Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Palmen collectie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

@HansV: Dat denk ik niet.

Die foto is ook niet van de Palmen-collectie.
    Is een andere collectie waar toevallig ook een (andere) Simca Figoni & Falaschi staat (zo lijkt het iig)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

het is niet zo dat er heel veel toegevoegd is hoor, wat tweewielers en de 2CV weet ik toevallig. Maar deze Fulvia stond gewoon buiten. Was bekend dat daar ook een flink aantal auto’s stonden.
      http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
      Citroen 2CV 1982
      Saab 9-3 2.0T 2002
      Citroen C1 2014
      Solex 3800

Comment

Volgens mij is Aaldering echt niet aan het knoeien met deze collectie en veiling hoor.
        Is ook niet nodig meer na deze hype. Dit gaat gewoon goed geld opbrengen en nog meer publiciteit voor The Gallery.
        Waarom zou hij stiekem een verrotte Lancia toevoegen? Of zeldzame auto's achterhouden?
        De zeldzaamste en coolste auto's worden gewoon geveild zoals iedereen kan zien.

Ik ga zaterdag de 27e even kijken trouwens.
        Dit is toch best een uniek iets. Ik vind het ook nog steeds jammer dat ik toen niet naar die Baillon-veiling ben gegaan in Parijs. Zo ver is dat niet namelijk.

Deze vondst is helemaal om de hoek, dus ik wil dat gewoon eens IRL zien.
        Dat ze hier geld voor vragen is bij veilingen vrij normaal en bij eentje waar vele duizenden kijkers naartoe willen ook wel heel erg verstandig.

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

NB: Ik heb er even een apart draadje van gemaakt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kijkend naar de auto’s begrijp ik wel dat Stolze ook geinteresseerd was. Past helemaal in zn straatje.

Estimates gaan weer alle kanten op heb ik zo het idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht

Estimates gaan weer alle kanten op heb ik zo het idee.
              Ja, zitten rare dingen tussen.
              Bij de Espada staat 95-120K estimate, en daar komt dan nog ruim 15% bij. Dus het is in werkelijkheid 110-138K, voor iets wat daar jaren stil gestaan heeft. Terwijl er bij Aaldering op de site nog 2 staan voor 130K en 150K, die volgens hen goed zijn (voor wat dat waard is). Alledrie zijn het Amerikanen. Om zoiets weer op de weg te krijgen na jaren stilstand, ga er maar vanuit dat het tellertje hard oploopt bij zo'n exoot, waarvan je vooraf hooguit kan vaststellen dan dat het blok niet vast zit.

Comment

De Fiat Dino 2.0 van 1967 ( https://www.classiccar-auctions.com/...ertone-20-1967 )
                is in werkelijkheid een 2.4 van 1971. Het dash en de ventilatie bij de achteruit zijn de giveaways op de foto's, daarna pas zag ik dat het chassinummer er nota bene gewoon bij staat.
                Toch een beetje slordig.

Comment

Nee, een Alfa Romeo 2000 Spider (Touring) als 2600 soider (Touring) aanprijzen, het is ook niet zo dat er geen vergelijkingsmateriaal is...inr 120 is een 2600 , nummer 123 een 2000. alle drie van 1964.....terwijl de 2000 in 62 vervangen werd door de 2600

Ook hier een zeer optimistische estimate, het lijkt dat Nico het "Baillon" effect meteen bij de estimates heeft opgeteld,​​​

Comment

De schattingen zijn heel erg hoog idd.
                    Dit zijn toch allemaal auto's met heel veel werk. De estimates reflecteren dat niet.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn persoonlijke favoriet is de Alfa Romeo 2600 Sprint. Ziet eruit of hij zo van de weg af is geplukt en in de stalling is gezet.

Ben benieuwd wat die gaat doen op de veiling. Als ik wat rondkijk dan zie ik dat er rijdende, fraaie exemplaten worden aangeboden voor <40k en een knappe gerestaureerde voor <60k.

