Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zomaar op straat...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Prachtig, die Flaminia coupé!

Comment

• Zomaar in het "centrum" van mijn Ardense dorpje: een goudkleurige Peugeot 504 sedan. Een Nederlander natuurlijk. Petje af voor alle Nederlanders die alledaagse klassiekers op de weg houden. Dat zie je volgens mij nergens anders.
      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Hier op de camping staat ook een stel met een mooie 404, één van de oudere types volgens mij. Zal wel eens een foto maken.

Dan vraagt mijn vriendin zich af of je überhaupt over de snelweg hier naar toe zou kunnen met zo'n wagen. Ja dat kan dus makkelijk. Dat waren indertijd goede reiswagens hoor. Een grote comfortabele auto in die tijd, waar ook notabelen, vertegenwoordigers in het wat hogere segment (horloges oid) en directeuren zich wel mee verplaatsten. Ik ben van '67 en heb er nog wel gekend die een 404 reden. Ik vond dat toen zelf een hopeloos ouderwets ogende auto. Net als een DS en zo. Zal wel komen door onze 504 met zijn modernistischer styling.

Maar over kleinere wegen rijden is natuurlijk veel leuker met de meeste klassiekers, maar de autoroute kan prima met sommige.

Comment

• In een 404 kun je urenlang 120 rijden, maar de herrie die hij daarbij maakt is niet meer van deze tijd. Dat geldt natuurlijk voor alle auto's uit die periode. Ik weet niet wanneer de vijfde versnelling in deze klasse normaal werd, maar volgens mij was die tijd nog ver weg.
          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Bij Alfa Romeo was dat in 1964. De rest v/d wereld keek pas in 1980 naar een 5-speed.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ja, maar dat deed Alfa nou ook weer niet om het geluidsniveau omlaag te brengen.

Comment

• ah die 404, met die mooie spitse achterlichten, vinnetjes.
                It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Anyway, Zaterdag, in Sorano, It. Een zwitser met een 1967(?) mercedes, California-import. motor en automaat verbruikten olie, maar dat ging hij laten fixen...
                  hij was er Zeeeeer blij mee.

Last edited by motard; 29-07-19, 20:05.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                    Zomaar in het "centrum" van mijn Ardense dorpje: een goudkleurige Peugeot 504 sedan. Een Nederlander natuurlijk. Petje af voor alle Nederlanders die alledaagse klassiekers op de weg houden. Dat zie je volgens mij nergens anders.

Emmer-ja-emmer zag ik veel NL platen in ruraal toscane, elke 2e auto die je tegenkomt een NL-plaat, waarvan een deel inderdaad Youngtimers of klassiekers. (wij reden in de nissan kwasie van een vriendin, en zij, geboren en getogen romeinse met ervaring in Bxll en UK, rijdt "op de claxon" en roept af en toe "Hey Cretino!" naar een scooter of Piaggio driewiel-vrachtwagentje... )

Comment

• Die MB's zijn zo gaaf he!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Hier maar even...
                        Gisteren in Duitsland, was 2uur te vroeg voor afspraak en ben even de Landesstrasse opgegaan.
                        Kwam een Echt uitziende Morgan tegen. Omgekeerd voor fotos.
                        Het is blijkbaar een promo auto, adres staat op de sticker...

Had 62000 nogwat op de teller staan. Weet niet of dat km of miles.
                        Was LHD, dus wellicht kms.
                        Vroeger wist ik het, maar zitten hier niet Ford onderdelen in op een houten chassis ?
                        Nu spijt van, maar voelde me wat bekeken, dus niet te lang stilgestaan.
                        Volgende keer nog eens langs, en meer fotos maken, is prachtige tour-route, hehehe.

Last edited by motard; 12-09-19, 19:11.

Comment

• Ha, die Motard;

stalen ladderchassis, houten frame voor het koetswerk en handgeklopt aluminium plaatwerk. Zo te zien is dit een Plus Four, dus Ford-techniek (d.w.z. motor en bak) zou goed kunnen, maar er zijn ook vierpitters van Rover in deze generatie Moggies gebruikt.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

• En 8-cil natuurlijk!
                            De laatste versie gebruikt 6-cil Turbo van BMW (X40i)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• 8 pitten zitten in de Plus 8 Harry :)
                              Begonnen met de Rover v8 3,5 en latere versies van dit blok t/m de 4.6 liter
                              In 2012 kwam er pas een versie met de BMW v8 4.8
                              De schele Morgan, de Aero had wel altijd de BMW v8, eerst de 4.4 en later de 4.8.
                              Maar geen houten frame ;)
                              ​​​​​​
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                8 pitten zitten in de Plus 8 Harry :)
                                Ja duhh.
                                Dit is trouwens ook geen nieuwe Morgan met de 6-cil Turbo.

