De laatste jaren zijn speciale klassieke auto's steeds duurder en duurder geworden. Het begon zelfs weer te lijken op de periode in de late jaren '80.
250 Lusso's die verkocht worden voor 800.000 euro, een 250GTO die recent voor 20 miljoen wordt verkocht etc etc.
Dit is natuurlijk vragen om problemen (dacht ik), want dit houdt weer een keer op. Ik had verwacht dat het zou veranderen door o.a. de bank-crisis in de USA, maar dat schijnt juist niet zo te zijn!
Mensen verkopen hun aandelen en stoppen het in 'veilige' dingen als zeldzame auto's, horloges en schilderijen!
Belastingtechnisch ook interessant waarschijnlijk, want de waarde van zulke dingen is wat lastiger te bepalen als dat het gewoon in aandelen zit of op een rekening staat.
Zou het dus gewoon kunnen dat auto's juist duurder worden door de 'crisis'? Waarschijnlijk is er wel een duidelijke scheiding tussen de klassiekers voor het normale volk (zoals wij :-) en de echt dure/zeldzame auto's. De normale auto's worden vast goedkoper en de al hele dure worden nog duurder.
250 Lusso's die verkocht worden voor 800.000 euro, een 250GTO die recent voor 20 miljoen wordt verkocht etc etc.
Dit is natuurlijk vragen om problemen (dacht ik), want dit houdt weer een keer op. Ik had verwacht dat het zou veranderen door o.a. de bank-crisis in de USA, maar dat schijnt juist niet zo te zijn!
Mensen verkopen hun aandelen en stoppen het in 'veilige' dingen als zeldzame auto's, horloges en schilderijen!
Belastingtechnisch ook interessant waarschijnlijk, want de waarde van zulke dingen is wat lastiger te bepalen als dat het gewoon in aandelen zit of op een rekening staat.
Zou het dus gewoon kunnen dat auto's juist duurder worden door de 'crisis'? Waarschijnlijk is er wel een duidelijke scheiding tussen de klassiekers voor het normale volk (zoals wij :-) en de echt dure/zeldzame auto's. De normale auto's worden vast goedkoper en de al hele dure worden nog duurder.
Comment