Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beijing-Paris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Beijing-Paris

    Dit draadje gaf natuurlijk al wat hints: http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=1104

    De Lagonda is (bijna) aangeschaft, de inschrijving is rond, een héle goede fles wijn ligt klaar om erop te proosten, en de Chinees om de hoek heeft ons een cursus voor beginners beloofd. How hard can it be?

    Zonder gekheid nu. Ik weet nooit zo goed hoe je groot nieuws moet brengen, dus zeg ik het maar gewoon simpel: in 2010 rijden we de Peking to Paris (http://www.pekingparis.com). De auto is zeer waarschijnlijk de Lagonda uit bovengenoemd draadje (onderhandelingen lopen nog), maar in ieder geval een vooroorlogse auto.

    Ik heb lang getwijfeld toen ik het aanbod kreeg. Want de Gobi-woestijn, Oezbekistan, Iran, kweenie. Het is natuurlijk geen rit die navigatieskills tot op tien meter nauwkeurig vereist. Ik bedoel, je rijdt Mongolië binnen, de satnav zegt: na 2500 km linksaf, en een paar dagen later rijd je Mongolië weer uit. Maar je moet wel tegen tegenslagen kunnen en vooral: sleutelen leuk vinden. Want geheid dat je auto midden in de woestijn stukgaat. Als er een zandstorm woedt. En je satelliettelefoon dus niet werkt. Zodat je tweehonderd kilometer van het basiskamp moederziel alleen moet overnachten. Wetende, dat 'niet binnen één dag repareren' gelijkstaat aan 'uit de rally liggen'. Lees het dagboek van de 2007-rit op die site maar eens. Het eerste deel is serieus hardcore. En de route in 2010 verloopt zuidelijker, door nog meer bloedhete en zanderige gebieden, dus wordt 't denk ik nog heftiger.

    Maar Jana zei een maandje geleden: "Als je het niet doet, heb je er tot je dood spijt van." En daarin heeft ze natuurlijk gelijk. Dus.

    In 2010 is de start: we hebben dus nog even. Om de auto te prepareren, om proef te rijden, om de conditie op te vijzelen en om een Gummen.org-sticker op het plaatwerk te plakken. Maar ik heb al weken elke avond kippenvel als ik eraan denk. Het ene moment is het zo'n gevoel dat je hebt als je pas verliefd bent. Het andere moment een ohkutohkutkutkutkutwaarbenikaanbegonnen-gevoel.

    Hoe dan ook: nog even niet té hard doorvertellen. Mijn moeder weet het namelijk nog niet. En die krijgt een toeval als ze 't hoort.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

  • #2
    Gaver dan gaaf! Kom ik je eerdaags t uiterst vermakelijke en vooral ook leerzame boekje Pekingeend lenen, want die moet je lezen. Peking-parijs per 2cv! Voordat ik de pijp aan maarten geef, wil ik zo'n rit hebben gereden. Dat is 1 van mn automotive doelen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
      Voordat ik de pijp aan maarten geef, wil ik zo'n rit hebben gereden. Dat is 1 van mn automotive doelen.
      Met al die automotieve doelen van je moet jij het eerst eeuwige leven gaan krijgen!


      Klinkt erg cool. Nu maar hopen dat de Ruski's en Amerikanen geen roet in het eten gooien. Als ik naar die landen kijk namelijk...
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

      Comment


      • #4
        Ik zeg, met excuses voor 't taalgebruik, GODVERDOMME man. Wat ontzettend cool. :)

        Ontieglijk vet. Lijkt me fantastisch zoiets, ware het niet dat ik completely useless ben tenzij het om Italiaans oliepeilen gaat. Maar voor een echte autoliefhebber slash semi-avonturier met een romantische inborst (Fantastisch Taalgebruik-alert!) zoals jij is dit een mega-uitdaging.