Comment

Ik kijk er misschien erg nuchter naar. Ze hebben een mooie collectie gevonden. Een waarvan iedereen weet dat het aandacht gaat opleveren. Dat blijkt ook nadat ze half april het kenbaar gemaakt hebben. Echt iedereen had het erover. Daarop inspelend hebben ze estimates neergezet in de hoop dat het zo’n hype zou worden. Want je ziet heel erg vaak dat er veel te veel geld gegeven wordt aan die oude troep die het niet meer waard is.
                        Daarom is het ook gunning. Als ze het idee hebben, het wordt niet hoger, dan gunnen ze je hem. Gaat het om de exclusievere auto’s, dan willen ze meer inspraak in de prijs, daar is het meest op te verdienen immers.

Ik heb zelf wat op het oog. Een van de sterk goedkopere kavels en een redelijk vaste prijs in mijn kop gezet. Afhankelijk van hoe er geboden wordt ga ik kijken of niet. Als ik het idee heb dat het haalbaar is, dan ga ik mee doen, anders laat ik het mooi gaan, want het is restauratiespul. En dat wat ik in m’n kop heb is eigenlijk meer decoratief dan dat ik er ook wat mee kan. Moet wel in de prijs meewegen.

auto's
                        Citroen 2CV 1982
                        Saab 9-3 2.0T 2002
                        Citroen C1 2014
                        Solex 3800

Comment

Ik zou daar nooit gaan kijken of ook maar enige moeite stoppen in het vinden van een koopje (of liever goede koop) op zo'n gehypte veiling. En zeker niet als ik voor een kijkdag moet gaan betalen...
                          Maar goed, ik heb ook helemaal niets met veilingsites zoals catawiki en BVA. Ik heb daar ook nog nooit een auto aangeboden gezien waar ik interesse in zou hebben. Ik heb het idee dat het allemaal spul is wat op een 'gewone' manier niet aan de man te brengen is.

Comment

Tja, meningen verschillen :-) Dit is nog de enige kans om die collectie in enigszins originele staat te zien. Ik vind dat toch wel leuk en zeker de moeite waard.
                            Ik maak er een leuk dagje uit van en ondertussen ga ik enkele auto's wat beter bekijken.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb het meer over de illusie dat je daar een goede koop gaat doen. De collectie bekijken om mooi oud spul te zien is natuurlijk altijd prima… :)

Comment

Ja de kans op een koopje is hier minimaal natuurlijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLYING DUCKMAN Bekijk bericht
                                  het is niet zo dat er heel veel toegevoegd is hoor, wat tweewielers en de 2CV weet ik toevallig. Maar deze Fulvia stond gewoon buiten. Was bekend dat daar ook een flink aantal auto’s stonden.

Hm...

https://www.classiccar-auctions.com/nl/lot-details/18265/Main%20category%20/Classics/jaguar-420-1967

Palmen 420.jpg

https://www.bonhams.com/auction/27959/lot/107/1967-jaguar-420-sports-saloon-chassis-no-p1f26239bw-engine-no-7f4074-9/

Bonhams 2022 420.jpg

Boefje, die Nico :- ))

Comment

Is dat dezelfde auto?

En zo ja: dat is toch het principe van handel?
                                    Skoda Enyaq RS (2024) - Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Misschien krijg je er nog een krat Palm bier erbij ofzo. Satire.
                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Dat is toch wel een beetje apart idd

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

WimD: zelfde chassisnummer. Punt is hier natuurlijk dat deze auto helemaal niet uit de Palmen collectie afkomstig is, maar net een jaar eerder op een veiling opgekocht is en nu even erbij geduwd wordt.

Comment

Dat soort redelijk gangbare klassiekers moet je niet bij een margekoning gaan halen natuurlijk. Veel leuker om er eentje op te snorren op het eiland en zelf te gaan halen, er zijn er echt voldoende.
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                              WimD: zelfde chassisnummer. Punt is hier natuurlijk dat deze auto helemaal niet uit de Palmen collectie afkomstig is, maar net een jaar eerder op een veiling opgekocht is en nu even erbij geduwd wordt.

Ja dat is dus echt een slecht verhaal...

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooie upmark in 2 maanden. ik weet niet welke waarde het meest bij de realiteit zit, en of dit inderdaad dezelfde auto is. Maar ik zou het gek vinden als dezelfde auto in 2 maanden tijd voor dik 3 x de initiële veilingprijs verkocht gaat worden.
                                                Forza!

