Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgian Westhoek Classic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Belgian Westhoek Classic

    Het evenement van Bjorn (BiHornie)

    http://www.belgianwesthoekclassic.tk/

    Hebben pa en Tino daar al niet ens aan de meet gestaan?


    Ruud wel iig :-)

  • #2
    Ja, Carina en ik hebben die vorig jaar gereden, Pa en Tino volgens mij een jaar eerder. Volgens mij was gummer Steven toen ook present.

    Dit jaar is de datum wat ongelukkig gekozen voor ons.
    Zal er wel niet inzitten, ook al omdat je wel een weekend uit van moet maken.
    Afstand is gewoon te groot om dat ff op e1n dag te doen.

    Comment


    • #3
      Ik heb er ook een keer aan meegedaan. Ik vond het erg leuk, maar mijn vrouw vond het te inspannend.

      Dus wellicht als de verbouwing af is, dat ik dan nog een navigator zoek ;)
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Kreeg net een mailtje van Bjorn (BiHornie) met de update van de site

        http://www.belgianwesthoekclassic.tk

        Evenement lijkt me prima verzorgd

        Comment


        • #5
          Pa, is wat voor jou!

          Nachtritje van 550 kilometer (ja VIJF HONDERD VIJFTIG)

          (ik had de mail ook :-) )

          Comment


          • #6
            Ziet er goed uit!
            Tino!!!!!..........................wat doen we ?
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

            Comment


            • #7
              Doen we Pa,
              Komt gelijk op onze kalender.

              Artikel zelf nog niet gelezen.
              Te druk met mijn DIY engels om het reglement van de Wintertrial in mijn koppie te krijgen.

              Die club zet heel bijzondere ritten uit.
              Even was ik bang dat Bjorn, op vrijersvoeten, verloren was.
              Volgens peetvader, Daniël Immesoete, heeft hij zich volledig herpakt. (ZN~dikke van Dale)
              Co-Pilot

              Comment


              • #8
                550km in 1 nacht?
                Vaak zijn dat ook nog zware kilometers en niet 200km rechtdoor op de A2 ofzo. :-)

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  550km in 1 nacht?
                  Vaak zijn dat ook nog zware kilometers en niet 200km rechtdoor op de A2 ofzo. :-)
                  Ja, Harry, dat is zelfs wat heftiger dan het avondtraject van de Sportcarspringrally en dat vond jij al .........wat heftig :-)
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                  Comment


                  • #10
                    Hier krijg ik mijn vrouw zeker niet voor mee......

                    * Twijfelt of hij deze tipt aan zijn vader
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                    Comment


                    • #11
                      Volgens Bjorn "niet voor watjes". Lijkt me duidelijk met zelfs de Citadel van Namen in het parkoers. Ik dacht dat dat alleen met een crosmotor gereden kon worden.
                      ----------------------------
                      Opwarmingsboucle

                      De wedstrijd wordt op gang getrokken met een eerste ‘opwarmingsboucle’. Tijdens de eerste drie klassementsproeven zullen de deelnemers het principe van de wedstrijd ontdekken. Echter, aan kwaliteit moeten de eerste KP’s niet onderdoen. De eerste drie proeven lopen over de mooiste wegen in de groene omgeving van Steenhuffel, Nossegem en Bierbeek.

                      Ritme omhoog rond Hannuit

                      Na een eerste tankstop in de buurt van Jodoigne trekt de karavaan het echte platteland in recht-toe-rechtaan richting de Maas. Via 5 uitgekiemde proeven rond Hannuit met enkele bekende passages zullen de favorieten zich vooraan kunnen nestelen in het klassement.

                      Langere KP’s doorheen de Condroz

                      Na een tweede tankstop met de kerncentrale van Tihange op de achtergrond steken we de Maas over en wordt het parcours nu echt technisch. Twee langere typische ‘Condroz-proeven’ zullen er gepland staan.

                      Haarspeldbochten rondom Namen

                      Na reeds 3 uiteenlopende boucles met elk hun eigen parcourskarakter krijgen de deelnemers de terugreis voorgeschoteld. Het parcours wordt vervolgd door klassementsproeven die richting Namen trekken. Terug een ander soort klassementsproeven. Dit keer staan vele haarspeldbochten typerend voor deze boucle.

                      Citadelle van Namen opent vijfde boucle

                      Na een tankstop in het holst van de nacht langs de oevers van de Maas te Rivière opent de vijfde boucle met een proef op de Citadelle van Namen. Deze boucle eindigt met een passage langs de Leeuw van Waterloo die er ’s nachts in de volle schijnwerpers staat.