        Goed ook dat MdV d'r achter staat, die mazzel moet je ook maar hebben tenslotte. En je moeder, och, moeders zijn altijd bezorgd, toch? :)

        Als ik vragen mag, wie zijn "we", eigenlijk? De koper van de Lagonda natuurlijk, jij, en....?

        Kijk, even over pure afgunst. HIER kan ik nou sjeloers op zijn. Een nagelnije M3 niet. Dit wel. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

        Comment


        • #5
          @brun, ik neem ook t daf verhaal van de london-sydney marathon mee voor je...

          Waarom trouwens rijden met satnav? Dat vind ik echt een no go.

          @paco, nee de rest zijn middelen om dat doel te bereiken :)

          Comment


          • #6
            Satnav een no-go. Wanneer reed jij voor het laatst in een wagen van 0,7 eeuw oud door de Gobi, Cav? :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

            Comment


            • #7
              ik vind kaartlezen nu eenmaal leuk, en echt navigeren (niet alleen tijdens klassieker rally's). Ik haat satnavs, daar vind ik gewoon geen reet aan. Kaarten lezen, atlassen van buiten leren, een kompas gebruiken, stand van de zon zien als hulpmiddel en de weg vragen in een vreemd land, verkeerde afslag nemen, 3 keer geirriteerd volgas door een gehucht, prachtige weggetjes ontdekken, dat is mijn ding. Een satnav vind ik niet nodig, vroegah hadden ze die ook niet.

              Comment


              • #8
                brun, je leesvoer ligt klaar. Mooie verhalen! Ff rondje ijsselmeer om een reparatie te testen aan de Pekingeend. Of op en neer naar Sydney om de route te verkennen en de daf te testen. Brun, je gaat een prachtig avontuur tegemoet!
                Last edited by Dennis Cavallino; 26-09-08, 02:32.

                Comment


                • #9
                  Daar zit zeker wat in, qua vintage, maar een tomtom in de tas als backup lijkt me best een fijn idee in zulke omstandigheden. Ik bedoel, een keertje fout rijden tijdens de jaarlijkse Chrysantenrit in Schubbekutteveen e.o., soit, maarreuh, Mongolie? :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

                  Comment


                  • #10
                    ik kies dan voor mongolie. Marijke moest er in t begin ff aan wennen dat ik altijd maar wegen in reed in gebieden waar ik (n)ooit was geweest, maar nu ze vaak heeft meegemaakt hoe mooi, spannend of hilarisch dat kan zijn vindt ze mijn routes ook wel gaaf. Ze weet ook, t komt altijd goed. Zelfs als je panne krijgt (been there a lot), vast zit (done that twice) of als je achtervolgt wordt door een horde blaffende waakhonden. Ik geniet daarvan. En dan maakt t me niet uit in welk land.

                    Comment


                    • #11
                      gvd brun, ik wacht op de volgende update! Duurt lang :p

                      Comment


                      • #12
                        Man, wat cool!!!
                        Ik had wel een beetje zoiets verwacht, maar het is toch altijd afwachten he?

                        Fantastisch dat jullie dit gaan doen! Wel even posten vanuit Iran dan he? Blackberry mee ofzo en gaan! ;-)
                        En hoe zit het met stickers op de auto? Mag dat gewoon? Zo ja, misschien kunnen we een iets grotere Gummen-sticker laten maken. Dit is goede reclame natuurlijk. :-)

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          *visueel beeld van John in jaren '80 Gene Hunt outfit*

                          ... Fire up the sticker press...

                          :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

                          Comment


                          • #14
                            Mooi, weer eens wat anders dan het obligate ritje Teutonië.... ;-)

                            En die satnav, so what, neem dan ook geen satelliettelefoon mee...

