Of weet iemand hoe ik hem uit elkaar kan halen?
Zoals je kunt zien, ontbreekt aan die ene kant een schroefje binnenin, waardoor die kant een beetje 'open' staat. En daardoor doet hij het niet.
p.s. Let niet op dat groene stukje ijzerdraad aan die ene kant, dat is de provisorische oplossing namelijk. :-)
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Zo te zien heeft iemand de bedrading vrij grondig aangepakt; ik zie krimpkous om de stekertjes. Eigenlijk zou ik de hele Fulvia op die manier moeten aanpakken, maar zolang alles werkt doe je zoiets dan weer niet.
Waarom lijm je niet gewoon. Een PUR-lijm (Bison, Pattex) doet wonderen in dit soort gevallen.
Er staat spanning op, dus lijmen wordt lastig.
Er zit een veer in die hem uit elkaar drukt dus.
Daarom zit er ook beide zijden (binnenin) een schroefje.
Er is zeer veel aan mijn auto gedaan idd en alles wat ik tegenkom ziet er goed uit gelukkig. :-)
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Wat is trouwens je plan met die auto? Wil je hem in concoursstaat brengen, hem in 'dagelijks bruikbare' staat brengen, of houden zoals 'ie nu is?
Ik ben van zins de Fulvia in dagelijks bruikbaar staat te brengen.
Met de nieuwe remmen en motor met nu elektronische ontsteking is de auto gewoon erg goed bruikbaar. Roest is gewoon non-existent. Betekent veel gesmeer en gespuit met Tectyl, RX en Hammerite op plaatsen die je niet ziet zolang de deuren en kappen gesloten zijn, maar het is wel de enige manier om een auto bruikbaar te houden.
Maar ik kan me voorstellen dat iets zeldzaams als die Vignale moet blijven in de staat waarin je hem kocht.
Staat wel in een verkeerde draad trouwens, dit ;-)
Reactie: PUR lijm is vullend, en kruipt niet zoveel als dunne 2-s lijm, waarmee je een schakelaar kunt vernietigen.
Gebruik tape om de spanning op te vangen tot de lijm volledig is gedroogd.
Gewoon eerst zo houden en af en toe lekker rijden.
Wie weet ooit wat meer aan doen (opnieuw spuiten en weer een 1438cc motor monteren) of misschien ooit weer verkopen.
Op dit moment repareer ik wat er stuk is of gaat. Verder staat hij binnen dus hij blijft nog wel een tijdje in deze (zeer nette) staat.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Ik kan het mis hebben, maar voor hetzelfde geld zat deze schakelaar ook in de Fiat 124 uit Rusland (Ik durf het merk niet anders te verwoorden :-) )
Waag eens een mailtje aan axirally. (ex Russische Fiat dealert en heeft ook nog zo'n aparaat als rallyvoertuig) Die kan je misschien wel aan zo'n schakelaar helpen
@Ton : ik heb al veel gezocht via Google etc, maar ik kan nog geen foto's vinden van een auto (Fiat, Lada oid) waar zo'n schakelaar in zit. 124 Spider is ieg ook anders. Ik gok op een 124 Sportcoupé, maar kan geen goede dashboard-foto vinden.
Henk Poortinga zal ik ook nog even proberen dan! Is dat niet vooral een Fiat 500 specialist?
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Van deze schakelaars heb ik nog meerdere op voorraad.
Die van Harry's foto helaas geen. Maar ik heb eventueel wel iets dat erop lijkt...
Zo te zien moet het een 3 standen schakelaar zijn ???
Anders moet Harry mij maar even mailen of pb-en.
Ik zal tegen niemand zeggen dat zijn exclusieve Fiat met LADA onderdelen gerepareerd werd :) ;)
lol, dat van die Lada-onderdelen vind ik geen enkel probleem.
Het is juist het probleem dat het andere onderdelen zijn blijkbaar....
Ik wil wel dezelfde schakelaar en hetzelfde symbool houden als het enigszins mogelijk is, dus dan zoek ik eerst nog even verder.
Tevens is het een 2-standen schakelaar! De verlichting bepaal je weer met een stengel aan het stuur en die heeft weer 3 standen (stads-, dim- of grootlicht).
Ik kan hem ook repareren, maar ik heb liever een 'nieuwe'.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment