Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pre War Specials

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pre War Specials

Altijd heb ik een zwak gehad voor vooroorlogse Specials. Met name Riley Specials en Austin 7 Specials. ERA's en
    Hier staan er altijd wat te koop: http://www.prewarcar.com/specials.asp

Erg mooi om te zien vind ik deze Frazer/Nash: http://www.prewarcar.com/show_prewar...p?car_id=49356

Leuk, klein en snel:
    Austin 7 Special

Dit vind ik eigenlijk allemaal nog leuker dan auto's uit de jaren 50 en 60. Met Saloons uit de jaren '20 en '30 heb ik niet veel, het moet wel een beetje sportief zijn vind ik. Racers, met historie, zijn onbetaalbaar (specials ook wel trouwens, maar onder de ton kun je nog slagen), maar het lijkt mij echt gaaf om in de toekomst (!) met zulke auto's te kunnen 'spelen'. Mijn collega heeft net een pre war Riley (Saloon 1.5 litre) geruild tegen een jaren '70 Rolls. Ik vind dat erg jammer, vooral omdat er eigenlijk een Rover P5 Coupé zou komen. Maar vooroorlogs zie je gewoon te weinig in Nederland. Wat is nou een leuke betaalbare vooroorlogse auto, waarmee je ook wat competitie kunt doen? MG Midgets/ TC en TD's? Zelf een Austin 7 saloon slopen en ombouwen tot special naar eigen wens (en budget?). Wie is daar weleens mee bezig geweest?

Ik vind persoonlijk de auto's uit de jaren '50/'60 de gaafste auto's ooit, maar vind die sportieve prewar auto's ook erg cool idd.
    Bij mij in de buurt rijdt zo'n Austin 7 racer. Echt supermooi ding, met zo'n hoge uitlaat met plat eindstuk etc. Dat ding klinkt gaaf man!
    En waarschijnlijk is het al spectaculair om 90 km/u met zo'n ding te rijden, dus nog rijbewijs-veilig ook. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Doe mij maar de Barnato Hassan Special of de 'Old Mother Gun' Jackson Special. Boten zijn tenslotte weer in de mode... :)
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Er is een bedrijfje in NL dat leuke bodies maakt voor het Austin Seven chassis. Heb de link wel eens op het oude forum gepost.

Een van de leukste kleine specials vind ik 'Bloody Mary', ooit gebouwd door John Bolster, maar die is volgens mij van net na de oorlog.

Comment

Geen special, maar wel heel speciaal is deze Hispano Suiza H6c Monza (leuk artikel trouwens):

Comment

Find your dream classic car from over 10,000 private adverts plus many more trade adverts on Europe's No 1 classic cars site. 100% F...

Een Austin Seven Special is zeker haalbaar maar andere haalbare alternatieven zijn bijvoorbeeld een Singer Le Mans of een Riley Imp
            Last edited by Eric; 20-05-09, 10:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              Geen special, maar wel heel speciaal is deze Hispano Suiza H6c Monza (leuk artikel trouwens):
              http://www.classicandperformancecar....h6c_monza.html
              Inderdaad, en verdomme wat een mooie auto...
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Off [email protected]: In 't linkje van Eric staat deze urQuattro onderaan. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=190305261273

Comment

Verdomme, wat een goeie prijs...!

Waarschijnlijk omdat ie RHD is, en dat is lastig om te bouwen :-(
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Waarom zou je dat ombouwen? Gewoon een paar jaar in rijden tot de Pond weer enorm gaat stijgen en dan terugverkopen in de UK.

Comment

Hier is mijn pa op het moment mee bezig:

Riley Kestrel Big Four uit 1938 dus met grotere motor als de standaardversie :-)
                      Zeer zeldzaam(volgens mij nog een stuk of 10 wereldwijd?) doordat ze bijna allemaal vernaggelt zijn tot specials :-(
                      Begrijp me niet verkeerd, er zijn soms best mooie Specials, maar bij de meeste vind ik de verhoudingen absoluut zoek.
                      Overigens was hij bij een Special al lang klaar geweest want veel minder werk als het in ere herstellen van de originele koets!

Comment

Gaaf ding! Riley was sowieso een erg leuk merk.

Comment

Gaaf idd!!
                          Heeft hij die Lagonda ook nog trouwens? Ook cool.

Een collega van mijn vader is ook met een Riley bezig, maar dat wordt een racer/special. Ik zal eens wat foto's vragen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                          X