                            ( krijgt visual van Cav op de Mookerhei, met sextant een zonnetje schieten)
                            Veritatis simplex oratio est

                            Comment


                            • #15
                              Jezus! Wat een ontzettend mooi vooruitzicht voor de komende maanden en wat een mooie kans op een groot avontuur! Echt fantastisch dat je de kans krijgt en hem aanneemt. Heel veel succes en plezier bij de voorbereidingen en ik neem aan dat je ons op de hoogte houdt van alle vorderingen.
                              www.carscoffeecigars.nl

                              Comment


                              • #16
                                Gaaf Brun!

                                Ik heb vorig jaar het verhaal van deze lui ==> http://pekingparis.shareyourstory.nl/ <== ( zijn bekenden in de nederlandse historische rallysport) gevolgd en als je dan leest wat voor problemen je kan tegenkomen...
                                Last edited by Ruud; 26-09-08, 10:57.

                                Comment


                                • #17
                                  Godverdergodver...............sorry voor de taal.
                                  Vet Cool, heftig, man wat skoon !!
                                  Waarom ben ik daar nog niet aan toegekomen, ik ben een watje :-)
                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                  Comment


                                  • #18
                                    Cav, dat Pekingeend-boek ken ik, heb het ooit al eens met veel verbazing gelezen. Maar ik wil het graag nog eens lezen. Het andere boek ken niet, dus ik kom gauw eens langs (kun je ook de Normandië-route terugkrijgen).

                                    We hebben ons op de valreep kunnen inschrijven, want de lijst was al bijna vol. Sowieso was in de naoorlogse categorie al niets meer vrij. De organisatie bepaalt bovendien wie ze wel en niet toelaten; ze willen wel interessante auto's. De enige plaatsen waren nog in de vooroorlogse categorieën. Vandaar dat we bij de Lagonda zijn uitgekomen.

                                    Met satnav bedoel ik een Garmin-gps; alleen een coördinatengever dus. Die is meen ik verplicht tijdens deelname. Dat snap ik ook wel, want anders verdwaal je beslist in de woestijn. Maar of je vervolgens met kaarten je weg zoekt, maakt niet uit. Denk dat wij dat ook gaan doen (elektronica kan immers alleen maar stukgaan, een kaart kun je met plakband repareren). Maar vanavond bekijken we de reglementen en weten dan meer. Satelliettelefoons zijn trouwens ook verplicht.

                                    Grote reclame op de auto's mag niet; kleine stickers mogen wel, op een paar plekken. Vind ik ook goed, want anders wordt 't binnen no-time een kermis. En probeer maar eens aan de Iraanse grenspost uit te leggen waarom je een sticker VOOR HET BESTE VARKEN NAAR SLAGERIJ VAN ARKEN op de motorkap hebt. Zelfde geldt trouwens voor de kleding: een beetje period-look wordt wel op prijs gesteld (al is het niet verplicht). Dus stofbrillen, epilepsiehelmpjes, the works. :-)

                                    Maar een gummen-sticker komt er zeker op!

                                    We zijn inderdaad de Lagonda-koper, Maarten, en ik. Elk team bestaat uit twee personen.

                                    Voor de rest: hij vroeg me of ik mee wilde. Daar heb ik toch lang over nagedacht. Ik heb vervolgens met de voorlopige route eens zitten Google Earth'en, en ben ook eens over de site van het ministerie van Buitenlandse Zaken gesurfd. De organisatie is goed bezig, want ze vermijden alle gebieden die op dit moment als gevaarlijk staan gekenmerkt. Zelfs in Uruzgan gaat het honderden kilometers noordelijker dan de plek waar bijvoorbeeld Nederlandse militairen zitten. Wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in. Het is een serieus goed georganiseerde rit, niet zo'n afgrijslijk Spyker-achtig debacle als de Amsterdam-Peking van 2006 (deelnemers moesten eerst bijbetalen, toen ging de boel failliet). Een scout verkent bijvoorbeeld al een jaar eerder de hele route. Tentenkampen en hotelreserveringen regelen zij (wel zelf tentje meenemen, LOL). Een deel van de organisatie blijft achter in Engeland, een ander deel reist mee en beide teams staan paraat om je te helpen als je serieus in de shit komt. Achter de rit rijdt een sweeperteam mee, evenals een ambulance en een paar auto's met monteurs die helpen bij zware noodreparaties. Helpen dus - ze zijn met nadruk geen gratis Wegenwacht die je wel even weer uit de ellende helpt. En ik proefde ook al wel dat als je zelf helemaal niks wilt of kunt doen, je ook niet zo veel goodwill van de monteurs hoeft te verwachten.

