelf niet aan gedacht. Wel makkelijker zelf te doen.
                                            Tot zover mijn nutteloze bijdrage ;)
                                            Last edited by Beestemans; 19-04-21, 19:40.

Comment

• De ophanging licht even stil omdat eerst de veerpoten af moeten de auto gaat deze week in de draai kooi. Aan het spit zodat ik overal goed bijkan. Afgelopen weken een beetje saai werk van alle boutjes en moertjes schoonmaken remklauwen reviseren en de koplampen. Maar ja dat werk moet ook gebeuren. De combinatie van ultrasoon reinigen met dasty, ging erg goed. Daarna nog even met de staalborstel erover en je hebt blanke metaal. De boutjes daarna zwart gemaakt met een chemisch proces. Hoe het werkt geen idee, maar het is roestwerend en ziet er wel netjes uit
                                              Attached Files

Comment

• Keurig hoor

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Mooi werk! Overigens een rotklus om alles te ontdoen van bagger, vet en roest; ken het maar al te goed.
                                                  Zelf breng ik boutjes etc. meestal weg om ze te laten verzinken/passiveren in blank, geel of zwart. Kun je iets meer vertellen over het procedť waarmee je die boutjes zelf zwart maakt?

Heb je de remklauwen gespoten? Ik heb daar zelf niet zulke goede ervaringen mee en laat ze liefst chemisch vernikkelen. Kost iets meer, maar is heel duurzaam.
                                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Met Eddieee ben ik ook nieuwsgierig naar het procedť om de bouten en moeren te behandelen.

Voor de MG B en de Volvo heb ik indertijd roestoplosser van Hagť gebruikt. Dat werkt op zich wel goed en laat een laagje bescherming achter.
                                                    Dat laatste betwijfel ik echter omdat je als laatste handeling de losse resten er vanaf moet borstelen.

Bij zowel Anglo Parts als bij de Volvo Klassieker vereniging heb ik trouwens een assortiment aan bouten, moeren en ringen gekocht.

Comment

• Heren, Het is een 3 stappen proces van Frost. Als eerste moet het metaal goed schoon gemaakt zijn. Daarna volgen er 3 stappen.

1) Het metaal moet ongeveer 10 minuten in de ontvetter
                                                      2) Schoonspoelen met water
                                                      3) 3 a 4 minuten in de blacking vloeistof. Het is een blauw goedje dat niet in aanraking moet komen met huid of ogen :)
                                                      4) schoonspoelen met water
                                                      5) Minimaal 10 minuten in de wd40 of andere water verdrijvende olie.

Men geeft aan dat je dit het beste kan doen bij minimaal 20 graden voor een goed resultaat. Wat het blauwe goedje is, weet ik niet. Ook nog niet naar gezocht.

Overigens ben ik het eens met de nieuwe boutjes en moertjes. Echter wil ik voor de motor zelf zoveel mogelijk gebruik maken van bestaande boutjes. De versie van de ophanging wil ik sowieso allemaal vervangen.

Aangaande de remklauwen, die heb ik inderdaad gespoten met hitte bestendige verf. Mocht het niks worden, dan ga ik als nog voor het chemisch vernikkelen. Dit heb ik ook al eens laten doen. Echter waren deze klauwe al gespoten, dus ik dacht laat ik het ook eens proberen of het wat is.

Comment

• Okee, bij Jeroen Blankers geweest dus. Leuk bedrijf met leuke projecten.

Ik geef zelf ook wel de voorkeur om de originele bouten en moeren te gebruiken, maar sommigen zijn helaas niet (meer) herbruikbaar.
                                                        Of de nieuwe van de bijvoorbeeld Anglo Parts of de VKV lang roestvrij blijven moet ik nog maar afwachten.

Comment

• Thanks, ik ga er zeker even naar kijken!
                                                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Ha, die Gummers;

Erg mooie 105E Anglia met smaeckvolle historisch correcte modificaties.
                                                            Moest meteen aan A35's project denken. Misschien wat inspiratie voor als de trackdays voorbij zijn.

classic-ford-magazine-december-2021-period-tuned-anglia-jon-hill-3.jpg

Scherven brengen gelul.

Comment

• Afgelopen week is de ford in de draaikooi gehangen . Na mn 2 weekjes vakantie die eraan komen maar eens beginnen met de onderkant…
                                                              Attached Files

Comment

• Zo dan ben je bezig met de 1500 netjes te maken. Keringen, cupjes, pakkingen. Nog even de cil ontkolen. Kopje gedaan. Shit scheur. Dus dat wordt opzoek naar een andere kop.

Attached Files

Comment

• Ai, balen, zeker als je al zo'n eind onderweg bent...

Comment

Working...
                                                                  X