Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiat 124 Vignale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat 124 Vignale

    Dit draadje hadden we ook ooit. Dus die moet terug :-)
    Ik ben sinds dit jaar de gelukkige eigenaar van deze waarschijnlijk unieke Fiat 124 S(pecial) Vignale.

    Ik kom steeds meer te weten van deze auto. Bv. de schakelaars zijn van Maserati. De motor komt bij Fiat vandaan uiteraard. Onderstel en techniek is allemaal standaard Fiat voor zover ik weet.
    Maar waar komt al het andere spul vandaan??

    Tijdens het concours op paleis het loo zag ik een schitterende Lamborghini Islero staan! Echte superauto! Mooi blauw met wit leer.
    Toen ik een foto van de achterkant maakte, viel mij de sticker op de achterruit op! Diezelfde sticker zit ook op mijn Vignale. Daarnaast bestaat de achterruitverwarming uit verticale lijnen, net als bij mijn Vignale en komt de vorm ook overeen (op het oog althans)!!
    Heeft mijn Vignale een Islero-achterruit????

    Zie hier de foto's. Compleet andere hoek natuurlijk waardoor er wat verschillen lijken te zijn, maar de volgende keer als ik een Islero zie, ga ik de ruit opmeten! :-)




    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)




  • #2
    ziet er verdacht hetzelfde uit, je bent wat op het spoor ;)


    ik zie op de onderste foto wel wat anders in het zonlicht.......(was)krassen....
    geef die beste man mijn naam even door ;)
    Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
    A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

    Comment


    • #3
      Saint Gobain is toch gewoon een autoruit fabrikant?

      Comment


      • #4
        Ja en deze ruiten werden in dezelfde periode gefabriceerd. De techniek en materialen zijn 't zelfde, maar de maatvoering is anders zo lijkt 't. De Vignale achterruit loopt onderin veel rechter, of de foto moet optisch vertekenen.

        Comment


        • #5
          Die onderrand kun je niet vergelijken op basis van deze foto's. Komt o.a. door de hoek idd.
          Ik moet maten hebben van een Islero-ruit. Het lijkt IRL heeeel veel op elkaar, maar dat zegt niet veel natuurlijk. 1 cm verschil betekent dat het een geheel andere ruit is.
          Eigenlijk boeit het ook niet veel, maar toch is het voor mij erg interessant om te weten.

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Toch een geruststellende gedachte dat je voor je Vignale onderdelen kan scoren bij groteserie-modellen van Lamborghini en Maserati... :-)

            Comment


            • #7
              LOL @ Erwin!
              '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

              Comment


              • #8
                De achterruit is blijkbaar toch speciaal voor deze Vignale.
                In elk geval geen Islero-ruit, want die is breder!


                Even een vraagje. De huidige motor is niet origineel, want er ligt een 1585cc motor in uit een Fiat 131. Dat staat ook op de papieren.
                Als ik er een origineel 1438cc blok (onderliggende nokkenas met 2 carbs) in zou leggen, hoe krijg ik dat dan op het kenteken?
                Moet ik dan terug naar de RDW voor een herkeuring? Wat kost dat en hoeveel gedoe is dat dan? Moet de hele auto opnieuw gekeurd worden?

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #9
                  Teveel gedoe op niks af Harry.
                  Veritatis simplex oratio est

                  Comment


                  • #10
                    Voor de APK is het in elk geval geen probleem, maar voor de puristen die hem perse origineel willen hebben en dat ook nog eens op het kenteken willen zien, is dat een mogelijkheid. Overigens, het kenteken is sowieso natuurlijk niet het 'originele'. Het dient voor de plaatselijke overheid en wetgeving puur ter indentificatie aan de hand van het chassisnummer voor het vaststellen van wegenbelasting, verzekeringspremies, etc, etc. Het is niet iets wat de auto nu origineel maakt of niet.