Comment

Die estimates zijn er ook maar bij gezet in de vorming van de hype. En mocht er iemand zo gek zijn, tja, niemand die de bieders dwingt natuurlijk.

Ondertussen vraag ik me wel af welke winkeldochters nog meer helemaal niks met de gevonden collectie in Dordrecht te maken hebben maar nu wel in die catalogus van 55 euro staan :-)

Comment

Als je de autocollectie van een beroemdheid als Elvis of Maradona veilt, dan is het inderdaad bedrog om daar een andere auto in te smokkelen. Maar hier maakt het toch weinig uit of Palmen het ding wel of niet heeft aangeraakt? Te meer omdat hij er niks anders mee deed dan in een schuur zetten.
                                                    Skoda Enyaq RS (2024) - Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Als het waar is dat er extra auto's in dezelfde veiling erbij worden gezet is het wel een vorm van misleiding. Het is vreemd om een veiling met de naam " The Palmen Barnfind Collection​ " te doen, en dan auto's met herkomst elders erbij te voegen. Ik vind het opportunistisch van Aaldering, maar kloppen doet het dan niet meer. Ik ben het met je eens dat het voor die auto's wellicht niet alles uit maakt (sterker nog, ze zijn er waarschijnlijk beter aan toe), en voor de meeste kopers ook niet als ze een specifieke auto zoeken.
                                                      Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                        Mooie upmark in 2 maanden. ik weet niet welke waarde het meest bij de realiteit zit, en of dit inderdaad dezelfde auto is. Maar ik zou het gek vinden als dezelfde auto in 2 maanden tijd voor dik 3 x de initiële veilingprijs verkocht gaat worden.
                                                        14 maanden, maar nog altijd een goed rendement :-)

Comment

Er zijn nog volop kaarten beschikbaar!

Ik vraag mij af of deze opzet zo goed is voor het soort auto's dat verkocht moeten worden.
                                                          Als je interesse hebt in een van de bijzonder auto's is de opzet misschien oke, al hoef je geen Amerikanen te verwachten die zich laten gaan in het bieden. Als er buitenlandse interesse is in de bijzondere auto's zal er een tussenpersoon lokaal worden ingeschakeld, die moet de auto's inschatten en dan zal het niet in een "bid-war" resulteren zoals het in Parijs wel was met een "live"auction waar mensen zich meer laten meeslepen (zeker bij de unieke (top) stukken in de collectie van Baillon.
                                                          Hier zitten een paar leuke auto's tussen maar ik betwijfel of het de moeite is om van de UK, Frankrijk of Spanje af te reizen om enkel deze collectie te zien, Parijs heeft in het algemeen naast retromobile als show "an sich" ook nog wat andere attracties ;-) Misschien een paar Italianen omdat daar de meeste bijzondere stukken vandaan komen. Voor 90 % van de collectie verwacht ik met name handelaren of particulieren die een koopje willen doen en voorzichtig zullen zijn met bieden.

ik ben benieuwd of morgen de biedingen omhoog zullen gaan, tot nu toe is het erg mager en is de storm een beetje gaan liggen.

Comment

Ik heb hetzelfde gevoel.
                                                            De hype kwam mss te snel en nu het er echt om gaat, gaat het mss tegenvallen.

Vorige week werd in Cernobbio een supermooie Aurelia geveild nog. (maar niet verkocht)

Nee niet deze drol :-)

Maar deze beauty.

Voor 560K te koop nu?

Die van Palmen heeft dit als estimate:
                                                            "€ 675.000,00 - € 875.000,00"

Dat lijkt me gewoon echt teveel.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Van sommigen denk ik ook dat het tot nu toe meevalt, maar bv die Montreal stond in no time op 35K.

Comment

Ik verwonder mij slechts…

het gaat met zo’n hype helemaal nergens over.

Comment

Iemand nog aan het bieden? Ben het aan het volgen, maar lijkt erop dat de minimum estimates toch behoorlijk goed gehaald worden.

Ik had zelf nog oog op brommertje laten vallen. Mijn eigen bedrag eraan gehangen en het is al dubbel zoveel, dus dat gaan we niet meer doen

auto's
                                                                  Citroen 2CV 1982
                                                                  Saab 9-3 2.0T 2002
                                                                  Citroen C1 2014
                                                                  Solex 3800

Comment

Working...
                                                                  X