                                    En, het belangrijkste: in Mongolië staan 's avonds tankauto's klaar, omdat je in de woestijn nu eenmaal geen tankstation hebt.

                                    Al geldt wel: alles moet gerepareerd zijn vóór de volgende etappe. Zo niet, blijf je achter en sta je er ook helemaal alleen voor. Ze gaan niet op je wachten. Want de hele karavaan trekt dan verder zonder jou, inclusief monteurs, ambulance en organisatie. Dan kun je opgeven of proberen de dagen erop in je eentje de overige deelnemers weer in te halen. Uit het boek van 2007 proefde ik wel dat de laatste instelling meer wordt gewaardeerd.

                                    Dat was het wel zo'n beetje voor nu. De meeste panne in 2007 hadden de deelnemers die gewoon slecht waren voorbereid. Er was bijvoorbeeld een Amerikaans team dat de auto gewoon 's ochtends uit de garage had gehaald, op startkabels (want de accu was al wat oud) en vervolgens op het schip naar Beijing had gezet en daar was gaan rijden. In de veronderstelling dat het een mooi, voorgeorganiseerd ritje zou zijn. Zulke teams hebben Mongolië dus niet eens gehaald.

                                    Een ander, Nederlands team daarentegen had een perfect geprepareerde Knox Type R uit 1911, waarvan in Beijing de cilinderkop scheurde. Die zijn achtergebleven, hebben een Chinese lasser opgezocht en hem de cilinderkop laten lassen. Vervolgens hebben ze van de gescheurde cilinder de zuiger losgekoppeld en hebben op drie cilinders de HELE rit nog uitgereden. Hebben zelfs na een dikke week rijden, soms 16 uur per dag, de karavaan weer ingehaald.

                                    Die hebben terecht een trofee gewonnen. Prachtig. Maar goed, wij hopen toch dat we ietsje minder serieuze pech krijgen. Dus gaat er nog veel aan de auto gebeuren. :-)
                                    Last edited by brun; 26-09-08, 09:39.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Fantastisch man!!

                                      Dat je dingen gaat meemaken is zeker net als dat er dingen stuk zullen gaan aan de auto.
                                      Wel raar zo'n megatocht. Een oefenritje van hier naar Zuid-Italië (via binnendoor weggetjes) stelt eigenlijk al niets voor vergeleken met wat je gaat doen.

                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)



                                      Comment


                                      • #20
                                        We denken aan twee lange oefenritten: eentje over heel slechte Oostduitse wegen en eentje heen en terug naar de Alpen. In de zomer, om de testen of 't kreng tegen zwaar werken in de hitte kan.
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ok, een coordinaten-Gee-Pee-eSje vind ik acceptabel Brun. Je bent alsnog mijn grote gummenheld van 2008 tot en met 2010. :)

                                          Ben je op de zaak vandaag?

