Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mille Miglia 2020

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mille Miglia 2020

Er was nog geen topic van dus ik denk ik maak hem even aan.

Eigenlijk stond en staat iedereen te kijken dat de MM door is gegaan. Dit volgens mij niet zonder slag of stoot, maar hij ging door. Dit omdat het aangemerkt is als een sport evenement en die mochten in ItaliŽ nog wel door gaan!

Ware het niet dat er erg veel beperkende corona maatregelen waren. Er was bizar weinig publiek. Ja langs de route stonden mensen wel te zwaaien en te kijken. 95% van de tijd met de mondkapjes op. Maar veel plekken waren uit de route geschrapt zodat er niet teveel mensen naar de centrums van dorpen en steden zouden komen. De start in Brescia was de avond voor de rally zelfs niet zeker! Uiteindelijk is de start en finish gewoon door gegaan, maar wel met beperkende maatregelen.

In de Brixia hal bij de Fiera werd je streng gecontroleerd. Als je er niets te zoeken had kwam je niet binnen. Alleen met de juiste papieren, met een extra bandje om de pols, dubbele controles op temperatuur kwam je binnen.

Kortom, ik was erbij! Lang getwijfeld, maar ja het zou mijn eerste worden. Testen op Corona voordat je naar ItaliŽ ging was verplicht (ook al werd er niet gecontroleerd), dus tja heel veel redenen om niet te gaan werden weg gehaald.

Ik mocht foto’s maken voor team Villa Trasqua die met een auto of 16 mee deed.
    Villa Trasqua is tevens een van de sponsoren en de officiŽle leverancier van de Rode en Witte wijn voor de Mille Miglia. Heerlijke wijn trouwens uit Toscane!

Ik had mazzel dat ik van een van de auto’s gebruik kon maken van de eigenaren van Villa Trasqua, die tevens ook wat auto’s hadden die meededen. Dus ik viel behoorlijk met mijn neus in de boter. Alles goed geregeld, vervoer en hotels geregeld. Enige waar ik mij zorgen over hoefde te maken is dat ik goede foto’s moest maken en waar ik dat moest doen. Ik werd zelfs rondgereden naar de plekken die ik wilde.

Helemaal bijzonder was dat een Italiaanse equipe grote kans maakte op de eind overwinning, met een auto van de eigenaren van Villa Trasqua. Uiteindelijk heeft deze prachtige Alfa Romeo 6C 1750 Zagato uit 1929 dus gewonnen. Ik mocht vanwege mijn accreditatie zelfs aanwezig zijn bij de prijsuitreiking. Het diner was geschrapt vanwege Corona. In een klein groepje (man of 60) werden alle trofeeŽn uitgereikt. En kon ik tussen de officiŽle fotografen in mijn foto’s maken, ook in de hal met de diverse winnaars. Dat vond ik al best bijzonder. Maar nog specialer werd het moment dat we nog even na stonden te praten en ik opeens even een van de trofeeŽn in mijn handen gedrukt kreeg om even vast te houden. Wie maakt dat Łberhaupt mee? Mijn eerste Mille Miglia in bijzondere tijd, met full acces en dan heb je ook nog eens opeens de trofee in mijn handen. Ik moest echt even mijzelf knijpen later op de avond.

Maar goed, foto’s daar ben ik beter in dan verhalen vertellen. Dus hierbij wat foto’s van de week!

