Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips gezocht: vooroorlogs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips gezocht: vooroorlogs

    Een leuke uitdaging, beste gummers.

    Het gaat erom een auto te vinden in de trant van deze Alvis Special:

    Joop Stolze is in hart en nieren liefhebber van klassieke sportwagens. Zeven en dertig jaar geleden importeerde hij z'n eerste rode TR3A uit Londen.


    Hij moet voldoen aan de volgende eigenschappen:

    - vooroorlogs, liefst jaren dertig
    - hoog op de wielen staand
    - grote motorinhoud
    - prijs: 90K euro is toch echt wel serieus de pijngrens
    - in goede staat, dus geen langejarenproject.

    Natuurlijk is een Blower Bentley of een Mercedes-Benz SSK(L) het je-van-het, maar die zijn onbetaalbaar.

    Is trouwens een serieuze oproep, dit. Het exacte doel is nog geheim, maar zeer des gummens en zal na bekendmaking op enthousiasme stoten.

    :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

  • #2
    90 k euro...................een dikke bankiel als vliend? :-)
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

    Comment


    • #3
      Dag Brun,
      Heb je al eens rond gekeken op deze site:
      www.prewarcar.com of meer gericht op deze pagina per merk gesorteerd
      www.carscoffeecigars.nl

      Comment


      • #4
        Leuk spul op die site.
        Zoals deze Riley: http://www.prewarcar.com/show_prewar...p?car_id=49322



        Maar dat zal een later (om)gebouwde special zijn. Punt is dan dat ik de ballen verstand heb van prewar spul, dus ik kan niet of nauwelijks beoordelen wat origineel is, of in elk geval 'period' en wat niet.
        Last edited by V4; 09-09-08, 22:50.

        Comment


        • #5
          Leuke Seven specials, zoals deze:



          Comment


          • #6
            Ik zou dan wel voor een bekend merk gaan, zoals Bentley oid of zelfs Aston Martin!
            Past precies qua knaken :


            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Hier meer info/foto's

              http://www.oldtimergalerie-rosenau.de/site05.htm

              Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)



              Comment


              • #8
                Die specials waren hier al aan bod gekomen kortgeleden:

                Maar er kunnen nooit genoeg Pre War draadjes zijn. :) Dit is wel gaaf Brun, 'gewoon' een budget om iets heel leuks mee te scoren.

                Een Riley heeft mijn absolute voorkeur als je binnen dit budget gaat shoppen.
                Bentley en Aston Martin wordt erg duur, of je hebt geen topmodel, al is die van Harry wel gaaf! Zo'n Riley special is echt super, mits mooi opgebouwd. Origineel is het allemaal niet, daarom heten 't ook Specials (duh), maar de meeste onderdelen haal je gewoon tijdens evenementen zoals de http://www.beaulieu.co.uk/events-int...autojumble.cfm komend weekeinde. Daar vind je waarschijnlijk ook wel complete auto's. Prijzen in UK zijn nu wel op hun hoogtepunt trouwens verwacht ik, gezien de kredietperikelen in Engeland. Auto's en onderdelen worden daar nu gedumpt om de creditcards en hypotheken maar te kunnen blijven aflossen schijnt.
                Last edited by Dennis Cavallino; 10-09-08, 08:41.

                Comment


                • #9
                  Die kleine specials zijn inderdaad erg leuk, maar voor ons doel misschien wat te klein. Het moet iets groter zijn (vandaar ook die Alvis). Een Bentley is natuurlijk perfect, maar simpelweg te duur...
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                    90 k euro...................een dikke bankiel als vliend? :-)
                    Nou euh, Pa, deze dikke bankiel slaat niet zomaar even 90K stuk op een oud lijk van 70 jaar hoor. :)

                    Gave zoekactie brun! Ik kan je er verder weinig mee helpen, weet nl. van oude auto's nog minder dan van moderne...
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

                    Comment


                    • #11
                      Het hóeft trouwens geen 90K te kosten hè. Als het voor de helft kan, is het natuurlijk veel mooier...
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                      Comment


                      • #12
                        Brun, die Riley is echt niet klein! :) Je zou er 10 rondjes omheen moeten sprinten... haha

                        Austin 7 Specials, dat zijn net skelters, dat schiet voor hem/haar (bovenbuurvrouw??? hehe) niet op.

                        Comment


                        • #13
                          Neem diegene anders mee naar de Stolze meeting. Joop doet naast die Alvis meer in vooroorlogs en kan ook helpen met een zoektocht. Eén van die broers van 't opgesplitste Automusa (Edit Kennis heet die, maar welke?) doet ook veel met vooroorlogs, en ook met zoekopdrachten.
                          Hier staan alle drie de broers met hun websites: http://www.automusa.nl/


                          Ik zou ook echt aanraden om dit weekend dus even naar Engeland te gaan, al is het maar om te orienteren en navraag te doen bij wat liefhebbers en hun stands daar.
                          Last edited by Dennis Cavallino; 10-09-08, 08:57.

                          Comment


                          • #14
                            WOW: http://www.ak-automobiles.nl/aanbod_detail.php?id=60
                            Wel een beetje last van het 1-serie syndroom. :)

                            Comment


                            • #15
                              De Soto met big six erin. http://company.klassieker.net/coscri...A881C2CC72191A

                              Eén van de leukste vooroorlogse MG's:

                              Wel erg klein, maar goed, schijnt leuk te rijden (volgens hele oude mensen).