                      Laatste boucle in de ochtendglorie

                      Bij de laatste stop in het TOTAL station te Beersel / Halle langs de E19 komen de deelnemers na een uitdagende nacht terug in de bewoonde wereld. Na de stop staat er nog 1 afsluitende klassementsproef op het programma. Echter, deze laatste klassementsproef is er nog één van een kleine 40 kilometer!.


                      Pakket 2 – 70 € per team

                      bevat alle wedstrijdbescheiden zoals verplichte verzekering, 2 vezorgde roadbooks, 2 deurnummers, 2 rallyborden, 2 BWC-stickers, set controlekaarten...

                      bevat uitgebreid ontbijtbuffet ’s morgens bij aankomst

                      bevat overlevingspakket (lunchpakket die u bij de start overhandigd wordt om de nacht mee door te komen)

                      Pakket 1 - 40 € = zonder eten.
                      Co-Pilot

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                        Ja, Harry, dat is zelfs wat heftiger dan het avondtraject van de Sportcarspringrally en dat vond jij al .........wat heftig :-)

                        < Tranen in de ogen van het lachen >

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                          < Tranen in de ogen van het lachen >
                          + 1
                          (op zijn geenstijls)

                          Comment


                          • #14
                            En dat alles voor maar € 40,=/ € 70,=?
                            Scheelt nogal wat met de Nederlandse ritten.
                            BMJW

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                              + 1
                              (op zijn geenstijls)
                              Ja maar ons Harry is wel lief hoor :-)
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door JW02 Bekijk bericht
                                En dat alles voor maar € 40,=/ € 70,=?
                                Scheelt nogal wat met de Nederlandse ritten.
                                Dat klopt, alleen kom je dan bij de start, lunch en finish niet in een of ander duur hotel of restaurant, maar in een zalencentrum of eetcafe.

                                Vind ik geen probleem, die Belgische ritjes hebben wel een aparte charme.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door JW02 Bekijk bericht
                                  En dat alles voor maar € 40,=/ € 70,=?
                                  Scheelt nogal wat met de Nederlandse ritten.
                                  Ja, en voor de extra prijs van 30 heb je nog verdomd lekkere catering ook (weinig keus, maar wel lekker).
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                    Ja, en voor de extra prijs van 30 heb je nog verdomd lekkere catering ook (weinig keus, maar wel lekker).
                                    Vooraf heb je meestal de keus: vlees of vis toch? ;-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Inderdaad!

                                      Oorspronkelijk geplaatst door TinoJee Bekijk bericht
                                      Volgens Bjorn "niet voor watjes".
                                      Weerhoudt mij dus wel. Vond de eerste keer meedoen leuk, inspannend en was zeer trots dat we nog net geklassificeerd waren (weliswaar als laatste) doordat we in ieder geval alle proeven hadden gereden.

                                      We waren als 7e gestart en als 1-na-laatste (veld van ongeveer 50) aangekomen.
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mwah, woonde ik maar in het zuiden.
                                        BMJW

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niet vergeten dat aan de finish een champagnebar met een flute voor elke deelnemer wacht.

                                          [email protected], vaker rijden is de sleutel om niet de rode lantaarn te dragen.
                                          Co-Pilot

                                          Comment


                                          • #22
                                            en weer een mailtje van BiHornie

                                            Beste,

                                            de inschrijvingen voor de 2009-editie zijn geopend!

                                            Inschrijvingsformulier en nieuwsbericht 2 op onze website.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Site staat nu op http://users.belgacom.net/vrv/bwc/index2.htm
                                              Al heel veel info te vinden daar.
                                              Eenmalige uitgave voor de prijs van 70 euro incl ontbijt en overlevingspakket.

                                              ----------------------------------------------------------------------------------


                                              Welkom op de website van de Belgian Westhoek Classic 2009. De ondertussen befaamde regelmatigheidsrally is toe aan zijn vijfde editie en om dit ‘lustrum te vieren’, pakt de organisatie uit met een nieuwe en uniek opzet! Een opzet die slechts éénmalig zal toegepast worden!

                                              Nieuw wedstrijdgebied
                                              Als eerste nieuwigheid is er het wedstrijdterrein. We wijken dit jaar af van ons vast wedstrijdgebied. Geen Westhoek en geen Vlaamse Ardennen dus, maar wel de Belgische Ardennen met zijn haarspeldbochten en heuvelachtig reliëf!
                                              De start vindt echter plaats in Vlaanderen, namelijk te Bornem, woonplaats van wedstrijdleider Rudy Opdenakker. Door de goede contacten met het gemeentebestuur zullen we in staat zijn het wagenpark, podium, inschrijvingstafel en trailerpark te centraliseren op de markt. Bornem wordt dus een echt ‘rallycentrum’.