                                          In Tsjechie heb ik wat routes uitgestippeld, daar heb je echt slechte wegen. Moet ik die kaarten ook meenemen? :) Oost Duitsland vond ik meevallen. Maar net over de grens bij Polen. Dát is echt gatenkaas. Prima te doen met een Saab, een Lagonda moet dat zeker trekken, ik denk dat vooral moderne auto's daar niet meer zo goed tegenkunnen eigenlijk. Kunnen we als jullie gaan testen niet een gummen-cruise organiseren om een beetje mee te genieten van jullie voorbereidingen? Een ritje naar oost europa en de alpen, daar ben ik wel voor te porren in de zomer van 2009. :)
                                          Last edited by Dennis Cavallino; 26-09-08, 10:55.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Man man man, wat een avontuur. Geweldig!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              De meeste panne in 2007 hadden de deelnemers die gewoon slecht waren voorbereid.
                                              Dat is zeker zo, maar zelfs bij gedegen voorbereiding zijn er dingen die kapot gaan. Probleem is namelijk dat de wegen soms zo slecht zijn dat alles wat kapot kan dat ook gaat.
                                              Last edited by Ruud; 26-09-08, 11:11.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Van die link van Ruud:

                                                We hebben een prijs van 250 dollar afgesproken om ons naar Altay te brengen en de hele nacht doorgereden achterop een trailer van een vrachtwagen. Gisteren moesten we onze auto op een platte wagen krijgen die anderhalve meter hoog is en dan sta je in de woestijn. De vrachtauto´s in Mongolië zijn van Russische makelij (GAZ), hebben een V8 benzine motor, hebben een verbruik van 1:3 en de laadbak is te kort om Blackadder op te zetten. Als je nou denkt dat zo´n chauffeur iets van rijplanken of iets dergelijks bij zich heeft, dat kun je vergeten. Ze weten niet eens wat rijplanken zijn. Ze hebben balken in allerlei formaten bij zich, allemaal natuurlijk te kort, een aantal oude vrachtwagen banden en een pikhouweel en een schop. Dan ook nog te bedenken dat het pikkedonker is de auto als een formule 1 auto op de grond hangt. Olaf heeft wel 10 keer onderin de droge sloot gelegen en zat onder de metaal en houtsplinters.
                                                Inmiddels hadden wij toch wel geleerd van de inventiviteit van de Mongolen en wisten eigenlijk wel hoe zij dit voor elkaar zouden krijgen. Ze zoeken een oude rivierbedding en rijden hun wagen dan achterstevoren en graven een gat voor hun achterste wielen. Zo verlaag je de drempel van de aanhanger en met veel moeite, schaafwonden en splinters staat de auto dan op de trailer. Inmiddels was de auto al drie keer van de krik afgedonderd maar alles ging natuurlijk weer net goed.
                                                Om de auto vast te zetten gebruiken de Mongolen staalkabels die zij met ongelofelijke kracht vast zetten. De auto staat hiermee goed vast en wij hoopten maar dat dit niet een beetje overdreven was.
                                                Dat is toch supergaaf om mee te maken! Wat een ellende zeg, en dat is nog niet alles. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vandaag niet op de zaak Dennis, komende dinsdag wel.

                                                  Ik hoor trouwens net dat de koop van de Lagonda rond is... vanavond proosten! En 'm dan de komende tijd snel naar Nederland zien te rijden.

                                                  Het voordeel van die oude auto's is dat ze hoog op de wielen staan en gewoon bladveren hebben. Dat is vrachtwagentechnologie, je vindt in elk land wel een garage die zoiets kan repareren. Bovendien kan het véél meer hebben dan moderne ophangingen.

                                                  Goed, een klaverbladje fatsoenlijk hard nemen gaat natuurlijk niet. Maar er zijn weinig klaverbladen tussen Peking en Turkije, heb ik me laten vertellen.
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                                    Dat is zeker zo, maar zelfs bij gedegen voorbereiding zijn er dingen die kapot gaan. Probleem is namelijk dat de wegen soms zo slecht zijn dat alles wat kapot kan dat ook gaat.
                                                    Precies. We hebben een lijstje gemaakt met de meest voorkomende problemen in 2007. Brandstofstoringen stonden bovenaan, door de hitte (vapour lock), door troep in de benzine en door gescheurde tanks en leidingen. Op nummer twee: oververhitting door ondergedimensioneerde koeling. Daarna ontstekingsproblemen. Tot slot ophanging (kapotgebeukte bumpstops door te straffe veringen, gescheurde assen).