                              Minder sportief, maar wel lekker stijlvol. MG SA Saloon: http://company.klassieker.net/coscri...A881C2CC72191A
                              Zo te zien laat de rode verf op 't blok los en komt de originele (?) groene kleur weer terug. Zonde, want hele blok moet er dan uit als je dat weer mooi wilt maken. Wellicht is daar qua prijs wat mee te doen.

                              Erg apart (=lelijke?) Talbot
                              Last edited by Dennis Cavallino; 10-09-08, 09:06.

                              Comment


                              • #16
                                Kijk, Dennis, dat zijn de tips. Keep 'em coming!
                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                Comment


                                • #17
                                  Even 't Franse aanbod bekijkend... Hoog op de wielen staand? Hmm, dus geen Delahaye, Delage of Talbot. En niet te klein, dus geen Amilcar.

                                  Nog eens verder kijken. Salmson wellicht nog? Lagonda zal wel te duur zijn?
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat ik hele gave auto's vind uit de jaren '30: Packards, en dan met name de Twin Six en Twelve modellen. V12 limousines en cabrio's die direct concureerden met de Cadillacs destijds, alleen dan wat zeldzamer. Gruwelijk mooie modellen als je het mij vraagt, en "weer eens wat anders" dan de zoveelste Rolls of Bentley, ahem.

                                    1939 Packard Twelve:


                                    Man, je ziet Capone toch zo uitstappen?

                                    Of anders: een 1934 Packard Twelve Convertible:


                                    Prijzen, met een beetje googlen zie je zo hier en daar waarderingen rond de $120.000, aardig aan het topje van je prijs range.

                                    Maar uniek en gaaf zijn ze wel.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

                                    Comment


                                    • #19
                                      En deze is helemaal om een tent van in de boks te krijgen: 1934 Packard Twelve LeBaron Sport Phaeton.



                                      Oef.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja, zo'n Amilcar is ook gaaf!
                                        Zoiets : http://www.prewarcar.com/show_prewar...p?car_id=49952

                                        Of een Marendaz! Net een Bentley, maar zeldzamer en goedkoper.

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #21
                                          Of zo'n Delage! Cool man!




                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)



                                          Comment


                                          • #22
                                            Hier meer foto's en ook meer auto's :

                                            Racecar specialises in supplying the automotive industry with world class digital solutions including web, software, app and graphical design



                                            Racecar specialises in supplying the automotive industry with world class digital solutions including web, software, app and graphical design

                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)



                                            Comment


                                            • #23
                                              Die eerste Delage is gaaf inderdaad.

                                              De tweede: hmmm, een acht-in-lijn. Wel serieus cool. Maar of die motoren standfest zijn?
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Die motoren vereisen denk ik nogal wat regelmatig afstelwerk, maar dat geldt volgens mij voor alle pre war motoren.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mwah, als ze mechanisch maar solide zijn, ben ik er niet zo bang voor. Maar ik kan me voorstellen dat de krukas van zo'n lijn-acht vooral in het midden best wel doorbuigt. Denk niet dat ze zo veel kunnen hebben.

                                                  SU-carburateurs afstellen is een eitje, als je weet hoe 't moet. Dat heeft dit mannetje me ooit nog eens goed uitgelegd:



                                                  Ontsteking: niet met ouderwetse magneto's gaan knoeien, maar gewoon een goede elektronische ontsteking erop zetten (dus hallsensor ipv contactpunten).
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                    Ja, zo'n Amilcar is ook gaaf!
                                                    Zoiets : http://www.prewarcar.com/show_prewar...p?car_id=49952

                                                    Zeker gaaft met riley supercharger. Ik ben wel benieuwd naar het verhaal van de reden tot verkoop. 20 jaar in bezit. 1 jaar bij raceteam en dan verkopen? Komt er iets beters, of blijken er kosten aan te komen?

                                                    Of een Marendaz! Net een Bentley, maar zeldzamer en goedkoper.
                                                    Dat is wel een mooi merk ja. Staat bij Stolze toch? Die slogan komt me bekend voor.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alfa Monza!

                                                      Last edited by Dutch; 10-09-08, 10:04. Reden: vorige ploatje deed 't opeens niet meer
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        @Brun: Dan kun je mooi de carburateurs afstellen als er ooit een keer een GT6 komt in huize Cavallino.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hmmm.

                                                          Fapdiefapfap.



                                                          EDIT: oef, die Monza! Ik wil niet weten wat ie moet kosten...

                                                          @Dennis
                                                          Ja hoor, geen punt, bel maar. Is zelfs een hele leuke klus. :-)
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            lol, Alfa Monza.
                                                            Het was 90K, niet vanaf 900K Dutch. :-)

                                                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                            BMW 320Ci (van GF)



                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Kan mij dat nou schelen. Iedereen plempt hier toch z'n gave plaatjes neer van veels te dure karren? :)
                                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Nou, goed dan. Hier eentje met een 'normale' prijs:



                                                                En nog bij mij om de hoek ook. :)
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