Ja, Carina en ik hebben die vorig jaar gereden, Pa en Tino volgens mij een jaar eerder. Volgens mij was gummer Steven toen ook present.
Dit jaar is de datum wat ongelukkig gekozen voor ons.
Zal er wel niet inzitten, ook al omdat je wel een weekend uit van moet maken.
Afstand is gewoon te groot om dat ff op e1n dag te doen.
Ik heb er ook een keer aan meegedaan. Ik vond het erg leuk, maar mijn vrouw vond het te inspannend.
Dus wellicht als de verbouwing af is, dat ik dan nog een navigator zoek ;)
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Artikel zelf nog niet gelezen.
Te druk met mijn DIY engels om het reglement van de Wintertrial in mijn koppie te krijgen.
Die club zet heel bijzondere ritten uit.
Even was ik bang dat Bjorn, op vrijersvoeten, verloren was.
Volgens peetvader, Daniël Immesoete, heeft hij zich volledig herpakt. (ZN~dikke van Dale)
Hier krijg ik mijn vrouw zeker niet voor mee......
* Twijfelt of hij deze tipt aan zijn vader
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Volgens Bjorn "niet voor watjes". Lijkt me duidelijk met zelfs de Citadel van Namen in het parkoers. Ik dacht dat dat alleen met een crosmotor gereden kon worden.
----------------------------
Opwarmingsboucle
De wedstrijd wordt op gang getrokken met een eerste ‘opwarmingsboucle’. Tijdens de eerste drie klassementsproeven zullen de deelnemers het principe van de wedstrijd ontdekken. Echter, aan kwaliteit moeten de eerste KP’s niet onderdoen. De eerste drie proeven lopen over de mooiste wegen in de groene omgeving van Steenhuffel, Nossegem en Bierbeek.
Ritme omhoog rond Hannuit
Na een eerste tankstop in de buurt van Jodoigne trekt de karavaan het echte platteland in recht-toe-rechtaan richting de Maas. Via 5 uitgekiemde proeven rond Hannuit met enkele bekende passages zullen de favorieten zich vooraan kunnen nestelen in het klassement.
Langere KP’s doorheen de Condroz
Na een tweede tankstop met de kerncentrale van Tihange op de achtergrond steken we de Maas over en wordt het parcours nu echt technisch. Twee langere typische ‘Condroz-proeven’ zullen er gepland staan.
Haarspeldbochten rondom Namen
Na reeds 3 uiteenlopende boucles met elk hun eigen parcourskarakter krijgen de deelnemers de terugreis voorgeschoteld. Het parcours wordt vervolgd door klassementsproeven die richting Namen trekken. Terug een ander soort klassementsproeven. Dit keer staan vele haarspeldbochten typerend voor deze boucle.
Citadelle van Namen opent vijfde boucle
Na een tankstop in het holst van de nacht langs de oevers van de Maas te Rivière opent de vijfde boucle met een proef op de Citadelle van Namen. Deze boucle eindigt met een passage langs de Leeuw van Waterloo die er ’s nachts in de volle schijnwerpers staat.
Laatste boucle in de ochtendglorie
Bij de laatste stop in het TOTAL station te Beersel / Halle langs de E19 komen de deelnemers na een uitdagende nacht terug in de bewoonde wereld. Na de stop staat er nog 1 afsluitende klassementsproef op het programma. Echter, deze laatste klassementsproef is er nog één van een kleine 40 kilometer!.
Pakket 2 – 70 € per team
bevat alle wedstrijdbescheiden zoals verplichte verzekering, 2 vezorgde roadbooks, 2 deurnummers, 2 rallyborden, 2 BWC-stickers, set controlekaarten...
bevat uitgebreid ontbijtbuffet ’s morgens bij aankomst
bevat overlevingspakket (lunchpakket die u bij de start overhandigd wordt om de nacht mee door te komen)
En dat alles voor maar € 40,=/ € 70,=?
Scheelt nogal wat met de Nederlandse ritten.