20201020-BLF_8014.jpg
    20201020-BLF_8017.jpg
    20201020-BLF_8072.jpg
    20201020-BLF_8127.jpg
    20201020-BLF_8163.jpg
    20201021-BLF_8390.jpg
    20201021-BLF_8699.jpg
    20201021-BLF_8807.jpg
    20201021-BLF_8902.jpg
    20201021-BLF_8966.jpg
    20201021-BLF_9028.jpg
    20201021-NB2_8179.jpg
    20201021-NB2_8302.jpg
    20201022-BLF_9233.jpg
    20201022-BLF_9339.jpg

20201022-BLF_0035.jpg
    20201022-BLF_0047.jpg
    20201022-BLF_0219.jpg
    20201022-BLF_0326.jpg
    20201022-BLF_0486.jpg
    20201022-BLF_0935.jpg
    20201022-BLF_0546.jpg
    20201023-BLF_1199.jpg
    20201023-BLF_1212.jpg
    20201023-BLF_1503.jpg
    20201023-BLF_1621.jpg
    20201023-BLF_1747.jpg
    20201023-BLF_2648.jpg
    20201023-NB2_9773.jpg
    20201023-BLF_2489.jpg
    20201024-BLF_2814.jpg
    20201024-BLF_2899.jpg
    20201024-NB2_0261.jpg
    20201024-NB2_0178.jpg
    20201024-NB2_0365.jpg
    20201024-NB2_9952.jpg
    20201025-BLF_3699.jpg
    20201025-BLF_3990.jpg
    20201025-BLF_4064.jpg

20201025-NB2_0816.jpg
    20201025-NB2_0701.jpg
    20201025-BLF_5084.jpg
    20201025-BLF_5079.jpg

Attached Files
    http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
    Citroen 2CV 1982
    Saab 9-3 2.0T 2002
    Citroen C1 2014
    Solex 3800

We zijn helemaal niet jaloers hoor, l*l :-)

Man wat gaaf. Die zwartwitte foto is trouwens extra goed. Schitterend!
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja die zwart witte is echt een van mijn favorieten! Zit sterk te denken die in het groot ergens in huis op te hangen. Echt goed geslaagd! Aan het stuur trouwens Christiaan Geistdorfer, briljante navigator natuurlijk en super aardige gast!

auto's
      Citroen 2CV 1982
      Saab 9-3 2.0T 2002
      Citroen C1 2014
      Solex 3800

Comment

Geistdorfer, die zat vroeger naast Walter RŲhrl. Niet de minste nee...

Mooie platen Nico!

Comment

Fascinerend evenement onder bizarre omstandigheden dit keer. Ben er een keer geweest met een paar handenvol andere Gummers.
          En fantastische foto's Niko !
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Dit is een van die belevenissen waar je nog veel aan terug zult denken, Niko!
            VW Polo GTI 2006
            Skoda Fabia RS 2005
            TVR 3000 M
            Kever 1300S
            Ducati Pantah cafťracer 1987 (verkocht)

Comment

Mooi! schitterende platen. Ik heb het dit jaar voor het eerst in jaren moeten missen, gelukkig hebben we de foto's nog... :)

Comment

Prachtige platen inderdaad!!!

Comment

Er reden trouwens 2 Isetta’s mee, 1 heb ik na de 1e of 2e dag niet meer gezien, die 2e hoorde je 10 minuten voordat hij aankwam al! Pfff ding maakte bizar veel herrie en heeft hem nog uitgereden ook, echt respect!

https://www.facebook.com/1143286553/...3436800485200/

auto's
                  Citroen 2CV 1982
                  Saab 9-3 2.0T 2002
                  Citroen C1 2014
                  Solex 3800

Comment

Wauw die zwart-witte... Die wil ik wel extra groot ergens in huis ofzo, wat een gave plaat! En ondanks de gekke tijd leuk dat je dit hebt mee kunnen pikken. Mooi avontuur.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                    1984 Saab 900 Turbo T8
                    1981 Mercedes RMB 207D
                    1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Wat een topfoto's
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woes Bekijk bericht
                        Wauw die zwart-witte... Die wil ik wel extra groot ergens in huis ofzo, wat een gave plaat! En ondanks de gekke tijd leuk dat je dit hebt mee kunnen pikken. Mooi avontuur.
                        dat kan hoor ;-)

auto's
                        Citroen 2CV 1982
                        Saab 9-3 2.0T 2002
                        Citroen C1 2014
                        Solex 3800