                    Kosten zullen denk ik wel meevallen, mocht je het toch willen doen. Ik denk gewoon 88 euro voor het keuren en nieuwe/aanpassing van kentekenpapieren.

                    Comment


                    • #11
                      @w220l : als ik zo'n blok erin hang, wil ik dat wel op de papieren hebben.
                      Het gaat mij erom of dit mogelijk is en of het niet teveel werk is qua papierwerk.

                      Maar misschien verkoop ik hem voor die tijd wel. Er is wel wat interesse voor namelijk, maar ik ga hem niet voor een prikkie verkopen. Dan hou ik hem liever zelf en ga ik wat dingetjes verbeteren/mooier maken.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Verkocht.

                        Nou, dat was het dan.
                        Gapend gat in de garage.

                        Doei, Eveline....

                        Ze is naar een verzamelaar in Zwitserland, die o.a. een verzameling Moretti's heeft (w.o. een Moretti 2300!!) en meer Fiat-spul etc.
                        In mei ga ik daar even langs.

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Eveline..

                          ROFLOL.

                          Zo, tijd voor een Christine.
                          Veritatis simplex oratio est

                          Comment


                          • #14
                            Jammer hoor.... Nou gefeliciteerd dan maar he... :-)

                            Vraagje: Via welke verkoop-site heb je uiteindelijk de prijswinnende reactie gekregen?

                            Comment


                            • #15
                              Gefeliciteerd dan maar!

                              Eveline is weg nu, maar is Der Ulli alweer terug vh schadebedrijf?
                              Let's kick some ass and chew bubblegum...
                              ----------------------------------------------------------------------------
                              '71 Alfa Romeo Giulia Super
                              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                              '00 BMW E39 528iA Touring
                              '06 BMW Z4M Roadster
                              '96 BMW E36 328i trackracer
                              '07 Aprilia Tuono Factory

                              Comment


                              • #16
                                Zonde man! :( Wel mooi dat 'ie verkocht is natuurlijk, vooral aan een liefhebber stemt altijd wel tevreden, los van de centen.

                                Hopelijk ga je voor een 2e Zagato in de schuur. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Gelukkig hebben we de foto's nog...................

                                  Comment


                                  • #18
                                    eh... iets te snel

                                    http://picasaweb.google.com/niels.ka...91471099062066

                                    http://picasaweb.google.com/niels.ka...89654637674626

                                    Comment


                                    • #19
                                      Gecondoleerd Harry, toch?

                                      Nu ik nog wat spul kwijt zien te raken ;-).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                        Nou, dat was het dan.
                                        Gapend gat in de garage.

                                        Doei, Eveline....

                                        Ze is naar een verzamelaar in Zwitserland, die o.a. een verzameling Moretti's heeft (w.o. een Moretti 2300!!) en meer Fiat-spul etc.
                                        In mei ga ik daar even langs.

                                        had je haar nog even opgepoetst ;)
                                        Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                        A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                          Eveline..

                                          ROFLOL.

                                          Zo, tijd voor een Christine.

                                          @w220l : "Eveline" is de echte naam voor deze 124 Vignale. Je hebt daarnaast ook nog de Vignale "Samantha" bijvoorbeeld.
                                          Dus geen raar koosnaampje die ik zelf heb bedacht. :-)

                                          Koper gevonden via Anamera.com daar bereik je veel liefhebbers mee.

                                          Ik koop even niets terug en moet eerst even nadenken wat ik wil. Ja, heel veel geld en een 1100S MM, maar ja. :-)

                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)



                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Gecondoleerd Harry, toch?

                                            Nu ik nog wat spul kwijt zien te raken ;-).

                                            Ja, ik hou er niet van. Toch kloten als zo'n auto verkocht wordt, maar aan de andere kant heb ik er een goede prijs voor gekregen en komt hij erg goed terecht.
                                            In feb 2009 staat hij te glimmen op een beurs in Turijn bijvoorbeeld.