Ja, en voor de extra prijs van 30 heb je nog verdomd lekkere catering ook (weinig keus, maar wel lekker).
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Weerhoudt mij dus wel. Vond de eerste keer meedoen leuk, inspannend en was zeer trots dat we nog net geklassificeerd waren (weliswaar als laatste) doordat we in ieder geval alle proeven hadden gereden.
We waren als 7e gestart en als 1-na-laatste (veld van ongeveer 50) aangekomen.
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Welkom op de website van de Belgian Westhoek Classic 2009. De ondertussen befaamde regelmatigheidsrally is toe aan zijn vijfde editie en om dit ‘lustrum te vieren’, pakt de organisatie uit met een nieuwe en uniek opzet! Een opzet die slechts éénmalig zal toegepast worden!
Nieuw wedstrijdgebied
Als eerste nieuwigheid is er het wedstrijdterrein. We wijken dit jaar af van ons vast wedstrijdgebied. Geen Westhoek en geen Vlaamse Ardennen dus, maar wel de Belgische Ardennen met zijn haarspeldbochten en heuvelachtig reliëf!
De start vindt echter plaats in Vlaanderen, namelijk te Bornem, woonplaats van wedstrijdleider Rudy Opdenakker. Door de goede contacten met het gemeentebestuur zullen we in staat zijn het wagenpark, podium, inschrijvingstafel en trailerpark te centraliseren op de markt. Bornem wordt dus een echt ‘rallycentrum’.
Rome, een klein dorpje nabij Durbuy wordt het keerpunt van de wedstrijd.
Uitdagende timing
Vanuit dat rallycentrum vertrekken we om 18 uur voor een traject van 550 kilometer! De aankomst is terug voorzien in Bornem rond 8u30 zondagochtend.
Klassementsproeven
Om de wedstrijd nog aantrekkelijker te maken, hebben we het parcours opgedeeld in verschillende spectaculaire “klassementsproeven” die afgewisseld zullen worden met korte verbindingstrajecten! Een klassementsproef zal gestart worden door middel van ‘zelfstarts’ en zal verreden worden als navigatieproef of als regularityproef. In totaal zullen ongeveer 20 klassementsproeven op het programma staan.
Bornem – Rome – Bornem
Bornem, Rome, Bornem... Zo klinkt de ondertitel van de “BWC 2009”. Een unieke wedstrijd op de VAS Classic kalender!
Wat we u bieden tijdens de BWC 2009:
- supergezellig en echt rallycentrum
- speciaal wedstrijdkarakter
- echte uithoudingswedstrijd met een gezonde moeilijkheidsgraad
- onuitgegeven parcours
- organisatiecomité dat perfect weet waar de vaste BWC-deelnemers van houden
Ziet er perfect uit.
De kosten, om het in navolging van die andere discussies hier ook maar eens aan te halen, zijn zéér on-nederlands laag.
Waarom kunnen de vaderlandse uitzetters dat niet ?
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Tja dat ligt aan het feit dat de Belgen geinteresseerd zijn in lekker rijden en de NL'ers aan flink tafelen?
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Tja dat ligt aan het feit dat de Belgen geinteresseerd zijn in lekker rijden en de NL'ers aan flink tafelen?
De Bourgondische inslag van onze zuiderburen kennende, geloof ik niet dat dit de enige oorzaak is.
Er is meer aan de hand, zoals uitzetters en andere officials die mogelijk minder of geen vergoeding vragen voor hun diensten. Meer uit club- of sportliefde werken wellicht en wij meer vanuit de VOC-mentaliteit ?
"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004
Is eveneens een reden.
Onze medewerkers (controleposten, inschrijftafel, 0-wagen, BZ-wagen, marshalls in wagenpark,...) verlenen allen GRATIS hun medewerking. Enige kost voor ons zijn hun maaltijden.
Verder eveneens de federatie die weinig % vraagt.
En uiteraard één hele goede sponsor.
Nog 16 plaatsen vrij momenteel. Hopelijk nog wat gummers in mijn mailbox met inschrijfformulier binnenkort.
Comment