Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A35's Mancave

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dat is zonde, maar ik heb het idee dat er tussen dat ronde gat en het iets kleinere ronde gat links er van ook een scheur aan het inzetten is. Net alsof het in het verlengde van de grote scheur is.

Ik heb er geen ervaring mee, maar is mogelijk uitfrezen en lassen een optie of trekt de boel dan gegarandeerd krom?
    Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
    Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Ai, shit man..
      Volgens mij lassen ze zo'n kop wel eens, maar als ze nog verkrijgbaar zijn (en bij zo'n Ford verwacht ik dat) dan zou ik kiezen voor een nieuwe/andere.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ha,

ze zijn er nog wel, maar met name in de UK. Je kan ze ook nog nieuw kopen. Maar die schijnen die al te best te zijn en kosten richting de 1000 euro. Voor het raceblok ok. Maar deze 1500 was met name reviseren en gaan. Dus dat wordt een later moment
        STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
        WALDORF: Why do you care? You donít have a life on this one.

Comment

• Niet al te best qua kwaliteit? Dan zou ik hem proberen op te knappen zoals slimenslecht voorstelt, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Comment

• Vandaag begonnen met krabben. Jr. heeft goed geholpen. Toch altijd weer verrassend wat er onder tectyl vandaan komt. Op het eerste gezicht lijkt een auto dan goed, wat ze ook echt wel is, maar de voorste chassis balken moeten compleet vervangen worden. Hier heeft dus iemand kort geleden nog hele afstanden mee gemaakt. Best link. Verder niks verrassend. Maar dat komt na het stralen wel
            Attached Files

Comment

• Ankerplaten.... Ook weer zoiets. De remmen van de Ford moeten beter en mogen beter. Voor Cortina mk2 poten en achter cortina mk1 of anglia 1200 remmen. Geen probleem zou je zeggen. er zijn immers een shitload van deze wagentjes gemaakt. Ankerplaten worden simpelweg niet meer gemaakt. Ik verbaas mij daar toch echt over. Veel producten worden nog voor BMC-leyland producten gemaakt maar voor Ford waarvan er veel meer gemaakt zijn, is het inmiddels veel oude spullen restaureren of aanpassen. Zo zou je bijvoorbeeld triumph achterremmen kunnen plaatsen of Capri 2. Maar dat is niet optimaal. Ik heb gelukkig oude ankerplaten via via... Maar het droogt echt op voor deze merken. Vandaar dat de FIA ook steeds schappelijker wordt met eigen onderdelen maken.

Comment

• De schokbrekers achter zijn klaar. Nu nog even een tripje naar het overzeese gebied om ze op te halen….
                Attached Files

Comment

• Mooi spul! Even het bootje van Michiel lenen en gewoon de Theems opvaren, fok die eilanders. :)

1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9.jpg
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Om wat meer vaart bij de stand van zaken van de carrosserie van de Ford is besloten de auto in de oven te doen. Ondertussen krijgt je TR een upgrade na 60 jaar. Een overdrive bak. Bak er afgelopen weekend uitgehaald. En vandaag het vliegwiel en de koppeling. Want dat moet gelijk maar gebeuren. Eveneens pak ik de pakkingen van bet carter en de krukaskering aan, en de bodemplaat aan de binnenzijde van de auto. De lak springt eraf, dus daar moet wat aan gedaan worden. Zie je niks van, dus netjes maken en het tapijt er weer over… Het vliegwiel wordt vervangen voor een lichter exemplaar.
                    Attached Files

Comment

• En nog
                      Attached Files

Comment

• Mooi man.

Altijd als ik dit soort Brits sleutelwerk zie, word ik melancholisch. :-)

Alles ziet er trouwens wel erg schoon uit. Cool.
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Cool hoor! De TR heb je al best lang he?

Voorste chassisbalken van de Ford zien er idd niet goed uit. Goed dat je het zo groots aanpakt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Cool hoor! De TR heb je al best lang he?
                            Klopt inderdaad. inmiddels zoīn 15 jaar...

brun mooi he, hoef in iedergeval geen koplamp uit te bouwen om bij de versnellingsbak te komen :P

Comment

• Ha, maar ik heb wel de best onderhouden rechter koplamp van heel Europa. :-)
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Flink opgewarmde auto. Nu is het een kwestie van verf eraf vegen. Door drukte lukte mij het niet om de auto zelf verder van verf te ontdoen.
                                Attached Files

Comment

• Hoe is de stand van de carosserie, a35? Lastig om te zien op de foto’s, onder de schilfers.
                                  "There is an art to flying, or rather a knack. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Comment

• Dat van die oven had ik hierboven gemist in het verhaal.

Bij mijn MG B heb ik ook de lak volledig verwijderd door verwarming. Maar daarbij durfde ik het plaatmateriaal zelf niet te verwarmen omdat ik teveel verhalen hoorde over vervorming. Uit jouw actie begrijp ik dat dat blijkbaar nog wel meevalt.

Moeders de vrouw en moi zijn toen twee volle dagen bezig geweest met een plamuurmes dat we verwarmden en die warmte overbrachten op de lak. Het was even zoeken om een begin te krijgen, maar het werkte prima.

strippen 001.jpg kaal 001.jpg

Comment

• Oven gaat prima. Weet niet of ik het met een cabrio had gedaan. Is toch wat minder sterk.

niels de carrosserie heeft oude reparaties die slecht zijn gedaan en gaten op bekende plekken. Toch duw ik hem niet in de pers. NL kenteken en wat koop je met een andere shell schiet ook niet op….

dus we gaan stap voor stap verder
                                      Attached Files

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Austin A35

dus we gaan stap voor stap verder
                                        Succes.

Ik volg het met belangstelling !!!

Comment

• Mooi project man, het is net een ui die je af pelt. Elke laag verrassingen. :)

Ben benieuwd hoe het gaat worden.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Heel fraai. Ik vind de gaten nog steeds wel meevallen. Als je zag wat er onder de lak van de Audi zat... Dit is allemaal nog te doen. Ben erg benieuwd!

Comment

• Dit wordt el een serieus project nu. Mooi om te kunnen volgen hier!
                                              Hopelijk valt de roest nog enigszins mee. De oude reparaties zijn niet van hoog niveau zo te zien.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                Mooi project man, het is net een ui die je af pelt. Elke laag verrassingen. :)
                                                *probeert zich de verrassende uien in de keuken van Jasper voor te stellen, en volgt dit mooie project verder vol belangstelling*

Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Working...
                                                X