                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)



                                            Comment


                                            • #23
                                              Jammer Harry, was toch wel een unieke auto!
                                              '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

                                              Comment


                                              • #24
                                                De export verloopt iets minder soepel dan verwacht.
                                                Door de niet originele motor (hoe weten ze dat in CH?), krijgt de koper hem daar echt niet op kenteken.

                                                Gelukkig heeft hij ook nog een huis in Zuid-Frankrijk (ik heb toch nog te weinig winst gemaakt denk ik dus ;-) en gaat hij hem nu importeren in Frankrijk. Dat gaat ook simpeler uiteraard.
                                                Franse export/import papieren heb ik inmiddels opgestuurd en nu maar even afwachten weer.

                                                De 1e boete voor verlopen APK is echter al binnen. 90 euro... Zonde.
                                                Last edited by Harry; 20-01-09, 08:51. Reden: dubbele info

                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                Comment


                                                • #25
                                                  Waarom krijg jij een boete? Je hebt de auto toch ge-exporteerd bij de RDW mag ik hopen?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Waarom niet overgeschreven ????
                                                    Veritatis simplex oratio est

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      De koper importeert de auto naar Frankrijk.
                                                      Daarna krijg ik papieren van hem zodat ik het hier kan afhandelen.
                                                      De auto staat nu nog gewoon op mijn naam.

                                                      Dit was voor mij en voor hem het handigst, tevens lijkt me dit ook geen vreemde werkwijze.

                                                      Ik heb dit bewust gedaan overigens. Verkoper is betrouwbaar, maar wilde wat tijd om dingen te regelen. Geen probleem.
                                                      Last edited by Harry; 20-01-09, 09:59.

                                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)



                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Handiger was geweest overschrijven op het postkantoor en vervolgens behulpzaam zijn bij de export.

                                                        Nu kost het je voor janmetdekorteachternaam 90 Euro.....
                                                        Veritatis simplex oratio est

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Klopt, maar ik stuur hem die info wel en misschien betaalt hij de helft ofzo.
                                                          APK was al verlopen toen hij hem kocht, dus voornamelijk mijn schuld dus.

                                                          Maar het komt wel goed hoor!

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Toch vraag ik me af, waarom je hem dan niet hebt ge-exporteerd? Kost je niets en jij bent van al 't gedoe rond de auto af en hij hoeft nog even niets te regelen. De auto kan gewoon in je stalling blijven staan, en hij kan met de exportpapieren de auto overal importeren.

                                                            Overschrijven vind ik minder vriendelijk, want dan moet hij zelf nog de export regelen van de auto. Als Nederlander is dat wat makkelijker.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                              Handiger was geweest overschrijven op het postkantoor en vervolgens behulpzaam zijn bij de export.

                                                              Nu kost het je voor janmetdekorteachternaam 90 Euro.....
                                                              Dat is niet mogelijk. Als je niet in NL ingeschreven staat, kun je geen auto op je naam zetten. Ik heb dat weleens geprobeerd toen ik in Duitsland woonde, maar dat ging dus even niet door.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                @Cav : de koper kon nu zonder problemen de auto naar de keuring brengen en meenemen over de grens.
                                                                Hij heeft de auto gewoon voor een vriend van hem (dat ben ik dan) bij zich en mag hem dan zonder gedonder over de grens vervoeren.
                                                                Daardoor had hij de tijd om evt. een andere motor in te bouwen (hij had nog een correcte 1438cc motor liggen uit een Moretti) en hem te importeren in CH. Dit zat allemaal tegen en importeren in CH met de 1600cc motor KAN dus gewoon niet, dit terwijl dit ook op het NL kentekenbewijs staat.
                                                                Blijkbaar kijken ze echt naar welke motor er in zo'n auto hoort.

                                                                Oplossing nu is dus om hem te importeren in Frankrijk en dat moet in principe soepel gaan.

                                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X