Comment

Dank allen voor de complimenten, echt enorm genoten!

auto's
                          Citroen 2CV 1982
                          Saab 9-3 2.0T 2002
                          Citroen C1 2014
                          Solex 3800

Comment

Niko, hier zitten inderdaad echt hele mooie plaatjes tussen!! Complimenten. Ik zal er zeker weer bij zijn in de komende jaren want ook voor mij is het het mooiste klassieker evenement dat ik heb bezocht. En dan heb ik nog geen Goodwood gezien ofzo, maar dat is ook niet te vergelijken denk ik.
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zoiets onder deze omstandigheden maak je maar een keer in je leven mee.
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

Mooie foto's idd en een hele bijzondere MM.
                                Ik denk specialer dan normaal, maar wel iets minder leuk, want minder volk en fans langs de weg en in de steden.
                                Of was het voor de deelnemers misschien wel leuker juist?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Naar wat ik begreep was het wel flink rustiger op straat dan andere edities. Zowel kwa verkeer als mensen die aanmoedigen

auto's
                                  Citroen 2CV 1982
                                  Saab 9-3 2.0T 2002
                                  Citroen C1 2014
                                  Solex 3800

Comment

Denk niet dat het voor de deelnemers leuker was hoor, die genieten ook van die grote meute mensen langs de route.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                      Zoiets onder deze omstandigheden maak je maar een keer in je leven mee.
                                      laten we dat hopen Jeroen!!!

Comment

Magnifieke plaatjes weer Niko!

Beetje vreemde Mille Miglia moet dat zijn geweest.

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                        Geistdorfer, die zat vroeger naast Walter RŲhrl. Niet de minste nee...

Mooie platen Nico!
                                        ..... niet alleen naast Walter RŲhrl... :-)
                                        Volgens mij met het oog op gewichtsverdeling, hebben ze Geistdorfer ook wel eens achterin gezet....
                                        Geistdorfer.JPG Geistdorfer2.JPG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLYING DUCKMAN Bekijk bericht

dat kan hoor ;-)
                                          Heb ik ook wel interesse in :)

Comment

Voor de liefhebbers... https://www.oypo.nl/nl/011d2fbeece67aa1
                                            kan die besteld worden.

auto's
                                            Citroen 2CV 1982
                                            Saab 9-3 2.0T 2002
                                            Citroen C1 2014
                                            Solex 3800

Comment

Prachtige foto's zeg!

Walter RŲhrl heb ik niet meegemaakt toen hij nog actief was in de rallysport, maar wel eens in actie gezien tijdens het Eifel Rallye Festival. Dat evenement ging dit jaar helaas niet door, maar volgend jaar hopelijk wel. Is altijd genieten van het oude rallyspul. Dat zou voor jou ook een mooie zijn om je qua fotografie uit te leven (zit bijvoorbeeld ook een avondproef in).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLYING DUCKMAN Bekijk bericht
                                                Voor de liefhebbers... https://www.oypo.nl/nl/011d2fbeece67aa1
                                                kan die besteld worden.
                                                Ik heb het aan de Mrs voorgesteld....

Better to ask for forgiveness rather than permission. Dat blijkt wel weer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beros Bekijk bericht
                                                  Prachtige foto's zeg!

Walter RŲhrl heb ik niet meegemaakt toen hij nog actief was in de rallysport, maar wel eens in actie gezien tijdens het Eifel Rallye Festival. Dat evenement ging dit jaar helaas niet door, maar volgend jaar hopelijk wel. Is altijd genieten van het oude rallyspul. Dat zou voor jou ook een mooie zijn om je qua fotografie uit te leven (zit bijvoorbeeld ook een avondproef in).
                                                  Prachtig evenement, meerdere jaren geweest daar en mooie plaatjes geschoten

Comment

Working...
                                                  X