Die schele Morgans vind ik zelf erg cool.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ha, die Gummers;

BMW #40i-tor in een Morgan? Dat is nieuws voor mij. Overigens zijn er ook US-Ford V6'en in Morgans gebruikt.
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

• Prachtig altijd om te zien hoe de Gummen-gemeenschap kennis van autos ophoest.
                                    ik voel me nu bijna beschaamd dat ik mijn plastic-moto (wel 148.000km, ja) op de foto meegenomen heb.

En *glimlacht* @ houten frame inderdaad...

Comment

• Nooit gezien, nooit van gehoord.
                                      Kwam vandaag een A.C. 3000ME hier lokaal tegen.
                                      Oude man, auto in zeer goede staat, tenminste daar leek het op.
                                      Schitterend om te zien.
                                      Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Gaaf ding is dat. Totaal onbekend eigenlijk. Mid engined met 3 liter Ford op nog geen 1000kg. Er was ook nog een turbo, nog zeldzamer.

Comment

• Die 3000ME is geweldig en idd superzeldzaam.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                            Ha, die Gummers;

BMW #40i-tor in een Morgan? Dat is nieuws voor mij. Overigens zijn er ook US-Ford V6'en in Morgans gebruikt.
                                            Is ook pas sinds 2019 hoor. Zelfs de BMW 8speed automaat-pook zit er gewoon in omdat dit te lastig was om te vervangen blijkbaar.
                                            Dat ziet er eigenlijk niet uit.
                                            Maar die motor in een Morgan is vast geweldig.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Vorige week in mijn dorp, strak ingeparkeerd op een industrieterrein, een ISO Grifo. Dat zie je ook niet elke dag....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                                                Nooit gezien, nooit van gehoord.
                                                Kwam vandaag een A.C. 3000ME hier lokaal tegen.
                                                Oude man, auto in zeer goede staat, tenminste daar leek het op.
                                                Schitterend om te zien.
                                                Nou, het is niet vaak dat ik een compleet voor mij nieuwe auto ontdek, maar dit is er een! Leuk ding!
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Om nog even over Morgan, hier een foto van eentje in aanbouw met een BMW blok. Vorig jaar hebben we de factory bezocht, was zeer leuk.

Last edited by carducci; 08-10-19, 17:11.

Comment

• Cool!

Comment

• Daar zit nog geen hout aan?
                                                      Dus misschien alleen deurframes etc?

Het ziet er wel behoorlijk handbuilt en amateuristisch uit. Kijk die bruine achterband man.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Die banden zijn enkel om op te rollen tijdens het productie proces toch? Niet voor op straat?

Comment

• Dat denk ik ook, maar dit zul je in geen enkele normale fabriek zo zien hoor.
                                                          Dit zijn wel auto's van 200K vaak he.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Zou mij niet uitmaken (dat ie op oude wielen staat; is tenslotte maar een lopende band feitelijk), maar je hebt wel een punt waar ik niet aan gedacht had: de kopers van een dergelijke auto's vinden het wellicht wel belangrijk.

Comment

• Het zal de gemiddelde Morgan koper een rotzorg zijn wat voor wielen er tijdens de productie op liggen, over het algemeen zijn Morgan kopers het geen watjes. Bovendien krijgt iedere koper een fotoboek mee waarin de gehele productie van zijn of haar auto op de gevoelige plaat vastgelegd is.
                                                              Mocht je ooit die kant (UK) op gaan vergeet dan niet een afspraak te maken voor een bezoek aan de fabriek. En een lopende band zal je niet tegen komen, dat is te modern :)

Last edited by carducci; 09-10-19, 09:48.

Comment

• Wat gaaf!

Comment

• Toffe foto's!
                                                                  Lijkt mij erg leuk om daar eens te kijken.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                  X