                                              Rome, een klein dorpje nabij Durbuy wordt het keerpunt van de wedstrijd.

                                              Uitdagende timing
                                              Vanuit dat rallycentrum vertrekken we om 18 uur voor een traject van 550 kilometer! De aankomst is terug voorzien in Bornem rond 8u30 zondagochtend.

                                              Klassementsproeven
                                              Om de wedstrijd nog aantrekkelijker te maken, hebben we het parcours opgedeeld in verschillende spectaculaire “klassementsproeven” die afgewisseld zullen worden met korte verbindingstrajecten! Een klassementsproef zal gestart worden door middel van ‘zelfstarts’ en zal verreden worden als navigatieproef of als regularityproef. In totaal zullen ongeveer 20 klassementsproeven op het programma staan.

                                              Bornem – Rome – Bornem
                                              Bornem, Rome, Bornem... Zo klinkt de ondertitel van de “BWC 2009”. Een unieke wedstrijd op de VAS Classic kalender!



                                              Wat we u bieden tijdens de BWC 2009:

                                              - supergezellig en echt rallycentrum

                                              - speciaal wedstrijdkarakter

                                              - echte uithoudingswedstrijd met een gezonde moeilijkheidsgraad

                                              - onuitgegeven parcours

                                              - organisatiecomité dat perfect weet waar de vaste BWC-deelnemers van houden

                                              - uitgebreide uitlegboek

                                              - en als afsluiting: een verzorgd ontbijtbuffet
                                              Co-Pilot

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ziet er perfect uit.
                                                De kosten, om het in navolging van die andere discussies hier ook maar eens aan te halen, zijn zéér on-nederlands laag.
                                                Waarom kunnen de vaderlandse uitzetters dat niet ?
                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tja dat ligt aan het feit dat de Belgen geinteresseerd zijn in lekker rijden en de NL'ers aan flink tafelen?
                                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                    Tja dat ligt aan het feit dat de Belgen geinteresseerd zijn in lekker rijden en de NL'ers aan flink tafelen?
                                                    De Bourgondische inslag van onze zuiderburen kennende, geloof ik niet dat dit de enige oorzaak is.
                                                    Er is meer aan de hand, zoals uitzetters en andere officials die mogelijk minder of geen vergoeding vragen voor hun diensten. Meer uit club- of sportliefde werken wellicht en wij meer vanuit de VOC-mentaliteit ?
                                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Is eveneens een reden.
                                                      Onze medewerkers (controleposten, inschrijftafel, 0-wagen, BZ-wagen, marshalls in wagenpark,...) verlenen allen GRATIS hun medewerking. Enige kost voor ons zijn hun maaltijden.
                                                      Verder eveneens de federatie die weinig % vraagt.
                                                      En uiteraard één hele goede sponsor.

                                                      Nog 16 plaatsen vrij momenteel. Hopelijk nog wat gummers in mijn mailbox met inschrijfformulier binnenkort.

                                                      Groetjes
                                                      Bjorn

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tsssssssss, in een dag helemaal vol

                                                        VOLZET !!!

                                                        COMPLÈTE !!!



                                                        Inschrijvingen komen vanaf heden op een reservelijst

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nou ja, dan hoef je niet lang te dubben of je nog mee wil doen ;-)

                                                          Pa en Tino wel ingeschreven?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ik vrees (nog) niet Ruud, gezien de drukte omtrent de deltarally en de Tulip.
                                                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Wel dus. Ik heb Bjorn nog gesproken bij de Ronde door Vlaanderen en daar al mijn deelname aangekondigd.

                                                              Mailtje van Bjorn.
                                                              ____________________________
                                                              Hoi Tino,

                                                              superbedankt voor jullie inschrijving!
                                                              U zult het wellicht al gehoord hebben van Rob dat ik 2 à 3 gummer-plaatsjes
                                                              had vrijgehouden ;-)

                                                              Binnenkort publicatie van deelnemers met opvolging van betaling op onze
                                                              website.

                                                              Groetjes
                                                              Bjorn
                                                              Co-Pilot

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Mooi Tino, ik weet eigenlijk goed dat ik op je kan rekenen, waarom die twijfel :-)
                                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X