                                                    De organisatie heeft laten doorschemeren dat die laatste categorie vooral voorkwam bij deelnemers die te ruw (te hard!) over slechte wegen reden. Rijgedrag houdt véél meer heel dan voorbereidende verstevigingen kunnen goedmaken.

                                                    Dat soort zaken maakt het zo mooi, vind ik.
                                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Gaaf avontuur!

                                                      Ik ben te huiverig / smetvrezerig / a-technisch om zoiets te doen. Ouwe meuk.. brrrr. :) Maar ik vind de verhalen erover wel super!
                                                      Forza!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                        Precies. We hebben een lijstje gemaakt met de meest voorkomende problemen in 2007. Brandstofstoringen stonden bovenaan, door de hitte (vapour lock), door troep in de benzine en door gescheurde tanks en leidingen. Op nummer twee: oververhitting door ondergedimensioneerde koeling. Daarna ontstekingsproblemen. Tot slot ophanging (kapotgebeukte bumpstops door te straffe veringen, gescheurde assen).

                                                        De organisatie heeft laten doorschemeren dat die laatste categorie vooral voorkwam bij deelnemers die te ruw (te hard!) over slechte wegen reden. Rijgedrag houdt véél meer heel dan voorbereidende verstevigingen kunnen goedmaken.

                                                        Dat soort zaken maakt het zo mooi, vind ik.
                                                        Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal meenemen t.z.t. aan reserve onderdelen, gereedschap etc. En gaan jullie de auto nog een keer uit elkaar halen en in elkaar zetten om de auto te leren kennen? Kortom ik zit vol vragen, ik vind het net zo gaaf als jij zelf denk ik, hehe. :)

                                                        Gefeliciteerd met de deal trouwens. Ontzettend gaaf om zo'n auto te kopen en dan zo'n plan als dit te hebben. Ik ben net als de rest donders jaloers EIKEL. :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                          We denken aan twee lange oefenritten: eentje over heel slechte Oostduitse wegen en eentje heen en terug naar de Alpen. In de zomer, om de testen of 't kreng tegen zwaar werken in de hitte kan.
                                                          En niet te vergeten het 'stelt-niks-voor-luxe-cruise'-tochtje naar de Revival '09... :)

                                                          Is 't trouwens alleen maar hitte? Nergens zware regenval mogelijk?
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            *verwacht trouwens dat brun dit weekend van en naar Spa ALLEEN MAAR double-clutchend van verzet verandert*

                                                            Om te alvast te oefenen natuurlijk. :)
                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                              Tot slot ophanging (kapotgebeukte bumpstops door te straffe veringen, gescheurde assen).

                                                              De organisatie heeft laten doorschemeren dat die laatste categorie vooral voorkwam bij deelnemers die te ruw (te hard!) over slechte wegen reden.
                                                              Lees even dit:
                                                              (Komt uit het zelfde linkje)

                                                              Bij de Mongoolse douane begon het circus weer opnieuw en uiteindelijk mochten wij Mongolië in. Dit betekent direct onverhard de Gobi woestijn in. Géén wegen, alleen maar woestijn met oneindige wasborden, puntige stenen, hoge middenstukken, echt zoals je een steenwoestijn kunt voorstellen. En dat voor 245 km!

                                                              Het gemiddelde wordt dan op 60 km/u gezet. Een absoluut onmogelijke zaak. Wat een hel.
                                                              De organisatie is degene die het gemiddelde bepaalt...

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                                Vandaag niet op de zaak Dennis, komende dinsdag wel.
                                                                Ik ben er wel, Cav. Dus als vandaag beter schikt, kun je de spullen aan mij meegeven. Hebben we meteen wat leesvoer tijdens die ellenlange en oersaaie zesuursrace van morgenavond. :)
                                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X